Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volkswagen i Ford bi mogli da se udruže

Recommended Posts

185281-ford vw.jpg

 

Grupa Volkswagen i Ford Motor Company su u junu ove godine potpisali Memorandum o razumevanju i istraživanju strateškog saveza u svrhu jačanja konkurentnosti svake od kompanija, kao i pružanja boljih usluga korisnicima na globalnom nivou. Tada je postignut i dogovor o istraživanju potencijalne saradnje na brojnim poljima, uključujući i razvoj niza komercijalnih vozila, ali je isključena mogućnost vlasničkog povezivanja i razmena vlasničkih udela.

 

Ipak, sada su se pojavile glasine da u stvari VW i Ford već vode razgovore o budućnosti svoje saradnje koja bi lako mogla da vodi ka njihovom udruživanju. Konkretnije, prema izveštajima ljudi bliskih dotičnoj materiji, odnosno ''posmatrača'' kako ih naziva ''The Detroit Bureau'', pregovori o povezivanju već traju, ali za sada je prerano da se govori o njihovim rezultatima i da li će zaista doći do spajanja VW-a i Forda. Upućeni posmatrači tvrde da je trenutak za spajanje savršen. Naime, pred Fordom su veliki izazovi, a novo rukovodstvo je počelo, po analizi pojedinih stručnjaka, radikalnu transformaciju. Upravo bi u tome mogla da im koristi podrška Grupe VW koja je generalno tehnološki snažnijeg potencijala i snažnije prisutna na većini svetskih tržišta. Sa druge strane Nemci bi mogli da se okoriste snažnim položajem Forda u Severnoj Americi i njihovim velikim iskustvom kada je reč o SUV-ovima i pickup vozilima. Naravno, u vidu treba imati i nove izazove koji se postavljaju pred auto industriju, a koji će zahtevati velika ulaganja, kao i inženjerske i druge napore. Pre svega tu mislimo na elektrifikaciju pogonskih sklopova, autonomnu vožnju, povezivost automobila i sl. Ukoliko zaista dođe do povezivanja Grupe VW i Forda na vlasničkom nivou, nastao bi naravno daleko najveći svetski proizvođač automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tada, potpisali sa:

 

Ford i Mahindra dogovorili partnerstvo

 

mahindra 100 1.jpg

 

Ford i indijska Mahindra dogovorili su partnerstvo koje obuhvata motore i sisteme povezivanja automobila. Prema ovoj saradnji Ford će od 2020. godine u svojim vozilima koristiti manje benzinske motore razvijene od strane indijskog automobilskog giganta. U međuvremenu, dve kompanije će zajedno raditi na razvoju sistema daljinskog prenosa podataka između kontrolnih jedinica automobila. Ovaj sistem omogućiće kontrolu praćenja vozila i može biti integrisan u GPS sisteme uz WiFi i LTE. Dva giganta su saradnju počela još u septembru prošle godine, a dodatno je ojačali u martu ove, a obohvatala je saradnju u razvoju kompaktnih i srednjih automobila SUV segmenta, kao i električnih vozila. Saradnja Forda i Mahindre je samo jedna u nizu između velikih automobilskih kompanija koje se udružuju u razvoju novih tehnologija kako bi umanjili troškove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će deliti platformu sa Fordom i sklopiti partnerstvo sa Waymom?

 

vw-ford-logo-630x219.jpg

 

Volkswagen i Ford su u junu potpisali memorandum o razumevanju, dokument koji bi mogao da ih dovede veoma blizu zvaničnom spajanju u najvećeg proizvođača automobila na svetu. Pre nego što se ovaj scenario odigra, dve kompanije bi mogle da sarađuju na nizu projekata. Budući da Ford kaska u razvoju i implementaciji električnih pogona, upravo bi ova sfera industrije mogla da bude inicijalno plodno tlo za razvoj saradnje. Volkswagenov finansijski direktor Frank Winter je novinarima rekao da postoji mogućnost deljenja njihove novorazvijene MEB platforme za električna vozila s Fordom, ali budući da su trenutno fokusirani na konverziju pogona u Zwickau u fabriku električnih automobila, kao i lansiranje game električnih vozila kroz brendove VW, Audi, Škoda i Seat. Nemci planiraju da do 2022 u prodaju puste čak 27 različitih električnih automobila, a platforma MEB bi trebalo da bude osnova za čak 10 miliona ovih vozila koji će se proizvoditi u Evropi, Kini i SAD-u. U Volkswagenu takođe priznaju da rade na sklapanju partnerstva za razvoj autonomnih tehnologija. Winter kaže da se razgovori vode s više kompanije, između ostalog i Googleovim Waymom, ali da konačna odluka još nije doneta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvršni direktor Volkswagena demantuje spajanje sa Fordom

 

vw tokyo.jpg

 

