Jump to content
FAS Goran
Iggy88

Fiat Grande Punto 1.4 8v - nedovoljan pritisak ulja

Recommended Posts

Od skoro sam vlasnik gp evo 2010. 1.4 8v sa fab plinom... Od samog starta na prvo paljenje pokaze na bordu notifikaciju insufficient oil pressure, turn off engine... I odmah skloni... Ako tad ugasim motor i odmah upalim ne pokazuje vise nista... To pokaze samo ako auto odstoji preko noci, ako ga palim opet posle par sati onda je sve ok... Jednom je stajao 3 dana i kad sam ga upalio, nije pokazao to za pritisak... Posle zamene ulja i filtera i davaca pritiska ulja isto se desava... Majstor skidao karter, kaze da je sito od uljane pumpe bilo cisto a da uljanu pumpu nema potrebe da cisti. Motor lepo radi odmah cim ga upalim, nema lupkanja i cukanja na leru pa cak ni na 6000 obrtaja. Lampica za ulje se odmah ugasi. Ulje je 5w40 total... U voznji ne pali nikakve lampice kao ni to obavestenje... Da li je neko imao slican problem sa tim motorom...? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iggy88

 

Imao sam Stila 1.6.

Posle jednog udaraca u karter, on se malo ulubio, taman tamo gde mu je čep. Mogao je da se skine čep, zameni ulje...sve ok, ali se videlo da je tu dobio udarac.

Posle tog udarca, počela ponekada da se pojavljuje greška za nedovoljan pritisak ulja, ali samo prilikom malo jačeg kočenja, tj. zaustavljanja u mestu. Nekada toliko brzo da ni ne stigne da ispiše na boardu koja je greška, već samo upali i ugasi lampicu. Onda počelo češće to da se dešava, čak i prilikom slabijih (uobičajenih kočenja). Skinut karter, pumpa izgledala kako treba. Pomerena malo rukom, kad ono...malo prsnuće na luli, pre sita pumpe. Vidi se tek kada pomeriš rukom. Kad je udaren karter, očigledno je i ona dobila udarac, ali toliko malo da je samo naprsla...i to nekih 0.5 cm možda dužine te pukotine...koja se videla tek kada kreneš rukom da mrdaš pumpu.

 

Sređeno drugom polovnom sa otpada za, čini mi se, 40-50 evra.

Ne može od Brava 1.6 (prvo je ta stigla), jer iako na oko potpuno ista kao i na Stilu 1.6, ne radi sa njom kako treba. Mora baš od Stila 1.6. :D 

 

Pošto si ti ulje promenio, davač pritiska ulja, onda pogledaj ima li po karteru nekih ulubljenja...ili je možda pumpa dobila tako neku malu pukotinu nekada, zbog koje onda zeza. Kažem ti, ni kod mene se nije videlo odmah, tek kada kreneš malo da je ''cimaš'' rukom, pojavi se vidljivo mesto sa pukotinom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citao sam na nekom italijanskom forumu da je slično tako nesto bilo, tj. neki dihtung na uljanoj pumpi, gde se ona srafi, dobio mali luft, neko ostecenje ili sl. i tu je dobijao vazduh ili sta vec... Generalno postoji taj problem kog gp-a ali nisam nasao nigde da je reseno nekako, samo taj slučaj kad je zamenjen taj dihtung na tom italijanskom sajtu. Na našim sajtovima nigde nisam nasao ni da se žali neko na to obaveštenje. Kazem majstoru za to on kaze nema tu sta da se osteti, sve je kao ok...

Edited by Iggy88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo pre upalio auto i ne izbacuje nista na bordu... A stojao vise od 24h... Cekam sredu pa da teram majstora da skine karter i uljanu pumpu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i jedan update teme posto je konacno i moj auto dosao na red kod majstora... Zamenjena uljna pumpa, filter ulja bosch, opet ulje posto je bilo opiljaka u ulju (ne zna od cega), neke gumice pritiska ulja kod bregaste i kod uljne pumpe i opet davac ulja originalni... Upalili auto jutros i opet izbaci nedovoljan pritisak ulja na prvo paljenje... Auto i dalje lepo radi i hladan i vruć... Vise ne znam sta da se menja i sta bi moglo da bude problem...? Pomagajte ljudi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nd bi smelo da ima opiljaka nikako, nesto nije u redu. Ne znam, ili da je neki kanal zapusen ili da su popustili lezajevi, mozda ce jos neko nesto da kaze

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, MS PK said:

Nd bi smelo da ima opiljaka nikako, nesto nije u redu. Ne znam, ili da je neki kanal zapusen ili da su popustili lezajevi, mozda ce jos neko nesto da kaze

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока
 

I ja bih trazio odakle su opiljci, to nikako nije dobro i velika je sansa da je povezano sa simtomima. Odnosno trazio bih uzrok, lampica je samo simptom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je menjana uljna pumpa valjda je majstor bacio oko na leteće ležajeve radilice i sve oko nje.

Ne znam odakle bi drugde mogli dolaziti opiljci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da mi je rekao da je skinuo jedan lezaj i da je ok... Kaze mi da ne zna odakle su opiljci... Ako su otisli ti lezajevi na radilici, koliko skupa popravka moze da bude, ukljucujuci i ruke majstora? Je l' mogu sa bregaste da budu opiljci, karika? Ako su leteci lezajevi zar ne bi trebao da kucka motor, tj. da se cuje slicno kao kad prolupa? Mene samo buni zato sto motor radi skroz normalno... A vidim i majstora da to buni... I ako su otisli ti lezajevi zar ne bi trebao stalno da pali lampicu i obavestenje? A ne samo kad odstoji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruke ne bi trebalo da su skupe za zamenu letećih ležajeva. 

