Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najgori trendovi u modernim automobilima

Koji su najgori trendovi u modernim automobilima?  

30 members have voted

  1. 1. Možete izabrati nekoliko ponuđenih opcija

    • Lažan zvuk motora preko zvučnika
      13
    • Električne kvake
      4
    • Displej ''nalepljen'' kao tablet
      13
    • Prekomplikovana tehnologija
      11
    • Infotainment
      7
    • Preveliki točkovi
      7
    • ''Piano'' crna plastika i plasti-hrom
      12
    • Lažni usis/izduv
      14
    • Preagresivni marketing
      5


Recommended Posts

Ubačena je anketa gore, pa ako želite možete da glasate. Glasanje je anonimno, tj. neće se pojedinačno videti ko je kako glasao, već samo ukupan rezultat.

Naravno, svako može samo jednom da glasa, može se izabrati nekoliko opcija ukoliko vam samo jedna nije dovoljna da se opredelite. :) 

Važno: Ne možete menjati jednom dat glas. :D 

 

 

- lažan zvuk motora koji se pušta preko zvučnika u kabini

 

Screenshot_1.jpg

 

Neki proizvođači smatraju da zvuk koji njihov motor pravi nije ništa posebno, ili nije dovoljno glasan. I, umesto da ulože u razvoj izduvog sistema kako bi dobili zvuk koji žele, oni odluče da prevare vlasnike tih automobila.

Mnoge kompanije, među kojima pre svega Blackberry, nude proizvođačima automobila gotov softver koji im omogućava da snime zvuk koji žele, ubace ga onda kroz Infotainment sistem u automobilu, i eto zvuka na zvučnicima. Neki proivođači dozvoljavaju da vlasnici mogu naknadno da ugase tu opciju u svojim podešavanjima Infotainment sistema, ali ima i onih koji to ne dozvoljavaju.

 

- električne kvake koje ''iskaču'' iz vrata

 

Screenshot_2.jpgScreenshot_3.jpg

 

Jaguar i Land Rover najviše vole ovakve kvake. Ručka je ravna sa vratima, ne možete je fizički uhvatiti sve dok ne iskoči iz vrata. Naravno, pošto je to kvaka, mora uvek da radi...i kad je hladno, i kad je auto sav blatnjav, i kad je mraz/sneg, i proizvođači kažu da su na sve to testirali i da će njihove kvake raditi u svim uslovima. Ali generalno...čemu to kada nikakvu korisnu funkciju nema, samo može da bude skupa briga više kada se pokvari. 

 

- centralni displej koji je kao tablet ''nalepljen'' na tablu

 

Screenshot_5.jpgScreenshot_4.jpgScreenshot_6.jpg

 

Epidemija lenjosti, smanjivanja troškova, manjak kreativnosti. Naravno, jasno je zašto se to masovno radi, pre svega jer je jeftinije, ne treba dizajnirati odnosno osmišljavati tablu u koju treba da bude uklopljen veliki displej, nego prosto se napravi obična tablu i ''lupi'' displej kao da je neko naknadno nalepio tablet. Ne rade ipak svi na takav način, nego se ipak potrude da uklope displej, poput Alfa Romeo Giulia ili pojedinih Lexus modela:

 

Screenshot_8.jpgScreenshot_7.jpg

 

- prekomplikovana tehnologija

 

Screenshot_9.jpg

 

Mora da ostane prosto. Što bude komplikovanije biće teže ljudima da koriste, više će se žaliti da ne mogu da pronađu ovo ili ono. Danas nema standardizacije, svaki proizvođač ima svoja pravila gde mu se šta nalazi u okviru podešavanja. Kada pređete iz jednog auta u drugi, treba ponovo da ''učite'' gde se nalaze komande klime, ili grejanja sedišta, ili šta god. Da li je određena opcija na touch screen-u, ili je preko dugmića, ili je možda moguće na oba načina... Zakopaćete se u moru opcija koje vam realno ne trebaju, ali su eto dodate samo zato jer proizvođač može da ih doda. Čudo da do sada niko nije rekao ''ne treba nam više šoferka, postavićemo jedno 20 kamera i vozač će bolje videti nego da gleda kroz staklo''.

