Jump to content
FAS Goran
vagenovac

BMW Serije 5 F10

Recommended Posts

On 11/3/2021 at 7:20 AM, PremieRacing said:

Aj pls, kad si toliko u materiji, da mi vidiš i kažeš gde se tu nalazi Petronas?  (Syntium 7000dm)

Petronas je daleko ispod ovih gore navedenih ulja, kriju podatke kao zmija noge, a po nekim stvarima su losiji od nisoteca (koji je ok ulje, ali samo ok i nista vise, prosecno ok ulje), a onda jedan petronas napravi ulje ispod proseka.

 

npr. u tehnickim karakteristikama navode da je tacka paljenja vise od 200c, a kod gore navedenih vrhunskih ulja ide i do 255, recimo da je 220-230 ok, a preko toga odlicno.

A iskopam sakriveno u safety data da je tacka paljenja svega 215c, a kod nisoteca je 230, sta reci...

Takodje nisotec navodi snagu uljnog filma, tj. otpornost na smicanje, a petronas ne...

 

Nisotec ima odnos cena kvalitet kao xiaomi :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presao sam juce nekih 100km kombinovano, ali sam sve lagano kocio, rano mi je jos za utiske, nismo svi @Axic :D  

Jedva cekam da ih "razradim" pa da iznabadam kocnicu do kraja :D  

 

BEDDING IN
Upon replacement, the pads and discs, must be road tested.
Bedding in lasts about 200 km, during which it is essential to check for vibrations and noise from the brakes, both when driving and braking

The braking must be effective and brief and gradual brakes must be performed to allow proper alignment of the pad surface in contact with the disc.

Extremely sharp or violent braking can cause overheating of the friction material of the pads and disc, eventually compromising the integrity and the performance of brakes.
 
 
Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Presao sam juce nekih 100km kombinovano, ali sam sve lagano kocio, rano mi je jos za utiske, nismo svi @Axic :D  

Jedva cekam da ih "razradim" pa da iznabadam kocnicu do kraja :D  

happy thats my boy GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nista updatevao preko godinu dana u temi :)  

 

F10 usao u 5 godinu vlasnistva, a tek je 6 godina napunio.

 

Nikako da uhvatim vremena da napisem nesto opsirnije i da sumiram iskustvo.

 

Motor je zloglasni 20d u varijanti sa 190ks i 400NM. Kazem zloglasni jer 20d na nasim prostorima bije los glas otkako se pojavio pre nekih 20ak godina, prvo jer je dizel, a onda kako su se desavali neki problemi na nekim serijama, uvek se dizala prasina i nalazili zli jezici.

Prvi 20d je bio kontroverzan 136 i izazvao dosta oprecnih misljenja, pa kad se pojavio novi 20d sa 150ks onda je on bio opljuvan da je osetljiv na gorivo itd, a stari je ok, dok se nije pojavio novi 20d od 163ks, njega su kratko pljuvali jer je onda dosao 20d sa 177ks kome je glavna mana sto lanac nije neunistiv, pa su sve ostale vrline i napredak pao u drugi plan itd. da ne duzim sad o ovome.

Poenta jeste da je sve verzije ovog motora u nekom momentu tukao los glas ili i daje prati, a uglavnom smatram neosnovano, sve su neka anegdotalna iskustva ili sa sumnjivim primercima.

Imao sam i prethodnog 520d e60 i od njega su me odgovarali, a sluzio je odlicnuo, al i od njega su me odgovarali iako je sad taj motor postao pozeljan zadnjih nekoliko godina.

Svakako mi misljenje "eksperata" nije presudno, tako da sam bez problema uzeo tada najnoviju verziju 20d za koju jos nije bilo nekih iskustava.

Motor je fenomenalan, vuce vec od ler gasa vrlo snazno, motor bez problema na nizim brzinama kruzira tik iznad 1000rpm u comfort rezimu bez zvukova, vibracija ili bilo kakvog dojma da se "pati".

Vozi se bukvalno kao stariji v8 benzin od 4000 kubika na vrh gasa pri normalnoj voznji.

Vucem paralelu sa e38 740i sa 286ks i 400NM na 4500rpm, dok je ovde isti obrtni dostupan vec na 1750rpm, gledao sam na automobile catalog bas poredjenje kriva obrtnih momenta i snage i sve do 3500rpm 20d ima vise snage i obrtnog momenta od mocnog v8 benzinca sa 286ks.

