Jump to content
DelPiero

Lancia Nuova Ypsilon mk.4 (2011-2018) - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Pozdrav,

Planiram da kupim Ypsilonku,prosto sam se zaljubio u taj model.U pocetku mi se nije svidjala,nije kao sa Deltom,ljubav na prvi pogled nego vise kao sa Thesisom.Inace sam odustao od najvece ljubavi Kappe coupe,jbg. Dosta sam se raspitao o ovoj novoj Ypsilon,ali me interesuje najvise oko izbora motora.Nisam bas naisao ovde na forumu na mnogo tema o novoj Ypsilon pa bi mi znacilo da ko ima iskustva navede komparativne prednosti i mane motora 0.9 twinturbo 85ks i 1.3 Mjt 95ks.Znam da je prvi motor proglasen za motor godine u Evropi 2011 a drugi za jedan od najboljih ako ne i najbolji dizel.Otprilike znam ono srce-razum.Auto bi se vozio najvise na gradskim relacijama.Licno vise sam ljubitelj benzinaca,sto zbog zvuka,tj nemirnog rada kod dizela sto zbog startnosti.Ako bi neko ko dobro poznaje ova dva motora rekao nesto detaljnije i vise bio bih zahvalan i mnogo lakse bi se odlucio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, DelPiero said:

motora 0.9 twinturbo 85ks

Bilo bi interesantno kada bi postojalo ;) ... U pitanju je TwinAir, tj. dvocilindras turbak, na koji je dodat MultiAir hidro-razvod. Tj. Fiatova varijanta VVT sistema, generalno ideja koja je benzincima trebalo da donese dodatne benefite - naravno druga tehnologija je u pitanju, ali rezultatom slicno kao sto je to UniJet uradio krajem 90-ih kod dizelasa.

Da pokusam bar trunku da pomognem sa svojim skromnim iskustvom. Prvo, budi spreman na to da je masina poprilican raritet i da ces kod nas dolaziti do informacija "na kasicicu". Malo ljudi ga poznaje, a i pitanje je koliko su voljni da to znanje podele. Uglavnom po servisima odmahuju glavom, a kada pitas nesto konkretno sto si sam saznao, ostaju bez odgovora - apsolutno jasno otkuda takav prvobitni stav. Iz licnog iskustva (posto sam pazario takodje MultiAir, doduse cetvorocilindras) - savet kako bi sebi skratio patnju je da se konsultujes sa nasim Goranom (servis Goran na Altini), a poprilicno na tu temu sam se ispricao i sa Branom (Vranic) koji je itekako u MA tematici. Njihovi saveti i misljenja o masini i odrzavanju puno su mu pomogli da prelomim. Takodje sam kod Nese na Altini vidjao TwinAir na odrzavanju, u malom 500. Mada, dosta toga sam pronasao i sam na netu, pre nego sam se uopste odlucio za kupovinu takvog benzinca (uostalom, kao i pre 12 godina za JTD koji je tada u Srbalja jos uvek vazio za zabarsko djubre od dizela - da sam tada slusao vecinu, ne bih se onako slatko navozao). MA i TA imaju vrlo lepe performanse za benzince te snage (pogotovo torque i manju potrosnju), jesu bili motori godine (1.4 MA 2010., a 0.9 TA 2011. kao sto si i sam rekao). Ali isto tako traze i dobro odrzavanje, ulje odgovarajuce gradacije i naravno njegovu redovnu zamenu, tako da dosta toga zavisi i od konkretnog primerka. Prve verzije MA su imale decijih bolesti (navodno zbog uzih razvodnih kanala) koje su kasnije ispravljene. Npr. verzija 1.4 ima i poseban mali filter ulja za MultiAir jedinicu, a reparacija hidro razvoda (ako je moguca) se krece oko 150 EUR, polovni su oko 400 EUR, novi iz originala oko 800 i kusur. Za TwinAir nemam informacije, ali verujem da je slicna prica - znaci odrzavanje ovakvih modernih turbaka (i benzinaca i dizelasa) je prilicno uporedivo u odnosu na ranije (potencijalno turbo, IC, MA, plivajuci zamajac na 1.4,...). Ali imaju i lepe performanse, sto mogu da potvrdim i iz licnog iskustva, meni se prica svidela, pa ko sta voli.

Ako si bas "zapeo" za benzinca i ne zelis da se poigras sa novijim tehnologijama - u Y imas i klasicnu atmosfersku varijantu sa 8v (1.2 69 KS). Sa performansama naravno primetno kaska za turbakom (skoro 50% manji torque, slabije performanse, veca potrosnja...). Ali je s druge strane provereni Fire cetvorocilindras "sigurica" za odrzavanje, sa daleko manje stvari koje mogu da klepnu po usima. MA i TA kod nas po oglasima u velikom procentu stizu iz Svice.