Od karika ne verujem da su opiljci a od Bregaste može. Mada to sve zna i svaki majstor!

Treba to sve pregledati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da odgovorim na svoju temu... Auto namesten... U uljnoj pumpi postoji neki nepovratni ventil koji je zaglavio, majstor ga razradio i stvarno radio ok, jutros na -4 lepo upalio i posle 1 sekunde ugasio lampicu za ulje i bez obavestenje za slab pritisak ulja, nakon 8h stojanja isto upalio bez greške... Ono što mene buni jeste to što je izgleda i na mojoj i na drugoj polovnoj pumpi taj ventil zaglavio jer se auto isto ponasao sa obe, koja slučajnost da druga pumpa ima isti problem... Kako god, nadam se da ce neko procitati ovaj post na vreme i sebi sačuvati oko 120e nepotrebnog troska... Opiljci su vrvtno od bregaste, od tih prvih paljenja sa slabim prtiskom ulja... Za sada lepo radi, vrvtno nije mnogo oštećena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, imam isti problem na svom gp 1.4 8v, stim sto konstantno trosi ulje, auto stoji na jednom istom mestu na betonu, ispod auta nikad nije bilo ni grama ulja, uopste ne dimi, a opet mi izbacuje gresku za slab pritisak ulja. Sto je manje ulja to se lampica duze zadrzava. Karter je ciscen nema opiljaka ili bilo cega slicnog? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je colt tako trosio ulje a nije dimio, samo kad odstoji par dana da ga ne palim onda na prvo paljenje malo zadimi plavo... Nisam menjao ali majstor je rekao da su vrvtno gumice ventila otisle... Stim sto je meni kraj auspuha bio crn, ali onako bas kao ulje sveže, ne garez... Prodao sam auto tako, nisam resavao problem pa ne bih mogao da ti garantujem da su gumice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad mu je radjen mali servis, ali pre servisa sam sipao onaj motul engine cleaner, lampica se upali na par sekundi ali samo na prvo paljenje ako je bas bas hladan, planiram jos jedno ciscenje za nekih 5000km, do sada sam presao oko 800km od servisa i nije potrosio ulje kao sto zna da potrosi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jel se pali lampica u voznji ili npr u leru kada je zagrejan motor?

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje kao da "gusto" ulje, kao da je pumpa oslabila , tako nesto. Jesi li citao ovu temu?

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda ce nekom znaciti moje iskustvo sa greskom  Insufficient Engine Oil Pressure

Prvo sam dobijao tu poruku prilikom prvog paljenja odnosno kad hocu da se sa parkinga ukljucim na glavni put stanem i tu mi upali tu gresku. U pocetku sam sam gasio motor i palio odmah zatim  igreska se nije vise ponavljala.

To mi se desavalo svaku drugi-treci dan...nema pravila.

Onda je poceo da mi pali gresku na paljenju...ne ugasi lampicu za ulje i izbaci gresku. jednom u 10ak dana.

Nakon nekoliko puta i panike provalio sam da dodavanje gasa grska nestane tj ne pisti vise i ja nastavim da vozim :)

U medjuvremenu mi majstor rece da je najverovatnije riknuo senzor pritiska ulja. Promenim to  ( 300 rsd) i par dana nema greske. Ja sam srecan, resio ozbiljan problem ali...Pocelo je ponovo.

Onda je krenuo da mi pali gresku na jutarnjem paljenju ili prvom paljenju tog dana. Posle nista. E onda sam se vec zabrinuo i dogovorio sa majstorom da mi skine karter i proveri da li je pumpa zapusena.

Naravno nije mi imalo nikakve logike da pumpa bude zapusena samo ujutro a posle ne al ajde :)

Da se ne bi zezao sa skidanjem kartera odem do ovlascenog Fiat servisa da mi izmere pritisak ulja. Ostavio auto da prenoci kod njih i na jutarnjem paljenju pritisak je bio oko 0.8-0.9 bara a kad se auto ugreje oko 0.5 bara.

Dijagnozna crkla uljna pumpa tj oslabila.

Nakon zamene pritisak je oko 4.5bara a kad je ugrejan auto 1.3-1.5 bara.

Receno mi je da je veoma rizicno voziti tako auto jer on nema dobro podmazivanje. Komp izbaciju gresku kad je vrednost od 0.4-0.7 bar sto zavisi od samo senzora,kvaliteta itd.

Sve u svemu nova uljna pumpa,filter ulja i ulje sa ispiranjem motora me kostalo 40k rsd :(:(:(

Pumpa je oko 28k rsd i NE MOZE se naci maltene nigde. Cak i ovlasceni servisi je nemaju na stanju (kako koji) i ceka se po 10ak dana da stigne.

Ima jos jedan zajeb u celoj prici :) Bar je tako bilo kod mene.

Niko nije znao kakva pumpa ide u moj auto :D Znaci skidanje kartera, vide koja je pumpa i onda cekas da ti nadju pumpu :D

Ja sam imao srece pa su ovlascenom Servisu Fiat u Pancevu imali na stanju pa su mi zamenili. Npr Auto kuca Kole iz Zemuna nije imala na stanju pumpu.

Skidanje kartera i merenje pritiska ulja  je 4800 rsd ako nekog zanima :(

PS.

Na italijanskom ebay uljna pumpa je oko 135e cisto da znate :)

 

 

 

 

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...