Namerno poredim jer su slicnih dimenzija i tezine stara 7ica i ova 5ica, ista sirina, f10 petica ima malo vece medjuosovinsko rastojanje, a malo je kraca, takodje je ubrzanje do 100kmh skoro isto (0.3s razlike) uprkos skoro 100ks razlike u snazi.

Naravno da je mnogim internet trkacima ovaj motor nedopustivo preslab cak iako ga nisu probali, ali je vise nego adekvatan cak i za visoku klasu.

Motor ima izuzetno sirok opseg snage, jer moze da se vozi i na najnizim obrtajima u comfort rezimu, tik iznad lera maltene, a ako se potopi kickdown jurca u crveno bez osecaja da umire u obrtajima i da ostaje bez snage.

 

Menjac je cuveni zf8, njemu ni najveci mrzitelji nisu mogli naci zamerku, mozda i najbolji menjac ikad :)  

Pored bmwa ugradjivao se u neke druge automobile tipa neki modeli jaguara, bentlija, snaznije audije sa vise od 650NM itd. pa cak je i nasao put do alfe djulije i stelvia.

Osim dugotrajnosti i kvaliteta menjac menja brzine glatko i neosetno, a izuzetno brzo, bukvalno sve sto mozes pozeleti od automatika.

Volim manuelne menjace, ali dobro znamo da i tu ima itekako "tunjavih" sa predugim hodovima, vise ili manje preciznih, sa raznim osecajem ubacivanja u brzinu, od dobrih sa mehanickim osecajem do nekih sa "spuzvastim" osecajem itd kao i kvacilo.

Kao sto i kod manuelca ima dobrih i losih za voznju, ovaj automatik je bas dobar za voznju, pretpostavljam da i softver igra veliku ulogu jer je dobro programiran i nizbrdo npr koci motorom ne prebacuje u visu brzinu itd da ne nabrajam sad sve situacije.

Eh da u vezi menjaca da ne zaboravim, mnogo znaci sto ima 8 brzina jer su bas kratke pa je izuzetno eksplozivan i startan na nizim brzinama, nerealno nonsalantno krece iz mesta i ubrzava za toliko velik i tezak auto sa tako "malim i slabim" motorom, na autoputu je 1700rpm na 120kmh iliti tik iznad 2000rpm na 140kmh

 

Eh da i 535i f10 sa 306ks ima identicnih 400nm, samo sto su kod njega dostupni na jos nizih 1200rpm :D

 

Po krivama se izuzetno lepo vozi, vrlo precizno i osecaj je kao da ste u laksem autu nego sto jeste, mozda jer je ovo skoro najlaksi motor u f10.

Mogao bih da kazem da se po krivinama primetno lepse vozi od brace sa 3.0 ili vecim i tezim motorima, ali tu razliku pri ulaksu u krivinu i laksem nosu ovi jaci i veci motori itekako nadoknadjuju prilikom izlaska iz krivine, a i "pucaju" od snage u svakom momentu.

 

Meni je standardno ogibljenje pun pogodak za ovaj auto, vise nego sposobno da pegla krivine iznad proseka, a opet vrlo udobno, M ogibljenje je meni licno promasaj, jer za 10% bolje lezanje je auto minimum duplo tvrdji i manje udoban, ako ne i vise, bas je razlika.

 

Razmisljam sta bih naveo kao manu, ali realno najveca mana jeste sto je tesko napravi upgrade posle, da bude iole znacajan, a da nije nesto nekoliko puta skuplje.

 

Od opreme bih voleo da imam zatvaranje gepeka na dugme ili kljuc, imam to na f31 i bas mi je svaki put cudno kad stavljam nesto u gepek kako ovde nema, a visa klasa, osecam da fali :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe tako je i kod mene sa slikama svega osim deteta :) a i proslo me da lickam i sredjujem kola, sad gledam samo da ima u startu sve sto mi odgovara i da sto manje cackam.

 

A i za zamenu za bolje te u potpunosti razumem. Isto i mene muci sa nizom klasom. Bolja oprema i brzi auto, pride i kojj cm veci bi novi isli preko 40 000e sto mi zvuci sumanuto. A i zao mi da pustim Leona kad je nov i dalje pa pravim kombinacije da ostane u porodici da znam da mu je dobro :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve znas :) 

 

Pazim i dalje naravno da je auto cist, koliko mogu, ali se to svodi na puskiranje jednom u 10 dana, a brisanje krpom nakon puskiranja jednom u mesec dana, enterijer pazim tako da nemam potrebe za cestim usisavanjem ili brisanjem prasine.

