Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Iskoristili podsticaje za hibride, a uopšte ih ne pune strujom

Recommended Posts

volvo xc90 88888888.jpg

 

Plug-in hibridni automobili s razlogom se čine kao idealan međukorak do električne budućnosti. Ova vozila nude simbiozu motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora, uz bateriju koja nudi autonomiju od oko 50-ak kilometara, pa može da se puni iz spoljašnjih izvora energije. Sve ovo zvuči odlično u teoriji, pa bi bilo izvodivo i u praksi da kupci ove automobile koriste na predviđeni način, što ipak nije slučaj u Velikoj Britaniji.

 

Kako prenosi BBC, flotni kupci (firme) na Ostrvu nisu koristili izdašne državne podsticaje za kupovinu ''zelenih'' vozila da bi smanjili potrošnju goriva, već da bi dobili nove automobile sa značajnim popustom. Britanska vlada je sufinansirala kupovinu električnih i plug-in hibridnih vozila sa čak 4.500 funti (5.050 evra), ali većini kupaca nije bio potreban automobil za gradsku vožnju, već za prevaljivanje velikih udaljenosti. To pokazuje analiza sprovedena na 2.432 hibridna vozila koja su zabeležila prosečnu potrošnju od 5.8 litara goriva na sto kilometara. ''Ima primera gde zaposleni ni ne pune vozila električnom energijom'', rekao je BBC-u Paul Hollick, direktor kompanije koja je sprovela istraživanje - Miles Consultancy. ''Kablovi za punjenje im se nalaze u prtljažniku, zamotani u celofan, dok zaposleni kompanije redovno koriste benzinske pumpe plaćajući dodatno gorivo'', tvrdi Hollick. Britansko subvencionisanje ekološki podobnih automobila je svakako imalo efekat na broj ovih vozila u upotrebi. Velika Britanija je gotovo preko noći postala najveće tržište plug-in hibridnih vozila u Evropi. Pitanje je samo koliko su zaista postigli smanjenje nivoa emisije CO2, kada se uzmu u obzir vozačke navike kupaca koji su iskoristili državne podsticaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podsticaji kupcima eko-vozila od sledeće godine

 

167274-BMW i3.jpg

 

Pojedini poslanici nedavno su u Skupštini Srbije pokrenuli inicijativu za uvođenje subvencija i podsticaja za kupovinu električnih, hibridnih i plag-in vozila, saznaju ''Novosti''. Sada se traži model kako da ova podrška ekološkim automobilima ne optereti budžet. Kako saznajemo, kupac ovakih vozila bi plaćao, kao i do sada, carinu i PDV, ali bi ga država stimulisala određenim popustom.

 

''Ideja je da se kroz neke druge vidove, poput eko-taksa, ali i povlačenjem sredstava iz fondova EU, namenjenih za tu svrhu, omogući jeftinija kupovina vozila sa čistom tehnologijom'', kaže naš izvor iz Skupštine Srbije. Predlog je da se uredba donese što pre, pretpostavlja se do kraja godine, da bi stupila na snagu 2020. i važila pet godina. Da država ozbiljno razmišlja o subvencionisanju eko-vozila potvrdila je i ministarka saobraćaja i građevine Zorana Mihajlović, koja je izjavila da se zalaže za što brže subvencionisanje kupovine vozila koja ne zagađuju vazduh. Ministar za životnu sredinu Goran Trivan je bio još konkretniji. ''U prvom trenutku trebalo bi ići na zabranu uvoza polovnih vozila. Da li starosti od 10 ili 15 godina videćemo'' - rekao je, za ''Novosti'', Trivan. Zatim bi trebalo kroz subvencionisanje, ali i drugu vrstu podsticaja, manji porez, besplatno parkiranje i slično, stimulisati kupovinu ovih vozila.

I ministar Trivan smatra da bi priprema celog projekta trebalo da bude gotova do kraja ove godine i da bi od 2020. imali ceo set mera koje bi regulisale ovu oblast. ''Kada se zna da je Svetska zdravstvena organizacija saopštila da u Srbiji godišnje umre oko 5.000 ljudi zbog zagađenog vazduha, valjda je svima jasno da nešto po tom pitanju, i to brzo, moramo učiniti'', kaže Trivan.

