Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Fiat Panda 4x4 Classic

Recommended Posts

Savršeno restaurirana Fiat Panda 4x4 u kojoj je legendarni šef Fiata Gianni Agnelli odlazio na skijališta

 

fiat-panda-4x4 1.jpg

 

Radionica Garage Italia Customs koja se bavi preradama i restauracijama je pokazala svoj najnoviji u nizu projekata: restauriranu Fiat Pandu 4x4. I to ne bilo koju! Naime, ovaj primerak je vozio legendarni bivši vlasnik Fiata Gianni Agnelli.

 

186258-fiat panda 111.jpg

 

Kako su iz Garage Italia Customs došli do ovog kultnog penjača sa Steyrovim 4x4 pogonom? Naime, vlasnik kompanije je kontroverzni Lapo Elkann, ni manje ni više nego unuk Giannija Agnellija. Model sa slika je tako bio glavno prevozno sredstvo vlasnika Fiata koji je sa ovim malim i zabavnim automobilom vozio putevima skijališta St. Moritz u Švajcarskoj do kojeg bi stigao helikopterom. Iako automobil ispod poklopca krije 1.1 litarski motor od 53KS, uz pogon na sva četiri točka, zabava je bila zagarantovana.

 

186256-fiat panda 1.jpg

 

U Garage Italia Customsu su obnovili automobil koji, bar na slikama, izgleda kao da je došao iz fabrike. Karoserija je lakirana u sivu boju sa plavim detaljima, a unutrašnjost je dobila ''novi život'' zahvaljujući saradnji sa kompanijom ''Vitale Barberis Canonico''.

 

186257-fiat panda 11.jpg

 

Pritom dominira tamno plava boja (koja je bila omiljena boja Agnellija), a u galeriji možete pogledati kako se pazilo na sve detalje. Iz Garage Italia Customsa još nisu odlučili šta će napraviti sa ovim jedinstvenim modelom, ali pretpostavljamo da će Lapo Elkann bar neko vreme zadržati automobil za sebe pre nego što ga eventualno stavi na aukciju, na kojoj bi, zbog očuvanosti ali i bogate istorije, mogao da postigne prilično visoku cenu.

 

fiat-pan2da-4x4-garage-italia.jpg

22.jpg3.jpg7.jpg6.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povratak legendarne Fiat Pande 4x4

 

199937-fiat panda 4x4.jpg

 

Ako na trenutak zaboravimo na Ladu Nivu, ovo je najsimpatičniji i najdostupniji 4x4 na tržištu. A pod tim pojmom mislimo na prave 4x4 modele koji se usude sići sa asfalta. Originalna Panda 4x4 iz 1980-ih se sada vratila, a sredila ju je firma ''Garage Italia''. Radi se o projektu koji je naručio Car&Vintage kako bi proslavio pola miliona pratilaca na Instagramu. Poželeli su legendarnu Pandu, potpuno obnovljenu i tehnološki u skladu sa današnjim trendovima. A to, između ostalog, znači izbacivanje slabašnog benzinca i ugradnju električnog pogona. Fiat '''Pandina Jones''' Car&Vintage Edition je u potpunosti restauriran po obrascu Indiane Jonesa, vozi do 115 km/h, a ima domet od 100 km. I da, Steyr pogon na sve točkove je ostao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 godina Fiat Pande

 

fiat panda 03.jpg

 

Fiat Panda je redak dokaz da sam dizajn ne čini automobil već je za kupce najveća vrednost njegova praktičnost. Kutijasta forma Pande predstavljena 1980. godine osvojila je minimalizmom srca miliona kupaca. Mnogi automobili su dokazali da lepota nije presudan element koji će odlučiti o odzivu tržišta. Prisetimo se samo bestselera poput Spačeka, Renaulta 4 ili VW Bube koji su pri prezentacijama bili predmet podsmeha javnosti. Tom krugu neuglednih, ali uspelih proizvoda mogli bismo pridružiti i Fiat Pandu.

Fiat Panda je proizvod nastao na smeni dva ekonomska perioda u kojima se svet našao 1980. godine. Zadatak da izradi novi automobil kojim će Fiat krenuti u bolju budućnost uprava je poverila Giorgettou Giugiaru. Giugiaro je pero lakoćom iscrtao vozilo koje se odlično prilagodilo periodu štednje goriva. Mag dizajna je napravio mališana koji je pored male potrošnje mogao da posluži i za prevoz višečlane porodice sa neophodnim stvarima.

 

200358-fiat panda 02.jpg

 

Kada je 1980. godine Fiat konačno predstavio svoj novi automobil Pandu, bilo je vidljivo da je dizajner više pažnje posvetio komforu i praktičnosti nego futurističkim linijama. Bio je to multifunkcionalni automobil, prava mera za slobodu ličnosti osamdesetih. Nije tu bilo ničeg suvišnog jer je vođeno računa da je tada od 17.6 miliona automobila u Italiji gotovo 57% otpadalo na klasu Pande koja je u Fiatu bila između modela 126 i 127. Kutijasta karoserija je bila oblikovana gotovo oštrim bridovima i prepuna uglova zbog koje su je prozvali sandukom na točkovima. Ni unutrašnjost nije bila maštovitija, ali zato je vođeno računa o maksimalnoj iskorišćenosti prostora. Tanka sedišta - poput Spačekovih, bez obzira na jeftinoću izrade pružala su dovoljno komfora. Sedišta su imala i mogućnost obaranja, pa se tako moglo zadovoljiti i avanturistički nastrojene mlade generacije. Sve je bilo upravo po meri mladih željnih putovanja i otkrivanja novih svetova.

 

200359-fiat panda 01.jpg

 

Naravno da formula živahnosti i neobaveznosti ne bi bila potpuna bez odgovarajućih motora. Oni su bili sasvim dovoljni za gradske prilike, ali Panda se nije sramila i krajnjih brzina na autoputevima. Fiat je iskoristio agregate iz Fiata 126 (vazduhom hlađeni dvocilindrični motor sa 650 ccm i 30 KS), i Fiata 127 (vodom hlađeni četvorocilindrični motor sa 900 ccm i 45 KS). Tokom godina motori su zapravo bili jedino što je Fiat menjao u čitavom konceptu. Umesto prekrajanja karoserije prema zahtevima stilista, Fiat je odlučio da menja samo ispod lima. Krajem juna 1983. predstavljena je Panda 4×4. U dizajnerski nepromenjenu karoseriju ugradili su u saradnji sa austrijskim Steyrom pogon na sve točkove. Mala Panda je tako 1989. godine pratila i Fiatovu ekspediciju na obeležavanju gpodišnjice trke Peking - Pariz u dužini 22.000 km. Prva generacija je proizvedena u preko 4 miliona primeraka u 60 različitih komercijalizovanih verzija i pravila se do 2003. godine, a danas Panda ima svoju modernu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...