Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Vels 2018.

Recommended Posts

Tanak bliže tituli, Ožie sve dalji, klinac Rovanpera poleteo

 

wales 2018.jpg

 

Čini se da će mnogo toga u svetsakom reli šampionatu biti jasnije u nedelju posle podneva, kada se završi ispit ''power stage''. Za sada sve ide dobro za Estonca Ot Tanaka i Toyotu, a posle njegovog nerazumnog kiksa na probnom ispitu ''shakedown'' (pri punoj brzini izleteo u jarak pravdavši se da su mu zasmetali brisači na vetrobranu), uzrečica ''po jutru se dan poznaje'', u Velsu se za ''brzu osmicu'' ne može primeniti. Ot Tanak je od samog jutra, u petak, stavio do znanja da je baš raspoložen za novu pobedu i da će se maksimalno koncentrisati na što bolju vožnju po sumornim šumama Velsa, po vlažnoj i klizavoj zemljanoj podlozi sa dosta sitnog kamena. Estonac je posle prvog dana vrlo ubedljiv na čelu sa skoro pola minuta prednosti nad drugoplasiranim. Prati ga srećni Nojvil u Hyundaiju, od kojeg su bili brži i Evans i Suninen, ali oni su imali svoje probleme i nisu stigli na cilj prvog dana. Jedini svetski prvak među ovom eks garniturom, Francuz Sebastijen Ožie je krenuo odlično i bio za petama Tanaku, ali ga je sreća napustila pa je u servisu menjao kvačilo i menjač i pao na peto mesto sa 38 sekundi zaostatka za Estoncem. Finac Jari Mati Latvala i pored velikih napora da sačuva Toyotu nije mogao da izbegne jedan kamen koji mu je tresnuo na vetrobran, međutim, smatra se srećnikom jer kamen nije probušio gumu već samo stvorio naprslinu na šoveršajbni, pa je Latvala u cilj 9. ispita stigao kao treći u generalnom.

 

Posle vodećeg Tanaka, sa plus 28.8 sekundi sledi četvorka, Nujvil, Latvala, Lapi, Ožie, koja se nalazi u razmaku od samo 10 sekundi. Iza njih su ''malo sporiji'', Brin, Padon, Ostberg i Mikelsen, a na deseto mesto stigao je u vidu lastinog repa fenomenalni finski vunderkind, osamnaestogodišnji Kale Rovanpera (pre par dana je napunio 18 godina), sa fabričkom Škodom Fabion R5, uz veliko oduševljenje celog tima a posebno njegovog oca, nakada reli šampiona Harija Rovanpere, koji ga prati na svakom reliju. Kale Rovanpera je svog timskog rivala, Šveđanina Pontusa Tidemanda, takođe sa fabričkom Škodom Fabiom R5 ostavio za sobom skkro za jedan minut. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak stao, Ožie je na čelu

 

184963-wrc Tanak.jpg

 

Da li su i najbolji poznavaoci svetskog reli šampionata mogli da predvide odustajanje Ot Tanaka u trenutku kada je imao čak 41.9 sekundi prednosti nad drugoplasiranim Sebastijenom Ožieom? Pri samom kraju drugog dana relija u Velsu, estonska posada Tanak-Jerveoja, u Toyoti Yaris čvrsto je držala odlično prvo mesto i nije se moglo ni naslutiti da će ih neko ugroziti. Brzinski ispit broj 16 bio je koban za liderski dvojac. Stali su 3.7 km od starta, na ispitu koji je bio dugačak 20 km a čini se da je došlo do pucanja hladnjaka i pregrevanja motora posle mnogih udaraca, preletanja prevoja, letova kroz vazduh i grubih doskoka na makadamsku podlogu. Tanak je tako izgubio skoro sigurnih 25 bodova i veruje se da će sreću potražiti na završnom ispitu ''power stage''

