Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat & BMW će zajedno praviti automobile

Recommended Posts

Ne baš Fiat i BMW, nego njihovi brendovi u vlasništvu - Alfa Romeo i Mini.

I...nije aktuelno jer je ovo je potpisano pre okruglo 10 godina :D a, nije baš da danas oko nas viđamo iste automobile sa znakom Alfe i Minija. Šta su to potpisali, i zašto (na sva zvona) najavljivana saradnja nije na kraju ostvarena?

 

2008-10849-bmw-fiat1.jpg

 

Polovinom 2008. godine svi mediji su preneli kako će Fiat i BMW zajedno praviti male gradske automobile:

Motor1.comAutocar.co.ukAutoblog.comAutonews.com...

 

BMW je tražio pomoć u pravljenju nove generacije Minija, a malo je proizvođača na svetu koji imaju toliko znanja i iskustva, kada je reč o pravljenju malih automobila, kao Fiat...pa je ovo tada istovremeno shvaćeno od automobilske javnosti i kao logično i kao iznenađujuće. 

- Ispred BMW-а, Friedrich Eichiner je rekao: ''Ispitujemo mogućnosti sa Fiat Grupom o zajedničkoj upotrebi komponenti i sistema u Mini i Alfa Romeo modelima, sa ciljem da ostvarimo značajne ekonomske uštede. Ovaj potez će pomoći obema kompanijama da smanje troškove, alijansa će biti u potpunosti sprovedena do kraja godine.''

- Ispred Fiata, Sergio Marchionne je tada rekao: ''Predložena kooperacija sa BMW-om je značajan događaj u našoj opštoj strategiji o alijansama. Oduševljeni smo zajedničkim radom sa tako poštovanim partnerom u autoindustriji, sa jasnim ciljem da povećamo tržišnu kompetitivnost obe kompanije.''

 

Od čelnih ljudi se nije moglo ništa više detaljnije čuti, ali od dobavljača sa kojima rade Fiat i BMW se moglo više doznati, jer su oni već bili dobili obaveštenja šta treba da rade i kako da se pripreme za novu alijansu.

Na osnovu tih informacija, saznalo se da su se Fiat i BMW dogovorili da zajednički razviju novu platformu na kojoj će se praviti sledeća generacija Grande Punta, treća generacija Minija, i sledeći Alfa Romeo MiTo. Na taj način kompanije smanjuju troškove razvoja.

 

Fiat je do tada već imao seriju ugovora o tehničkoj saradnji i alijansama, kao npr. sa PSA, Suzukijem...pa sve do one priče sa GM-om. Sa druge strane, BMW je bio znatno stidljiviji do tada, imao je saradnju sa PSA oko proizvodnje pojedinih motora, i to je otprilike bilo to. BMW se tradicionalno držao podalje od toga da deli znanje sa svojim rivalima. Iako je Alfa Romeo MiTo viđen kao rival Miniju, ipak se smatralo da će BMW profitirati od cele priče. Išlo se dotle da je i, tada još u razvoju, nova Fiatova C-Evo platforma (na kojoj je kasnije napravljena Giulietta), ustvari takođe bila viđena za deljenje sa BMW-om za veće modele od samo Minija.

 

Ali, na kraju ništa od toga. Svako je otišao svojim putem.

 

@N.N., možeš li više reći gde je zapelo oko realizacije ovoga u praksi...zašto se BMW povukao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Zar si vidio da sam negdje to komentirao?

 

Osnova daljnjih projekata je trebao biti Grande Punto. Tj. platforma Small ili SCSS. 

 

BMW se povukao radi cijene same platforme. Po njima previše skupa u proizvodnji.

 

Zanimljivo da je 10 godina taman bilo negdje kada je Sergio Marchionne preminuo.

 

Ima priča oko BMW-a. Ovaj izvor je inače pouzdan za BMW.

BMW je pristupio VAG-u sa željom za korištenjem platforme od Golfa za svoj tada budući BMW Serije 1. Bili su glatko odbijeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, N.N. said:

Zar si vidio da sam negdje to komentirao?

Da, naleteo na jednom domaćem sajtu. :) 

Pitanje i da se nije BMW povukao, a u svetlu kasnijeg spajanja Fiata i Chryslera, da li bi ta saradnja uopšte i nastavila da važi do danas posle dolaska Chryslera u celu priču.

Svakako bi bilo dobro da su otišli malo dalje, taman toliko daleko da Fiat kasnije (po odluci BMW-a da se povuče) ne može da zaustavi celu stvar, nego da samostalno nastavi dalje, pa bi tako danas imali naslednika Grandea i novi MiTo...a, ne kao što imamo danas kad su ta dva modela u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

A gledaj. Najskuplje je razvoj dovući do kraja, kada uložiš u samu proizvodnju. Sve prije toga je relativno jednostavno zaustaviti.

 

Pitanje je kada je BMW odustao. To bi otkrilo dosta toga.

Je li bilo i nekog cimanja sa Fiatove strane.

 

Ja ne bih isključio da je više toga bilo uključeno u priču. Tko zna.

Recimo BMW je 80-ih svoje modele htio prebaciti na prednji pogon pa nije imao resurse. Tko zna kamo biste razvijala priča o ultimativnoj vozačkoj mašini da je bio tako.

 

Jedino meni nepoznato u člancima je spominjanje razvoja 1.6 turbo sa 4 i 1.2 turbo sa 3 cilidra od strane Fiata. Ja ne znam ništa o tome. Jesu li prekinuli razvoj nakon preuzimanja Chryslera ili što već.

 

Od razvija motora jedino znam da je Alfa Romeo još u Areseu razvijala 2.7 i 3.3 V6 motore. Turbo i bi-turbo, ugradnja uzdužno i poprečno. Naravno za Alfu i Maserati. Snaga 3.3 V6 do 550 KS uz Euro 5 normu.

I onda je Fiat kupio Chrysler koji je ima pri kraju razvoja velikoserijski V6 Pentastar. Na osnovu tog bloka sa puno Ferrari dijelova je nastao Ferrari F160 motor za Maserati. Naravno 3.0 V6 sa tada 330 i 410 KS što je danas već 350 i 430 KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...