 

Naravno istog smo misljenja da je najbolje kad auto u startu ima sve sto zelimo, jer naknadno sredjivanje uzima puno vremena pre svega, a onda i para, tako da dok odradis u oem kvalitetu upgrade koji zelis ispadne isto ili skuplje nego da si odmah uzeo bolju/jacu/opremljeniju varijantu.

 

Mada je neke stvari i prakticno neizvodljivo odraditi, kako bi npr ubacio HUD naknadno i koja bi to cena bila, pa recimo comfort sedista da hoces da ubacis, a onda su em retka em skupa. 

Kako bi ubacio 360 kameru i da je naravno povezana na fabricki displej.

 

A sto se tice cena stvarno su poludele pogotovo za novije automobile, ja opet naravno pikiram nekog mladjeg polovnjaka pod garancijom, recimo 1.5g star sa 60.000km kao ovaj, ali cene automobila 2020 npr kao da su zamrznute vec 2 godine, kostaju polovni skoro koliko su kostali novi :D 

 

Imam isti problem kao i ti, zao mi da pustim bmwa jer je "nov", voleo bih da ostane u porodici, ali je problem sto je ogroman automobil, prevelik je za grad, oseti se sirina po uskim ulicama, a kad se parkira po gradu negde onda se oseti i sirina i duzina :) 

Npr. za trojku vec imam dvoje zainteresovanih, a peticu cu izgleda "morati da drljam" jos godinu dve makar dok se ne iskristalise nesto :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto se i ja lomim sta uraditi, tj da li da ostane Leon jos oko 2 godine i prebaci makar 100kkm na satu :) Sve kao mislim da ce morati da padnu cene kola uskoro.

 

Ovako je em steta, em za bolje das bubreg :D X1 je bio kada sam ja razmisljao o zameni kola oko 25 000 na akcijama, sada gledam da polovnjake iz tog perioda prodaju za iste pare. 
 

A i dodatni razlog za nedavanje previse para za kola je i onaj deo neprijatnosti da kupis auto od previse para i treba da ga parkiras na trotoaru i nerviras se da li ce neko da te ogrebe ili udari. Pre bih da me sluzi nego ja njemu, a da npr uzmem Formentor od blizu 40 000 ne bi mi bilo svejedno da bilo gde parkiram. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ga neko ogrebe ili zakači, isti ti je trošak na autu od 2.000€ i na autu od 20.000€

Nama je na N47 25D klipnjača probila blok iz čista mira, u gradskoj vožnji. 4 godine tada bio star X5, sa nekih 180-200.000 km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa meni nije isto jer ne kosta isto far 10 godina star i nov LED :D 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh da, napisao sam jedno 2/3 prosli put kad sam morao prekinuti i izgubio nit posle.

 

Sto se dugogodisnje eksploatacije tice i utisaka i iskustava.

 

Potrosnja je bas niska, stoji na 5.9 vec nekoliko desetina hiljada km, pretezno 140kmh ap, sa recimo 20ak % gradske voznje, vise nego pristojno za ovoliko sirok i tezak auto sa velikim gumama.

 

Materijali i sam kvalitet enterijera je na izuzetno visokom nivou, sto je jelte i ocekivano, ali najvise impresionira izolacijom.

 

Recimo alfa 159 je dobro izolovan auto, ali npr f10 je jezivo tih, kad vozim neki drugi automobil na AP najvise primetim buku u odnosu na f10, cak je i a6 relativno bucan u odnosu na svoju klasu, tu se bmw 5 i merc E klase izdvajaju.

 

Jedina vanredna servisna stavka je bila zamena egr ventila i hladnjaka egr ventila, nije bilo nikakvih problema, a i zamenjeno je prilikom redovnog uljnog servisa u radulovicu tako da nije bio cak ni gubitak vremena dodatni, uvideli su da je pogodjen nekim opozivom.

 

Takodje sad zimi dolazi do izrazaja kojom brzinom zagreva i kabinu, ali i motor, verovatno zbog klapni ispred hladnjaka motora, ali i dodatnih grejaca, mislim da ima i grejac vazduha jer vrlo brzo nakon paljenja pocne da duva toplo u kabinu, ali i motor zagreje na ovim temperaturama kad je 0c za oko 3-4km sto je brzo i za benzinca sa direktnim ubrizgavanjem, a kamoli dizela.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...