Posle prvog dana, kada ga sreća nije pratila, sve se promenilo na bolje za Sebastijena Ožiea i ekipu Forda. Svetski prvak je sve učinio kako bi se približio Ot Tanaku, ali vožnjom to nije uspeo već srećom koja ga je pogledala. Ožieu doduše neće biti nimalo lako do kraja jer je tik iza njega odlični Jari Mati Latvala sa Toyotom i zaostatkom od 4.4 sekunde, dok je treći Esapeka Lapi sa minus 11.8 sekundi. Svojom vožnjom nije zadovoljan ni Tijeri Nojvil, uzdanica Hyundaija. Posle greške na ispitu broj 11 pao je na 9. mesto, a posle prvog dana je na poziciji 8 koja donosi 4 boda u šampionatu. Ako bi se reli u Velsu sada završio, Nujvil bi bio i dalje prvi, ali samo sa dva boda ispred Ožiea. Do kraja preostaje i malo i puno ispita. Još 5 brzinskih testova zaključno sa poslednjim ''power stage'' koji donosi prvoj petorici dodatne bodove. Pretpostavlja se da će se na tom ispitu pojaviti i nesrećni Ot Tanak, ali to još nije potvrđeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastien Ožie sa naporom ali i srećom...pobedio

 

184967-ogier wrc.jpg

 

Ništa bez sreće i spleta pozitivnih okolnosti. Uoči relija u Velsu, a pogotovo negde na početku druge polovine ovog takmičenja, izgledalo je da se zvaničnom svetskom prvaku potpuno zaljuljao kraljevski tron i da će biti prekinut njegov trijumfalni niz. Odlični Estonac Ot Tanak je sve do 16. ispita (od ukupno 23) imao značajnu i za reli pojmove teško dostižnu prednost od 41.9 sekundi, a onda ga je tehnički kvar zaustavio na stazi. Izašao je iz ranjene Toyote Yaris i legao na travu pokraj makadamskog puta. Nije isključeno da je pod pritiskom adrenalina i zaplakao pitajući se da li je moguće da je praktično pred ciljem i važnom pobedom, posle zaista odlične vožnje, ostao kratkih rukava.

Veliki Seb, Sebastijen Ožie i njegov suvozač, dali su sve od sebe kako bi u poslednjem danu relija zaustavili napade vozača Toyote, Latvalu i Lapija. Rezultat je bio dobar za zvaničnog svetskog prvaka koji se na ovom takmičenju žalio na svog Forda iz M Sport tima, međutim ispostavilo se da je taj plavi automobil sa brojem 1 u cilj ušao kao najbolji i zato je Ožie bio izuzetno raspoložen...(da li je bio nasmejan zbog pobede ili zbog pregovora sa Citroenom?). Na cilju je u dahu izgovorio: ''Bio je to veliki vikend i tako teška borba. Ot je bio daleko ispred a onda je imao problem. Onda je Jari-Mati Latvala bio tako jak. Nisam mislio da ću biti dobar u šumi, bilo je teško, ali bilo je i asfalta koji ja toliko volim. Uspeo sam da pobedim''.

 

Toyota može da žali zbog malera sa Ot Tanakom, ali i da se raduje zbog dva mesta na podijumu. Vodeći Tijeri Nojvil posle svega može takođe da bude miran, bar do sledećeg relija u Katalunji (Španija). Ostaje na prvom mestu u generalnom poretku šampionata sa sedam bodova prednosti u odnosu na Ožiea, dok je Tanak treći sa 14 bodova manje od svetskog prvaka. Na ispitu ''power stage'', koji čini nam se prvi put nije održan kao poslednji (bio je 20. po redu), 5 bodova je osvojio Latvala, 4 Tanak, 3 Ožie, 2 Nojvil, a 1 Esapeka Lapi.

Poslednjeg vikenda ovog oktobra uslediće reli Španije, a zatim i poslednje takmičenje sezone za 2018. godinu - reli u Australiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...