 

- Infotainment

 

Screenshot_10.jpg

 

Koncept je odličan, ali dok se dođe do realizacije krenu problemi. Da li je neko ikada kupio neki auto samo zbog toga što je imao odličan infotainment? Teško. Kada već to nije glavni kriterijum, zašto se onda proizvođači toliko trude da ih napune svime i svačime? Naprave komplikovan sistem koji je uglavnom veoma teško koristiti tokom vožnje. Još ukidaju i klasične dugmiče i stavljaju ih u infotainment. Možda je i najgore to što uglavnom nema nikakavih značajnih update tih sistema u narednih npr. 5 ili 10 godina posle kupovine novog auta. Nisu proizvođači obavezni na to. I, tako možete lako da završite sa uređajima koji imaju softver od pre 5 ili više godina, a povezuju se na internet kako bi im mnoge od naprednih opcija radile...i tako blago rečeno vremenom postaju veoma ranjive na razne ''hakere''.

 

- preveliki točkovi

 

Screenshot_11.jpg

 

Ovde se može dosta oprostiti proizvođačima jer prosto kupci vole da im nov auto ima što veći točak. Oduševljavaju se novim modelima velikih felni, kako stoje na autu...

Ali, malo njih zna da je cela stvar dosta komplikovanija od toga da se samo stavi veći točak. Treba čitav sistem vešanja napravitit tako da mođe da podrži tako velike točkove, da dobro radi na svim podlogama. To poskupljuje elemente vešanja kada dođe red na njihovu zamenu. Veliki točak će se lakše oštetiti kada pogodite rupu jer ima na sebi gumu malog profila...a, i ne potrče u salonima da im kažu koliko košta komplet novih guma u tim dimenzijama...

 

- ''piano'' crna plastika i razne varijante plasti-hroma u kabini

 

Screenshot_14.jpgScreenshot_12.jpgScreenshot_13.jpg

 

Sjajna ili mat, svejedno.

Da li bi ste voleli da u svom stanu imate npr. kuhinjski sto ili kvaku od tog materijala, ili bilo šta drugo što često koristite? Ne bi ste voleli jer bi stalno izgledalo prvljavo/masno i lako bi se izgrebalo. Zašto je onda dobro imati takav materijal u automobilu? Plasti-hrom je takođe veoma jeftin materijal, ali eto izgleda kao da je nešto hromirano i dalje mnogo skuplji efekat u očima vlasnika automobila.

 

- lažni usisi na haubi, ili sa strane, ili na branicima, plus lažni izduv

 

Screenshot_15.jpgScreenshot_16.jpg

 

Slika dovoljno govori.

 

- Agresivni marketing

 

Sve su to navodno istine (a ne marketinški slogani) koje pokušavaju da ubace u reklame, pa otuda rečenice tipa ''najbolji po izboru tog i tog'', ''najbolji u klasi'', ''prvi u industriji uveli to i to'', ''provereno kod toga i toga'' ...i tako se stvara utisak kod potencijalnog kupca da ne gleda ustvari reklamu, nego gleda realnu preporuku koju je eto dao neko tamo nezavistan. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta vecih tockova je upravo suprotna, lakse je postici bolje karateristike jer je veci precnik gume bolji i za udobnost prostom logikom, tocak manje upadne u rupu u odnosu na manji tocak i veci precnik znaci duzu kontaktnu povrsinu gume sto je vise gripa, a kod oslanjanja vec slabo sta moze da se izmisli novo, svu geometriju poznajemo vec, amortizeri su vec dostigli maksimum, ostalo je jedino opruge da zamenimo nekim elektromagnetnim resenjem i to je to. Svaki noviji auto je prakticno veci i tezi tako da je najlakse staviti veci tocak. Standardna dimenzija jacih modela je obicno idealna po pitanju udobnosti i performansi, ali vecina ljudi se odlucuje za dodatnu opciju tj vece felne jer im je tako lepse i jer prosto veruju da je tvrdje jednako sportskije (zato i mnogi sportski auti imaju brza vremena u normalnom modu oslanjanja u odnosu na trkacko koje je ustvari samo tvrdo da bi bilo tvrdo). I teoretski da, cesto merenja pokazu da je i kao brzi ali na idealno ravnoj stazi bez ozbiljne voznje preko bankine. Da testiraju na povrsini kakva je obicno na ulici ili u ozbiljnoj voznji na stazi rezultati obicno nisu pozitivni.

