Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volkswagen Touareg

Recommended Posts

AN66SAwyP4cs3GONVLtJTCuylYj3X5YasZwHoxNL Automarket.hr video: Novi Volkswagen Touareg

 

Juraj Šebalj dugo je čekao da testira novi Volkswagen Touareg. Pogledajte što kaže o njemu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Volkswagen Touareg V6 3.0 TDI 4MOTION R-Line

 

vw touareg ts.jpg

 

Nova, treća generacija Volkswagen Touarega predstavlja napredak za ovu popularnu marku u svakom segmentu, od komfora, preko agilnosti, do uvođenja savremenih tehnologija, tj. sve to je kod ovog SUV-a podignuto na jedan još viši nivo. Starenje je prirodan proces, kojem se niko ne može odupreti. Ništa ne traje večno, pogotovo ne liderstvo u automobilskoj industriji, čak i u okviru sopstvene ''familije''. Zna to dobro VW, kada je pre nešto više od dve godine odlučio da ''penzioniše'' svoj top model Phaeton.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-106.jpg

 

Tada je ulogu ''glave porodice'' nekako preuzeo Touareg, ali i on je već zašao u godine. Prva generacija pojavila se još 2002. kada i Porsche Cayenne, koji se već po treći put podmladio. Druga je na tržište stigla 2010. i iako nije pravi terenac, dokazala je da Volkswagen Touareg može da povuče, čak i putnički avion.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-7.jpg

 

Međutim, ni najbolji publicitet i reputacija, pa ni marketing ne mogu da sakriju godine, pa je tako sada stigla i treća generacija modela koji je ime dobio po severno-afričkom plemenu. A pred njom nije lak posao. Sa jedne strane, očekuje se da upravo iskorači ka velikoj nemačkoj trojci, te modelima Q7, X5 i GLE, kao i da dostojno zameni Phaeton, a opet sa druge, treba da ostane nekako ''narodna'' i pristupačna.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-4.jpg

 

Sada se sasvim logično nameće pitanje - može li VW Touareg da prođe kroz sve ove izazove? Što se izgleda tiče, mislim da može, jer i dalje je ovo SUV tipičnog VW dizajna. To znači dosta oštrih linija i hroma, a ostalo je veoma solidno, bez suvišnih zakrivljenja i ne preterano ''fensi'' kao kod nekih marki, a opet ostavlja utisak ozbiljnosti. Jednostavno, čisto, jasno i precizno!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-16.jpg

 

Novi Touareg je i porastao. Baziran na modularnoj MLB platformi, koju koriste i Audi Q7 i Bentley Bentayga, u odnosu na prethodnu generaciju širi je za 44 mm i duži za 77 mm, dok je međuosovinsko rastojanje od 2.894 milimetra ostalo nepromenjeno. Samim tim, deluje nekako niže iako ima 1.717 mm visine, te ukupno 2.193 mm širine i 4.878 mm visine. Očigledno da su u VW želeli premijum limuzinski doživljaj, kao kod Phaetona što, opet, osetite kada ste unutra.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-68.jpg

 

Prednosti povećane dužine se naročito osete na zadnjem sedištu, dok oni napred mogu da se prepuste ugodnoj masaži. Novi Touareg je mnogo prostraniji i komforniji, posebno za duga putovanja. Dodatnu pogodnost predstavlja pomeranje zadnje klupe za 15 cm napred-nazad, čime opet varira i zapremina prtljažnika.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-94.jpg

 

No, to nema veze, jer sve i da su zadnja sedišta pomerena do kraja nazad, iza njih ostaje čitavih 810 litara, što je za 113 više nego kod prethodne generacije. A ukoliko se nasloni spuste, dobija se prostor od 1.800 litara, te se tako Touareg pretvara u gotovo teretno vozilo!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-90.jpg

 

I pored ovih povećanja dimenzija, kao i činjenice da je ovo ujedno i tehnološki najnapredniji model koji je ikada izašao iz Volfsburga, ukupna masa nove generacije je za 106 kilograma manja u odnosu na prethodnu, pre svega zahvaljujući obilnoj upotrebi aluminijuma. Samim tim, unapređene su i performanse, a ujedno i smanjena potrošnja goriva i emisija CO2.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-41.jpg

 

Ipak, pre vozne dinamike, treba se osvrnuti na ono što vozača i putnike čeka u enterijeru. To se ponajviše odnosi na čoveka za upravljačem, jer novi SUV Volkswagena donosi tzv. Innovision Cockpit. On se sastoji ne samo od već poznate digitalne instrumentacije, dijagonale 12 inča, već i ogromnog ekrana osetljivog na dodir od čak 15 inča! Da, dobro ste pročitali! Veliki displej, osetljiv na dodir, smešten na centralnoj konzoli, zaista je ogroman i trenutno niko nema ništa slično tih dimenzija u ponudi!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-54.jpg