Sa druge strane imas i opciju 1.3 dizela koju pominjes (16v, 95 KS, DPF) - o tom motoru se nema sta dodati - dobro poznat, proveren, dovoljno govore iskustva ljudi i to u koliko je komada napravljen i u koja je sve vozila isao. Sve je detaljno ispisano po forumu, mozes pogledati u drugim temama.

Summa summarum - sve zavisi od tebe, tvojih zelja i potreba i od onoga sto ti nije problem da izdvojis za kvalitetno odrzavanje...

Btw, mislim da je varijanta koju pominjes treca generacija Y (Type 840, 843, 846), stara je bila Y10.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Ivan said:

u Y imas i klasicnu atmosfersku varijantu sa 8v (1.2 69 KS).

svakako sigurica za pouzdanost ali mrtav.. vozio sam fiću sa tim motorom, prilicno je startnija moja Panda 4x4 sa starim FIRE 60KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, ali opet se svodi na licne afinitete i potrebe... Isao sam par puta "novim" Classic-om sa istim tim motorom do Podgorice ili Sarajeva, kada se bas zalomilo da je bilo zauzeto sve od vecih sluzbenjaka. Znas sta imas po desnom nogom i tome se prilagodis, vise koristis tehniku pa opet nadjes zadovoljstvo u voznji...

Manje bitno za temu, ali tako nesto na iole duze vreme ne bih vozio kao licni auto, jer volim turbake. A oni, ako ti se zalomi, mogu lepo da klepnu po usima u poredjenju sa klasicnim atmosfercem. Pogotovo ovi noviji, dizel/benzinac nebitno.

Kolega napomenu i da bi se auto (logicno) najvise vozio po gradu, znaci kratke relacije, kreni-stani, pali-gasi urnisanje :) ... Pa sam cisto usput pomenuo i varijantu proverenog atmosferca koji je isao u taj model (pored pomenuta 2 turbaka), ako se coveku kojim slucajem uklapa u pricu i ono sto mu treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Naravno, kapiram pricu..

16 hours ago, DelPiero said:

Licno vise sam ljubitelj benzinaca,sto zbog zvuka,tj nemirnog rada kod dizela sto zbog startnosti

bas sam u čudu zbog razlike u korist mog slabijeg motora pa nisam mogao preporuchiti noviji FIRE 69konja.. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo iz prve ruke posle duze vremena:P 

 

Moja je klasican benzinac 1.2, devojka i ja vozimo auto svakodnevno, ture su nam od 20 do 50km, za 5 god presli smo 110 000km....zadovoljan sam autom, nije veliki trosadzija (gume/servisi...), motor je slabasan ali i jeftin i nije veliki potrosac u proseku izmedju 6-7litara grad na magistrali izmedju 5-6litara. Brzine su nekako duze u odnosu na Pandu ili Punta sa tim motorom, kao da ima manje snage, trazi zalet kao i svaki mali motor mada ima 9ks vise, nema osecaja da je nesto jaci. Voznja je dosta udobnija od ova dva pomenuta, nije sportas vec za umerenu normalnu voznju.

Enterijer meni jako lep, zvucna izolacija je odlicna, audio sistem sasvim ok, tabla na sredini fenomenalna stvar i rucica menjaca koja je podignuta...da napomenem imamo psa kojeg svakodnevno vozamo, sedista i ostali delovi trpe sve, cini mi se da je dobro uradjeno, mesta u gepeku taman za vliki kofer, nama je jedini auto pa ga koristimo za sve, na auto putu najcesce vozim 120-130km/h i normalno podnosi bez velike buke i muke u toj brzini, tada trosi izmedju 6-6.5l.

 

Od mana meni smeta plastika-oplata izpod zadnjih tockova, ima produzen deo ispod sajtne i obe su mi strane pukle kako uhvati led i sneg, moram da kazem da je na 90.000k m tacno na veliki servis crkla vodena pumpa...programirana :lol: Menjane su kocione plococe, solje amortizera i to je sve van redovnog servisa. Imao sam problem sa nekom instalacijom zadnjih grejaca, kada ih upalim zadnji brisac jedva radi, reseno je to veoma jeftino, rucica zmigavaca (ablender) kada se vrati posle upotrebe ugasi svetla, u servisu su rekli da se menja ceo deo ali sam uspeo da nadjem elektricara koji je to sve ocistio i sredio za 20e i u zadnje vreme pedala gasa koja mora da se zameni. Posto smo resili da auto ostane jos par godina kod nas nadam se da ce dobro sluziti, za sada sam zadovoljan, nadam se da ces i ti biti ^_^

 

