Jump to content
S.V.E.T.A.

Lancia Nuova Delta - senzor za svetla?

Recommended Posts

Pozdrav forume

 

Imam par pitanja u vezi funkcionisanja svetala i senzora za svetla kod Delte (isto bi trebalo da vazi i za novi Bravo).

Prva stvar je kada mi prekidac na rucici stoji na 0, dam kontakt i pale se dnevna svetla sto je OK. Kada prebacim prekidac na oborena svetla, ista se pale tek kada dam kontakt sto je takodje OK.

Kada prekidac stoji na AUTO, kada je mrak on ukljuci svetla cim se da kontakt i ostaju ukljucena prilikom paljenja auta sto mi je skroz nelogicno zbog akumulatora koji se vise "napreze". Mislim da je logicno da svetla upali nakon paljenja auta kada je prekidac na AUTO...

Da li to moze da se promeni ili je tako fabricki?

I da, jos jedna nedoumica u vezi rada svetala na AUTO... Naime, kada je prekidac na AUTO, ne dozvoljava mi da ukljucim duga svetla guranjem rucice prema tabli vec samo mogu ablender prema volanu. To nije slucaj kada je prekidac u polozaju za oborena svetla i kada senzor nije u funkciji, onda normalno koristim duga svetla. Predpostavljam da postoji mehanicka blokada rucice kada se prebaci na AUTO i tada su blokirana duga svetla osim ablendera, ne znam zasto je to tako ali verovatno postoji neki razlog?

Pisite ako neko nesto zna...

 

Unapred zahvalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@S.V.E.T.A.

 

Sve tako i treba da funkcionise, tj tako je fabricki, sve ti je ispravno.
1. I meni je bzv to sto vergla sa svetlima, bzv sto nisu stavili da se upale tek kad krene da puni alternator.... resenje je da se ubaci uredjaj koji pali svetla tek kad krene punjenje, ali to svakako nije fabricki.
2. I to sa dugim svetlima je takodje glupost, cak sam se razmisljao da otvorim ablender i da to sto mehanicki koci izbacim, jedino sto ces tada moci da upalis duga svetla u svakom modu, tj i na poziciji i kad su iskljucena, pretpostavljam. Ali to i nije toliki hendikep koliko je to sto moras da drzis rucicu ka sebi kad si na auto modu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas pricam s Kuvaljom danas, ajde sto su na Stilu napravili glupost gde u auto rezimu fizicki ne mozes da prebacis na dugo, nego su napravili dva nova modela Bravo i Delta gde je ostavljen identicni ablender sa identicnom greskom. Jel moguce da 15 godina niko nije mogao da uvidi gresku i skine mehanicku blokadu? A nije mala greska uopste..

Od GP i 159 je to ispravljeno, dosli su novi ablenderi gde je to reseno, ali i dalje se ta automatska svetla pale pre verglanja i otezavaju paljenje.. zasto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, nema resenja za ovu glupost, ja se jos razmisljam da nesto nije u redu...

Prakticno taj senzor u ovom slucaju ima upotrebnu vrednost samo kada vozis po danu pa kada udjes u neki tunel ili slicno da se svetla pale i gase automatski.

A ovo startovanje motora sa upaljenim svetlima je takodje biser inzenjeringa:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste glupost.

Imam samo jedno pitanje, da li automatska svjetla podrazumjevaju i automatsko upravljanje dugim svjetlima? Mislim da bi tako trebalo pogotovo sto se, kako je napisano, ne moze pomjeriti rucica naprijed za duga svjetla ako je prekidac u auto rezimu.

Kod mene radi senzor za paljenje svjetala (noc, dan) ali mi ne radi samozatamni retrovizor (kontam da je negdje prekid u napajanju).

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Ljuta Krajina said:

ali mi ne radi samozatamni retrovizor (kontam da je negdje prekid u napajanju).

Trebalo bi da imaš na retrovizoru prekidač sa kojim aktiviraš taj senzor...tj. ne radi odmah, treba da ga uključiš. Ne znam da li si primetio taj mali prekidač...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ja. Jel kod tebe samozatamni retrovizor i kako radi? Kod mene uopste ne sviijetle lampice na njemu i nemam opciju da ga ukljucim/iskljucim. Mislim da ima dvije lampice. Pretpostavljam da je jedna da je ukljucen a druga da se pali kada odreaguje senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ljuta Krajina @S.V.E.T.A.

 

Sad sam pogledao u vlasničkom uputstvu za Nuova Delta...prekidača nema, LED lampice ima:

 

Screenshot_12.jpg

 

Uputstvo možete besplatno skinuti sa našeg servera ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38860-uputstvo-lancia-nuova-delta/

 

Konkretno, pominje se na strani 49.

Automatski radi (ako je ugrađen takav retrovizor) kada prepozna uslove za to, a taj radi signalizira upaljenom LED lampicom.

Mislio sam da ima kao na 159-ki i prekidač na samom retrovizoru kojim se može uključiti ili isključiti ta automatika...ali nema na Delti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijani. Verovatno to nekom Toniju ima smisla :D

 

Da stvar bude zanimljivija mogu da se upale maglenke u auto modu, ali dugo svetlo ne. 

 

A retrovizor nema podesavanja, ali je dosta precizan pa mu ni ne trebaju. Treba mozda 2 dana navikavanja i posle ti bude neprijatno da vozis kola sa retrovizorom koji se ne zatamnjuje.

 

Inace, u vezi ove price. Uzeo ja pre 2 godine ganc nov 2008 u rent a caru. Dupla panorama, automatik, kozna sedista sa grejanjem i hladjenjem, kamere, heads up...

Izlazim na autoput oko 11 uvece i ne vidim prst pred okom od toga koliko sijaju sine panorame, okvir cajgera i LED sijalica sa retrovizora koja bukvalno izbija oci. Trebalo mi je dobrih pola sata da pogasim sta se moglo pogasiti (panorama svetlo nije moglo) i opet je auto bio kao jelka. Italijani barem naprave haos sa ukusom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kom autu je rec?

Generalno, nema ni potebe za prekidacem na tom retrovizoru, zasto bi ga ikad iskljucio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×