Izvršni direktor Volkswagen Grupe Herbert Dies demantovao je navode medija da bi nemački gigant mogao da se spoji sa američkim Fordom. Otkako su VW i Ford najavili da će zajedn orazvijati i proizvoditi određena komercijalna vozila, spekuliše se o znatno većem partnerstvu dva giganta. Ipak, Dies je demantovao takvu mogućnost izričito naglasivši da to nikad nije razmatrano tokom pregovora o budućoj saradnji. Međutim, čelnici dve kompanije nisu demantovali mogućnost da se saradnja proširi i van sektora komercijalnih vozila. Postoji generalno mišljenje da bi VW i Ford mogli da udruže snage u razvoju flote električnih i samovozećih automobila. To bi značajno smanjilo troškove istraživanja i razvoja za obe kompanije, dok bi istovremeno povećali profit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta donosi povezivanje Volkswagena i Forda?

 

vw id buzz.jpg

 

Sve glasnija govorkanja o čvršćem povezivanju Forda i Volkswagena su na neki način potvrda davne teze nedavno preminulog Sergija Marchionnea o tome da sledi nova era u konsolidaciji automobilske industrije. Doduše, Ford i Volkswagen ne planiraju klasično spajanje, ali žele da podele troškove stvarajući saveze na tržištima i u tehnologijama koje nalaze problematičnim, ali iz kojih takođe ne žele da se potpuno povuku. Tako je Ford za sada isključio mogućnost plasmana na tržište novih sedana. Istovremeno, Volkswagen ostaje nišni igrač u profitabilnom segmentu pick-up kamioneta. U septembru je VW najavio da će prestati proizvodnju legendarne Bubu u sklopu priprema za budući period u kome će dominirati električna vozila.

 

Slični savezi su već postali trend. Honda i General Motors su se dogovorili da će podeliti razvojne troškove autonomnih automobila dok Toyota i Mazda planiraju sda slede Mercedes i Nissan u proizvodnji koja treba da zadovolji NAFTA tržišta. Jaguar Land Rover traži saveznike na polju pogonskih sklopova. Proizvođači bi mogli da dele platforme i da ostvare značajne uštede u razvoju, a ''ušteđeni'' novac da plasiraju u razvoj električnih modela. Iako je Ford najavljivao elektrifikaciju svojih modela, čini nam se da Volkswagen u tom segmentu ipak predvodi budući da najavljuju celu liniju modela I.D. sa električnim pogonom. Konkretno, poznavaoci auto industrije kažu Rojtersu da bi Volkswagen mogao da oslobodi kapacitete za električna vozila u svom pogonu u Hanoveru, dok bi proizvodnju transportnih kombija mogao da prebaci u Fordov pogon u Turskoj. Konkurenti iz američkog i kineskog tehnološkog sektora i potreba ubrzanja investicija su u stvari motisirali Volkswagen da napusti svoje pristup koji se bazirao na razvoju svih segmenata proizvodnje unutar sopstvene kompanije. To je potvrdio i prvi operativac kompanije Herbert Diess koji upravo u softverskom segmentu i autonomnim automobilima vidi ona područja u koja moraju da se ubrzano ''ukrcaju''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Volkswagen će objaviti strateško partnerstvo

 

ford vw.jpg

 

Ford i Volkswagen se pripremaju za objavljivanje strateškog partnerstva koje bi uključivalo i područja visoko automatizovanih i električnih automobila, izjavio je za AFP neimenovani izvor. Partnerstvo bi moglo da bude objavljeno sledećeg utorka na sajmu automobila u Detroitu. Organizatori su rezervisali termin za najavu na glavnoj pozornici u utorak između 8:30 i 9:30 sati po lokalnom vremenu, ne navodeći detalje. Dve kompanije pregovaraju o partnerstvu od prošlog leta ali nisu precizirale njegov oblik. U Volkswagenu ne kriju zanimanje za Fordovo poslovanje sa komercijalnim vozilima, ali anonimni izvor koji je sa AFP-om razgovarao u sredu, tvrdi da će partnerstvo svakako uključivati i visoko automatizovana i električna vozila.

 

''Naš memorandum o razumevanju sa VW-om obuhvata razgovore o mogućim oblicima saradnje na više područja'', izajavila je predstavnica Forda Jennifer Flake. ''U ovom trenutku je još rano za objavljivanje dodatnih detalja. Radujemo se što ćemo uskoro moći da kaženo više'', dodala je Flake. Sklapanje velikog partnerstva bi se vremenski poklopilo sa problemima sa kojima se suočavaju automobilski divovi zbog viših troškova čelika i aluminijuma, povezanih sa američkim carinama. Kompanije su takođe pod sve većim pritiskom da se prilagode konkurenciji iz Silicijumske doline. Rastu i troškovi razvoja s obzirom na nastojanja proizvođača automobila da na tržište izbace visoko automatizovana vozila pre Ubera, Wayma i Tesle, između ostalih. Ford je nedavno najavio veliko restrukturiranje, koje uključuje postupno gašenje proizvodnje gotovo svih limuzina i kompaktnih vozila u Severnoj Americi i ukidanje radnih mesta u filijalama širom sveta. U Volkswagenu pokušavaju da prebrode aferu ''Dieselgate'', u čijem centru je bio softver ''odgovoran'' za objavljivanje netačnih podataka o emisiji štetnih gasova. VW je zbog tog skandala zabeležio pad dobiti a narušen mu je i ugled.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i Ford najavljuju saradnju u proizvodnji komercijalnih vozila