 

Osim zamerke da je ekran možda nešto niže pozicioniran nego što bi trebalo, on izgleda dobro, pogotovo što je zakrenut prema vozaču, pa dizajnu kompletnog kokpita daje dodatnu dinamiku razbijajući simetriju! I ma koliko on izgledao zastrašujuće na prvi pogled, u suštini je sve dosta jednostavno… Pogotovo, ako prođete kraću obuku za rad na ovom ''uređaju''.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-70.jpg

 

Gore su glavne multimedijalne komande, uz donju hromiranu ivicu, čiju boju ukrasne svetlosne lajsne je moguće menjati, smeštene one koje se odnose na komfor, a bliže vozaču one koje se odnose na samo vozilo i vožnju. Neke komande imaju i više funkcija, tj. podmenija i podešavanja, ali to je sada već ustaljena praksa automobilskoj industriji!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-66.jpg

 

Putem ovog sistema kontrolišu se sve bitnije funkcije vozila, i kao takav, zamenjuje gotovo sve dosadašnje klasične analogne tastere u kabini. On podržava Android Auto i Apple CarPlay konekcije sa pametnim telefonima, a ujedno služi i kao WiFi hotspot na koji je moguće ''nakačiti'' do osam uređaja istovremeno. Ono što još nije ustaljeno je mogućnost personalizacije ovog ''televizora'', tj. monitora, odnosno ekrana. Tako, recimo, možete i ''preturati'' neke ikonice aplikacija, menjati stilove, izgled, boje… I na kraju, sačuvati omiljeni profil, kako vas neko još maštovitiji ne bi doveo do očaja da kada ponovo sednete u kokpit treba da radite istu stvar!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-61.jpg

 

U suštini, radite isto ono što i prilikom personalizacije mobilnih uređaja, pogotovo ako imaju logo zagrižene jabuke… Čak je za kasniju eru ''sakaćenja privatnosti'' predviđena mogućnost skladištenja ovih personalizovanih profila na ''oblak'' (tzv. Cloud), kako bi vi, ali i razne bezbednosne agencije imale pristup tome u slučaju da ste im možda zanimljivi.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-96.jpg

 

Da li treba reći da treća generacija Touarega, kao perjanica u gami Volkswagena, ima sve do sada raspoložive sisteme asistencije iz ponude ovog nemačkog proizvođača. Tu su skoro pa autonomna vožnja, odnosno funkcija održavanja ovog SUV-a u saobraćajnoj traci, pa upozorenja na neuobičajenu ''neaktivnost'' na upravljaču i slično, a onda i kamere u gotovo svim pravcima, uključujući i one za noćno osmatranje, tj. Night Vision u slučaju da i pored Matrix LED svetlosnih grupa, nešto promakne. Ta lista dodatne opreme je izuzetno duga, ali ćemo je ostaviti za neku drugu priliku…

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-88.jpg

 

Dakle, suština je kako se novi Volkswagen Touareg ponaša na putu, pa i van njega, jer je ovo SUV koji je i za takvu aktivnost sposoban?! U Evropi, tržišnu avatnturu započeo je sa dva trolitarska V6 dizel agregata sa 231 i 286 KS, a uskoro treba da stigne i benzinski V6 od 340 KS. Ipak, možda najbolji tek predstoji, kada se pojavi četvorolitarski V8 dizel sa 421 KS iz Q7.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-40.jpg

 

Do tada, zadovoljili smo se snažnijom verzijom V6 3.0 TDI. Na našem tržištu to će verovatno biti i najpopularniji izbor. I to iz mnogo razloga… Motor je dovoljno snažan, da sa svojih 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta pokrene Touarega od gotovo dve tone do 100 km/h za 6.1 sekundu. SUV iz Volfsburga sa njime i u kombinaciji sa osmostepenom Tiptronic transmisijom, te 4MOTION pogonom na sva četri točka, dostiže maksimalnu brzinu od 238 km/h. Deklarisana potrošnja goriva mu je 6.9 litara na 100 kilometara, ali jedno je šta teorija, a drugo praksa, ali imajući u vidu agilnost vozila i da je za 20% veća, sasvim je OK!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-24.jpg

 

Agilnost… Da. Prava reč za ponašanje novog Touarega na krivudavim putevima. Jer, SUV i krivine, pre svega zbog visokog težišta i velike mase, baš i nekako nisu najsrećnija kombinacija, mada ovde su inženjeri VW napravili ozbiljan pomak. Adaptivno vazdušno oslanjanje i novi elektro-mehanički sistem koji sprečava naginjanje karoserije u krivinama, čine Touareg izuzetno stabilnim i on bez problema prati zadate putanje.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-26.jpg

 