 

Taksa

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, kaže da bi najjednostavnije bilo da se uvede plaćanje eko-taksa prema zagađenju. Kada bi se, na primer, uvela eko-taksa od 12.000 dinara po toni (koju trenutno plaćaju samo kupci novih vozila) i za fizička lica koja uvoze polovne automobile, inkasiralo bi se najmanje 12 miliona evra godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka će produžiti sistem podsticaja za kupovinu električnih automobila do kraja 2020.

 

Mercedes eqc.jpg

 

Nemačka vlada će produžiti sistem podsticaja za kupovinu električnih automobila za narednih 18 meseci, do kraja 2020. godine, rekao je ministar ekonomije Peter Altmajer. Program koji je pokrenut pre tri godine trebalo je da istekne krajem juna, ali je potražnja za električnim automobilima ostala razočaravajuća. Program je podržan fondom od 1.2 milijarde evra. Polovinu je finansirala federalna vlada, a polovinu automobilska industrija. Najavljujući produženje programa, Altmajer je rekao da je ''potreban kontinuitet u podršci'' za električne automobile. Podsticaji će ostati isti. Kupci čisto električnih automobila će nastaviti da dobijaju 4.000 evra, a oni koji kupuju hibridne priključke dobijaće 3.000 evra. Altmajer je rekao da su prijave za podsticaje rasle, ali sporije nego što su se nadali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka vlada sa proizvođačima dogovorila produženje programa subvencija za kupovinu električnih vozila

 

Opel-IAA-Frankfurt-Angela-Merkel.jpg

 

Nemačka vlada i udruženje automobilske industrije su postigli dogovor o produženju zajedničkog programa subvencionisanja kupovine električnih vozila, izjavili su za agenciju dpa izvori iz vlade. Iznos subvencija biće uvećan, a program isplate produžen za pet godina, do kraja 2025. godine. Podsticaji za kupovinu električnog vozila su uvedeni pre tri godine i prema aktuelnom programu dostupni su do kraja iduće godine. Kancelarka Angela Merkel, nekoliko ministara i premijera saveznih pokrajina, kao i čelnici udruženja automobilske industrije VDA i proizvođača automobila, dobavljači i sindikati su se okupili u Berlinu na ''sastanku na vrhu autoindustrije'' kako bi razmotrili opcije za ulazak električnih vozila u široku upotrebu.

 

Dogovoreno je da će bespovratni podsticaji kupcima električnih automobila koji koštaju manje od 40.000 evra biti povećani za 50 odsto -  na 6.000 evra. Za ''plug-in'' hibride u tom cenovnom rangu kupci će ubuduće dobijati subvenciju od 4.500 evra umesto trenutnih 3.000 evra. Prema novom planu vlada u Berlinu i autoindustrija ravnopravno će deliti troškove subvencija. Nemačka vlada i proizvođači automobila u aktuelnom programu subvencija su učestvovali sa po 600 miliona ebra. Uz subvencije za kupovinu električnih vozila, među glavnim temama sastanka su bile i opcije za ubrzanu izgradnju mreže stanica za punjenje električnih vozila širom zemlje - što se smatra ključnim faktorom za uspeh električnih vozila u budućnosti. Nemačka trenutno ima oko 21.000 stanica za punjenje električnih automobila, znatno manje od milion koliko bi prema rečima kancelarke Merkel trebalo da ih izgrade u sledećoj deceniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka povećava bonuse za električna vozila

 

vw merkel 2019.jpg

 

Nemačka će značajno povećati iznose subvencija za kupovinu električnih vozila. Revidirani ''Environment Bonus'' će još jednom rasti. Prema najnovijoj odluci, bonus za kupovinu električnih vozila iznosiće i do 6.000 evra, a po ustaljenoj praksi pola iznosa ići će na račun samih proizvođača. Cilj je jasan. Nemačka želi da do 2030. godine na svojim putevima ima bar 10 miliona električnih vozila. To je deo strategije kojom se želi dodatno pomoći domaćoj autoindustriji u tržišnoj utakmici sa američkim i kineskim rivalima. Nemačka je sa 53.000 registrovanih novih električnih vozila ove godine trenutno drugo najveće tržište takvih vozila u Evropi, odmah iza Norveške. Jedan od najjačih aduta je VW I.D.3, električni model startne cene ispod 30.000 evra. Nakon novih bonusa cena će mu pasti na nivo od 24.000 do 25.000 evra, procenjuju analitičari. Zato i ne čudi što već iduće godine Volkswagen želi da u Zwickau fabrici proizvede 100.000 električnih automobila, a 2021. godine čak 330.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ministarstvo životne sredine priprema podršku kupovini hibridnih automobila

