Jump to content
FAS Euroauto Goran
santino

Lampredi 2.0T 8v - šta može, a šta ne...

Recommended Posts

U toku je kompletan remont jednog lampredi turbo motora sa 8 ventila iz dedre, auto je kupljen kompletan kao donor motora koji je radio ali nemirno na leru i sa dosta manje snage od fabrike.

Apsolutno svestan da je motor umoran nakon svih godina masiranja, popravljanja stapom i kanapom kao i da je bilo 'osvezavanja' motora, odlucio sam da izvadim motor i krenem ispocetka.

Sada bih da se malo bolje upoznam sa tehnickim detaljima, koje su im slabe tacke, gde su limiti u hardveru a gde u softveru, kompatibilnost delova sa N/A motora, kako ga unaprediti / pojacati...

8VT nosi nisko omske dizne (2.4 oma) i 300 kubika kapaciteta na 3 bara, da li ima iskustava na vecem pritisku i kako se ponasaju? 8vt ima fabricki regulator pritiska goriva koji se moze stelovati sto je dobro...  Koliko je fleksibilan weber mareli ecu za modifikacije softvera da podrzi visoko omske dizne, kao i mogucnost apgrejda map senzora obzirom da je std na 8vt do 2 bar (1 atmosferski + 1) sto je limit za podizanje pritiska turba vise od 1 bara

Hvala unapred, svaka sugestija i iskustvo ce biti od koristi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@santino

 

Taj motor je malo izdrzljiviji od 16v turba ali imaju istu manu a to je uljna pumpa...to trebas pregledati ili da kupis neku proverenu...sto se tice motora blok je isti kao 16vt ili atmo 8v,pase ti radilica sa bilo kog 2.0 turbo ili atmo motora sto je dobro jer im je to boljka,klipnjace su iste ali se klipovi razlikuju zbog glave koja je 8v...dakle pase ti sve sem klipova...sto se tice gornjeg dela i nema velke razlike u odnosu na atmo 8v osim u bregastim osovinama,bolje su od atma jer imaju bolji lift...ECU ako je od dedre a ne od crome ili theme i jos nekih modela onda je dobar jer ima prostiju struju,nema protokomer sve ide preko lamda sonde,sto znaci da mozes da se igras sa smesom goriva i vazduha,da stavljas jace dizne,turbo i ostalo...map senzor ti je najjaci sa 16vT i pase na 8vT...imam gomilu delova za 16 i 8 pa ako ti nesto treba javi se...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da je radilicu naci dobru u fabrickoj toleranciji skoro pa nemoguce, iz onoga sto citam rekao bih da radilica nije uzrok vec posledica ostalih mozda lose dizajniranih resenja i komponenti  kao sto je rasipanje pritiska ulja na balansere, lose dizajniran karter, kao i nepotrebna kolicina ulja koja ide ka glavi kod 16v motora (mozda je zato 8v izdrzljiviji jer ima restriktore u kucistima bregastih)

U mom slucaju klipovi su iznenadjujuce dobri, treba zameniti lezaj u maloj pesnici, cilindri su ozbiljno ukopani, rekao bih da blok ne bi izasao ni na 2-gu specijalu, radilica na granici, pokusacu da nadjem drugu  na std obzirom da se radilica ne moze obraditi na specijalu jer je neophodno tecno nitriranje nakon obrade...

Zanimljivo, vrlo slicni problemi rekao bih kao na 2.0 TS 16v

 

@jevta BG mozda ce mi trebati map senzor od 16vt ako imas na prodaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kolega sa posla upravo ima jednu Dedru 2.0 sa dve bregaste,16 ventila ima, atmosferca sa plinom i pre 5-6000 km urađena puna generaka i prodaje je.

Edited by siki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalitetno ulje i menjanje na vreme pogotovo kod turba cuva motor...to i vrapci znaju...balansna vratila nemoj ni da zupcis to samo s....e moze da napravi a i bolji je pritisak ulja bez njih.sto se tice radilice jako je tesko naci na std-u,i ako nadjes skupo je. Nosi u MR radilicu na specijalu da ti izbace slobodno,oni dobro rade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanale za dotok ulja u balansere cu blokirati i izvaditi obe osovine, sto se tice radilice videcu jos sta je najbolja opcija, Guy Croft nikako ne savetuje obradu, ne bih da sklopim motor pa da bude igracka placka...

Ova firma radi uljne pumpe za lampredija, nikad cuo ni rec o kvalitetu, cena je nesto ispod 100 eur.

http://schadek.com.br/EN/DetalhesProduto.aspx?codigo=90000055&aplicacao=true

 

Da li je neko radio prepravke na karteru? Originalni je ravan bez ijedne pregrade, dugacka desna krivina na navaku ga moze slomiti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, jevta BG said:

Kvalitetno ulje i menjanje na vreme pogotovo kod turba cuva motor...to i vrapci znaju...balansna vratila nemoj ni da zupcis to samo s....e moze da napravi a i bolji je pritisak ulja bez njih.sto se tice radilice jako je tesko naci na std-u,i ako nadjes skupo je. Nosi u MR radilicu na specijalu da ti izbace slobodno,oni dobro rade...

4/16 turbo benzina 151 kw-koliko sam razumeo,sledeći veliki servis kad budem radio poželjno bi bilo ne stavljati dvostruko nazubljeni kaiš-zvani balanser.I mogu li se balans vratila-osovine izvaditi napolje a da se motor ne vadi???

i što staviti u te rupe-kako zapušiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vadjenje balansera motor mora napolje, a ako je napolju samo se cepiraju otvori na bloku kao recimo ovaj

16vt.thumb.jpg.1a09940ffd46b4d97559e8f63dc3fc62.jpg

Roler za zupcasti se moze improvizovati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupljen polumotor od 1.9 TD pre nekoliko dana tako da ide konverzija iz TD u TB, blok vec je razbusen u masinskoj radionici na meru klipova sa originalnih 82.6 (TD) na 84mm (TB).

Sa blokom ce biti daljih prepravki obzirom da je vislji za oko 3mm i da ima malo drugacije uljne magistrale za napajanje glave, dobra stvar je sto nema balansere, drugo manje vise je sve isto, kao sto kolega pitatore rece radilice su iste, bice malih adaptacija oko vodene pumpe kao i sa nosacem alternatora... U svakom slucaju nista kompleksno.

 

Traze se nisko omske dizne od oko 400 kubika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao vec ali bojim se da nece biti nista sa nekog standardnog modela...

Moram probati kako se ponasaju originalne na malo vecem pritisku

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29. 10. 2018. at 8:43 PM, santino said:

Kupljen polumotor od 1.9 TD pre nekoliko dana tako da ide konverzija iz TD u TB, blok vec je razbusen u masinskoj radionici na meru klipova sa originalnih 82.6 (TD) na 84mm (TB).

Sa blokom ce biti daljih prepravki obzirom da je vislji za oko 3mm i da ima malo drugacije uljne magistrale za napajanje glave, dobra stvar je sto nema balansere, drugo manje vise je sve isto, kao sto kolega pitatore rece radilice su iste, bice malih adaptacija oko vodene pumpe kao i sa nosacem alternatora... U svakom slucaju nista kompleksno.

 

Traze se nisko omske dizne od oko 400 kubika...

Pozdrav svima,jeste uspjeli kompletirati konverziju? imam td blok i pred koji dan mi ista ideja dosla na um...pozz iz Ogulina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...