Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Panda 4x4 Classic

Recommended Posts

Savršeno restaurirana Fiat Panda 4x4 u kojoj je legendarni šef Fiata Gianni Agnelli odlazio na skijališta

 

fiat-panda-4x4 1.jpg

 

Radionica Garage Italia Customs koja se bavi preradama i restauracijama je pokazala svoj najnoviji u nizu projekata: restauriranu Fiat Pandu 4x4. I to ne bilo koju! Naime, ovaj primerak je vozio legendarni bivši vlasnik Fiata Gianni Agnelli.

 

186258-fiat panda 111.jpg

 

Kako su iz Garage Italia Customs došli do ovog kultnog penjača sa Steyrovim 4x4 pogonom? Naime, vlasnik kompanije je kontroverzni Lapo Elkann, ni manje ni više nego unuk Giannija Agnellija. Model sa slika je tako bio glavno prevozno sredstvo vlasnika Fiata koji je sa ovim malim i zabavnim automobilom vozio putevima skijališta St. Moritz u Švajcarskoj do kojeg bi stigao helikopterom. Iako automobil ispod poklopca krije 1.1 litarski motor od 53KS, uz pogon na sva četiri točka, zabava je bila zagarantovana.

 

186256-fiat panda 1.jpg

 

U Garage Italia Customsu su obnovili automobil koji, bar na slikama, izgleda kao da je došao iz fabrike. Karoserija je lakirana u sivu boju sa plavim detaljima, a unutrašnjost je dobila ''novi život'' zahvaljujući saradnji sa kompanijom ''Vitale Barberis Canonico''.

 

186257-fiat panda 11.jpg

 

Pritom dominira tamno plava boja (koja je bila omiljena boja Agnellija), a u galeriji možete pogledati kako se pazilo na sve detalje. Iz Garage Italia Customsa još nisu odlučili šta će napraviti sa ovim jedinstvenim modelom, ali pretpostavljamo da će Lapo Elkann bar neko vreme zadržati automobil za sebe pre nego što ga eventualno stavi na aukciju, na kojoj bi, zbog očuvanosti ali i bogate istorije, mogao da postigne prilično visoku cenu.

 

fiat-pan2da-4x4-garage-italia.jpg

22.jpg3.jpg7.jpg6.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povratak legendarne Fiat Pande 4x4

 

199937-fiat panda 4x4.jpg

 

Ako na trenutak zaboravimo na Ladu Nivu, ovo je najsimpatičniji i najdostupniji 4x4 na tržištu. A pod tim pojmom mislimo na prave 4x4 modele koji se usude sići sa asfalta. Originalna Panda 4x4 iz 1980-ih se sada vratila, a sredila ju je firma ''Garage Italia''. Radi se o projektu koji je naručio Car&Vintage kako bi proslavio pola miliona pratilaca na Instagramu. Poželeli su legendarnu Pandu, potpuno obnovljenu i tehnološki u skladu sa današnjim trendovima. A to, između ostalog, znači izbacivanje slabašnog benzinca i ugradnju električnog pogona. Fiat '''Pandina Jones''' Car&Vintage Edition je u potpunosti restauriran po obrascu Indiane Jonesa, vozi do 115 km/h, a ima domet od 100 km. I da, Steyr pogon na sve točkove je ostao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 godina Fiat Pande

 

fiat panda 03.jpg

 

Fiat Panda je redak dokaz da sam dizajn ne čini automobil već je za kupce najveća vrednost njegova praktičnost. Kutijasta forma Pande predstavljena 1980. godine osvojila je minimalizmom srca miliona kupaca. Mnogi automobili su dokazali da lepota nije presudan element koji će odlučiti o odzivu tržišta. Prisetimo se samo bestselera poput Spačeka, Renaulta 4 ili VW Bube koji su pri prezentacijama bili predmet podsmeha javnosti. Tom krugu neuglednih, ali uspelih proizvoda mogli bismo pridružiti i Fiat Pandu.

Fiat Panda je proizvod nastao na smeni dva ekonomska perioda u kojima se svet našao 1980. godine. Zadatak da izradi novi automobil kojim će Fiat krenuti u bolju budućnost uprava je poverila Giorgettou Giugiaru. Giugiaro je pero lakoćom iscrtao vozilo koje se odlično prilagodilo periodu štednje goriva. Mag dizajna je napravio mališana koji je pored male potrošnje mogao da posluži i za prevoz višečlane porodice sa neophodnim stvarima.

