Jump to content
FAS Goran
neshtry

Kimi Raikonen Iceman

Recommended Posts

Raikonen: Zbog žurki sam postao bolji vozač

 

190332-Kimi-Raikonen.jpg

 

Finski automobilista Kimi Raikonen je poznat po tome da ne vodi najuredniji život van staze i da je često gost poznatih žurki. Ipak ledeni Finac kaže da mu to u karijeri ni malo nije smetalo. Bivši vozač Ferarija i sada vozač Alfa Romea Kimi Raikonen je o svom ''parti životu'' govorio za podkast ''Iza grida''. Zna se da je Kimi, kako se to kaže ''parti manijak'', ali on smatra da mu je takav način života upravo doneo rezultate koje je ostvarivao u Formuli 1.

 

''Očigledno se ljudi često šale na taj račun, ali ja mislim da je više istina nego šala kada se kaže da sam bolje vozio kada sam radio šta god sam hteo između trka nego kada sam se u tim periodima uzdržavao od zabave, pića i ostaloga. Ima previše dokazanih teorija da radiš bolje kada se prethodno malo zabaviš'', kazao je Kimi Raikonen. ''Čitavo leto je za trkanje i za žurke. To nije ništa novo, za mene je to normalno. Sa spolja sa gledaš možda je to malo uvrnuto, ali za mene je to u prošlosti bila normalna priča. Uvek sam mislio da ako si opušteniji, onda možeš da uložiš više napora i koncentracije na stazi jer si tada nisi sasvim siguran. Na kraju rezultat bude bolji. Uvek sam se šalio da dokle god imaš više dana kada si pijan nego kada si mamuran, tada je sve u redu'', kaže Finac.

 

Raikonen će ove godine napuniti 40 godina, a posle pet sezona u svom drugom mandatu u Ferariju on će voziti za Alfa Romeo. ''Uživam u svemu jer inače onda ne bih bio ovde sada. Volim brzinu, ali nikada zaista nisam previše o tome razmišljao. Uživam u trkanju. Testiranje je odlično sa novim bolidima i biće uzbudljivo videti nove bolide. Najvažnije je trkanje i da se takmičimo međusobno. Bolno je nekad kada grešiš i kada ne dobijaš ono što želiš, ali i to je izazov i to je još bolje''. Nova sezona Formule 1 počinje u predstojećeg vikenda u Melburnu, a akcija na "Albert parku" počinje u noći četvrtak na petak u 2 časa iza ponoći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brijatore: Ferari je potrošio jednu godinu sa Kimijem

 

185405-kimi raikonen.jpg

 

Nekadašnji šef ekipe Beneton, Flavio Brijatore kritikovao je odluku da Ferari zadrži Kimija Raikonena u 2018. godini i smatra da je Šarl Lekler trebalo već te godine da se nađe u crvenom bolidu. U 2018. godini je Kimi Raikonen bio solidan klupski kolega Sebastijanu Fetelu. Ferariju je dobro išlo posebno na početku sezone, ali je ipak Luis Hamilton kako je godina odmicala potvrdio svoju dominaciju. Iskusni Finac nije mnogo doneo Ferariju, a čak je bilo i momenata kada nije baš bio najzahvalniji vozač broj dva u ekipi. Šarl Lekler se brzo dokazao u 2019. godini, a to je uvidela ekipa iz Marinela koja mu je dala višegodišnji ugovor.

 

''Lekler je mlad, ima hrabrosti i to pokazuje. Verujem da sam ja u Ferariju, dao bih Lekleru da zameni Raikonena pre dve godine jer znate Raikonen nije mogao ništa. Nikada ništa nećete osvojiti sa njim. U tom trenutku bih rizikovao i stavio bih Leklera. On je jak momak'', rekao je Flavio Brijatore. Šarlu je 2018. godina bila treća u Formuli 1, a za ekipu Alfa Romeo Zauber je osvojio 39 bodova. ''Lekler je sada neprepoznatljiv. Ferstapen je za mene neverovatan vozač. Fantastično je kako pretiče, kao da je gladijator'', dodaje Brijatore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Kimi bi bio rekorder da se rodio ranije...''