 

Ostali trendovi su mi no koment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam razumeo lika, čiji video klip je prepričan i tako nastala ova tema, on tu ''zamera'' što proizvođači želju kupaca da imaju što veći točak jer im auto tako lepše izgleda, zloupotrebljavaju jer im to odgovara zbog zarade (kako pri kupovini, tako i kasnije pri održavanju). Masivniji elementi trapa, amortizeri ''na struju'', adaptivno ono, adaptivno ovo...sve to podigne cenu pri kupovini i kasnije pri održavanju, a da li je sve to baš neophodno automobilu koji se vozi 99% vremena po asfaltu brzinama do 100 Km/h...nije valjda da klasični amort, opruga, kao i manje masivni elementi trapa ne mogu da istrpe takve uslove vožnje... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, ja ga nisam razumeo tako, kako se meni cini on tvrdi da su veci tockovi posledica toga sto ljudi to zele, da takvi tockovi zahtevaju vise ulaganja u oslanjanje da bi to radilo kako treba sto sve zajedno podize cenu. Ali cinjenica je da su automobili sve veci i tezi, kao takvi zahtevaju ogromene kocnice i dodatnu trakciju. Jesu nekad davno automobili bili sporiji i prostiji ali su bili i puno laksi i manje opterecivali komponente. A duplo tezi auto nije 2 puta teze zadrzati na putu nego 4 puta teze i ako isto primenimo to i na povecanje brzine...

 

Uzmi pogledaj SUVove na testu severnog jelena, iako je vecina ustvari samo dignut karavan i imaju brdo tehnologije i dalje mnogi imaju problem da izbegnu prevrtanje cak i pri nekim brzinama unutar zakonskih okvira. Mislim da je zelja ljudi da "sede na visoj poziciji" verovatno najgori moguci trend. Taj trend sem sto trazi da se vuce za sobom ogromna nepotrebna masa, kvari sve karateristike vozila koja su potrebna za prosecnog vozaca ujedno je i jedan od razloga sto rastu dimenzije tockova...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad... savremeni SUV-ovi imaju baš dobre rezultate sa izmerenom brzinom prolaska na testu. Čak su poprilično bolje prošli od 159 sw npr:
https://teknikensvarld.se/algtest/

U 80+ km/h kategoriju je ušao i jedan SUV - Nissan X-trail.
Što se težine vozila tiče - baš naprotiv. Trendovi su da ih u naslednicima prethodnih modela masovno smanjuju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navedi mi 3 primera modela auta masovnog smanjenje mase? Koliko ja vidim izgube manje od 10% i to najcesce kad se drasticno promeni tehnologija izrade, tipa sa celika predju na alu. Izgube 50-150kg jednom a dobiju 100kg 5 puta. I ici ce im gore masa prelaskom na hibride. Sto se tice testa, koliko vidim brzina prolaska kod mnogih top modela SUVova je slicna prosecnom karavanu. Ali nije ni bila poenta u idealnim uslovima da li stvarno moze da izbaci ovu ili onu brojku nego kakav je dozivljaj za volanom u tom slucaju i kolike su sanse da prosecan vozac postigne to sto su ovi postigli na merenju.

 

Takodje kod tih merenja treba uzeti u obzir koje gume su imali jer gume su definitivno najveci napredak u poslednjih par godina.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne masovno smanjenje mase, već masovno proizvođači smanjuju mase vozila.

 

2 hours ago, YUgisa said:
Navedi mi 3 primera modela auta masovnog smanjenje mase?

Focus, Astra, Octavia...

 

Znači još jednom, da se razumemo... masovno proizvođači teže da smanje masu vozila. Neko za 50 kila, neko za 150. Dakle, nije tačna tvrdnja da su vozila sve teža i teža. Jeste to bio trend pre 3, 5, 10 godina, ali više nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, totti said:

Pa sad... savremeni SUV-ovi imaju baš dobre rezultate sa izmerenom brzinom prolaska na testu. Čak su poprilično bolje prošli od 159 sw npr:
https://teknikensvarld.se/algtest/

 

Imaju svojih prednosti SUV i krosover modeli, ali im nikada jedna od njih neće biti okretnost, agilnost, dobro ponašanje u krivinama...dosta testova ima po internetu koji su pokazali koliko ono ''S'' u ''SUV'' ustvari i ne znači baš posebno ''sportsko'', kao npr.: The Grand Tour S02E10

Još su oni uzeli za poređenje takoreći najviše sportske SUV primerke danas: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Porsche Macan Turbo Performance Pack, Range Rover Velar. Ukrstili su ih na stazi sa BMW M3 CS.