 

152438-vw c 1.jpg

 

Volkswagen i Ford Motor najavljuju zajedničku saradnju u proizvodnji komercijalnih vozila, koja će se verovatno pretočiti u zajednički poduhvat za razvoj električne i autonomne tehnologije, čime će obe kompanije uštedeti milijarde dolara. Te kompanije su poslednjih meseci razgovarale o saradnji u proizvodnji kombija i drugih komercijalnih vozila, a njihov savez, odlučile su, neće uključivati spajanje ili razmenu deonica. Oba proizvođača automobila su razmatrala čvršću saradnju, budući da globalne trgovinske napetosti prisiljavaju proizvođače da ponovo razmatraju gde će proizvoditi svoja vozila namenjena tržištima Evrope, SAD-a i Kine.

 

ford t 3.jpg

 

Najava ovog saveza je posledica i rastućeg pritiska na proizvođače automobila da upravljaju troškovima razvoja električnih i autonomnih vozila, kao i tehnologije potrebne za ispunjavanje strožih standarda emisija za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe, usporavanje prodaje na najvećim svetskim tržištima automobila - Kini i SAD-u, povećalo je pritisak na njih da smanje svoje troškove. Obrisi saveza između VW-a i Forda se još raspravljaju, a pregovori uključuju saradnju u području električnih i autonomnih vozila. Očekuje se da će uključivati zajedničko ulaganje u autonomnu tehnologiju, kažu izvori.

 

Sklapanje velikog partnerstva se vremenski poklopilo sa problemima sa kojima se suočavaju automobilski divovi zbog viših troškova čelika i aluminijuma, povezanih s američkim carinama. Kompanije su takođe pod sve većim pritiskom da se prilagode konkurenciji iz Silicijumske doline. Rastu i troškovi razvoja s obzirom na nastojanja proizvođača automobila da na tržište izbace visoko automatizovana vozila pre Ubera, Wayma i Tesle, između ostalih. Ford je nedavno najavio veliko restrukturiranje, koje uključuje postupno gašenje proizvodnje gotovo svih limuzina i kompaktnih vozila u Severnoj Americi i ukidanje radnih mesta u filijalama širom sveta. U Volkswagenu s druge strane okušavaju da prebrode aferu "Dieselgate", u čijem fokusu je bio softver ''odgovoran'' za objavljivanje netačnih podataka o emisiji štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i Ford objavili prve formalne sporazume o širokom savezu

 

188173-ford vw.jpg

 

Volkswagen i Ford su objavili prve formalne sporazume o širokom savezu koji pozicionira kompanije da povećaju konkurentnost i bolje služe klijentima u eri brzih promena u automobilskoj industriji

 

Izvršni direktor Volkswagena, dr Herbert Diess i izvršni direktor Forda, Jim Hackett potvrdili su da kompanije nameravaju da razviju komercijalne kombije i pik-apove srednje veličine za svetska tržišta počevši već od 2022. godine. Savez će pokrenuti značajne razmere i efikasnost i omogućiti da obe kompanije dele ulaganja u arhitekture vozila koje pružaju različite sposobnosti i tehnologije. Kompanije procenjuju da će saradnja na komercijalnim kombi vozilima i pik-apovima doneti poboljšane godišnje operativne rezultate (pre oporezivanja) počevši od 2023. godine. Pored toga, Volkswagen i Ford su potpisali memorandum o razumevanju da bi istražili saradnju na autonomnim vozilima, uslugama mobilnosti i električnim vozilima i počeli da istražuju nove mogućnosti. Obe kompanije su takođe izjavile da su otvorene za razmatranje dodatnih programa za vozila u budućnosti. Timovi će nastaviti da rade na detaljima u narednim mesecima.

 

''Tokom vremena, ovaj savez će pomoći obema kompanijama da stvore nove vrednost i zadovolje potrebe naših kupaca i društva'', rekao je Hackett. ''To ne samo da će dovesti do značajne efikasnosti i pomoći obema kompanijama da poboljšaju svoju kondiciju, već nam takođe pruža mogućnost da sarađujemo na oblikovanju naredne ere mobilnosti.'' Diess dodaje: ''Volkswagen i Ford će iskoristiti naše kolektivne resurse, inovacijske sposobnosti i komplementarne tržišne pozicije kako bi još bolje služili milionima kupaca širom sveta. U isto vreme, savez će biti kamen-temeljac za našu borbu za poboljšanje konkurentnosti.'' Savezom, koji ne podrazumeva unakrsno vlasništvo između dve kompanije, upravljaće zajednički odbor. Ovaj komitet će predvoditi Hackett i Diess i uključiće rukovodioce iz obe kompanije.

