Jump to content
FAS Goran
Pedja99

Fiat Punto mk.2 1.2 16v - čišćenje malog hladnjaka

Recommended Posts

Pre od prilike 2 meseca sam kupio punta 1.2 16v i od tada imam problem sa grejanjem. Tacije, mislim da je mali hladnjak zapusen, to sam ustanovio tako sto sam skinuo ona 2 creva sto idu u kabinu pa sam posle probao mlazom vode da isteram prljavstinu iz njega ali bezuspesno zato sto je verovatno toliko zapusen da voda jedva izlazila na drugu stranu. Posle vise pokusaja sam odustao i resio da potrazim pomoc ovde. Jedan majstor me je posavetovao sa sipam sonu kiselinu u  njega, ostavim par minuta i posle lepo isperem. Iskreno malo me je strah to da radim dok ne cujem jos neko misljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cak i da ga nagrize svejedno ga moras menjati, a ovako mozda prodjes bez zamene, a ne bi bio prvi, vec su to radili ljudi na forumu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ostavljaj samo dugo da stoji. Sacekas malo pa isperes. To ti nije garancija nikakva da ces rssiti problem ali desava se da pomogne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moraš čistu sonu kiselinu možeš da je razblažiš vodom..Što se tiče kamenca njega odlično razgrađuje kuhinjsko sirće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, cuo sam da je drug resio problem sa grejanjem na punticu tako sto je samo promenio mesta crevima koja ulaze i izlaze iz malog hladnjaka, znaci levo je stavio desno a desno levo (nadam se da vas nisam zbunio ). Pa sam i ja to danas pokusao u nadi da ce i kod mene uspeti. Zamenio sam mesta, ozracio sistem(i uspeo da polomim plasticni cepic kojim se ozracavaju creva za mali hladnjak ), sacekao da motor dostigne radnu temperaturu i tek na kraju ukljucio grejanje. Rezultat je bio vise nego zadovoljavajuc, greje daleko bolje nego sto je grejao, to verovatno nije onako kako bi trebalo kada je hladnjak popuno cist ali je sasvim pristojno. Eto to je neko moje iskustvo sa ovim problemom, nadam se da ce nekom biti od koristi.

 

P.S Umesto gore spomenutog plasticnog cepica za ozracavanje creva koja idu ka malom hladnjaku ja sam stavio obican metalni sraf i oring gumicu. Ne curi antifriz ali to je privremeno resenje dok ne nadjem original. Zvao sam prodavnice auto delova u Boru(gde zivim inace) ali nigde nemaju samo to vec imaju komplet creva sa tim cepicem, iskreno ne bih da uzimam sve to komplet alo neko sa foruma slucano zna gde mogu da nadjem samo taj cepic(nov ili polovan nije bitno)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa njih ima obican sraf umesto tog plasticnog
Mozda si ga otpusio sad pa si gurnuo djubre prema motoru :D

Sto nisi kada si vec skinuo creva, zakacio crevo sa cesme i pustio vodu pod pritiskom da ispere hladnjak, pa onda to da uradis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat mi pokazuje znake zamora, radi, ali sporije zatvara, kad postigne temperaturu, ako upalim grejenje ili idem nizbrdo, temperatura padne za jedan ili dva podeoka...

 

svakako menjam termostat, ali vezano za ovo ispiranje

 

kad već skidam, promenio bih tečnost, a pre toga isprao hladnjake....

 

mogu li crevom pod pritiskom da isperem oba hladnjaka, i da li se zadržava obična česmovača u hladnjacima,

 

kada zamenim antifriz, svakako ću ga pomešati sa demi vodom..

 

koliko obične vode ostaje u sistemu....kada se crevima isperu

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstori za gasne kotlove imaju hemiju i sistem za  čišćenje izmenjivača na kotlovima koji se mogu primeniti na hladnjacima.

