Jump to content
FAS Goran
Martin

Fiat Croma 1.9 mjet 16v 150 ks

Recommended Posts

Croma je u "pali, gazi, sipaj, vozi" stadijumu, bez problema i lepo podnosi voštenje svog vlasnika. 

Bilo je nekih planiranih i neplaniranih sitnica. 
Uzete su dve nove Sava UHP2 i dve polovne (Torque ili Mirage, krš krš krš) gume u dimenziji 215/50/17. Usput, ispravljene su dve felne. Trap je bez ikakvih nedostataka. 
Izvršena je zamena ulja u servu, a tom prilikom je primećeno da je spala plastična vezica sa gume letve volana. Neki specijalac od majstora stavio plastičnu vezicu umesto šelne. Zašto, nemam pojma. Verovatno da naškode nekom od prethodnih vlasnika. Tako je vožen cele zime. Za sada, nema problema u funkcionisanju letve.

IMG_20190330_164327.thumb.jpg.edeaf899c5d12775f69b6168390c1e5c.jpgIMG_20190330_164702.thumb.jpg.6c1338ff37c241f0caffff5fbae8281d.jpg

 

Počele su u međuvremenu da tresu kočnice, pa su u Torinu nabavljene polovne, relativno kao nove. 

stare IMG_20190425_182055.thumb.jpg.53e13849a6dadc01ed01df3744d1c1cb.jpg

i noveIMG_20190425_190830.thumb.jpg.c3749ac205e5c856cb5fad44dc88e560.jpg

 

Potrošnja se kreće od 6.2 do 6.5 (autoput-magistrala-grad) i toeto u suštini. Ne može manje.

U narednom periodu, od ulaganja - remont seta kvačila, jer je lamela počela da klizi u 5. i 6. stepenu prenosa. Eventualno remont anlasera ili kupovina novog akumulatora i remont alternatora. 

Za sada, prezadovoljan - stabilan, udoban, brz, bezbedan....nemam posebnih zamerki. Tenk. I dimi kao tenk (jer DPF/EGR off). ;)

IMG_20190428_073143.thumb.jpg.67b6ad9ccf92e287e6f106022e3e3b34.jpgIMG_20190418_182809.thumb.jpg.bf750091e136dd6d660559bf678fd564.jpgIMG_20190410_120047.thumb.jpg.ef60e1b0cd20bf40370dc1e29828547a.jpgpirot.thumb.jpg.111b1833e0cfa2a321c9cebf46058648.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Meni na tehnickom rece momak da vec od sl godine ce poceti da kontrolisu prisustvo DPF-a. Ala ce biti veselo ako to bude bas ozbilno funkcionisalo, oko mene trenutno na prste jedne ruke mogu nabrojati dizelase kojima je ispravan ceo taj sklop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstori u Torinu rekoše mi da imaju rešenje za tehnički, ako se bude radio test eko norme. Videću. 

 

@neshtryRealno.... :-D

Gušimo se u smeću i dimu tokom grejne sezone. no comment

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tehničkog tice,to nije ni t od tehnickog kako bi to trebalo da bude.Isto vazi i za atest za bilo kakvu nadogradnju,princip je samo daj pare i dobijaš atest.Elem kad je onaj sa auto placa provukao mikru bez da rade kratka svetla, baja sa tehničkog upalio duga i slikao tako.Moze se sve kad se hoće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari... Pre pola godine sam kupio Fiat Croma 1.9 MJET 150 ks 2009 god... Sve je do pre neki dan bilo u redu, mogao sam preko daljinskog da otvaram i zatvaram sve prozore, tj. ako otključavam auto, držim i dalje taster i svi se prozori otvore, a kad zaključavam i držim taster i dalje svi se prozori zatvore... Da li neko zna kako da ovo ponovo proradi, centralna radi i dalje dobro, ali ne otvara i ne zatvara više prozore...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitao sam o tome na nekom Opel forumu... Izgleda da je taj problem nasleđe od sestrice Vectre...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmišljao sam i o tome, ali ajde reko da se posavetujem sa nekim, možda ima neka caka za sinhronizaciju prozora i centralne brave... Ovo sam pronašao u Opelovom priručniku, moraću probati...

 

Kvar Ako se prozori ne mogu otvarati i zatvarati automatski, električne prozore aktivirati po sledećem: 1. Zatvoriti vrata. 2. Uključiti kontakt. 3. Zatvoriti prozor skroz do kraja i držati prekidač pritisnut više od 5 sekundi. 4. Otvoriti prozor skroz do kraja i držati prekidač pritisnut više od 1 sekunde. 5. Ponoviti postupak za svaki prozor.

Edited by nikolabap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubačen DRL relej, maglenke koristim kao dnevna svetla.

Urađen mali servis, gde je ustanovljeno da nema potrošnje ulja.

Pored toga, zamenjene šolje amortizera, zajedno sa ležajevima. Pošto je fabrički loše rešen sistem ležajeva, očekujem za godinu-dve da ponovo menjam ležajeve, jer su ne zaštićeni i izloženi su vlazi i prašini.