 

Saradnja na komercijalnom kombiju i pik-apu

Ford i Volkswagen imaju jake poslove s komercijalnim kombijima i pik-apovima širom sveta, sa popularnim imenima kao što su Ford Transit familija i Ranger, kao i Volkswagen Transporter, Caddy i Amarok. Obim proizvodnje obe kompanija u sektoru lakih komercijalnih vozila u 2018. godini iznosio je oko 1.2 miliona jedinica na svetskom nivou, što bi moglo predstavljati potencijal za saradnju na najvišem nivou u ovoj industriji. Očekuje se da će svetska potražnja za srednjim pik-apovima i komercijalnim kombijima rasti u narednih pet godina. Savez će omogućiti kompanijama da podele troškove razvoja, iskoriste svoje proizvodne kapacitete, podignu sposobnost i konkurentnost svojih vozila i ostvare efikasnost u troškovima, zadržavajući pritom različite karakteristike brendova. Posredstvom saveza, Ford će razviti i proizvoditi pik-apove srednje veličine za obe kompanije, koji se očekuju da će doći na tržište već 2022. godine. Za obe strane, Ford namerava da razvije i proizvodi i veće komercijalne kombije za evropske kupce, dok Volkswagen namerava da razvije i proizvodi gradski kombi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najavljuje partnerstvo s Fordom na razvoju kamioneta

 

185281-ford vw.jpg

 

Volkswagen je i zvanično najavio saradnju sa Fordom na razvoju kamioneta, a nastavljaju i razgovore o proširivanju partnerstva na segmente visoko automatizovane vožnje i usluga mobilnosti. Te kompanije su poslednjih meseci razgovarale o saradnji u proizvodnji kombija i drugih komercijalnih vozila, a njihov savez, odlučile su, neće uključivati spajanje ili razmenu udela u deonicama. Oba proizvođača automobila su razmatrala čvršću saradnju, budući da globalne trgovinske napetosti prisiljavaju proizvođače da promišljaju gde će proizvoditi svoja vozila namenjena tržištima Evrope, SAD-a i Kine. Najava ovog saveza je posledica i rastućeg pritiska na svetske proizvođače automobila da upravljaju troškovima razvoja električnih i autonomnih vozila, kao i tehnologijama za ispunjavanje strožih standarda emisija za vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i Ford blizu dogovora o saradnji

 

188173-ford vw.jpg

 

Volkswagen je blizu okončanja razgovora sa Fordom o saradnji na području električnih vozila i autonomne vožnje. Razgovori ''dobro napreduju i završavaju se'', izjavio je danas izvršni direktor nemačke grupe Herbert Diess. Volkswagen i Ford su najavili u januaru da će biti uključeni u razvoj kombija i lakih dostavnih vozila, ali nisu isključili mogućnost širenja saveza na druga područja. U martu je Diess objasnio da bi Volkswagen Fordu mogao da omogući pristup platformi Modular Electric Toolkit. MEB, na kojoj bi trebalo da se baziraju svi električni automobili nemačkog diva. Zauzvrat, Ford bi mogao da ponudi Volkswagenu svoju autonomnu pogonsku tehnologiju, iza koje stoji njegova filijala Argo AI. Mediji nagađaju da bi u narednim nedeljama Volkswagen mogao da objavi kupovinu učešća u Argo AI-u.

 

''Partnerstvo sa Fordom je izuzetno geostrateško značenje za našu kompaniju'', rekao je Diess okupljenim menadžerima Volkswagena. ''Bez jake prisutnosti u SAD-u rizikujemo da budemo pritisnuti kao u svetlu globalnih trgovinskih sukoba'', izjavio je Diess i podstio da je Volkswagen sada čvrsto povezan sa Kinom. Proizvođači automobila sve više kombinujuju snage u razvoju električnih i autonomnih vozila. Takav razvoj zahtiva velika ulaganja. Na primer, autonomnu vožnju zajedno razvijaju Daimler i BMW, koji su se dugo smatrali velikim suparnicima. BMW takođe razvija električne motore sa Jaguar Land Roverom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Volkswagen postigli okvirni sporazum o razmeni tehnologija za električna i autonomna vozila

 

185281-ford vw.jpg

 

Kako prenosi B92, Ford i Volkswagen postigli su okvirni sporazum o razmeni tehnologija za električna i autonomna vozila, otkrio je neimenovani izvor Rojtersu. Volkswagen će podeliti sa Fordom svoju platformu električnih vozila MEB, rekao je taj izvor. Time kompanije proširuju svoj savez izvan kooperacije pri proizvodnji komercijalnih vozila. Nadzorni odbor nemačkog giganta razmatraće produbljivanje saradnje na sastanku 11. jula.

