Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Nećete verovati, ali Dacia je skoro najbolji auto na svetu :)

Recommended Posts

Taj pravi moose test na njivi jureći svih 60km/h da korpom punom jaja...poznata stvar

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta ćemo za Sitroen Ami 6. To je onaj sa zasečenim krovom i mašinom od 22-23 ks.
Vrhunska stabilnost i performanse.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, YUgisa said:
Ford Focus 83km/h
Ford Focus RS 78km/h
 
default_laugh.png

Pogledaj video. Nadji ta 2.
RS je "stari". A Focus najnoviji.
Sve je i do setupa automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram i ovde pošto je dačija u pitanju, naravno nemački humor.

Inače moj favorit i nekupljena želja je stari pikap 4x4.

 

3f5df907537faf5c989003fe7446b8dd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, vicent said:
Neeee, proveri !

Ma imao moj ćale 2,belog i zelenog karavana...i plavu dijanu...to sve isto
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Bingodalton said:

Pogledaj video. Nadji ta 2.
RS je "stari". A Focus najnoviji.
Sve je i do setupa automobila.

 

Aha moja greska onda ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kako isto. Jedino zajedničko im je motor od 20-ak konja.

 

894f06bf3c0a244772ec0354fde7502e.jpg
 

Malo svetlih boja.
Jbt, ala sam mator !

 

b9fe68b6e5f81052588aa0cc4e8d3fad.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, YUgisa said:

 

Aha moja greska onda ;)

Kako god okrenes, logike nema. Pogledaj snimke za Mercedes-AMG, Porsche 911, RS4.

Pomislio bi da mogu da prodju sa 90km/h ako vec neki auto poput Dacie moze 70+km/h, a nije tako. Ima na snimku brzina koju su najvisu dostigli i brzina pri kojoj su imali manje i/ili vise izletanja.
Cak ni AMG GT R ne moze 85km/h.

Mercedes E klasa 76km/h karavan, 77km/h limuzina. C klasa kupe 79km/h.

Svima su uglavnom merili sa adaptivnim ogibljenjem u modu koji je defaultni.

Igraju tu ulogu i gume, ali ono sto sam ja razumeo da je ovo fabricki setup za vesanje. E sad sa kojom opremom, vecim, manjim felnama, ima na pocetku snimka.

 

Sto se tice Ford Focus-a, mozda logike i ima, a stvari stoje ovako:

Ford Focus 2018 je sa 1.0 EcoBoost motorom i gumama Pilot Sport 4 235/40 R18 (1247kg)

Ford Focus RS 2016 je 2.3 sa gumama Pilot Super Sport 235/35 R19  (1524kg)

 

Sad je razumljivija razlika ponasanja.

Sa jedne strane noviji auto, nije restajling.

Setup je mozda i pomogao meksi u odnosu na RS, ko zna. Eto ti si strucnjak, mozda su ga podigli malo pozadi da je bolji za slalom. ;)

277kg manje je svakako pomoglo, dok je sirina/visina gume prilicno slicna.

 

Da je dosao u standardu sa 195/65 R16 tockom, verujem da bi dosta losije prosao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da test nije bas 100% objektivan iz dva razloga. Prvi jer zavisi od spoljasnih uticaja, od vozaca i temperature i nisu ni uvek najnoviji auti u smislu da su sad izasli sa trake, testovi se obicno rade na jako gruboj povrsini i nije ni moguce postici odgovarajuci broj prolaza takodje sportskiji modeli mozda zahtevaju nesto visu temperaturu gume itd, drugo ako se nevaram uopste ne uzima u obzir duzinu vozila, pa mislim da ultra siroki i ultra kratki auti imaju prednost.

 

Prvo jer sirina auta ima uticaja na odredjivanje sirine "tunela" kroz koji prolaze (sirina se odredjuje kao mnozilac umesto kao zadata dodatna vrednost), dok kraci auti imaju vise prostora za manevar jer je ukupna duzina testa za sve jednaka. I onda se ne testiraju najslabiji ili najaci modeli nego i od ovih i od onih sa dodatnom opremom i bez nje pa dobijemo kontradiktorne podatke. Naravno uvek postoji neko ko ispada iz proseka ali u globalu je to problem, takodje treba znati da par km/h je dosta.