 

195071-bmw 530 002.jpg

 

U Srbiji u kojoj gotovo pola miliona ljudi vozi automobile starije od 21 godine, početkom 2019. bilo je registrovano tek 40 električnih automobila i 250 hibrida. Zato je najavljeno subvencionisanje kupovine električnih automobila obradovalo mali broj ljudi, piše ''Danas''. Uostalom, oni koji imaju desetine hiljada evra da priušte vozilo na struju imaju i za automobil novije generacije koji je daleko manji zagađivač od onih kojima su naše ulice zatrpane. Najava subvencije ide, kako je to najavio ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan, uporedo sa najavom države da polovinom naredne godine zabrani uvoz automobila sa motorom euro 3, možda i euro 4. Za šta je, sudeći prema onome što su u EU ali i u neposrednom komšiluku već uradili, došao poslednji trenutak. Ulaganje u automobile budućnosti nije sporno, za to se u Hrvatskoj i Sloveniji izdvajaju milioni evra, ali s obzirom na to da dotiče tek jedan mali deo građana Srbije postavlja se pitanje da li država iz svojih fondova može da nađe novca da i na druge načine zaštiti okolinu u kojoj živimo i smanji zagađenje.

 

Pre samo mesec dana Beograd je bio najzagađeniji grad na svetu. Ministar Trivan je podsetivši na to pre dva dana rekao kako smo ''prvi put mogli da vidimo vazduh''. Ali i da ga osetimo. Tada je govorio i o najvećim zagađivačima tog vazduha. ''To su individualna kućna ložišta, razni toksični energenti poput guma, ulja, potom saobraćaj i industrija'', istakao je Trivan. Međutim, osim subvencije za hibride u javnosti nijedan drugi predlog kako smanjiti zagađenost u zemlji nije definisan jasnije. Koordinator za energetiku Centra za ekologiju i održivi razvoj Zvezdan Kalmar kaže za Danas da nema sumnje da je saobraćaj u poslednje vreme bio glavni razlog zagađenosti, ali da to nije samo do automobila već i do jako loše organizovanosti javnog prevoza, naročito u velikim gradovima poput Beograda. ''Javni prevoz nam je u kolapsu i time je apsolutno ugrožen javni interes. Nigde javni prevoz nije komercijalan. U glavnom gradu Estonije već deset godina javni prevoz je besplatan. Tome i mi treba da težimo'', ističe Kalmar.

 

Priča o subvenciji hibrida koji koštaju 30.000 evra, kako kaže, ne znači ništa i zato treba razmišljati o drugim opcijama. ''U nekim zemljama bivšeg SSSR-a poput Gruzije uvoze polovne hibridne i električne automobile iz Japana. Mislim da bismo to mogli i mi da uradimo, da napravimo nekakav strateški dogovor i uvezemo hiljade takvih automobila. Ne može sve odjednom, naravno, ali takvi automobili su mnogo jeftiniji i više bi ljudi moglo da ih priušti'', napominje naš sagovornik. Nove hibride bi sada, ističe Kalmar, mogle da kupe samo velike kompanije, bogatiji pojedinci, nekih ne više od dva odsto građana.

 

 

Sa druge strane, Kalmar kaže da je jako loše i opasno stigmatizovati kao velike zagađivače one koji nemaju novca da se greju drugačije. ''Prema nekim procenama više od 50 odsto ljudi u Srbiji ne može da plati grejanje. Zato bi država trebalo da prepozna prioritete i pomogne onima koji su najugroženiji tako što će subvencionisati zamenu prozora i izolaciju, jer najbolja struja je ona koja se ne proizvede'', napominje Kalmar. Država treba, kako kaže, da podstiče ulaganje u kvalitetnu biomasu, solarne panele, invertorske klime. ''Da ulaže u toplotne pumpe, što je skupo, ali i tu postoji opcija da se subvencioniše fabrika koja bi onda njih proizvodila i prodavala po povoljnijim cenama. Država treba da subvencioniše kupovinu ložnih tela, ona koja sada imamo su mahom ispod 10 kilovata'', nabraja dalje koordinator CEKOR-a. Za to, kako kaže, nije dovoljan republički budžet, već je neophodno napraviti samopunjive fondove iz kojih bi se kasnije izdvajalo mnogo više novca za to.