Portparol VW-a odbio je da komentariše detalje potencijalnog saveza ali je rekao kako se pregovori sa Fordom dobro odvijaju.

''Naši razgovori sa Volkswagenom se nastavljaju. Diskusija je bila produktivna u mnogim pogledima. Objavićemo novosti kada detalji budu utanačeni'', kazao je portparol Forda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova dva proizvođača automobila su navodno postigla dogovor oko toga da dele tehnologiju sistema autonomnog upravljanja kao i onu za električna vozila. Rojters javlja, pozivajući se na insajdere, da su proizvođači postigli sporazum po kome će Ford od VW-a dobiti platformu MEB namenjenu električnim vozilima. Detaljnije ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ulaže 2.6 milijardi dolara u Fordovu filijalu Argo AI

 

ford fusion a.jpg

 

Kako prenosi Beta, američki proizvođač automobila Ford i Volkswagen saopštili su da proširuju svoju saradnju početu u januaru na razvoj autonomnih i električnih vozila, koji se smatraju budućnošću automobilske industrije. Ovo su u zajedničkom saopštenju objavile dve grupe koje već sarađuju na proizvodnji kombija, terenskih vozila i komercijalnih pikapova. Volkswagen će u autonomna vozila, bez vozača, uložiti ukupno 2.6 milijardi dolara u firmu Argo AI, filijalu za razvoj takvih vozila svog američkog rivala Forda. Dva proizvođača automobila imaće jednak udeo u kompaniji Argo AI, koja je bila većinsko vlasništvo Forda. Vrednost te filijale je sa spajanjem procenjena na sedam milijardi dolara. Volkswagen se obavezao da će kupiti akcije Forda u iznosu od 500 miliona dolara tokom naredne tri godine, dok će Ford završiti preostale investicije od 600 miliona dolara obećane za tu startap kompaniju Argo AI.

 

Kada je reč o eleketričnim vozilima savezom se predviđa da će Ford koristiti platformu MEB, odnosno zajedničku tehničku bazu za sve nove električne Volkswagenove automobile da gradi sopstvene modele koji će u prvo vreme biti namenjeni evropskom tržištu. Prvi Fordovi automobili, koji će tu biti sastavljeni, biće prodavani u Evropi od 2023. godine, sa ciljem da se proizvede 600.000 vozila za šest godina. Ford i Volkswagen takođe razgovaraju o mogućnosti da američka grupa proizvede i drugi model na platformi MEB. Proširen savez Forda i Folksvagena odražava tekuću transformaciju u sektoru automobila koji je prodrman električnim i autonomnim tehnologijama, smatranim budućim eldoradom automobilske industirje. Te tehnologije međutim zahtevaju velike investicije koje se procenjuju na više milijardi dolara. Nijedna od kompanija neće imati udela u drugoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Volkswagen ulaze u savez

 

185281-ford vw.jpg

 

Volkswagen i Ford su najavili prve formalne sporazume za formiranje alijanse koja će pomoći matičnim kompanijama da povećaju konkurentnost i bolje opslužuju kupce u ovom dobu brzih promena u industriji. Direktor Volkswagena, dr. Herbert Diess i izvršni direktor Forda Jim Hackett, potvrdili su da kompanije nameravaju da razviju komercijalna vozila, tačnije kombije i srednje velike pick-up kamionete za globalno tržište već od 2022. godine. Ova alijansa će postići značajne razmere i efikasnost, te će omogućiti kompanijama da dele ulaganja u arhitekture vozila koje pružaju različite mogućnosti i tehnologije. Volkswagen i Ford procenjuju da će komercijalna saradnja u razvoju ovih vozila doneti poboljšane godišnje operativne rezultate pre oporezivanja već od 2023. godine.

Pored ovoga Volkswagen i Ford su potpisali memorandum istraživanju mogućnosti saradnje na razvoju autonomnih vozila, usluga mobilnosti i električnih vozila. Obe kompanije su potvrdile da su otvorene za razmatranje dodatnih zajedničkih programa razvoja vozila u budućnosti.

 

''S vremenom će ovaj savez pomoći kompanijama da stvore dodatnu vrednost i udovolje potrebama naših kupaca i društva'', rekao je Hackett. ''To će ne samo značajno poboljšati efikasnost i pomoći kompanijama da poboljšaju svoje rezultate, već će nam pružiti i priliku da sarađujemo u oblikovanju naredne ere mobilnosti.'' Diess je dodao: ''Volkswagen i Ford će iskoristiti naše kolektivne resurse, inovacijske mogućnosti i komplementarne pozicije na tržištu kako bi još bolje opslužili milione kupaca širom sveta. U isto vreme, savez će biti kamen temeljac našeg nastojanja da unapredimo konkurentnost.''

