hakunamatata 0 Posted November 12, 2018 Pozrav svima. Situacija je sledeća Relativno skoro sam postao vlasnik, Punta Active 1.2 8v, Prva stvar koju sam primetio je da kad stisnem trip dugme, na ablenderu se ništa ne dešava, samo stoji pređena kilometraža i to je to. Sledeća stvar koju sam primetio je da u stvari ne radi ni "check engine" lampica, znači ne uključuje si na kad dam kontakt. U suštini, predpostavio sam da je neko petljao oko table i isključio lampicu zbog prodaje automobila, tad sam skinuo instrument tablu, da vidim da li u njoj nije nešto raskačeno, zapravo skinuo sam onu plastičnu oblogu, i izvukao onu kutiju sa satićima. Sve je to delovalo kao da nikad niko nije otvarao, sve one žabice stoje na mestu, one metalne zakrivljene pertlice takođe ne deluju nikad dirano, pa sam odustao od rasturanja i vratio sve na mesto. Onda mi je palo napamet da je neko pomoću dijagnostike isključio "check engine" lampicu, te sam odlučio da probam tako, pozajmio elm327 interfejs, i zakačio, ali on ne daje znake života, ne pale se lampice na elm-u, i ne daje nikakav signal. Proverio sam sve osigurače (i u motornom prostoru, i u kabini), i svi deluju potpuno ispravno. Sam auto u suštini radi perfektno, pali, radi, vuče dobro, ne gori ulje, ne troši previše goriva, ništa ne secka, drma trese, niti bilo šta slično. Sve ostalo od elektronike na kolima takođe radi normalno, sve ostale lampice na tabli osim check engine rade kako treba Da li ima neko ideju koji problem može da bude u pitanju, meni ponestaje ideja. Da li mislite da je neko petljao nešto, pa je zajebao? Da li postoji nešto što može da crkne i da se manifestuje na ovakav način? Neki čip za onboard dijagnostiku ili nešto slično? Jedini trag koj za sad imam je što čujem u vožnji da nešto zvecka u predelu instrument table, a nisam siguran odakle dolazi, po zvuku, negde između instrument table, i ablendera sa leve strane(vrlo moguće i da je nešto totalno ne vezano za moj problem). Nemam poveranja preterano u stručnost auto električara u kragujevcu, pa bih da probam sam da dođem do rešenja ako je moguće, tako da bi bilo kakva pomoć bila od koristi. Na kraju krajeva, pitanje da li da se petljam uopšte sa tim... Za trip computer me baš briga, za "check engine" lampicu, takođe, nešto mislim da nema šta ona da mi pokaže da je važan problem, a da ja ne primetim na kolima i u vožnji, jedino mi je žao što ne radi port za dijagnostiku, koji smatram da može da bude potreban. Hvala unapred svima, i izvinjenje na predugačkom tekstu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14489 Posted November 12, 2018 Probaj više elm32 uređaja,možda taj ne odgovara tvom autu. Meni se tako jedan radi na alfi i radi kod komšije na puntu 2010. god,a kod mene neće na puntu...A komšijin radi i kod njega na puntu i kod mene na puntu,ali neće na alfi Quote Share this post Link to post Share on other sites
hakunamatata 0 Posted November 12, 2018 Ne bih se izenadio da je to slučaj, ovaj koji smo probali je jedan od onoh jeftinih generičih bt elm interfejsa, a drugar od koga sam uzeo ga koristi na scenic-u, videću ako nađem neki drugi elm, ili bar nekako da izmerim sam obd konektor da vidim da li daje bilo kakav signal. Meni je nekako u glavi da je uzrok sva ova 3 problema ista stvar. Koliko god to logično ili nelogično bilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vzr 34 Posted November 12, 2018 Najmanje jedna stvar je sigurna: Check Engine lampica mora da svetli