Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najbolje stvari kod modernih automobila

Koje su najbolje stvari kod modernih automobila?  

7 members have voted

  1. 1. Možete izabrati nekoliko ponuđenih opcija

    • Performanse
      5
    • Kvalitet materijala/proizvodnje
      0
    • Kvalitet guma
      0
    • Bezbednost
      6
    • Ergonomija
      1
    • Potrošnja goriva i izduvni gasovi
      1
    • Ugradnja modernije tehnologije
      1
    • OTA
      0
    • Lakša mogućnost naknadnog podešavanja/izmene
      0


Recommended Posts

Kad je već tu priča o stvarima koje su najgori trendovi kod modernih automobila:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78064-najgori-trendovi-u-modernim-automobilima/

 

....red je da se vidi i druga strana medalje, odnosno da se naglasi koje su to najbolje stvari kod automobila koje su nastale, ili se masovno razvile i ugrađuju u poslednjih 10-20 godina. B)

Naravno, jednako kao i u temi za ''najgore trendove'', imamo i ovde anketu gore - pa slobodno glasajte. 

 

- performanse

 

Screenshot_1.jpg

 

Nikada nije bilo lakše imati auto od par stotina konja. Kontrola stabilnosti, kontrola proklizavanja, mnoštvo podešavanja zahvaljujući senzorima koji se danas ugrađuju u automobile, omogućavaju i prosečnom vozaču da iskoristi svu tu snagu, a da ne završi tako lako pokraj puta ili mrtav.

 

 - kvalitet proizvodnje

 

Screenshot_2.jpg

 

Nekada su materijali poput aluminijuma, titanijuma ili karbona bili rezervisani samo za najskuplje automobile na svetu. Male serije modela koji su koštali stotine hiljada evra u najboljem slučaju. Danas i u klasičnim serijskim automobilima možete imati, za potpuno prihvatljive pare, dosta aluminijuma, ili pojedine panele od karbona (npr. hauba ili krov). Time se dobija bolji kvalitet, preciznija izrada automobila, veća bezbednost, performanse, manja potrošnja...i automobili su dosta napredovali u tom pogledu u poslednjih 10-15 godina.

 

- kvalitet guma

 

Screenshot_3.jpg

 

Od onih namenjenih za sportsku vožnju, do onih za svaki dan. Gume danas traju duže, bolje drže, jeftinije su. Ono što su nekada bile performanse sportskih automobila u krivinama sada se mogu dostići klasičnim velikoserijskim automobilima, a najveći deo toga je zahvaljujući gumama. 

 

- bezbednost

 

Screenshot_4.jpg

 

Danas su automobili bezbedniji nego ikada. Frontalni sudari, bočni, plus gomila sistema koji će npr. pomagati vozaču da se zadrži u svojoj traci, ili da zakoči na vreme ukoliko se pojavi prepreka ispred, kamere koje će omogućiti vozaču da bolje vidi. Prosto rečeno, ljudi danas preživljavaju saobraćajke koje sigurno ne bi preživeli pre 20-tak godina. 

 

- ergonomija

 

Screenshot_5.jpg

 

Kada danas sednete u auto, to što su vam komande dovoljno blizu, ili to što se ne umorite posle par sati sedenja, i sve to jednako dobro radi za osobe različitih visina i težina je rezultat velikog rada i napretka koji je autoindustrija imala u proteklih 10-20 godina. Postoje kompanije, poput Nissan-a, koje su tražile savete od ortopeda kako da se telo manje umara kako bi napravili bolja sedišta. Danas nemate, čak ni u najjeftinijim automobilima, toliko loša sedišta da imate osećaj kao da se vozite u GSP-u.

 

- potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova

 

Screenshot_6.jpg

 

Iako ljudi to ne vole da priznaju, zahvaljujući mešanju država u ovaj sektor danas imamo automobile koji nikada manje goriva nisu trošili i manje zagađivali za performanse koje daju. Države su naterale proizvođače da više ulože i osmisle efikasnije motore, menjače, a da toga nije bilo pitanje je koliko daleko bi sami proizvođači otišli u tom razvoju. 

 

- tehnologija

 

Screenshot_7.jpgScreenshot_8.jpg

 

Najbolje se može videti kroz par primera. Npr. pogledajte današnje moderne farove, tj. koju jačinu svetla daju, kako pametno usmeravaju i prilagođavaju svetlosni snop tokom vožnje. Danas je jeftinije napraviti takva svetla i ona postaju masovna, a na kraju najveću korist od toga imaju vozači jer sada noću stvarno mogu dobro da vide, tj. dobija se na bezbednosti. 

Ili, npr. audio sistemi u automobilima. Danas više nemate auto u koji sednete, a da on ima neki krš radio koji odmah poželite da izbacite napolje. Naravno, oni skuplji idu korak dalje, pa imaju posebne 3D sisteme za zvuk...ali je suština i da oni najjeftiniji imaju sasvim pristojan zvuk u kabini.

 

- OTA (over the air updates)

 

Screenshot_9.jpg

 

Automobili sve više postaju kompjuteri na točkovima. Dosta ugrađenih električnih sistema ima svoj softver putem kojeg radi. A, svakom softveru dobro dođe da se unapredi sa vremena na vreme. Sve je više proizvođača koji počinju da daju redovni update svog softvera. Do danas je najdalje u tome otišla Tesla koja radi redovni update svojih modela i može na taj način da reši određen probleme, npr. slabiji rad kočnica ili sl. 