@DelPiero

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast,to je bas fin auto,po italiji sam ih bas video dosta,a kod nas nesto slabo.al da je kvalitetno uradjen verujem,na ulici dosta drugacije izgleda nego neke druge marke,valjda je taj Lancia dizajn bas drugaciji,nekako otmeno izgledaju

Share this post


Link to post
Share on other sites
svaka cast,to je bas fin auto,po italiji sam ih bas video dosta,a kod nas nesto slabo.al da je kvalitetno uradjen verujem,na ulici dosta drugacije izgleda nego neke druge marke,valjda je taj Lancia dizajn bas drugaciji,nekako otmeno izgledaju
Dizajn košta prostora, sedišta su dosta kratka, prednja i ajde ali zadnja se baš oseti. Ja sam visok 175cm i napred mi je ok ali ja sam nizak dok se pozadi oseti dosta na butinama. Krov je nazad zakošen pa ko god ulazi pozadi zvekne glavom a za sedenje isto tako na zadnjoj klupi, za nas niže knap, krov ti je već kod glave ali valjda su računali mali auto za grad gde se u 90% vremena i vozi sa dva putnika, napravljena na platformi Fiat Pande.

Trenutno je Italija jedino tržište za Lanci-u, Ypsilon kao jedini model sa blagim promenama svake godine. Na oglasima u IT ih ima podosta, cena novih je malo iznad Fiat-a...žalosno je što je tako, za sada nema planova za ovu godinu, niti za bilo sta za Lanci-u, ja se nadam da ce novi model sa razumnom cenom stici za par godina...

Послато са GS270 plus уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da će biti noviteta od strane Lancie.

Makar da Fiate opreme kvalitetnim materijalima i prodaju pod značkom Lancie i time pokušaju sačuvati brend koji je još uvek u italijanskom vlasništvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodine Jevticu hvala vam na ovako relanom  opisu. Veliki sam ljubitelj Lancia vozila i u potrazi sam za jednim primerkom Y za suprugu. Ukoliko se odlučite za prodaju, možete mi poslati poruku preko foruma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jevtic_ognjen

Druze hvala na ovako iscrpnom odgovoru.Ta tvoja je bas smekerska u toj boji.Ja sam se vec malo smorio od trazenja i gledanja,jer kod nas na oglasima se uglavnom vrte jedne te iste,nista se novo ne uvozi,verovatno zbog jos malo jace cene za nase trziste.Ali u stvari,u tome i jeste car,da ih malo ima pa kad ih vidis eksluziva i raj za oci.Skoro kod mene u kraju na Ceraku ja se vracam gajbi kad ono prolazi pored mene crna,ja u soku,i parkira se,neka decko vozio,malo sam popricao sa njim,kaze kevin auto,a u Italiji ih kaze ima na svakom cosku.Uglavnom,na polovnim ima jedna u platinum opremi sto mi se svidja ali je malo jaca cena za mene, a ove druge su uglavnom bas klot.Ne znam,sacekacu jos malo pa ce se mozda pojaviti neka zanimljiva,u principu bih voleo da ima panoramu i dig. klimu,ovo drugo je u sustini vec serijski.

 

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimio sam i ja tu,cak je na nekom sajtu imala i na volanu neko krzno i na sedistima,ludilo haha..inace izgleda bas dobro,i cena je ok,ja sam i planirao toliko da dam,do 5.000.Ali dok se uveze,ovo ono ode to mnogo vise,jbg.

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjam da bi to imalo prodju za ove pare, jos Lancia, pa jos TwinAir kod naseg coveka :) , mozda bas da se upeca neki entuzijasta...

Dok se naberu troskovi za uvoz i zarada, to vec  ulazi u cenu korektno nasviranog i motorizovanog auta C segmenta tog godista (kakvi god da su kod nas).

Ali patosnice patosnica :) su pobedile, da se naslutiti da je vlasnik izvorni Svajcarac: 

 

7501217292.thumb.jpg.b04bff96c39ea74746644443920059af.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čistokrvni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izasla bi oko 5500+ ovde bez zarade, tesko da bi neko dao 6000 za nju bez obzira sto je kao nova

Vlasnik je verovatno neki Indijac ali sve dok nije sa nekog nizerazrednog placa vec od vlasnika privatno sigurna je kupovina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno tesko, kao sto kazes, plus ljudi ovde jos uvek zentaju od hidro-razvoda... Posto sam ti pomenuo iznad - za nijansu vise, takodje MultiAir jedinica, ali sa jos dva cilindra :) od 140KS u Bravo Sportu, godinu dana mladji, nasviran sa opremom, koza, takodje iz Svice. Drugar me kontaktirao pre neki dan da bacim pogled, zato mi je ostala u glavi cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×