Jump to content
FAS Goran
SLB65

Fiat 500L - krckanje iz instrument table

Recommended Posts

Pozdrav forumašima. Ja sam ponosni vlasnik 500L 1.4, 95, iz aprila 2017. Imam "problem" koji nisam uspeo da rešim u ovlašćenom servisu. Naime u septembru prošle godine javilo se neko krckanje iz instrument table koje podseća na zvuk relea ili buzzer-a za obaveštenje o nekoj grešci. Krckanje nije stalno i pojavljuje se ponekad. Nisam uspeo da utvrdim pravilo pojavljivanja. Pojavljuje se samo u vožnji i to kada je motor pod opterećenjem (dodavanje gasa). Kada se motor ugasi i ponovo startuje, problem se u većini slučajeva ne ponavlja.  Problem se nije pojavljivao ni u toku leta, tj. pojavio se ponovo početkom oktobra. Problem je prijavljen na prvom servisu u AK Kole, polovinom aprila ove godine, ali oni nisu imali rešenje za isti pošto se u toku boravka vozila u servisu ništa nije čulo. Ja sam puštao snimke sa telefona i nije bilo rešenja. Njihova ideja je da dovezem vozilo u servis kada se problem pojavi da bi ono mogli da čuju šta se dešava. Ideja je dobra za problem koji se stalno dešava ali u ovom slučaju nema nikakvog smisla jer se može desiti da se problem javi kada sam stotinama kilometara daleko od servisa ili je 3 sata ujutro. Po mom mišljenju u pitanju je neki loš kontakt na nekom konektoru ili neki hladan lem. Molim Vas da mi pomognete ako neko od Vas ima iskustva sa ovakvim "kvarovima". Attach-ovaću snimak samo da provalim kako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradi bolje ozvucenje! :D

 

Salu na stranu, cvrcke koji se povremeno javljaju je vrlo tesko otkriti, a samim tim I otkloniti. Cak I ako servis kaze da ih je otklonio, desava se zbog placebo efekta da u prvo vreme pomislis da je tako, pa se kasnije vrati ponovo. Ono sto mozes da pokusas je da potrazis uzrok I van kabine, meni je Goran ustanovio da je pukla plastika u motornom delu, a ja sve vreme mislio da zvuk dolazi od menjaca. Vibracije se prenose. Ukoliko je ispod table onda veoma tesko. Odvezi ga u jos neki servis, da cujes njihovo misljenje… Na istom GP sam imao nekog cvrcka koji se povremeno javljao samo zimi, cetiri godine su ga trazili, auto sam zajedno sa njim prodao pre 6 godina!

Ako ti je za utehu, cak I vozaci "pouzdanih" Japanaca se na njih zale!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, SLB65 said:

Attach-ovaću snimak samo da provalim kako.

Na YouTube, pa na Forum samo kopiraš URL adresu klipa... :thumbup: 

 

Nego...misliš da je neki klasični cvrčak (neka plastika, nešto sl.), ili da se čuje zujanje (kao neki relej ili sl.)? Pitam jer me zbunilo ovo:

2 hours ago, SLB65 said:

...neki loš kontakt na nekom konektoru ili neki hladan lem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piše lepo kako se postavlja video, samo treba čitati. Video nije nekog kvaliteta jer je sniman tekefonom koji je stajao ispred cajgera. Dosta se čuje i šuštanje jakne tako da je cvrčak potisnut u drugi plan. Ne bih rekao da je neka plastika u pitanju jer zvuk više liči na neki rele koji je prooscilovao. Jasno se čuje da se frekvencija cvrčka menja sa povećanjem broja obrtaja. Dioda na nekom releu, hladan lem, loš kontakt konektora, brizgaljka, neka od blokada na svećkama ili bobinama itd. Ovo je zvuk neke elektronske komponente. Ja sam u prvi mah pomislio da zvuk dolazi iz obrtomera ali nisam primetio poskakivanje kazaljke. Što se tiče servisa, slažem se. Ne mogu oni na osnovu moje priče i nekog snimka da odrede šta je ukoliko već nisu imali sličan slučaj. Ja sam tražio da mi skinu masku oko instrument table i radio da bih bolje odredio odakle zvuk dolazi. Oni su to odbili jer se plaše lomljenja žabica. Možda je najbolje da ja polomom žabice da bih rešio problem na vozilu u garanciji.

Problem ne utiče (još) na vozne karakteristike, ali to može da se promeni kada je vozilo u pokretu. Da ne pominjem probem kada vozilo izađe iz garancije, npr. kompjuter, kontrola ubrizgavanja, kontrola vazdušnih jastuka itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Bane! Pozvao sam Gorana. Evap ventil. Nalazi se sa leve strane motora. Služi za spaljivanje benzinskih para iz rezervoara. Ekologija. Mislim da je kod mene u pitanju neki kontakt, a ne sam ventil. Zvuk se najčešće čuje kada se auto zatrese jer tada ventil na trenutak  izgubi kontakt, a zatim se ponovo uključi i ne može da uspostavi normalan rad. Ako isključim motor i ponovo ga startujem zvuk se izgubi. Zvao sam AK Kole i oni su mi rekli gde se ventil nalazi i da postoji mogućnost da je on u pitanju, ali da moraju da čuju da bi mogli da potvrde. Druga varijanta je da ventil prestane da radi i da se pojavi chek engine poruka. Po njima, normalno je da se čuje zvuk solenoida ventila. Po meni, normalno je da se čuje zvuk uključenja ventila (kao npr. klik relea), ali nije nornalno da ventil klikće 10-20sec. Nadam se da će ventil zbog prekida u napajanju u narednom periodu ispustiti svoju plemenitu dušu, ili bar početi da klikće neprestano, tako da će oni moći da ga čuju, a ja ću onda moćii da rešim problem koji me baš iritira (auto je prešao 12200km). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sredu sam probao da rešim problem. Utvrdio sam da je konektor na ventilu, tj. kočnica konektora izvučena. Skinuo sam konektor i ponovo ga vratio. Nema više krckanja. Kabl konektora je jako zategnut i postoji mogućnost da je upravo to pravilo problem jer  se konektor klatio. Videću šta će se dešavati u narednom periodu.  Plavo crevo sa desne strane (suvozačeva strana) uvodi benzinske pare u motorni prostor. Posle holendera crevo ide sa zadnje motora do evap ventila. Evap ventil se nalazi sa leve strane motora. Iz njega crevo vodi pare u usisnu granu.

 

IMG_20181103_130239.jpg

IMG_20181103_130325.jpg

IMG_20181104_113618.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam da kazem "čudan" problem. Da. Ne otvaram novu temu postavicu pitanje ovde. Kada vozim na AP oko 125/130 i preko, kao da se cuje krckanje iz vozacevog B stuba. Zvuk bukvalno podseca na krckanje. Na manjim brzinama se to ne desava, ne cuju se nikakva pucketanja iz B stuba. Kapiram da je moguce da to vetar pravi, ali mi niie jasno kako... Otcorio bih B stub da pogledam sta moze da bude problem, ali se plasim da nesto ne zeznem. Inace ta vrata sam dotezao vec jednom zbog lupkanja kad sam pomerio malo bravu. Nema nista da se vidi da ne valja od spolja na B stubu ili vratima. Sta moze da bude problem? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...