Međutim, ne treba zaboraviti da je VW svoju novu ''glavu porodice'' opremio sistemom upravljanja na sva četiri točka. To znači da se sada zakreću i oni pozadi, kako bi se smanjio radijus okretanja pri malim brzinama i poboljšala stabilnost pri većim. Do brzine od 37 km/h, zadnji točkovi se okreću u suprotnom pravcu od prednjih, a kada brzina poraste, počinju da ih prate. Naravno, sve to pod manjim uglom, ali sasvim dovoljnim da se obezbedi veoma agilno upravljanje i neočekivano dobre manevarske sposobnosti. Verovali ili ne, ali prečnik okretanja novog Touarega je 11.2 metra, što je samo 30 centimetara više nego kod Golfa!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-17.jpg

 

Budući da adaptivno vazdušno oslanjanje dozvoljava podizanje i spuštanje karoserije u rasponu od 70 mm, time se povećavaju i off-road sposobnosti. E sad, ovde ne treba očekivati čuda, jer ovo je pre svega luksuzni terenac, koji u slučaju da želite nešto da utovarite u prtljažnik, možete i spustiti za dodatnih 40 mm, a možete sa njim i proći kroz vodu dubine 57 cm!

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-12.jpg

 

Uostalom, novi VW Touareg može dosta toga što niko iz familije ne može, a pri tome i dalje dostojanstven, iako je u svemu ''naj''… Nažalost i u ceni, budući da testirani model sa R-Line paketom i reprezentativnom opremom, košta čak 87.554 evra.

 

VW-Touareg-foto-Petar-Markovic-23.jpg

 

No, opet treba da se vratimo na početak teksta i kao što je starenje prirodan proces, tako i činjenica da ste ''glava porodice'' sa sobom nosi izvesnu odgovornost. Treća generacija Touarega je napravljena upravo da odgovara tom zadatku. Da bude na vrhu ponude, luksuzan, komforan i tehnološki napredan SUV, kojim je VW trenutno prišao proizvođačima iz čuvene nemačke trojke, Audi, BMW i Mercedes, više nego bilo koji drugi model ove kuće do sada!

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: Petar Marković

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAyrWykz1E-6WAwT4tYeg5cU0gKuSYE1HA8y TopSpeed video: Test Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI R-Line

 

Starenje je prirodan proces, kojem se niko ne može odupreti. I ništa ne traje večno, pogotovo ne liderstvo u automobilskoj industriji, čak i u okviru sopstvene familije. Zna to dobro Volkswagen, kada je pre nešto više od dve godine odlučio da penzioniše svoj top model Phaeton. Tada je ulogu ''glave porodice'' nekako preuzeo Tuareg, ali i on je već zašao u godine. Prva generacija pojavila se još 2002. Druga je na tržište stigla 2010. i iako nije pravi terenac, dokazala je da VW Tuareg može da povuče, čak i putnički avion. Međutim, ni najbolji publicitet i reputacija, pa ni marketing ne mogu da ''sakriju godine'', pa je tako sada stigla i treća generacija modela koji je ime dobio po severno-afričkom plemenu. A pred njom nije lak posao. Sa jedene strane očekuje se da iskorači ka velikoj nemačkoj trojci, modelima Q7, X5 i GLE, kao i da dostojno zameni Phaeton., a opet sa druge, treba da ostene nekako ''narodna'' i pristupačna. Sada se sasvim logično nameće pitaje - može li VW Tuareg da prođe kroz sve ove izazove?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Touareg na probi ''Novosti''

 

vwt006.jpg

 

Najnoviji adut moćne kompanije iz Volfsburga terenac Touareg ima zadatak da u najbržem rastućem segmentu automobilskog tržišta, nemačkom gigantu obezbedi što pozamašniji deo kolača. U Srbiji, prisutan nešto više od mesec dana, ovaj ''terenac'' je, od samog spektakularnog predstavljanja na Topčideru (među zvanicama je bio i legendarni engleski atletičar Sebastijan Kou) izazvao ogromno interesovanje. Nemci su sa ovakvim adutom, smelo zakoračili u svet prestižnih, luksuznih terenaca, koji predstavljaju, rekosmo, trenutno najpopularniju kategoriju automobila skoro na svim tržištima u Evropi i svetu.

Volkswagen (Porsche SCG) je za specijalizovane novinare organizovao ''Touared product expirience 2018'' izabravši dvodnevnu test vožnju od Beograda do Borskog jezera, uz posetu manastiru Ravanica, Krupajskom vrelu, zatim manastiru Gornjak (prvi dan). Drugog dana ruta je išla od Borskog jezera do Beograda preko ''Feliks Romulijane'', najznačajnijeg arheološkog nalazišta pod zaštitom Uneska, nadaleko čuvene carske palate imperatora Galerija i Vrela Grze koje predstavlja još jedan biser naše turističke ponude.

