santino 1 Posted October 23, 2018 U toku je kompletan remont jednog lampredi turbo motora sa 8 ventila iz dedre, auto je kupljen kompletan kao donor motora koji je radio ali nemirno na leru i sa dosta manje snage od fabrike. Apsolutno svestan da je motor umoran nakon svih godina masiranja, popravljanja stapom i kanapom kao i da je bilo 'osvezavanja' motora, odlucio sam da izvadim motor i krenem ispocetka. Sada bih da se malo bolje upoznam sa tehnickim detaljima, koje su im slabe tacke, gde su limiti u hardveru a gde u softveru, kompatibilnost delova sa N/A motora, kako ga unaprediti / pojacati... 8VT nosi nisko omske dizne (2.4 oma) i 300 kubika kapaciteta na 3 bara, da li ima iskustava na vecem pritisku i kako se ponasaju? 8vt ima fabricki regulator pritiska goriva koji se moze stelovati sto je dobro... Koliko je fleksibilan weber mareli ecu za modifikacije softvera da podrzi visoko omske dizne, kao i mogucnost apgrejda map senzora obzirom da je std na 8vt do 2 bar (1 atmosferski + 1) sto je limit za podizanje pritiska turba vise od 1 bara Hvala unapred, svaka sugestija i iskustvo ce biti od koristi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 23, 2018 @bojke @jevta BG @sindrom @siki @gasa64 @toma integrale @Martini @lukag @Danilo @integralac Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta BG 111 Posted October 23, 2018 @santino Taj motor je malo izdrzljiviji od 16v turba ali imaju istu manu a to je uljna pumpa...to trebas pregledati ili da kupis neku proverenu...sto se tice motora blok je isti kao 16vt ili atmo 8v,pase ti radilica sa bilo kog 2.0 turbo ili atmo motora sto je dobro jer im je to boljka,klipnjace su iste ali se klipovi razlikuju zbog glave koja je 8v...dakle pase ti sve sem klipova...sto se tice gornjeg dela i nema velke razlike u odnosu na atmo 8v osim u bregastim osovinama,bolje su od atma jer imaju bolji lift...ECU ako je od dedre a ne od crome ili theme i jos nekih modela onda je dobar jer ima prostiju struju,nema protokomer sve ide preko lamda sonde,sto znaci da mozes da se igras sa smesom goriva i vazduha,da stavljas jace dizne,turbo i ostalo...map senzor ti je najjaci sa 16vT i pase na 8vT...imam gomilu delova za 16 i 8 pa ako ti nesto treba javi se... 2 1 horvat, Milutinac and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
santino 1 Posted October 24, 2018 Vidim da je radilicu naci dobru u fabrickoj toleranciji skoro pa nemoguce, iz onoga sto citam rekao bih da radilica nije uzrok vec posledica ostalih mozda lose dizajniranih resenja i komponenti kao sto je rasipanje pritiska ulja na balansere, lose dizajniran karter, kao i nepotrebna kolicina ulja koja ide ka glavi kod 16v motora (mozda je zato 8v izdrzljiviji jer ima restriktore u kucistima bregastih) U mom slucaju klipovi su iznenadjujuce dobri, treba zameniti lezaj u maloj pesnici, cilindri su ozbiljno ukopani, rekao bih da blok ne bi izasao ni na 2-gu specijalu, radilica na granici, pokusacu da nadjem drugu na std obzirom da se radilica ne moze obraditi na specijalu jer je neophodno tecno nitriranje nakon obrade... Zanimljivo, vrlo slicni problemi rekao bih kao na 2.0 TS 16v @jevta BG mozda ce mi trebati map senzor od 16vt ako imas na prodaju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
siki 218 Posted October 24, 2018 (edited) Moj kolega sa posla upravo ima jednu Dedru 2.0 sa dve bregaste,16 ventila ima, atmosferca sa plinom i pre 5-6000 km urađena puna generaka i prodaje je. Edited October 24, 2018 by siki Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta BG 111 Posted October 24, 2018 Kvalitetno ulje i menjanje na vreme pogotovo kod turba cuva motor...to i vrapci znaju...balansna vratila nemoj ni da zupcis to samo s....e moze da napravi a i bolji je pritisak ulja bez njih.sto se tice radilice jako je tesko naci na std-u,i ako nadjes skupo je. Nosi u MR radilicu na specijalu da ti izbace slobodno,oni dobro rade... Quote Share this post Link to post Share on other sites