 

200358-fiat panda 02.jpg

 

Kada je 1980. godine Fiat konačno predstavio svoj novi automobil Pandu, bilo je vidljivo da je dizajner više pažnje posvetio komforu i praktičnosti nego futurističkim linijama. Bio je to multifunkcionalni automobil, prava mera za slobodu ličnosti osamdesetih. Nije tu bilo ničeg suvišnog jer je vođeno računa da je tada od 17.6 miliona automobila u Italiji gotovo 57% otpadalo na klasu Pande koja je u Fiatu bila između modela 126 i 127. Kutijasta karoserija je bila oblikovana gotovo oštrim bridovima i prepuna uglova zbog koje su je prozvali sandukom na točkovima. Ni unutrašnjost nije bila maštovitija, ali zato je vođeno računa o maksimalnoj iskorišćenosti prostora. Tanka sedišta - poput Spačekovih, bez obzira na jeftinoću izrade pružala su dovoljno komfora. Sedišta su imala i mogućnost obaranja, pa se tako moglo zadovoljiti i avanturistički nastrojene mlade generacije. Sve je bilo upravo po meri mladih željnih putovanja i otkrivanja novih svetova.

 

200359-fiat panda 01.jpg

 

Naravno da formula živahnosti i neobaveznosti ne bi bila potpuna bez odgovarajućih motora. Oni su bili sasvim dovoljni za gradske prilike, ali Panda se nije sramila i krajnjih brzina na autoputevima. Fiat je iskoristio agregate iz Fiata 126 (vazduhom hlađeni dvocilindrični motor sa 650 ccm i 30 KS), i Fiata 127 (vodom hlađeni četvorocilindrični motor sa 900 ccm i 45 KS). Tokom godina motori su zapravo bili jedino što je Fiat menjao u čitavom konceptu. Umesto prekrajanja karoserije prema zahtevima stilista, Fiat je odlučio da menja samo ispod lima. Krajem juna 1983. predstavljena je Panda 4×4. U dizajnerski nepromenjenu karoseriju ugradili su u saradnji sa austrijskim Steyrom pogon na sve točkove. Mala Panda je tako 1989. godine pratila i Fiatovu ekspediciju na obeležavanju gpodišnjice trke Peking - Pariz u dužini 22.000 km. Prva generacija je proizvedena u preko 4 miliona primeraka u 60 različitih komercijalizovanih verzija i pravila se do 2003. godine, a danas Panda ima svoju modernu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat proslavlja 40 godina i tri generacije Pande

 

pnd 001.jpg

 

U ovoj godini nije baš bilo razloga za slavlje, ali Fiat ipak ima barem jedan razlog - 40. rođendan modela Panda.
Povodom 40. godina postojanja Pande objavljene su fotografije koje slikovito pričaju istoriju ovog modela, od skromnih početaka osamdesetih godina prošlog veka, pa sve do današnjeg modernog modela sa blagim hibridnim pogonom. Pogledajte Pandinu istoriju u slikama:

 

pnd 002.jpg pnd 003.jpg pnd 004.jpg

pnd 005.jpg pnd 006.jpg pnd 007.jpg pnd 008.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda protiv Ferrarija SF90

 

210181-fiat ferrari.jpg

 

Objavljen je video nesvakidašnje trke po snegom prekrivenoj stazi između Fiat Pande i Ferrarijevog SF90.

Iz Fiata je 1983. godine stigla Panda 4x4 kao jedan od prvi malih serijskih automobila sa poprečno smeštenim motorom i pogonom na sva četiri točka. Radi se o motoru od 965 kubika koji razvija 48 KS, a to znači da mali italijanski automobil nije baš brz. Ipak, savršen je za ruralne puteve i blag prema novčaniku.