 

vwt005.jpg

 

Dok se naša ''carska kočija'' šepurila između zidina ''Feliks Romulijane'', počelo je i prvio sabiranje utisaka. Jer, ovaj automobil, zaista, ostavlja bez daha i predstavlja izuzetno tehnološki naprednu, skladno izvajanu, moćnu drumsku krstaricu. Pod haubom ovog terenca nalazi se izuzetni trolitarski turbo dizelaš sa šest cilindara. Ergela, koju teško da je imao i moćni rimski imperator, od 286 konja nosila nas je ne samo auto-putem već i krivudavim, seoskim putevima oko Zaječara, obroncima Rtnja, lako, uzbudljivo.

 

vwt004.jpg

 

Već na auto-putu, pri maksimalno dozvoljenoj brzini od 130 km na čas, Volkswagenov instruktor nam pomaže da shvatimo ''sa čime raspolažemo''. Slobodno pustite ruke sa volana, Touareg će sam... Nije baš najprijatnije, par trenutaka, ali kada shvatite da će Touareg bez problema, mnogo brže od vas reagovati, smanjiti brzinu, držeći uvek najoptimalnije rastojanje, da će se, ako zatreba i sam zaustaviti i bezbedno parkirati u zaustavnu traku, nelagodnost nestaje i počinjete da bezrezervno verujete svom ''drugu na drumu''. Novi Touareg, pruža uz obilje snage i još veću količinu luksuza. Vrhunska sedišta sa masažom, hlađenjem, grejanjem, neverovatni audio sistem sa 14 zvučnika i subvuferom, samo su deo opreme ovog terenca. Ogromni ''tač-skrin'' ekran od 15 inči, jednostavan izbor režima vožnje, farovi kao sa Marakane, sistem ''najt-vižn'' koji u mraku, koristeći sistem infracrvenih kamera, radara, senzora može da vidi i šćućurenog zeca pokraj puta...

 

vwt003.jpg

 

Touareg će vas upozoriti i na ljude pokraj puta, na vozila koja dolaze iz bilo kog pravca, a ako zatreba i zaustaviće se. U slučaju opasne situacije usporiće, upaliti sva četiri žmigavca, zategnuće pojaseve, zatvoriti (ako je otvoren) veliki stakleni krov... Da bi smo vam bolje dočarali mogućnosti Touareg detalj iz vožnje. ''Šta bi se desilo kada bi pri ovoj brzini (130 km/h) aktivirali dugme elektronske parkirne kočnice'', pitamo instruktora Volkswagena koji je sa nama u kolima?

 

vwt002.jpg

 

Probajte...Posle malo nećkanja, ustezanja, neverice, poslušasmo... Touareg prvo zvučnim signalom ''proverava'' da li stvarno želite da zaustavite vozilo povlačeći elektronsku ručnu kočnicu, a onda, prodrma volan, počne da koči sva četiri točka, i bezbedno vas zaustavlja, čak ako proceni da treba vodi do zaustavne trake. ''Cilj ovog dvodnevnog karavana je bio da novinarima iz relevantnih medijskih kuća, kroz Moravsku Srbiju, na atraktivnoj ruti predstavimo novi Touareg prevalivši oko 800 kilometara'', rekao je Milan Lazić direktor Volskwagena za Srbiju. ''Sa novim Touaregom kompanija Volkswagen je definitivno postavio nove standarde ceo koncept i strategija je da se vozila digitalizuju. Mi u novom Touaregu možemo da vidimo već sada mnogo toga.

 

VWT001.jpg

 

Pre svega, istakao je Lazić tu je unutrašnjost vozila, uređaj ''vižn kokpit'', nova kontrolna tabla, ekran od 15 inča, infotejtment sistem... Cena ovog vrhunskog automobila, sa trolitarskim turbo benzinskim motorom kreće od 58.758 evra pa sve do 95.000 evra, naravno sve u zavosnosti od paketa oprema za koja se kupac odluči.

 

preuzeto sa - novosti.rs

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Volkswagen Touareg

 

vw touareg dm.jpg

 

Kralj je mrtav, živeo kralj! U kontekstu Volkswagena, ovo znači da je Phaeton, koji je trebao biti kralj, mrtav (odavno), a kralj u ponudi VW-a je Touareg.

Veliki SUV sada je perjanica ponude iz Volfsburga po svim osnovama - veličini, tehnologiji, udobnosti i naravno ceni. Deluje možda čudno, ali - to je fakat. Da li je to baš bio plan VW-a ili je tako ispalo drugo je pitanje, ali iz ugla aktuelne mega popularnosti SUV-a kao segmenta, možda i nije loše. Treća generacija Touarega koje je kod nas počela da se prodaje pre nekih mesec dana, zapravo ima drugačiji zadatak od prethodne dve, uključujući i ulogu stegonoše cele marke. I još nešto, što se ne sme zaboraviti: ovaj model treba da se (jako) dopadne kupcu u Kini, pa je, kako u VW-u priznaju, u mnogo čemu orijentisan upravo ka istoku, a činjenicu da je svetsku premijeru imao upravo u Pekingu, treba shvatiti kao putokaz. Ali, nema brige, VW nije zaboravio odakle je i gde su koreni marke.