Edited by jevta

Share this post


Link to post
Share on other sites
termostat mi pokazuje znake zamora, radi, ali sporije zatvara, kad postigne temperaturu, ako upalim grejenje ili idem nizbrdo, temperatura padne za jedan ili dva podeoka...
 
svakako menjam termostat, ali vezano za ovo ispiranje
 
kad već skidam, promenio bih tečnost, a pre toga isprao hladnjake....
 
mogu li crevom pod pritiskom da isperem oba hladnjaka, i da li se zadržava obična česmovača u hladnjacima,
 
kada zamenim antifriz, svakako ću ga pomešati sa demi vodom..
 
koliko obične vode ostaje u sistemu....kada se crevima isperu
Sta imas ti da se toliko cimas oko toga? Tvoj punto je maltene nov bese? Jel vidis da je prljav sistem iznutra?
Mozes da ispares i crevom slobodno a ima i tecnost koja se sipa, radi isto kao i ona za ispiranje motora. Kada ispustis tecnost ako vidis da je bas prljava isperi, ako nije, sipaj nov antifriz i vozi. To da li ce da ostane neki ml ili dl cesmovace u sistemu nije bitno uopste. Pa do pre par godina smo svi pravili rastvor sa cesmovacom bre :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, rekoh da odradim kad vec se otvara termostat. Mada sto vise razmisljam, bice samo zamena termostata, i tecnosti.

Od kad ga imam, nikakvog taloga u onoj boci, a i mozda sam dodao par dl od kad ga imam. Cirka 35 K km...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplanirao sam neke zamene tecnosti. S obzirom da je polovnjak, istorija zamene nepoznata. Tako da cu sada antifriz. A neko drugom prilikom kociona tecnost...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisao sam ovde, pa ne znam dal da pišem drugde

 

zamenio sam termostat, nov antifriz, mada je i star bio KO nov, majstor mi kaže "imaš ti para za bacanje",

 

termostat generalno radi, otvara kada se postigne temperatura, lepo drži, iako opletem po grejanju

 

ALI, veoma sporo postiže radnu temperaturu.

 

benzinac, i moje iskustvo do sada je da mu treba 2-3km, da dođe do 90, ali ovde se baš muči i sporo podiže od 40-90C, pa mu treba skoro duplo više

 

po forumu sam video da vernet ima neku rupu, i da kada su duvali kroz njega, on pušta...

 

kada sam ga kupovao, dunuo sam i ja, ali ta rupa je prečnika oko 2mm, tehnička dizna, ima neki razlog zašto su je stavili, nije problem u samom zaptivanju na mestu otvaranja termostata..

 

šta mu raditi, menjati, ili pokušati da se ta rupa / otvor nečim ispuni / zaspuši...

 

ili proveriti da nije nešto drugo u pitanju

 

danas ću svratiti do prodavnice, da vidim oko zamene, ali i da uslikam termostat da objavim i da se vidi u čemu je stvar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,čitam šta sve piše po forumima,te ovako te onako....probao svasta i na kraju ne vredi,ispirao 5 puta mali hladnjak i mislio da sam resio stvar,dok veceras nisam zamenio NOVIM hladnjakom i to ''BEZ SKIDANJA'' table kako se pise ovde po forumima....Greje kao rerna,ako nekoga interesuje kako...prosto i jednostavno,isprazni sistem od antifriza,skini kasetu,oslobodi srafove centralne konzole,2 stranice kod nogu,levo i desno,2 srafa mala drze poklopac hladnjaka koji ga pokriva,svuci dole plastiku i eto ga,skini šelne i vadi napolje,postupak vracanja već znate...pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/5/2022 at 8:40 PM, nenadedb said:

Pozdrav svima,čitam šta sve piše po forumima,te ovako te onako....probao svasta i na kraju ne vredi,ispirao 5 puta mali hladnjak i mislio da sam resio stvar,dok veceras nisam zamenio NOVIM hladnjakom i to ''BEZ SKIDANJA'' table kako se pise ovde po forumima....Greje kao rerna,ako nekoga interesuje kako...prosto i jednostavno,isprazni sistem od antifriza,skini kasetu,oslobodi srafove centralne konzole,2 stranice kod nogu,levo i desno,2 srafa mala drze poklopac hladnjaka koji ga pokriva,svuci dole plastiku i eto ga,skini šelne i vadi napolje,postupak vracanja već znate...pozz

Hladnjak vadiš kroz kasetu ? Takodje, tvoj Punto ima ili nema klimu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...