 

Jer ako je auto 25% brzi, to je realno 2 puta bolji. Takodje necu reci sad da ultra veliki baloni imaju prednost, ali neki malo veci profil moze nekad da ima bolji rezultat od ultra niskog, jer fabricki sportski auti nisu pravljeni bas da skrecu toliko naglo, pravljeni su za stabilnost pri visim brzinama i za brze krivine koje su ravnije sa sto boljim osecajem na volanu, a kad se tako smota volan skroz, dinamicki nagib tocka se drasticno menja i jednostavno prenizak profil gume ne moze toliko da se deformise da guma nalegne celom povrsinom.

 

Objektivno sto moze da se meri je kad se uzme odredjena klasa auta pa se medjusobno poredi, tipa hot hec tj sportski modeli gradskih auta da se porede, umesto gradski auto i limuzina. Jer tu se vidi razlika u kvalitetu izrade, masi itd. Ovako pojedinacno kad se posmatra, mislim da je vise u fazonu jel mogao da prodje ili nije mogao da prodje test tj jel imao tandeciju klizanja ili prevrtanja. Zato kazem da bi test bez elektronike bio puno objektivniji uz korigovanje malo pravilnika oko odredjivanje sirine tunela, odnosno duzine ukupnog poligona.

 

Sto se tice podizanja nazad, ne mora da radi za svaki auto :D Zavisi od amortizera i opruga najvise i rec je o podesavanju balansa auta, komentarisao sam kod juga jer kod neko fabrickog ili malo doradjenog, obicno je gibanj pozadi tvrdji od prednjih opruga, pa se obicno karoserija odrzava paralelno sa kolovozom sto zbog oblika karoserije znaci da je vece rastojanje od gume do ruba napred nego nazad. Dok kod jace doradjenih obicno se voze slicne tvrdoce prednjih opruga i gibnja (posto zbog puno lakse zadnjice dodje do problema sa skakutanjem odnosno amortizacijom kad se pretera sa gibnjem) i onda da bi se odrzao balans auta, vozi se pobodenija karoserija ka napred, pa je obicno jednako rastojanje izmedju gume i ruba karoserije.

 

Jer kod prednje vuce je stvar u krivini prebaciti masu na tri najopterecenija tocka, a to su prednja dva i zadnji spoljni u odnosu na krivinu. Kad balans nije dobar, onda opterecuje dva zadnja i spoljni prednji, a rasterecuje unutrasnji prednji i onda on ima tendeciju da proslajfuje, a ako kliza onda to znaci da nema trakcije.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo si rekao Yugisha, ali ovo je manje vise standardizovan test.
Duzina je ista i takva kakva je kad se uoci irvas :) sirinu su prilagodili, sto ne znaci da je sirina puta uvek prilagodjena automobilu.
Sta je tu je, to je propisan test. Automobili su testirani u slicnim uslovima. Za temp ne znam, ali staza je uvek suva i na istom mestu.
Diskutovati da nisi mogao da izbegnes prepreku, jer pre toga nisi izvezao 2 kruga zagrevanja guma je suvisno.
Krenuo si na posao i izleteo irvas, to je test koji polazu. Vreme na Nirb. je druga prica. Ne suzavaju ni tamo stazu, niti skracuju kad prave vreme na njoj. To je ta staza i cao.

 

Kao i kad bi merili zapremine automobila, Dacia MCV bi pobedila Porsche 911. I to je cinjenica.
Ovde je rasprava o izbegavanju prepreke i eto zanimljivih rezultata testiranih na istom mestu, mozda i od strane istog vozaca. Inace se ovi testovi ponavljaju dosta puta, prikazane su samo neke brzine, uspesni prolaz i kako se ponasa auto kad se pretera, a nekad i prvi prolaz dok vozac nema osecaj automobila i pokusa neku zadatu brzinu da izveze.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ok, ali ako je stvar u izbegavanju prepreke onda zasto se prosiruje "tunel" kroz koji prolazi auto, nije da sa sirim autima ides isljucivo na sirem putu i sa uzim autom na uzem putu  ;) Ne mozes birati sirinu puta. 