 

193258-Kimi-Raikonen.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Rikardo Pentado, nekadašnji glavni inženjer Formula 1 tima Lotus, smatra da bi Kimi Raikonen bio rekorder po broju titula u najbržem karavanu da je vozio pre 20 godina. Ledeni Finac u karijeri je osvojio samo jednu titulu, 2007. godine u Ferariju, što je veoma daleko od neprikosnovenog Mihaela Šumahera (7 titula).

 

''Raikonen bi imao 8 titula da je rođen 20 godina ranije. Potrebno mu je samo malo alata i informacija da bude brz. Prirodno je talentovan za prostor i tačno zna kako da dobije na vremenu sa pravim balansom bolida'', rekao je Pentado. Dvojac je imao priliku da sarađuje u Lotusu 2012. i 2013, a Francuz ističe da ta saradnja nije bila najlakša. ''Bilo mi je teško da se prilagodim na njega. Trebalo mu je 10 trka da zapamti da se zovem Riko (Rikardov nadimak). U prvim trkama bi Kimi jednostavno rekao: ''Hej, motor, motor...'', kada bi se nešto desilo sa Renoovim motorom'', dodao je on.

Raikonen od prošle godine vozi za Alfa Romeo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odličan video o Kimiju u F1

 

Karijera koja je započela uz dosta nepoverenja od strane čelnih ljudi F1/FIA i dobrog dela ostalih vozača jer je Kimi pre starta u F1 imao tek malo više od 20 startova u automobilskom sportu. Dosta ljudi se plašilo da tako neiskusan vozač može da napravi probleme svima u opasnom sportu. Ali, Peter Sauber se nije bojao, dao mu je sedište u svom timu i Kimi debituje u F1 2001. godine. Odmah na prvoj trci šampionata u Australiji osvaja 1 poen, iako je završio sedmi (startovao 13.), ali Panis je posle trke dobio kaznu tako da se Kimi popeo jednu poziciju i ubeležio bod na svojoj prvoj trci u F1. U to vreme je samo prvih 6 osvajalo poene.

 

U Sauberu je uradio koliko je mogao, tj. povremeno bivao na podijumu ili blizu njega. Nakon povlačenja Hakinena, Kimi prelazi na njegovo mesto u McLarenu gde je viđen kao budući šampion. Ipak, zbog raznih tehničkih problema i malo loše sreće, Kimi se nije okitio titulom šampiona tokom karijere u McLarenu, iako je dva puta bio za dlaku daleko. Posle penzionisanja Šumahera prelazi na njegovo mesto u Ferrari. Ambicije su bile iste, i uz malo sreće na trci u Brazilu i kolegijalni potez Mase, Kimi postaje šampion F1.

Onda malo vozi WRC, pa se vraća u F1 kroz Lotus gde uspeva da pobedi u bolidu koji blago rečeno nije bio na nivou najboljih te godine u šampionatu, pa onda opet u Ferrari...i sada je tamo gde je i krenuo pre skoro 20 godina. Nalazi se u timu Alfa Romeo, koji je ustvari bivši tim Sauber.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njegova poslednja pobeda u McLarenu za koju i sam kaže da mu je najdraža - sa 17. startne pozicije do pobede ostvarene u poslednjem krugu, i upisanog najbržeg kruga trke takođe u tom poslednjem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steve Robertson: ‘I’ll never forget the drive with Kimi and my dad from Maranello to Switzerland, where
we all lived at the time. It was late and pouring with rain, and it had by then been raining hard for some
time. Kimi always wanted to drive himself, while I didn’t like to be a passenger either. To be honest, I
don’t think Kimi believes that other people can drive. We had a four-wheel drive under us on this trip. The
road was covered by ripples of water but there weren’t many other cars. The windscreen wipers were
working at the maximum setting, because the water was really coming down hard. Kimi had a strange
driving position; he had adjusted the seat into an almost horizontal plane. It looked much like the driving
position in Formula 1. In fact, the person sitting in the back didn’t have much room. Kimi drove at around
200 km/h, far too fast in light of the driving conditions. I was dead tired but I couldn’t sleep; I just held
onto whatever I could, sca red. My dad was the same. Suddenly, the car started swerving violently and I
realised that it was rotating 180 degrees. I saw the crash barrier approaching. We would smash into it
any moment now. I was shitting myself, thinking this is the end. Kimi saved the situation by sliding the car
while in that odd driving position of his. Dad and I were in a state of shock, while he just laughed and
went on at the same speed. The feeling of relief when we finally got home in one piece! But the incident
also says something about a God-given talent and a way of living on the edge. A loveable chap.’