BMW je obišao krug za 2 minuta i 22 sekunde, a najbrži od ova tri modela je bio Stelvio Quadrifoglio sa 2:40, tj. celih 18 sekundi sporije od M3 CS. Porsche i Range su bili još sporiji...

Koliko god da brdom elektronike danas naprave SUV i/ili krosover modele bezbednim da se ne prevrnu na testu, i dalje ni oni najviše sportski među njima ne mogu da dođu ni blizu performansi sportskih limuzina...tako da ko god kupuje SUV ili krosover zbog performansi, zbog brze vožnje, okretnosti automobila, zbog onog ''S'' - taj se debelo zajebao. :D

Ako kupuje zbog nekih drugih stvari, onda je to druga priča, ali ako kupuje samo zbog sportske vožnje, za iste ili manje pare dobija se mnogo brži auto ako pogleda limuzine ili karavane. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ubeđen da ni najveći debil ne kupuje SUV zbog okretnosti, agilnosti i neke sportske crte

Samo kažem da to više nisu automobili koji se ljuljaju kao baraka i koji će da se prevrnu u svakoj drugoj krivini.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, totti said:

Ja sam ubeđen da ni najveći debil ne kupuje SUV zbog okretnosti, agilnosti i neke sportske crte emoji3.png

Ma da...ono S u SUV od sada više ne znači ''Sport'' jer si eto TI ubeđen da nije tako. :D 

Kupuju još kako...i ''podgrevaju'' im taj osećaj tako što stavljaju u te modele motore od po 400, 500, 600 ili celih 650 konja kao u Urusu jer eto...niko to ne kupuje sa namerom da lupi po gasu.

Baš ono, svi kad čuju da neki SUV ima 500 ili 600 konja, prva asocijacija im je ''uh, biće ekstra za prevoz dece'' ili ''sa 500 konja je odličan za nedeljom do pijace'', ili ''baš će biti ekonomičan''... :D 

 

Naravno, sve ovo pričam imajući u vidu baš te sportske crte, tj. za onog kupca koji prevashodno to gleda. Očigledno kada naprave SUV sa 400, 500 ili više konja, još kako računaju na kupce kojima je sportski deo priče važan, i izgleda da ih ima dosta...treba pogledati samo koliko komada Urusa je poručeno do sada...ili kad Ferrari bude izbacio svoj SUV.

Za one ''narodne'' SUV modele (od Dustera pa dalje), tu naravno nema sportskog nigde...al' o njima nisam ni pričao. 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i ti si kupio 159 očekujući sportske karakteristike, ležanje kao pegla... kad ono u rangu Dačije Van. A Sport UV Dačija Duster te šije, Logan ne smem ni da pomenem. Nije ni čudo što si frustriran

Sportski UV pozdrav 20181124_195856.jpg20181124_195928.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia... :D:D 

Iz silne želje da uradiš jedno, ispadneš smešan sa poređenjem ležanja Dacie i bilo čega drugoga što ima 4 točka i volan... B)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebao je @totti samo da iskoristi Google translate, video bi da je rezultat Alfe 159 karavan od 65 km/h ostvaren po mokrom (vlažnom) jer:

''fuktig vagbana hastighet'' = moist lane speed.

''ja'' = Yes

 

Screenshot_12.jpg

 

Kao što rekoh...iz silne želje da se uradi jedno, ispadne se smešan... :D 

Ali, detaljnije o superiornosti Dacia automobila možemo u drugoj (novoj) temi, jer tu možemo porediti brzine kada su oba auta po suvom, pa da vidimo od koga je sve Logan MCV bolji:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78077-nećete-verovati-ali-dacia-je-skoro-najbolji-auto-na-svetu/

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Ovi novi propisi čine automobile dosadnim

 

Od limitatora brzine, do električnih ručnih....pogledajte sve:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lažni krajevi auspuha

 

lazni auspusi.jpg

 

Svet automobilskog dizajna definisao je tokom vremena razne trendove, od ''repova'' na američkim automobilima koji su na kraju bili toliko izraženi da su se neki motociklisti povredili na njima (prilikom sudara), zatim dizajna inspirisanog mlaznim motorima pedesetih godina prošlog veka, pa sve do lažnih otvora ventilacije iza prednjih točkova. Taj komad plastike trebao bi biti ukras, ali često deluje jeftino.

 

fake a03.jpeg

 

Međutim, sigurno jedan od najgorih trendova je dizajniranje lažnih završetaka izduvnih cevi. Imaju ih svi, od Mercedesa (na slici gore je E klasa), Audija do jeftinijih automobila. Sama pomisao da platite automobil 20k, 30k, 50k, 100 hiljada evra i na njemu imate lažni detalj - nije baš neka uteha.