 

Ford i Volkswagen imaju vrlo uspešne i važne komercijalne modele širom sveta, gde se posebno ističu Ford Transit i Ranger kao i Volkswagen Transporter, Caddy i Amarok. Ukupna količina prodatih lakih komercijalnih vozila ove dve kompanije od 2018. godine je iznosila oko 1,2 miliona primeraka na globalnom nivou, pa bi ova industrijska saradnja lako mogla da ima predznak najveće po samom obimu proizvodnje. Kroz alijansu, Ford će konstruisati i proizvoditi srednje velike pick-up kamionete za obe kompanije za koje se očekuje da će na tržište stići već 2022. godine. Za obe kompanije Ford namerava da konstruiše i proizvodi veće komercijalne kombije za evropske kupce, dok Volkswagen namerava da razvije i proizvodi manji gradski kombi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Volkswagen potpisali saradnju

 

vw amarok 01.jpg

 

Nakon što su pre gotovo godinu dana najavili svoju buduću saradnju, dva velika proizvođača su 10. juna potpisala ugovor o zajedničkom razvoju lakih teretnjaka, električnih vozila i automatizovane vožnje.

Ford i Volkswagen su potpisali sporazum kojim se potvrđuje njihov prošle godine najavljeni globalni savez, a kako bi se zadovoljile brzorastuće potrebe njihovih kupaca u Evropi i drugim regionima, pogotovo kada je reč o pickup-ovima, lakim komercijalnim i električnim vozilima. Kompanije očekuju da će savez poboljšati vlasnička iskustva sadašnjih i budućih kupaca bržim inoviranjem ponude vozila, uključivanjem relevantnih novih tehnologija, pružanjem veće korisnosti i više izbora modela. Predviđaju kontinuirani rast potražnje za komercijalnim vozilima, jednako kao i za električnim vozilima visokih performansi, koja bi dala dodatnu vrednost pojedinačnim portfeljima njihovih proizvoda.

 

Nova automobilska alijansa će proizvoditi pickup srednje veličine koji će konstruisati i proizvesti Ford, a u prodaju će od 2022. godine i kao Volkswagen Amarok, u okviru firme ''Volkswagen Komercijalna Vozila''. Obe kompanije će već 2021. godine dodatno ojačati poslovanje svojih odeljenja lakih komercijalnih vozila gradskim dostavnim kombijem baziranim na najnovijem modelu Caddy-ja, koji je razvio i proizveo ''Volkswagen Komercijalna Vozila'', a kasnije i teretnim kombijem od jedne tone proizvodom Forda. Pored toga, plan je i da u Evropu do 2023. dovezu visoko diferencirano Fordovo električno vozilo, napravljeno na Volkswagenovoj platformi Modular Electric Drive (MEB), a koje će proširiti Fordovu ponudu vozila sa nultom emisijom na Starom kontinentu.

 

Kako bi smanjio visoke troškove razvoja električnih automobila, Volkswagen svoju MEB tehnološku platformu nudi i drugim proizvođačima automobila. ''Što više automobila bude bazirano na platformi, biće jeftiniji'', rekao Herbert Diess, predsednik Upravnog odbora Volkswagen koncerna. Ovo je važan preduslov da se električna mobilnost učini dostižnom za mase. Tokom životnih ciklusa dogovorenih proizvoda dve kompanije očekuju da će ukupno proizvesti do 8 miliona pickup-ova i kombija.

 

Tokom nekoliko godina počevši od 2023. Ford planira da isporuči 600.000 električnih vozila postavljenih na platformu MEB. Ford će ga dizajnirati i proizvoditi u Kölnu-Merkenichu, i njime proširiti ponudu električnih modela, koju sledeće godine otvaraju Mustangom Mach-E. I to nije sve, obe firme će raditi sa Argo AI na stvaranju veoma sposobnih autonomnih vozila koja se baziraju na tehnologiji kompanije iz Pitsburga. Prošlog nedelje Volkswagen je izvršio svoje ranije najavljeno ulaganje u Argo AI, u kojoj je Ford već imao vlasnički udeo i razvojni interes. Time potvrđuju da ovakvi savezi mogu pomoći u razvoju naprednih tehnologija koje zahtevaju mnogo vremena i resursa. Sistem samostalne vožnje firme Argo AI prvi je sa komercijalnim planovima za implementaciju i u Evropi i SAD-u. Globalni domet Forda i Volkswagena daće njihovoj platformi najveći geografski potencijal razvoja od bilo koje tehnologije autonomne vožnje do sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford E-Transit najavljen za 12. novembar

 

ford e-transit.jpg

 

Ford je električni Transit najavio još početkom aprila 2019. godine na GoFurther događaju u Amsterdamu, kada je ova američka kompanija i zvanično potvrdila da će se potpuno električni Transit na tržištu pojaviti 2021. U međuvremenu je Ford saopštio da će premijera biti održana 12. novembra ove godine, a sada je potvrdio da će se njegova proizvodnja odvijati u fabici u Kanzas Sitiju (zbog čega je Ford u to postrojenje ulužio dodatnih 100 miliona dolara i zaposlio još 150 stalnih radnika).