 

- mogućnost naknadnog podešavanja/izmene

 

Screenshot_11.jpg

 

Gas je danas preko žice, kočnice su danas sve češće takođe digitalne, servo volana, mapa po kojoj radi motor, program po kojem radi automatski menjač....ma, i kada pritisnete dugme za otvaranje prozora, signal ne ide odmah do motorića u vratima, nego prvo u neki ECU koji šalje onda signal dalje ka motoru prozora. A, sve što kontroliše kompjuter može naknadno da se menja. Dobra stvar je što se tako može olakšati dijagnostika i popravka, fabrikama se omogućava da reše određene probleme samo putem update softvera koji je zadužen npr. za rad automatskog menjača...ali, dobra stvar je i velika mogućnost za aftermarket poboljšanja, tj. razna ''čipovanja'' svih tih ECU koji kontrolišu rad ovoga ili onoga. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opcija zahvaljujući kojoj Tesla vozila samostalno detektuju kvarove

 

tesla kvar.jpg

 

Tesla je u poslednje vreme lansirala nekoliko korisnih opcija, zahvaljujući kojima vlasnici Tesla automobila lakše dobijaju softverska ažuriranja, a tu je i opcija koja znatno pojednostavljuje saniranje nekog kvara, te zamenu neispravnih delova. Naime, radi se o tome da su automobili 6. maja dobili mogućnost da samostalno dijagnostikuju kvarove, pa čak i da naruče delove iz Tesla Service centra ukoliko je to neophodno. Tako su neki korisnici već mogli da pročitaju poruke upozorenja na ekranima svojih Tesla automobila, u kojima ih sistem obaveštava da je došlo do ''neočekivanih komplikacija'', i da je rezervni deo naručen, te da čeka u Tesla centru. Nakon toga su vlasnici preko Tesla mobilne aplikacije ili svog Tesla naloga mogli da zakažu posetu centru, kako bi preuzeli naručene delove. Budući da kvarovi na vozilima nikada nisu dobra vest, mogućnost da vozila samostalno prepoznaju potencijalni kvar znatno pojednostavljuje proces, te korisnicima omogućava da reaguju na vreme, i izbegnu komplikacije na putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate li da svake godine raste prosečna snaga automobila na putevima?

 

ferrari-458-speciale motor.jpg

 

Sa dolaskom i popularnošću SUV-ova raste i snaga.

Briga za klimu, emisiju štetnih gasova - ekologija je jedno, ali stvarnost nešto sasvim drugo. Fakultet Duisburg-Essen sproveo je istraživanje o prosečnoj snazi novih automobila u Nemačkoj na bazi 3.61 miliona registrovanih vozila u 2019. godini, i ona je bila 158 KS što je 5 konja više nego godinu ranije, i deseto uzastopno godišnje povećanje. Sa dolaskom i popularnošću SUV-ova raste i ukupna snaga jer je njihov prosek prošle godine bio 172 KS (SUV-ovi čine oko 33% svih registriranih automobila). Kod hibrida je prosečna snaga 194 KS. Jedini slučaj kad je prosečna snaga automobila pala u odnosu na prethodnu godinu bio je 2009. kad je država stimulisala kupovinu malih gradskih automobila (vreme SEKE). Stručnjaci predviđaju da će ove brojke u budućnosti i dalje rastI...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/24/2018 at 5:03 PM, neshaoct said:

...sve što kontroliše kompjuter može naknadno da se menja. Dobra stvar je što se tako može olakšati dijagnostika i popravka, fabrikama se omogućava da reše određene probleme samo putem update softvera koji je zadužen npr. za rad automatskog menjača...ali, dobra stvar je i velika mogućnost za aftermarket poboljšanja, tj. razna ''čipovanja'' svih tih ECU koji kontrolišu rad ovoga ili onoga. 

 

Vlasnici Teslinih automobila ''hakuju'' svoja vozila zbog poboljšanja performansi

 

novitec 3 001.jpg

 

Kompanija Tesla je otkrila da neki kupci njenih automobila hakuju svoja vozila kako bi dobili bolje performanse. Teslini automobili redovno dobijaju softverske nadogradnje koje rešavaju probleme i unapređuju sisteme, vlasnici mogu da kupe i brojna druga poboljšanja uključujući bolje performanse, a sve to putem Tesline aplikacije. Jedno od poboljšanja je Acceleration Boost za Tesla Model 3 Dual Motor, koje košta 2.000 dolara. Ova opcija ''otključava'' dodatnih 50 KS i smanjuje vreme potrebno za ubrzanje od 0 do 100 km/h na 3.9 sekundi.

 

Međutim, kompanija Ingenext prodaje uređaj koji otključava bolje performanse za dvostruko manju cenu. Dovoljno je da vlasnici samo spoje konektor na MCU jedinicu automobila, a čak postaje dostupan i Drift mod. Kompanija Tesla nije dala Ingenextu dozvolu da to radi, da preduzima te radnje. Vlasnici Teslinih vozila koji su koristili pomenuti uređaj dobijaju upozorenja da je otkrivena ''nekompatibilna modifikacija vozila'' koja može da rezultira ''potencijalnim rizikom, štetom ili gašenjem''. Međutim, vlasnici tvrde da nemaju nikakvih problema, a Ingenext je potvrdio da je nakon nove Tesline softverske nadogradnje njegov uređaj nefunkcionalan. Međutim, Ingenext je obavestio svoje kupce da ne uzimaju Teslin update, a saopšteno je i da će biti potrebne dve nedelje za novo hakovanje Teslinog sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...