 

Kalmar napominje da je veliki problem i to što u Srbiji nema dovoljno mernih mesta i da ako želimo da zaštitimo životnu sredinu onda moramo da sistem merenja uspostavimo da funkcioniše kako treba što pre. On podseća i da je EPS jedan od najvećih zagađivača i da mi kao potrošači kroz struju plaćamo garancije koje oni uzimaju da bi održavali sistem. Nebojša Atanacković iz Unije poslodavaca Srbije kaže da će Srbija biti poslednja u regionu koja ukida euro3 jer je BiH u junu ove godine ukinula i euro 4, ali i da će uprkos tome ti automobili i dalje biti na ulicama naših gradova, kao što su i neki još stariji modeli poput eura 1 i 2. ''Zato treba tražiti rešenja u boljem regulisanju saobraćaja, naši gradovi se šire sve više bez uticaja urbanista, imamo gužve u stambenim ulicama. Pešaci i majke sa decom u kolicima idu kolovozom, a automobili su parkirani na trotoarima. Tako da smo u ozbiljnom problemu, još kada imate toliki broj automobila koji emituju visoko štetne izduvne gasove onda je problem još veći'', ističe Atanacković.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka organizacija traži prestanak subvencionisanja hibridnih SUV-ova jer emituju veliku količinu štetnih gasova

 

mercedes-benz-gle 01.jpg

 

Nemačka organizacija za zaštitu prirode ''Deutsche Umwelthilfe'' je podigla glas i traži od države da prestane da subvencioniše plug-in hibride, a pogotovo SUV-ove. Ova asocijacija je sama sprovela merenja i po njima hibridni SUV-ovi ponekad emituju i do 7 puta više nivoe Co2 od onih koje su navedene u fabričkim merenjima. ''Deutsche Umwelthilfe'' naglašava da je opcija sa punjenjem baterija i vožnjom samo na električni pogon isključivo - varka! Većina tih automobila su u vlasništvu firmi, vozači imaju kartice za gorivo pa ne žele da pune te automobile na svojim kućnim utičnicama. Zbog toga se ovi automobili voze kao klasični hibridi, a benzinsko-električni pogon je često neefikasan i u slučaju ovih velikih i teških vozila troši mnogo goriva. Stav ''Deutsche Umwelthilfea'' podupiru i brojne druge organizacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija: Plug-in hibridi su veći zagađivači od klasičnih motora na fosilna goriva

 

mercedes plug in.jpg

 

Najnovija studija potvrdila sumnje mnogih koji su koristili plug-in hibridno vozilo. Najporazniji su rezultati uticaja na okolinu, koji kažu da zbog izuzetno malog električnog dometa ovi automobili mogu da imaju veću CO2 emisiju od automobila sa konvencionalnim motorima, bilo benzinskim ili dizelskim. Rezultati istraživanja koje su sproveli nemački istraživači su pokazali da je, u slučajevima kada se baterije na PHEV vozilima ne pune redovno, negativni uticaj osetno gori od onog koji se navodi.

 

Autori studije idu korak dalje i savetuju vladi i regulatornim telima da ukinu sve subvencije i olakšice vezane uz ovu klasu vozila. To je snažan udarac brojnim proizvođačima, a posebno domaćim premium markama koje su poslednjih meseci ''pojačale'' gamu upravo ovakvim hibridima, a sve kako bi smanjili prosečnu emisiju CO2 svoje ponude. A konkretni rezultati sa Fraunhofer ISI instituta koji je istraživanje sproveo sa ICCT (International Council on Clean Transportation) na oko 66 modela i preko 100.000 primeraka kažu sledeće:

 

PHEV vozila će u najboljem slučaju emitovati dvostruko više CO2 od onog definisanog test ciklusom, bilo NEDC ili WLTP. U najgorem slučaju emisija CO2 se učetvorostručuje, što znači da emisija CO2 može da bude i do 200 g/km. Sve rečeno dobija potvrdu u praksi, posebno kod flota gde kompanije koriste ovakve automobile, a dnevne potrebe nadilaze deklarisani električni domet. Zaključak studije je da je, ''ako želimo manju potrošnju i CO2 emisiju u praksi, potrebno smanjiti snagu pogonskih motora i istovremeno povećati električni domet'', kaže voditelj studije Patrick Plotz. Njegova je procena da električni domet plug-in hibrida treba povećati sa trenutnih 30 do 60 km na minimalno 80 do 90 km.