kada das kontakt, upravo iz razloga da bi video da je ispravna kao i ostale bitne stvari. Ako ne svetli na kontatku, verovatno je neko odlemio tu diodicu kao sto si i sam pretpostavio, jer one ne crkavaju gotovo nikada. Dakle, kad neko uradi ovakvu stvar (odlemi check engine), naravno da ce postarati da sabotira i EOBD interfejs, ali ovo moze na mnogo kreativnih nacina i tesko da ti mozemo pomoci. Ako ELM ne svetli kad ga ubodes u slot, verovatno je samo presekao napajanje samog EOBD porta ali ajd znaj. Zao mi je sto cujem da si od skoro postao vlasnik ovog vozila, jer sva ova sranja ljudi rade da bi prikrili pravo stanje - kilometrazu, dijagnostiku ili poreklo vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
coa565 10 Posted November 13, 2018 Nije mogao da isece napajanje na obd dzeku jer je on kod punta zalemljen direktno na plocu od body kompa. Jedino ako nije otvarao body i odlemio obd sa ploce ali bi u tom slucaju obd bio klimav i to bi se videlo. Samo je tu problem sa dijagnostickim modulom. Probaj recimo sa delphy ako ima neko, s njom ces moci da pristupis i airbagu ili abs pa tu mozes videti pravu kilometrazu ako nece da pristupi motornom racunaru. A sto se tice check engine lampice tu sam vidjao svasta, od lepljenja izolir trake pa do odlemljivanja led diodice sa ploce. Najjednostavnije probaj sa drugom tablom, jer vrlo verovatno nereaguje na trip zato sto je odlemljena diodica pa sad brljavi tabla. Cak hoce da se desi i da tinjaju lampice za ulje i akumulator ako je odlemljena neka diodica zato sto vise nema isti otpor... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14489 Posted November 13, 2018 (edited) Kupi polovne satove,nisu puno skupi i deo sa obd priključkom da se ne bi nervirao... Npr: https://m.kupujemprodajem.com/Automobili-Delovi-i-alati/Auto-Razni-delovi/Fiat-Punto-3-kilometar-sat-68423169-oglas.htm#mhs0-1542095708672 Jeftinije za živce nego da ponovo lemiš,ko zna u kakvom je stanju... Edited November 13, 2018 by neshaoct dodao printscreen Quote Share this post Link to post Share on other sites
vzr 34 Posted November 13, 2018 19 hours ago, coa565 said: Nije mogao da isece napajanje na obd dzeku jer je on kod punta zalemljen direktno na plocu od body kompa. Jedino ako nije otvarao body i odlemio obd sa ploce ali bi u tom slucaju obd bio klimav i to bi se videlo. Samo je tu problem sa dijagnostickim modulom. Probaj recimo sa delphy ako ima neko, s njom ces moci da pristupis i airbagu ili abs pa tu mozes videti pravu kilometrazu ako nece da pristupi motornom racunaru. A sto se tice check engine lampice tu sam vidjao svasta, od lepljenja izolir trake pa do odlemljivanja led diodice sa ploce. Najjednostavnije probaj sa drugom tablom, jer vrlo verovatno nereaguje na trip zato sto je odlemljena diodica pa sad brljavi tabla. Cak hoce da se desi i da tinjaju lampice za ulje i akumulator ako je odlemljena neka diodica zato sto vise nema isti otpor... Ako EOBD nema napajanja (a nema jer bi ELM inace makar svetleo), DELPHI, Examinator, VAG-KKL, ELM, Galetto nece raditi... Napajanje EOBD uticnice se moze sabotirati na konektoru ECU-a, ako je bas problem preseci testpoint na PCB-u BSI-a, za nekog ko se bavi prekucavanjima kilometraze ili virginizacijom to bi trebalo da je svakodnevica. Diode koje "tinjaju" - to nema veze ni sa kakvim otporom (diode nemaju otpor kao fizicko svojstvo!!!), to se desava zbog nekih drugih stvari i nije univerzalno prihvatljivo (ako se desava kod tebe, onda kod tebe postoji problem sa instalacijom ili galvanskim efektom ili ko zna sta) ali to je sad teski offtopic... Bonus: Za pristup ABS/Airbag/AC/Parking Senzor/CVT - sve to moze da se radi i preko ELM-a, koristi se odgovarajuci adapter ili jednostavno preko VAG-KKL-a sa switcherom. 