 

VW_Touareg_005.jpg

 

U Volfsburgu nisu tek tako uzeli zdravo za gotovo da je Touareg admiralski brod marke, nego su u njega ugradili sve što trenutno znaju i umeju a i imaju na raspolaganju. Od liste modela sa kojima deli komponente vrti se u glavi. MQB Evo platformu (praktično kompletan donji postroj) deli sa Bentley Bentaygom, Lamborghini Urusom, Porsche Cayenneom i Audijem Q7. Svi vole veliko, pa i Kinezi, a u skladu sa novom platformom, Toureg je porastao i prebacio granicu od pet metara.

 

VW_Touareg_006.jpg

 

Samom pojavom se dosta razlikuje od svog prethodnika, ne toliko zahvaljujući aktuelnom dizajnu VW-a sa dosta oštrih linija, nego zahvaljujući izmenjenim proporcijama. Touareg je produžen za 77, proširen za 44mm, a krov spušten za 7mm. I da, ozbiljna je pojava na drumu, uz subjektivan osećaj da je čak i manji od prethodnika. Objektivno je da je olakšan za nešto preko 100 kg, u odnosu na prethodnika.

 

VW_Touareg_ent00.jpg

 

Enterijer ima odličnu ponudu prostora, što obzirom na gabarite i ne čudi. Iako je visoko vozilo, ulazak i izlazak su olakšani veoma niskim pragom, koji je tek koji santimetar viši od poda vozila. Kad nešto vuče korene od jedne Bentayge, razumljivo je u da su prednja sedišta raskošno dimenzionisana, a ako se zavuče ruka u novčanik, mogu se opciono dobiti i sa brojnim masažnim funkcijama, koje su tokom putovanja pravi melem. U neku ruku, grejanje i ventilaciju podrazumevamo. Novi Touareg, što je generalni trend kod svih proizvođača, nije načičkan dugmićima i komandama. Na centralnom grebenu praktično su samo dva rotaciona selektora modova vožnje, komanda audio sistema, parkirna kočnica i tačka, ako izuzmemo otvore za čaše. Naravno, može se ovako kada su sve komande i podešavanja prebačena na ekran osetljiv na dodir. E sad, VW je sa pravom, ponosan na svoj Innovision digitalni kokpit, doduše, opcioni. Uz digitalne instrumente sa ekranom od 12'' i HUD, u paketu stiže i infotejment sa ekranom dijagonale čitavih 15''. Kada ima površine može se i dobro organizovati, pa se grafika oslanja na krupne i čitljive ikone.

Samo, iako je velik i pregledan, treba jednu stvar obavezno uraditi pre vožnje. Uzeti uputstvo za upotrebu i dobro prostudirati prvo šta sve može, a potom, i kako sve to koristiti. Kada se prvi put sedne za upravljač, bez ovakve pripreme nećete koristiti ni 5% onoga što je na raspolaganju. A šteta je, ima zasta mnogo korisnih i praktičnih funkcija, uključujući i sve što CarNet sistem nudi, a kojim ćemo se uskoro posebno pozabaviti. Naravno, dodataka koji donose šlag na tortu udobnosti je dosta. Tu je ogroman panoramski stakleni krov, prilagodljiva ambijentalna LED rasveta, i, bez preterivanja, brilijantan Dynaudio audio sistem.

 

VW_Touareg_ent3.jpg VW_Touareg_ent2.jpg VW_Touareg_ent5.jpg VW_Touareg_ent4.jpg

 

I zadnja klupa je na nivou kako oblikom, tako i ponudom prostora. Pomična je po dužini, naslon podesiv po nagibu, i preklopiv u odnosu 40:20:40%. Praktično, standardna funkcionalnost, uz odličnu ventilaciju i klimatizaciju zadnjeg dela kabine, ali i opcionu ''šuko'' utičnicu preko koje se može puniti, recimo, laptop.

 

VW_Touareg_022.jpg

 

Ruku na srce, pomenuli smo ''blizance'' sa pedigreom, i daleko većim cenama, a u VW Grupi se negde nekako morala napraviti razlika ko, šta i za koliko novca donosi kupcu. Od pomenutog spiska, VW je kao marka ''najskromniji'', pa se negde moralo ''prištedeti'', da se kupac Cayennea ne bi okrenuo Touaregu. Na primer, identičan upravljač se može naći u mnogo jeftinijim modelima, komande pokazivača pravca i brisača, naspram celog enterijera, deluju jeftino. Ništa što bi uticalo na funkcionalnost, ali uz vrhunski R Line paket opreme i ambicije ovog vozila, malo kvari utisak.