Prikazane su stare i nove. Šolhe i nisu bile toliko loše i mogle su da posluže, ali problem je jer je površina na kojuna ležu ležajevi oštećena i pitanje je koliko bi potrajalo. A i nisu skupe (sve komplet koštalo je oko 50€ + 25€ zamena).

mrt001.jpg

mrt002.jpgmrt003.jpg

mrt004.jpgmrt005.jpgmrt006.jpg

 

Od početka je prisutno dimljenje.
Dijagnostika je urađena sa težištem na diznama i nije pojazala ništa problematično (korekcije su u normalnim opsezima).
EGR na dijagnostici nije pokazivao grešku, ali je pokazivao neku vrednost od 4%. Krenuli smo sa čišćenjem istog i videli da je plombiran.

Stavili smo drugu pločicu, sa dve rupe prečnika 5 mm. Dobio sam bolji odziv na nižim obrtajima i dim se smanjio. Videću kako će se ponašati ubuduće.

Promeba šolja takođe je doprinela udobnosti, a i volan se lakše mota.

 

mrt007.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/17/2018 at 2:19 PM, Martin said:

DPF i EGR off, pa dimi, dosta je "eco friendly"

Evo, napisao si već zašto malo dimi....mora tako sada, jer kad ni sad ne bi uopšte ponekada zadimila onda joj DPF ne bi ni trebao.

Nego, kad već dimi, valjalo bi to čipovati, da zadimi tako malo ponekada sa pravim razlogom :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, mora....ali da iza sebe ostavljam baš gust crn dim - baš i nije normalno. ;)
Zamenom pločice sa tri rupice, dim se vratio u normalne granice, a to je da zadimi pri baš jačem gasu. U normalnoj vožnji gotovo da i nema. Videću kakva je i potrošnja kada se bude sipalo gorivo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20191028_181539.thumb.jpg.33b085d8aa204024165c4896fca4eea3.jpgIMG_20191028_181839.thumb.jpg.628238fe83fe6410a182fd935b8ff6c1.jpg

Napokon se skupio neki keš za malo ozbiljniji zahvat na kolima, odnosno, da se otklone nedostaci ustanovljeni prilikom kupovine. Remontovan je set kvačila i zamajac i remontovan je anlaser. Obrađena su sva 4 kočiona diska. Kad se skine menjač, ustanove se neke nove neispravnosti - procureo semering na radilici, napukla manžetna na poluosovini, sa desne strane (do menjača).
Izgled seta pre remonta.

IMG_20191028_192125.thumb.jpg.8a8c92ba5d330cbc21b6d9e371aac9ad.jpgIMG_20191028_192152.thumb.jpg.2f5979e81df9e3918e87ae4e0e35bfb9.jpgIMG_20191028_192220.thumb.jpg.3bcc36f67fc7521ad79f0c30b9a27021.jpgIMG_20191028_192225.thumb.jpg.6108089e3865b0590d14af7a81aaa71e.jpgIMG_20191028_192305.thumb.jpg.cb7e2b829cc126f1b93cc1648591f09a.jpg

Zamajac je imao lufta, po 4-5 cm u obe strane. Ploče se nisu odvajale, nikakav drugi luft osim levo-desno nije bio prisutan. Hidro-druk lager bio je gotovo pred raspadom.

 

Nakon remonta.

IMG_20191029_175830.thumb.jpg.e65d158c55f8136c82946c91e7c8919a.jpgIMG_20191029_175919.thumb.jpg.43975e5b46ab24380a9ec6b5fd400f5e.jpgIMG_20191029_175941.thumb.jpg.84fb43ffb2179ad9dd7ae79b5af98079.jpgIMG_20191029_175952.thumb.jpg.586b6f7e712f7330ded6190626d4d348.jpg

 

Remont je urađen u radionici "Gajić" u Jajincima, koštao je 26000 dinara i dobio sam garanciju 6 meseci.


Kvačilo je mekano baš, baš. Motor se daleko lakše startuje, jer je i anlaser bio u lošem stanju. U menjač je nasuto 2.5 litre Tutele, zajedno sa Liqui Moly aditivom za menjačko ulje. Auto je daleko udobniji za vožnju. Čak mi je majsotr iz "Torina" rekao da nije očekivao da će kvačilo ispasti baš toliko dobro. Videćemo, naredni kilometri će pokazati.;)

 

Lađa. Za put oko sveta, lagano.

 

viber_image_2019-11-02_16-40-05.thumb.jpg.a7d9c0a270d81d602d7a328b3c3319cc.jpg

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel uracunato u cenu skidanje i vracanje menjaca?

Jeste ladja za putovanja,jos pre par god Njegoš sto drzi fiat delove Cacka,pored more auta izabrao je da ide na more sa cromom.Kaze put nije osetio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Set i zamajac skinuti su u servisu, pa sam nosio u BG na remont. Navedena cena od 26000 je samo remont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...