 

Ovu studiju mnogi međutim uzimaju sa rezervom, posebno oni koji znaju da je Plotz ne tako davno, još 2017. godine govorio da studije idu na ruku plug-in hibridima i potvrđuju njihov kvalitet. Na Plotza se pozivao i Volkswagen, i to još prošlog meseca naglašavajući ''dokazani'' kvalitet PHEV vozila. Plotz se pritom brani i kaže: ''Tada smo gledali isključivo električni domet, a ne devijacije od test ciklusa'', piše AutoNews Europe. U svakom slučaju, radi se o snažnom zaokretu jer u poslednoj studiji PHEV prikazuju kao automobile koji su štedljivi samo na papiru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina krajem 2022. ukida subvencije za električna vozila

 

aiways u5.jpg

 

Kina ukida subvencije za električna i hibridna vozila krajem godine, saopštile su vlasti ohrabrene solidnom prodajom u tom sektoru. Tamošnje Ministarstvo finansija saopštilo je da će subvencije za kupovinu biti smanjene za 30 odsto od početka godine, a da će potpuno nestati krajem 2022. godine.

 

''S obzirom na razvoj industrije vozila na novu energiju, na tendenciju prodaje i postepenu tranziciju proizvođača, subvencije će se završiti 31. decembra 2022. godine'', saopštilo je ministarstvo. Vozila registrovana posle tog datuma neće biti subvencionisana, dodalo je ministarstvo. Ta vozila treba da predstavljaju 18% ukupne prodaje 2022. godine, ocenilo je Udruženje kineskih proizvođača automobila. U 2019. godini ta vozila prestavljala su samo 5% ukupne prodaje vozila. Čak 27.5 miliona vozila (komercijalna i za ličnu upotrebu) treba da bude prodao ove godine posle 26.1 milion 2021. godine što je porast od 5.4%. Za 2021. godinu ukupan rast prodaje vozila u Kini treba da bude 3.1%, i označava prvu godinu rasta prodaje od 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate koliko je Nemačka za 6 godina dala za subvencionisanje kupovine električnih automobila?

 

vw id4 2021 1.jpg

 

U poslednjih šest godina nemačku vladu su subvencije za kupovinu električnih automobila koštale oko 4.6 milijardi evra, a kupljeno je oko 965.000 automobila. Električni automobili su subvencionisani sa do 9.500 evra. Studija Deutsche Bank je izračunala 2021. koliko su visoki troškovi e-mobilnosti samo kroz subvencije.

 

''Osim premija za direktnu kupovinu koje država odobrava za električne automobile, postoje i dodatni fiskalni efekti tokom korišćenja. Oni proizlaze iz nižih poreskih prihoda (porez na energiju ili mineralna ulja u odnosu na porez na električnu energiju, porez na motorna vozila, porez na CO2 na benzin i dizel, porez na dodatnu vrednost). Ako se električni automobili koriste kao službeni automobili, poreski prihodi padaju još više.'' Mnogi stručnjaci smatraju da je to promašena mera i da električne automobile često kupuju dobrostojeći ljudi i firme te da je bolje ulagati u rasterećenje građana od visokih cena energije... Petina novca otišla je na Volkswagenove modele, sledi Renault, a zatim drugi proizvođači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka smanjuje finansijske podsticaje za kupovinu električnih automobila

 

217080-bmw ix3 01.jpg

 

Nemačka vlada planira da smanji podsticaje za kupovinu električnih automobila i ukine podsticaje za kupovinu plug-in hibridnih električnih automobila krajem ove godine.

 

Vlada je ubrzo nakon stupanja na dužnost u decembru najavila da će, počevši od 2023. godine, izdvojiti podsticaje samo za električna vozila koja ''dokazno imaju pozitivan efekat zaštite klime''. Trenutno kupci električnih automobila imaju pravo na podsticaje do 6.000 evra, a kupci plug-in hibrida mogu dobiti do 4.500 evra. Ministarstvo ekonomije i klime saopštilo je da broj električnih automobila na putu brzo raste, a očekuje se da će ih biti oko dva miliona ove godine. Ta vozila ''postaju sve popularniji i neće im trebati državne subvencije u doglednoj budućnosti'', rekao je ministar Robert Habek u saopštenju. Vlada želi da postigne da bude najmanje 15 miliona potpuno električnih automobila na putu do 2030. i da pojača napore protiv klimatskih promena širenjem upotrebe obnovljive energije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...