 

VW_Touareg_003.jpg

 

MQB Evo platforma je modularna i prilagodljiva, pa Touareg ne preuzima baš sve od tri puta skupljih modela, ali to ne umanjuje kompleksnost i mogućnosti. Ovaj SUV se može kupiti sa klasičnim spiralnim oprugama ili, uz doplatu od oko 6.000 evra, opcionim adaptivnim vazdušnim ogibljenjem, na koje se još može dodati i sistem aktivnih poprečnih stabilizatora. A gde se nalazi razlika u odnosu na mnogo skuplje modele? Pa, recimo u dvokomornim vazdušnim jastucima, umesto trokomornih u Bentaygi.

 

VW_Touareg_001.jpg

 

Pogon je 4Motion na svim točkovima, ali za razliku od prošlog modela, centralni razdelnik snage je Torsen a ne Haldex, a Touareg više nema reduktor pogona. Ova izmena u pogonu zapravo i nije preterano umanjila mogućnost transfera pogona među osovinama, samo je više namenjena drumskoj nego pravoj terenskoj vožnji. Menjač je samo jedan u ponudi i to osmostepeni automatik, koji se može naći i u brojnim drugim modelima. Motor je dobro poznati, i verovatno poslednji kojeg gledamo, V6 turbodizel od tri litre sa 286 KS i okruglo 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

VW_Touareg_002.jpg

 

Deplasirano je konstatovati da se na prednjim sedištima sa bezbrojnim podešavanjima udobno sedi, isto kao što se za upravljačem lako nalazi savršen položaj. Uz to stiže i odlična preglednost iz visokog SUV-a. VW je dodao i HUD pa se glavne informacije nalaze tačno u vidokrugu vozača. Da se isti menjač nalazi i u drugim modelima podsetila nas je ''čuvena'' pauza pre nego što se vozilo pokrene iz mesta. I zapravo, to bi bila jedina realna mana VW-ove krstarice. Motor ima visoku kulturu rada, a zvučna izolacija je odlična. Iako ima adaptivno ogibljenje, kojem vozač sam može odabrati tvrdoću, gotovo da je sasvim dovoljno prepustiti stvari automatici. Pri velikim brzinama vozilo se automatski spušta, i jedino se za silazak sa asfalta treba iskoristiti opcija podizanja.

 

VW_Touareg_013.jpg

 

Ono što je mnogo važnije, Toureg je odlično ukomponovan po pitanju udobnosti i preciznosti. Valjanja u krivinama nema iako ima masu od preko dve tone (2.070 kg). Upravljanje je vrlo precizno, a uz 4WS, prečnik punog okreta je na nivou jednog Golfa. Agregat nema nikakvih problema da se izbori sa masom vozila pa je ubrzanje do 100 km/h sprint koji traje samo 6.2 sekunde, uz impresivna međuubrzanja između 80 i 120 km/h. U osnovi, Touareg se može dinamično voziti, ali samo uz respekt ozbiljne mase, menjača koji nije najbrži na svetu. I ne smeju se zaboraviti odlična auto adaptivna IQ Matrix LED svetla, koja svakako treba zaokružiti na spisku opreme.

 

VW_Touareg_020.jpg

 

Uz sve do sada konstatovano, razumljivo je i da se što u standardnonoj, što u dodatnoj opremi mogu naći svi aktuelni bezbednosni sistemi, osim jednog iznenađenja, koje ima obrazloženje. Naime, Touareg će 360º kameru imati od polovine 2019. zbog integracije u novi sistem automatskog parkiranja. Do tada, od ''čukanja'' pri parkiranju čuva standardna kamera za vožnju unazad i parking senzori.

 

VW_Touareg_010.jpg

 

Generalno, Touareg je dosta dobio na finoći i kultivisanosti, pa i okretnosti u gradskoj vožnji. Sa druge strane, tehnički kompleksna platforma pokazuje svoju prilagodljivost kada se siđe sa asfalta. Kada je vozilo podignuto, ogibljenje postaje tvrđe, tako da ljuljanja i dalje nema, ali zato na raspolaganju ostaju izrazito dugi hodovi oslanjanja. Iako je malo verovatno da će iko svoj Touareg poterati u prave offroad avanture, treba primetiti i da uz veoma kratke prepuste preko točkova ima impresivne ulazne i izlazne uglove.