santino 1 Posted October 24, 2018 Kanale za dotok ulja u balansere cu blokirati i izvaditi obe osovine, sto se tice radilice videcu jos sta je najbolja opcija, Guy Croft nikako ne savetuje obradu, ne bih da sklopim motor pa da bude igracka placka... Ova firma radi uljne pumpe za lampredija, nikad cuo ni rec o kvalitetu, cena je nesto ispod 100 eur. http://schadek.com.br/EN/DetalhesProduto.aspx?codigo=90000055&aplicacao=true Da li je neko radio prepravke na karteru? Originalni je ravan bez ijedne pregrade, dugacka desna krivina na navaku ga moze slomiti Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta BG 111 Posted October 24, 2018 Imam ja par komada sa pregradama...nisam do sad video bez ijedne pregrade kao sto kazes. Quote Share this post Link to post Share on other sites
santino 1 Posted October 24, 2018 Ovako izgleda moj karter: Mislio sam da pravim nesto ovog tipa: Quote Share this post Link to post Share on other sites
siki 218 Posted October 24, 2018 2 hours ago, jevta BG said: Kvalitetno ulje i menjanje na vreme pogotovo kod turba cuva motor...to i vrapci znaju...balansna vratila nemoj ni da zupcis to samo s....e moze da napravi a i bolji je pritisak ulja bez njih.sto se tice radilice jako je tesko naci na std-u,i ako nadjes skupo je. Nosi u MR radilicu na specijalu da ti izbace slobodno,oni dobro rade... 4/16 turbo benzina 151 kw-koliko sam razumeo,sledeći veliki servis kad budem radio poželjno bi bilo ne stavljati dvostruko nazubljeni kaiš-zvani balanser.I mogu li se balans vratila-osovine izvaditi napolje a da se motor ne vadi??? i što staviti u te rupe-kako zapušiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
santino 1 Posted October 24, 2018 Za vadjenje balansera motor mora napolje, a ako je napolju samo se cepiraju otvori na bloku kao recimo ovaj Roler za zupcasti se moze improvizovati Quote Share this post Link to post Share on other sites
pittatore 6 Posted October 29, 2018 Potrazi radilicu od dizela, mozda budes imao vise srece a iste su. 1 sindrom reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
santino 1 Posted October 29, 2018 Kupljen polumotor od 1.9 TD pre nekoliko dana tako da ide konverzija iz TD u TB, blok vec je razbusen u masinskoj radionici na meru klipova sa originalnih 82.6 (TD) na 84mm (TB). Sa blokom ce biti daljih prepravki obzirom da je vislji za oko 3mm i da ima malo drugacije uljne magistrale za napajanje glave, dobra stvar je sto nema balansere, drugo manje vise je sve isto, kao sto kolega pitatore rece radilice su iste, bice malih adaptacija oko vodene pumpe kao i sa nosacem alternatora... U svakom slucaju nista kompleksno. Traze se nisko omske dizne od oko 400 kubika... 1 Solidus reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
pittatore 6 Posted October 29, 2018 https://motorwestperformance.com/fuel-injector-flow-rates-and-specs/ Pa onda po Bosch broju Googlaj na koji auto ide Quote Share this post Link to post Share on other sites
santino 1 Posted October 30, 2018 Gledao vec ali bojim se da nece biti nista sa nekog standardnog modela... Moram probati kako se ponasaju originalne na malo vecem pritisku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Solidus 0 Posted September 19, 2019 On 29. 10. 2018. at 8:43 PM, santino said: Kupljen polumotor od 1.9 TD pre nekoliko dana tako da ide konverzija iz TD u TB, blok vec je razbusen u masinskoj radionici na meru klipova sa originalnih 82.6 (TD) na 84mm (TB). Sa blokom ce biti daljih prepravki obzirom da je vislji za oko 3mm i da ima malo drugacije uljne magistrale za napajanje glave, dobra stvar je sto nema balansere, drugo manje vise je sve isto, kao sto kolega pitatore rece radilice su iste, bice malih adaptacija oko vodene pumpe kao i sa nosacem alternatora... U svakom slucaju nista kompleksno. Traze se nisko omske dizne od oko 400 kubika... Pozdrav svima,jeste uspjeli kompletirati konverziju? imam td blok i pred koji dan mi ista ideja dosla na um...pozz iz Ogulina Quote Share this post Link to post Share on other sites