Steve Robertson: 'Nikada neću zaboraviti vožnju s Kimijem i mojim tatom od Maranella do Švajcarske, gdje
svi smo živjeli u to vrijeme. Bilo je kasno i pljuštalo je s kišom, a tada je počela padati jaka kiša sve
vrijeme. Kimi je uvijek želio voziti sam, dok ni ja nisam voljela biti saputnik. Da budem iskren, ja
mislim da Kimi neveruje da drugi ljudi mogu voziti. Na ovom putovanju imali smo pogon na sva četiri točka(Alfa Romeo Stelvio).
Put je bio prekriven baricama vode, ali nije bilo puno drugih automobila. Brisači vetrobrana su
radeli na maksimalnoj postavci, jer je voda stvarno padala teško. Kimi je imalao neobičan
položaj vozača; namestio je sedište u gotovo vodoravnu ravninu. Izgledalo je slično vožnji
položaj u Formuli 1. U stvari, osoba koja je jedila pozadi nije imala puno mesta. Kimi je vozio okolo
200 km / h, prebrzo u svetlu uslova vožnje. Bio sam mrtav umoran, ali nisam moglao spavati; Upravo sam držao
na sve što sam mogao, crveno. Moj otac je bio isti. Odjednom je automobil počeo snažno da se okreće i ja
shvatio da se okreće za 180 stepeni. Vidio sam kako se približava barijera za pad. Udarali bismo u to
svakog trenutka. Usrao sam se, misleći da je ovo kraj. Kimi je spasio situaciju klizanjem automobila
dok je bio u toj svojoj neobičnoj vozačkoj poziciji. Tata i ja smo bili u stanju šoka, dok smo se on samo smijalao i
nastavio istom brzinom. Osjećaj olakšanja kad smo napokon stigli kući u jednom komadu! Ali incident
takođe govori nešto o bogomdanom talentu i načinu života na ivici. Divan momak. '

FB_IMG_1617702922951.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimi Raikonen novi šef Kawasaki MXGP tima

 

190332-Kimi-Raikonen.jpg

 

Šampion F1 iz 2007, Kimi Raikonen, postavljen je za novog šefa Kawasaki MXGP tima. Finac je na kraju prošle sezone završio svoju bogatu (i dugačku) karijeru u ''najbržem cirkusu na svetu'', tokom koje je odvezeo 353 gran pri trke, pobedivši 21 put i osvojivši 103 podijuma. Uz to, Kimi je poslednji vozač koji je doneo titulu svetskog šampiona Ferariju. Nakon što je odvezao poslednju F1 sezonu, kao član Alfa Romeo Racing tima, dugo se nagađalo čime bi mogao da se bavi. Četiri točka je zamenio sa dva, a kao novopečeni F1 penzioner stiže na mesto šefa Kawasaki MXGP tima. Doduše, svakodnevne zadatke će obavljati njegov zemljak Anti Pirhonen. Boje tima će braniti MXGP šampion iz 205, Roman Febvr i Britanac Ben Votson.

 

''Nije tajna da je motokros moja strast već godinama, ali ovo nije hobi. Ozbiljno sam shvatio svoju ulogu i cilj mi je da se posvetim strateškim pitanjima ekipe za budućnost'', izjavio je Raikonen. Osim u F1, Kimi je nastupao i u Svetskom reli šampionatu, a pojavljivao se i na NASCAR događajima. Njegova ljubav prema moto trkama je odavno poznata, pogotovo kada je reč o motokrosu. Predvodiće proizvođača koji želi svoj prvi naslov u MXGP-u. Prošle godine je Kawasaki bio na korak od osvajanja, ali se Roman Febvr na kraju morao zadovoljiti drugim mestom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...