 

E-Transit će se na tržištu pojaviti krajem 2021. godine, a sem u Severnoj Americi biće dostupan i u Evropi. Tehničke specifikacije o elektromotoru, baterijama i dometu još nisu poznate, ali se zna da će E-Transit između ostalog dobiti i FordPass Connect uz 4G LTE WiFi hotspot, sistem automatskog kočenja i detekciju pešaka, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci.. Osim toga, E-Transit će se nuditi u više varijanti (između ostalog cargo van i chassis cab), sa tri visine krova i tri dužine karoserije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford E-Transit zvanično

 

Ford-E-Transit 2021 05.jpg

 

Ford je električni Transit najavio još početkom aprila 2019. godine na GoFurther događaju u Amsterdamu, kada je ova američka kompanija i zvanično potvrdila da će se potpuno električni Transit na tržištu pojaviti tokom 2021. Nedavno je Ford saopštio da će njegova premijera biti održana 12. novembra što se i dogodilo.

 

Ford-E-Transit 2021 04.jpg

 

Američka kompanija je takođe potvrdila da će se njegova proizvodnja odvijati u fabrici u Kanzas Sitiju (zbog čega je Ford u to postrojenje ulužio dodatnih 100 miliona dolara i zaposlio još 150 stalnih radnika).

 

Ford-E-Transit 2021 03.jpg

 

Vozilo će pokretati elektromotor sa 269KS i 429 Nm, dok će autonomija sa jednim punjenjem baterija od 67 kWh iznositi 202 km.

 

Ford-E-Transit 2021 02.jpg

 

E-Transit će između ostalog dobiti i FordPass Connect uz 4G LTE WiFi hotspot, sistem automatskog kočenja i detekciju pešaka, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...

 

Ford-E-Transit 2021 01.jpg

 

Osim toga, E-Transit će se nuditi u više varijanti (između ostalog cargo van i chassis cab), sa tri visine krova i tri dužine karoserije. Najduža verzija sa najvišim krovom će imati zapreminu tovarnog prostora od 13.8 kubnih metara. Što se cene tiče, E-Transit van će se američkim kupcima nuditi za manje od 45.000 dolara, dok na evropsko tržište stiže na proleće 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford planira pohod na evropsko tržište električnih vozila

 

ford fiesta 11.jpg

 

Ford planira pohod na evropsko tržište električnih automobila u okviru kojeg najavljuje veliko ulaganje u modernizaciju svoje fabrike u Nemačkoj. Ford će potrošiti milijardu dolara na obnovu svoje fabrike u Kelnu i napraviće od nje bazu za proizvodnju automobila sa nultom emisijom gasova, koristeći kao okosnicu Volkswagenov mehanički okvir, izjavio je predsednik Forda Evropa Stjuart Rouli na konferencije za novinare.

 

Dodao je da će Fordova linija svih putničkih vozila na Starom kontinentu do 2030. godine preći na proizvodnju električnih vozila. Novi električni automobil američkog proizvođača trebalo bi da izađe na tržište sredinom 2023. godine, a potom bi mogao da usledi još jedan. Kompanija je saopštila da su komercijalna vozila ključ rasta i profitabilnosti u Evropi, i da će ponuditi nove proizvode i usluge u savezništvu sa Volkswagenom i Fordovim zajedničkim preduzećem Otosan u Turskoj. Sporazum omogućava Fordu da koristi VW-ovo ogromno ulaganje u tehnologiju električnih vozila, budući da se auto-industrija okreće proizvodnji četvorotočkaša sa nultom emisijom gasova.

 

Iz Forda su istakli da je odluka o investiciji u fabriku u Kelnu koja zapošljava nešto više od 4.000 radnika, doneta pošto se njeno evropsko poslovanje ponovo vratilo na pozitivnu teritoriju, sa profitom u četvrtom kvartalu 2020. godine. Investicija, koja treba da bude realizovana do 2025. godine, predstavlja jedan od Fordovih najznačajnijih poteza u poslednje dve-tri decenije i ''podvlači našu privrženost Evropi i modernoj budućnosti'', rekao je Rouli. Ovo ulaganje je, inače, deo Fordovih planiranih rashoda od najmanje 22 milijarde dolara predviđenih strategijom od 2016. do 2025. godine o prozivodnji električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen oživljava ime Scout za budući električni pick-up i SUV

 

scout 1.jpg

 

Volkswagen je najavio svoje planove koji predviđaju dva nova robusna električna 4x4 vozila u SAD (pick-up i SUV), čija proizvodnja će međutim početi tek 2026. Oba automobila će biti dizajnirana i proizvedena u SAD, a prvi prototipovi će biti predstavljeni sledeće godine. Volkswagen će takođe oživeti off-road brend Scout koji je kupio prošle godine.