 

VW_Touareg_025.jpg

 

Naravno, ovo nije jeftin automobil, samo ako se već razmišlja o SUV-u o ovom segmentu, Touareg je u stanju da ponudi mnogo za osetno manje novca od drugih. Da, pričamo o konkurenciji koja stiže iz BMW-a, Mercedesa, pa i iz kuće u vidu Q7. Test vozilo u visokom R Line paketu opreme, košta 87.563 evra, ali uz malo razmišljanja i pažljive kalkulacije, Touareg se dobro opremljen i sa vazdušnim ogibljenjem, koje svakako preporučujemo, može kupiti i za 70.000, i prištedeti 20-30.000 evra u odnosu na slično opremljene i motorizovane konkurente. A to je verovatno i najjači argument VW-a, koji sebe pozicionira u, nama teško shvatljiv ali i logičan, narodski premijum segment. Naravno, nismo ni pomislili da kod nas ''narod'' sebi može da priušti automobil od 70.000 evra, pa ni u zemljama sa mnogo, mnogo višim standardom. Ali, u imenu marke lepo piše ''Narodni Automobil''...

 

Tekst: Aleksandar Uglješić

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Volkswagen Touareg

 

187108-abt touareg 1.jpg

 

Novi Volkswagen Touareg sa 3.0 TDI dizel motorom je prošao kroz obradu u tjuning kući ABT Sportsline, a rezultat njihovog rada je više snage, novi točkovi, kao i modifikovano oslanjanje. Pre svega, 3.0 TDI dizelaš je ovde pojačan sa 286KS i 600 Nm na 330KS i 650 Nm, ali Nemci u kratkoj vesti nisu saopštili podatke o ubrzanju i najvećoj brzini.

 

187109-abt touareg 11.jpg

 

Vozilo je dobilo i crne ABT alu točkove od 20, 21 ili 22 inča, modifikovano oslanjanje i izduvni sistem, kao i par detalja za enterijer (kao što su nove patosnice). Kasnije se očekuje i proširenje ponude, uključujući tu i ABT aero body kit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridni Volkswagen Touareg PHEV

 

187324-vw t 1.jpg

 

Volkswagen je na događaju u Austriji predstavnicima medija pokazao i hibridnu verziju novog Touarega. Touareg PHEV raspolaže sa ukupno 367KS i 700 Nm, a kombinuje 2.0 TSI benzinski četvorocilindraš sa 231KS, elektromotoor sa 100 kW/136KS i litijum-jonske baterije od 18 kWh.

 

187325-vw t 11.jpg

 

U kratkoj vesti se ne navodi podatak o potrošnji goriva, ali je saopšteno da u električnom režimu vožnje automobil može da pređe 50 do 60 km.

 

187326-vw t 111.jpg

 

Touareg PHEV će se prvo pojaviti na kineskom tržištu (i to uskoro), dok će krajem 2019. ili početkom 2020. godine moći da ga kupe i Evropljani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBvvJXFPzIdFY6YvLb2xVeYEP6Ub3U72W6- CarsIreland video: Test Volkswagen Touareg

 

Veliki je, agresivno dizajniran, pun najmodernije tehnologije...i, zbog svega toga nimalo jeftin:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBQZF0YgyOS9Uju_06k5Ff8dH1s6JPeNIhg CarWOW video: Test 2019. Volkswagen Touareg

 

Touareg je rival BMW X5 i Audiju Q7, pa kao jedna od posledica toga ide i njegova cena, koja u SRB kreće od nešto malo ispod 60k evra. Koliko god spolja izgledao ok, naročito kao ovaj na testu sa R-Line paketom opreme, unutra ipak nije na nivou pomenute konkurencije. Ono što na prvi pogled vidite je isto, tj. gornji deo table je mekan, kao i na gornjem delu vrata. Ali, volan je kao u mnogo jeftinijem Golfu, mnoštvo jeftine plastike na centralnoj konzoli, gruba i najjeftinija plastika sa strane te konzole kao i na vratima (ali ne gore gde lako vidite, nego na srednjim i donjim delovima).

Naravo, VW misli da to nećete ni primetiti nego ćete ''blenuti'' u dijagonalu od 15 inča centralnog displeja (u nižim paketima opreme je 9 inča, koji je možda nekome i bolji izbor jer ispod njega su klasični dugmići za komande klime, dok se kod verzije od 15'' i te komande nalaze u okviru displeja, pa morate da skinete pogled sa puta kako bi promenili podešavanja).

Šta još nije dobro, a šta jeste, pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Touareg dobija novi 3.0 litarski V6 benzinski motor

 

5c6bb87476452_177908-vwt2.jpg.b1e30bd61fd85c3681e84cac543c4501.jpg

 