 

fake a02.jpg

 

Međutim, stvari danas tako funkcionišu, a treba pričekati da se dizajneri okrenu nekoj novoj ''genijalnoj'' ideji. Inače, automobil sa kojim je pokrenuta ova plima lažnih završetaka je sportski Lexus IS-F iz 2007. godine (na slici):

 

fake a01.png

 

Njegova, po dva vertikalno postavljena nastavka, nisu imala direktnu vezu sa stvarnim izduvnim sistemom.

 

preuzeto sa - revijahak.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiostanica signalom pokvarila infotainment sisteme u Mazdama

 

mazda info kvar.jpg

 

Multimedija modernih automobila se u osnovi ne razlikuje od pametnih telefona ili kompjutera, a kao i oni, podložni su smetnjama izazvanim softverskim greškama. Korisnici Mazde od 2014. do 2017., koji žive u Sijetlu i okolini, to su osetili na svojoj koži.

 

Lokalna radiostanica KUOW 94.9 FM je 30. januara ove godine u etar poslala signal koji je osim zvuka sadržavao i grafiku, a koja je trebalo da se prikazuje na ekranima multimedijskih sistema. Ali budući da datoteka nije imala odgovarajuću ekstenziju, Mazdina multimedija nije mogla da je otvori i pročita. Došlo je do greške i multimedija je na Mazdama otkazala. U pitanju su primerci proizvedeni od 2014. do 2017. godine, a na njima nije otkazao samo audiosistem već je pao celi infotainment, a s njim i navigacija, Bluetooth povezivanje, pa i kamera za vožnju unazad. Iz jednog Mazdinog prodajno-servisnog centra su javili da se pokvario CMU (Connectivity Master Unit), upravljačka jedinica koji kontroliše rad infotainmenta, a čija zamena košta oko 1500 USD. Mazda će o svom trošku zameniti sporni deo. Za sada nije poznato koliko Mazdi je stradalo, ali dobar pokazatelj je da je samo jednom Mazdinom servisu prijavljeno 50 slučajeva. Loša vest da će se vlasnici morati da se strpe zbog problema u isporuci delova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili su sve teži - najteži BMW se približio masi od tri tone

 

bmw 7 1.jpg

 

Automobili se već decenijama ''debljaju'', kako u pogledu rasta dimenzija tako i kad je u pitanju masa. Svi dobro znaju da je noviji Polo gabaritima i prostranošću prerastao i starije generacije Golfa, a oni malo zlobniji će se setiti da to važi i kad je u pitanju cena. Sad je još stigla i sveprisutna elektrifikacija. Iako donosi pozitivne trendove po pitanju zagađenja, činjenica je da rast popularnosti velikih automobila, bilo SUV-ova ili nekih drugih segmenta, dobar deo pozitivnih efekata delom poništava.

 

Primera radi, kad je BMW u pitanju, nova ''sedmica'' je toliko narasla da je sada veća i od prošle generacije u produženoj long verziji. Električna varijanta poznata kao i7 ima čak 2.640 kg, i to pre nego što se u nju sednu vozač, putnici i prtljag. Pod punim (dozvoljenim) opterećenjem automobil ima neverovatnih 3.250 kg. Tek neznatno je bolji nedavno obnovljeni X7. Bez vozača ima 2.480 kg. I tu nije kraj jer će serijski XM biti teži i od pre pomenuta dva modela.

 

223931-bmw x7 2.jpg

 

Ako mislite da će masa automobila i u budućnosti rasti, u BMW-u se ne slažu s time. Naime, šef projekata u BMW-u Christoph Fagschlunger je u nedavnom intervjuu potvrdio da su pomenuti modeli maksimum preko kojeg se neće ići. ''Mislim da automobili u budućnosti neće biti još teži, a za to postoji niz razloga. Za nas kao kompaniju koja nudi putničke automobile još uvek je moguće da zadovoljimo sve zahteve u okviru zakonom propisanih restrikcija'', rekao je Fagschlunger za CarSales.