 

scout 2.jpg

 

Nemci najavljuju da će brend Scout biti formiran kasnije ove godine, a biće odvojen od glavne marke Volkswagen i biće ''napravljen na novom konceptu tehničke platforme'' koji će doneti ''novi pick-up i kredibilitet (čvrstog SUV-a)'' iznad trenutne ponude Volkswagen modela. Ovo sugeriše da MEB platforma koja se trenutno koristi za Volksvagen EV neće biti usvojena, piše britanski Autocar.

 

''Kompanija koju ćemo osnovati ove godine biće posebna jedinica i brend u okviru Volkswagen grupe kojom će se upravljati nezavisno'', rekao je glavni finansijski direktor Volkswagen Grupe Arno Antlitz. ''Ovo je u skladu sa novim modelom grupnog upravljanja - male jedinice koje deluju agilno i imaju pristup našim tehnološkim platformama kako bi iskoristile sinergiju.'' Firma cilja na 10% tržišnog učešća u segmentima robusnog SUV-a (R-SUV) i pick-upa u SAD. ''Nakon uspešnog preokreta Volkswagena u SAD-u, sada koristimo priliku da dodatno ojačamo našu poziciju na jednom od najznačajnijih rastućih tržišta za električna vozila'', rekao je generalni direktor Volksvagen grupe Herbert Diess.

 

''Elektrifikacija pruža istorijsku priliku da uđemo u veoma atraktivan pick-up i R-SUV segment kao grupa, naglašavajući našu ambiciju da postanemo relevantni igrač na američkom tržištu''. Volkswagen je pokazao i nekoliko skica konceptualnog dizajna kao deo najave, prikazujući siluete i pick-upa i velikog SUV-a, koji su očigledno zamišljeni kao rivali za Rivian R1T i R1S. Scout SUV je ranije proizvodio International Harvester, koji je tradicionalno pravio poljoprivredna i komercijalna vozila. Proizvodio se između 1961. i 1980. godine kao kompanijin prvi putnički automobil, a bio je dostupan i kao pick-up. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partnerstvo Volkswagena i Forda se produbljuje

 

vw amarok 02.jpg

 

Ford i Volkswagen su zaključili sporazum o zajedničkom razvoju vozila pre skoro tri godine, a partnerstvo rađa nove modele za obe kompanije. Između ostalog, Fordov električni krosover baziran na VW-u će premijeru imati već sledeće nedelje.

 

Generalni direktor Volkswagen grupe Oliver Blume je za Automotive News Europe izjavio da se njihovo partnerstvo sa Fordom ''intenzivira''. Blumeove izjave dolaze dva meseca nakon što je Ford rekao da želi da smanji svoju zavisnost od VW-ove EV tehnologije. Plavi oval ulaže u sopstvenu električnu platformu, pozajmljujući Volkswagenovu MEB arhitekturu kako bi dobio na uštedi vremena u razvoju električnih vozila za evropsko tržište. Ford naime planira da nudi samo električna vozila na Straom kontinentu do 2030. godine, a modeli koji se baziraju na njegovoj platformi će stići kasnije tokom ove decenije. Dok Ford možda preusmerava resurse ka svojoj internoj EV tehnologiji, ovaj proizvođač automobila još uvek ima druge projekte sa VW-om. Partnerstvo je uključivalo kamionete i laka komercijalna vozila. Volkswagenov novi Amarok pikap pozajmljuje svoju platformu od novog Ford Rangera, a VW daje kamionetu sopstveni vizuelni identitet. I Ford i VW planiraju elektrifikaciju tih modela. Deo partnerstva je takođe bilo zajedničko ulaganje u Argo AI, kompaniju koja razvija tehnologiju autonomnih vozila. Kompanija se raspala u oktobru, a Ford i VW su angažovali mnoge bivše zaposlene da nastave da razvijaju tehnologiju u njihovim kompanijama.

 

ford suv ev 01.jpg

 

Fordov prvi MEB-bazirani model će debitovati 21. marta. Biće u istom segmentu kao i Volkswagen ID.4, a Ford mu daje potpuno jedinstveni dizajn. Detalji o pogonu su misterija, ali bi trebalo da pozajmi komponente od VW-a. Ford takođe razvija drugi EV baziran na MEB-u pod kodnim nazivom ''Sport Crossover'', ekvivalent Volkswagenu ID.5. Ford je takođe potvrdio da su kompanije tek na početku svog ''projekta saradnje''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...