11 hours ago, neshtry said: Kupi polovne satove,nisu puno skupi i deo sa obd priključkom da se ne bi nervirao... To ne moze brate, to je djunta sa sitnim nutom... Da bi stavio drugi instrument panel, mora uraditi Proxi alignment a kako ce to uraditi kad nema OBD? A ni BSI ne moze da menja, jer u njemu se nalazi dekoder imobilajzera, morao bi da radi virginizaciju ili da zameni komplet ECU, BSI, kontakt bravu i kljuceve ili da skine EEPROM sa starog BSI-a i da ga stavi u novi, a ko zna u kakvom je stanju to uopste. Nista ovde nije jeftino ni za zivce a ni ovako, i obzirom n asve navedeno, ja nebih ni prihvatio da radim ovakve stvari, niti znam ikoga ko bi prihvatio od ovih sto znam da su kompetentni za tako nesto. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14489 Posted November 13, 2018 U čoveče ala je komlikovano...ali sam bar naučio nešto.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted November 13, 2018 Jel ima šanse da skine nekako ploču na kojoj je zalemljen obd konektor pa da pogleda da li je neki vod presečen..Isto tako da vidi žice iz ecu što vode prema ploči dal ima prekida? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vzr 34 Posted November 13, 2018 Da, tacno tako bih ja poceo. Prvo bih skinuo plocu BSI-a, i pazljivo je pregledao pod jakim svetlom i mikroskopom (trazio bih fizicke defekte). Ako nista nije sumnjivo, pokusavao bih da proverim testpointe tako sto bih uzeo svoj ispravan BSI i ovaj njegov pa bih uporedjivao vrednosti koje izbacuje unimer i osciloskop. Ali iskreno, jako sam skeptican da bih ista uspeo da napravim jer licno mislim da se neko potrudio da ovo sj**e sa do daske. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14489 Posted November 13, 2018 Pa šta su mu opcije, kako da reši svoj problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
hakunamatata 0 Posted November 14, 2018 (edited) 10 hours ago, vzr said: Da, tacno tako bih ja poceo. Prvo bih skinuo plocu BSI-a, i pazljivo je pregledao pod jakim svetlom i mikroskopom (trazio bih fizicke defekte).... Takva nekakva je bila i moja ideja za polaznu tačku... Skinuću ploču, to nije problem, probaću da vidim da li ima neko vidljivo oštećenje, probaću da nadjem i ispratim instalaciju od ECU do BSI, i da rasturim kutiju instrument table. Ako ne uspem da nađem ništa što vidljivo izgleda sabotirano, da li nekim slučajem postoji mogućnost da je nešto flisnulo samo od sebe, a da se manifestuje na ovakav način? On 11/13/2018 at 12:11 AM, vzr said: Zao mi je sto cujem da si od skoro postao vlasnik ovog vozila, jer sva ova sranja ljudi rade da bi prikrili pravo stanje - kilometrazu, dijagnostiku ili poreklo vozila. Meni nije, uprkos tom "problemčiću", ja sam prilično zadovoljan kolima za sad, a i nijednom do sad nisam kupio polovan automobil koji je bio potpuno ispravan, pa sam sačuvao deo novca za eventualne popravke, a i u svakom slučaju šrafljenje po kolima u prohladnoj garaži i krivljenje po patosu automobila u bizarnim položojami za koje nisam bio svestam da je moje telo sposobno je uvek dobar način da se potroši vikend Edited November 14, 2018 by hakunamatata Quote Share this post Link to post Share on other sites