 

Mislim meni je svejedno kako ce oni da to mere jer me apsolutno neinteresuje sta ce ko da izmeri ;) Ja samo kazem da tako kako je standardizovano nisu realni podaci pa imamo Daciju koja je na nivou GTRa.

 

Ako nekome to daje primenjiv podatak u realnosti vredan neke rasprave na forumu, onda ok :D:lol: Samo napred...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da su suzili za gtr bio bi jos sporiji. A da su prosirili za Daciu postigla bi bolje.
Tako su napravili standard, sta sad. Dodaje se 10% sirine plus 1m ako se dobro secam. Svako je dobio malo vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, YUgisa said:

Objektivno sto moze da se meri je kad se uzme odredjena klasa auta pa se medjusobno poredi, tipa hot hec tj sportski modeli gradskih auta da se porede, umesto gradski auto i limuzina. Jer tu se vidi razlika u kvalitetu izrade, masi itd.

Mislim da je ovo ključno.

U suprotnom, dođe se, što kaže @Bingodalton, do nelogičnosti. Dodao bih da se ustvari dođe ne samo do nelogičnosti, nego do stvari koje nemaju veze sa mozgom, kako npr. Dacia Logan MCV bolje leži na putu od BMW M5 (i to M5 aktuelnog u vreme testiranja Logana), ili da je Citroen C4 1.6 HDI jednako upravljiv auto, da jednako dobro leži na putu kao jedan Nissan GT-R jer eto oba imaju 74 Km/h na ovom testu ''severnog jelena''.  :D:D Budalaština.

 

Ta lista ima drugih svojih vrednosti, kao i npr. ovaj davni ADAC test tri ista auta gde samo jedan ima ESP:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41432-primer-koliko-znači-esp-iskustva/

 

Sad ko hoće da troluje, mogao bi da krene sa pričom kako je Fiat Qubo najupravljiviji auto na svetu jer je prošao ovaj ADAC test ''severnog jelena'' sa 90 km/h. Ali, ovo je ozbiljan auto forum, pa nikome nije palo na pamet da se tako izlupeta za ovih 8 godina koliko ta tema postoji na Forumu...sve do pre neki dan. :D Isto kao što nigde, na bilo kom ozbiljnom stranom auto forumu nećete naći da se ljudi raspravljaju da li Logan MCV bolje leži na putu od Nissana GT-R :D 

 

Kao što svi znamo, nije se @totti ''pozvao'' na podatke zato što on veruje, zato što eto stvarno misli da Logan MCV zaista bolje leži na putu, da je upravljiviji auto od BMW M5, nego zato što je hteo da troluje. 

Ali se u tome višestruko zeznuo jer em nije video da je rezultat koji ga je zanima (za potrebe trolovanja) bio na mokrom, em je poredio babe i žabe, em se videlo da je na kraju po toj ''logici'' Logan MCV bolji na asfaltu od barem polovine automobila na svetu napravljenih posle njega.

 

Naravno, trolovanje ne mora, i ne treba da se dozvoli...jer u protivnom Forum postane mesto gde se eto piše da Logan MCV bolje leži od BMW M5 i gomile drugih modela. ;) 

Nije korisno kada se ''zastrani'', pa se onda auto forum shvati kao platforma za podjebavanje jednog, drugog ili petog člana, a ne za pisanje o automobilima. Uvek ima dovoljno ljudi koji žele da pišu prvenstveno o autima... :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi vecina veruje da su te brojke realno prikazivanje karateristika vozila i da je sLogan brzi od BMWa itd...

 

 

 

A i zasto ne bi, tema odakle je ovo iseceno je zamrla (mozemo reci da je bila objektivnija i korisnija), a tu kad se krenulo ozbiljnije pisati je prokomentarisano da krece filozofiranje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E onda, u skladu sa linkovanom temom gore, svi treba da uzmu barem po jedan Fiat Qubo, evo ga na testu renomiranog ADAC-a kako pri 90 Km/h bez problema prolazi ''severnog jelena'': B)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taman se oporavili od skandala ali sad otisle akcije Renola jos jedno 80% dole, Japanci odustali od GTRa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...