 

Panda je nedavno imala veliki izazov kada je odmerila snage sa Ferrarijem SF90 Stradale na snegom pokrivenoj stazi. Fiatov automobil je mnogo lakši, ali model iz Maranella razvija gotovo 1.000 KS i ima električni motor koji je dodatna prednost. Ovo nije prvi put da je Panda učestvovala u dvoboju ''Davida i Golijata'' jer se krajem prošle godine takmičila sa Porsche Taycanom. Jedina zajednička osobina je što su oba automobila imala pogon na sva četiri točka. Iako je na tržištu oko 40 godina, Panda je tek u trećoj generaciji. Fiat je potpuno novi model najavio 2019. godine konceptom Centoventi, a premijera produkcijskog modela se očekuje naredne godine. U ponudi će biti i potpuno električne verzija, a detalji o novom 4x4 pogonu su za sada misterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznati fudbaler posle Ferrarija kupio i Fiat Pandu

 

219514-vidal.jpg

 

Fudbaler milanskog Intera Arturo Vidal pohvalio se na društvenim mrežama svojim novim automobilom. Vidal je kolekciji skupocenih četvorotočkaša, među kojima su i takve mašine kao što je Ferrari 488 Spider ili crni Brabus AMG G700, dodao jedan više nego skroman auto - Fiat Pandu i to prve generacije. ''Najzad je stigao poklon - snovi su ispunjeni! Godinama sam čekao da ga dobijem'', napisao je Vidal uz fotografiju svoje Pande parkirane pored pomenutih Ferrarija i Brabusa. Čileanski internacionalac nije se zadovoljio time što je objavio fotografiju svog novog automobila na Instagramu, već je postavio i snimak na kome se vidi kako uživa u vožnji Pande sa svojom devojkom.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkačka M Sport Panda 4x4 - Fiat Panda R5 

 

m sport panda 02.jpg

 

Baza je Fiat Panda Classic, motor je iz moderne Ford Fieste (Fiesta R5 mk.1), tj. 1.6 turbobenzinac EcoBoost sa 300KS/450 Nm.

 

m sport panda 01.jpg

 

Pogon je na sva četiri točka, uz Sadev petostepeni sekvencijalni menjač. U paketu su između ostalog i widebody kit, novi točkovi i gume, jače kočnice, zaštitni kavez... 

U videu se pojavljuje i Malcolm Wilson lično, britanski bivši vozač relija i vlasnik tima M-Sport:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Fiat Panda

 

Ovog puta Jura je spremio specijal. Testira Fiat Pandu koja je tjunirana za rally Dakar. Da bi snimio ovaj video ''skočio'' je na pravi pjesak, i pokazao nam šta može ova mašina!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panda Piccolo Lusso restomod za 30.000 evra

 

fiat panda 03.jpg

 

Panda Piccolo Lusso je restomod nastao u saradnji holandskog dizajnerskog studija Niels van Roij Design i kompanije Keave Cars, koja se bavi prodajom automobila. Radi se o unikatu koji je prošao temeljitu restauraciju, a donosi sve kvalitete tradicionalnog Pande osim jedne. A ona se tiče cene, o kojoj ćemo na kraju. Eksterijer automobila je u Azzurro Blu nijansi plave boje, dok su plastični detalji karoserije naknadno ofarbani. Modernizovani nastup će osigurati tek bela plastika prednjih pokazivača smera te poneki detalj poput dvobojnih felni. Zbog lošeg stanja originala iz 1989. godine, verzije 4x4 Sisley, automobil je dobio potpuno novi enterijer. Veći deo površina je finiširan u koži, a ploča s instrumentima je oplemenjena offroad dodatkom u vidu indikatora nagiba.

 

fiat panda 02.jpg

 

Zadržan je i logo Sisley verzije, dok je prtljažnik izveden u tikovini, kao na specijalnim 500-icama čije prerade su inspirisane nautikom. Motor je 1.0 benzinac sa 48 KS i pređenih 103.644 km, dok je pogon Steyr-Puch i nije ga potrebno posebno predstavljati.

 

fiat panda 01.jpg

 

Pomenuti Keave Cars je automobil ponudio u prodaji, a za njega traži 30.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg Automarket.hr: Pandom do Tunisa!

 

Jura se zaputio u Tunis kako bi odvozao ''Tunisia Challenge'' kao pripremu za Dakar :D
Kako je prošao put od Zagreba do Tunisa sa Fiat Pandom - pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...