 

A ako se pitate ko je kriv za toliki rast mase, znajte da nije sve u elektrifikaciji. Značajan je i uticaj povećanih zahteva po pitanju luksuza i komfora. Tako Fagschlunger otkriva da je samo sedište vozača danas 40 kg teže nego što je bilo pre 20 godina. ''Rast automobila će prirodno završiti jednog dana kad više neće stati u garažu ili neće moći da pri skretanju zadrži kolovoznu traku. A taj je dan jako blizu. Više komfora ne donosi više dodatnu masu. Tehnologija je sve pametnija. Vibracije u vožnji možete poništiti dodatnim masama, ali i aktivnim sistemom poništavanja buke'', rekao je Fagschlunger.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla mu smanjila domet za 130 kilometara zbog ''duga'' od 4.500 dolara

 

jason 02.jpg

 

Tzv. over-the-air mogućnosti najčešće služe poboljšavanju mogućnosti automobila, a ponekad je moguće i da vas proizvođač kazni. Upravo to se navodno dogodilo jednom vlasniku električnog automobila kome je kompanija Tesla domet smanjila 80 milja, odnosno oko 130 kilometara, uz napomenu da će mu se domet vratiti nakon što plati 4.500 dolara. Tesla ima pravo da isključi pojedine funkcije na vozilu pri preprodaji polovnig vozila, a to redovno i čini. Međutim, ne događa se često da se pojedina karakteristika promeni na automobilu dok je još uvek u vlasništvu privatne osobe. Tako barem tvrdi Jason Hughes koji je na Twitteru objasnio šta se dogodilo njegovom klijentu. On je treći vlasnik Teslinog Modela S 60 iz 2013. godine. Automobil je u originalu imao bateriju kapaciteta 60 kWh, a potom je kad je auto bio kod prvog vlasnika u Teslinom servisu unutar garancije baterija zamenjena onom većeg kapaciteta, od 90 kWh.

 

jason 01.jpg

 

Godine su prošle i Teslin auto je promenio nekoliko vlasnika. Hughes ga je potom odveo u Teslin servis zbog nadogradnje softvera da bi internetsku vezu zadržao i nakon ukidanja 3G signala. Sve je bilo u redu dok se Hughes nije odvezao kući. Prema njegovim ječima, tada ga je ''nazvao neko iz Tesle i rekao da su pronašli i otklonili konfiguracijsku grešku na automobilu''. A ta greška je bila da su postavke zaključali nazad na one verzije Modela 60 čime je domet pao za 129 km, a voljni su da ih otključaju ako plati 4.500 dolara. Šta se u međuvremenu dogodilo, nije poznato, ali Hughes se na kraju javio i rekao da je stvar rešena zahvaljujući buri koju je izazvala njegova objava. Iz Tesle na ovaj slučaj nisu reagovali saopštenjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrumer uređaj pomoću kojeg možete simulirati zvuk V8, V10...

 

... preko zvučnika vašeg automobila.

Uređaj se ubada u OBD2 priključak i povezuje sa aplikacijom na telefonu. Aplikacija na taj način dobija podatak o broju obrtaja motora i koliko je pritisnut gas u datom trenutku. Kako bi zvuk bio što kvalitetniji, fon i audio sistem u autu se trebaju povezati preko AUX, pa je zato AUX kabal sastavni deo pakovanja.

Košta 35 evra plus isporuka:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veličina i masa automobila dramatično rastu

 

233082-mercedes gls 01.jpg

 

Uprkos lakšim materijalima i digitalnoj tehnologiji, automobili svake godine postaju sve teži, uglavnom zato što i dalje rastu. Stvari izgledaju još gore u budućnosti jer će sve više dominirati još teži električni SUV-ovi.

 

Prema podacima francuske konsultantske kuće Inovev, automobili proizvedeni u Evropi danas su u proseku 7 cm viši, 10 cm širi i 20 cm duži nego što su bili 2000. godine. Prosečna masa automobila od 2000. godine porasla je za 20% na oko 1.5 tona. Broj SUV-ova sada čini 40% ukupnog prodajnog tržišta, a elektrifikovana vozila 25% proizvodnje u Evropi. Udeo SUV-ova u prodajnim brojkama u Evropi porastao je sa 3% u 2000. godini na 46% tržišta prošle godine, odnosno 5.2 miliona novih SUV-ova i crossovera u jednoj godini. Prošle godine je u SAD-u prodato 7.6 miliona SUV-ova, a u Kini čak 11.2 miliona primeraka. Konsultanti očekuju da će se broj registracija SUV-ova u svetu povećati sa 32 na 35 miliona vozila u sledeće dve godine. Poseban je problem s garažama gde mnoga mesta postaju premala...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...