Volkswagen će sredinom ove godine kupcima ponuditi Touareg s novim V6 benzinskim motorom. Pored dve dizelske opcije kupci Volkswagenovog Touarega će moći da izaberu i novi benzinski motor. Radi se o 3.0 litarskom V6 motoru koji razvija 335 KS, odnosno 53 KS više u odnosu na trenutno najsnažniji V6 TDI. Ova snaga je dovoljna da od 0 do 100 km/h ubrza za 5,9 sekundi zbog čega je benzinac brži za 0,2 sekunde. Emisija CO2 iznosi 203 g/km, a to je 30 g/km više od dizelaša. Model s novim benzinskim motorom će imati pogon na sva četiri točka, a snaga će se prenositi putem osmostepenog automatskog menjača. Paket koji kombinuje vazdušno oslanjanje i sistem upravljanja zadnjim točkovima, a koji koji koriste Audi Q7 i Bentley Bentayga iz VW Grupe, biće opcija. Touareg se nudi s tri paketa opreme, a to su SE L, R-Line i R-Line Tech. Standardna oprema uključuje 19-inčne točkove, LED svetla, grejana prednja sedišta presvučena kožom i adaptivni tempomat. Innovision Cockpit kombinuje 12-inčni digitalni instrument panel s velikim 15-inčnim infotainment ekranom, što je standard u R-Line Tech top paketu opreme, ali ga je moguće dobiti uz doplatu i kod drugih verzija. Prodaja Touarega s V6 benzincem počinje u prvoj polovini ove godine, a isporuke se očekuju krajem godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Touareg V8 TDI

 

volkswagen-touareg 1.jpg

 

Volkswagen će na sajmu automobila u Ženevi prikazati i najsnažniji Touareg u ponudi, i to sa V8 TDI agregatom koji zadovoljava najnovije 6d-TEMP norme. Ukratko, Volkswagen Touareg V8 TDI pokreće 4.0 litarski turbo-dizel motor sa 310 kW/422KS i 900 Nm obrtnog momenta, dovoljno da ubrzanje do 100 km/h traje 4.9 sekundi dok je najveća brzina el. ograniečna na 250 km/h. Touareg V8 TDI standardno između ostalog ima i vazdušno oslanjanje, el. otvaranaje vrata prtljažnika, 19-inčne alu točkove i pedale od nerđajućeg čelika, a prodaja u Evropi startuje u maju.

 

volkswagen-touareg 11.jpg

 

Takođe, kupcima će se uz Touareg V8 TDI nuditi i dva dizajnerska paketa, i to Elegance koji podrazumeva više minimalistički i jednostavniji dizajn enterijera (sa hladnijim tonovima), kao i paket Atmosphere sa toplijom atmosferom i drvom u enterijeru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Touareg V6 TSI

 

190187-Volkswagen-Touareg 11.jpg

 

Osim što je nedavno predstavio Touareg sa 4.0 litarskim V8 TDI turbo-dizel motorom sa 310 kW/422KS i 900 Nm obrtnog momenta, Volkswagen je gamu ovog SUV modela sada proširio i V6 TSI benzincem. U pitanju je 3.0 litarski V6 TSI benzinski motor sa 250 kW/340KS i 450 Nm obrtnog momenta, uz 8-stepeni automatski menjač i standardni pogon na sva četiri točka.

 

volkswagen_touareg 1.jpg

 

Fabrika navodi da Touareg V6 TSI od 0 do 100 km/h stiže za 5.9 sekundi, najveća brzina je el. ograničena na 250 km/h, dok potrošnja goriva iznosi 8.9 l/100 km. Prodaja je već počela, a Touareg V6 TSI u Nemačkoj košta 61.950 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Touareg V8 TDI na sajmu u Ženevi

 

autogefuhl.jpg Autogefühl video:

 

Najjači VW koji trenutno možete kupiti. Ispod haube ima 4.0 V8 TDI sa 424 KS i 900 Nm obrtnog momenta. 

Ali, neki kažu da je ovo ustvari Audi SQ7 od pre dve godine. Ima isti motor kao pomenuti Audi, na istoj je platformi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Touareg je poslednji Volkswagenov model sa V8 dizelskim motorom

 

volkswagen-touareg 11.jpg

 

Nemački proizvođač automobila Volkswagen je na Sajmu automobila u Ženevi predstavio svoj najsnažniji model, a to je Touareg V8 TDI. Uz simpatični i potpuno električni I.D. Buggy Concept, Touareg V8 TDI je stigao sa mnogo snage. Pokreće ga 4.0 litarski turbo-dizelaš koji isporučuje 416KS i 900 Nm obrtnog momenta što mu omogućava da od 0 do 100 km/h ubrza za 4.9 sekundi.

''Imali smo dugu debatu i verujemo da je Touareg vrhunski automobil koji može da se nosi sa svakim rivalom širom sveta. To što smo mu dali V8 motor je posebna čast, verujemo da će postati kolekcionarski model od prvog dana'', izjavio je šef marketinga VW-a Jurgen Stackmann za Top Gear. Ipak, njegov entuzijazam kvare razočaravajuće vesti, jer će Touareg biti poslednji Volkswagenov model sa V8 dizel motorom, što je Stackmann i potvrdio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2019. Volkswagen Touareg

 

Audi A7, Lamborghini Urus, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne...i VW Touareg - sve na istoj platformi:

 

 

 

carsguide.jpg CarsGuide video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...