Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Japan 2018

Recommended Posts

Zvanično ime: 2018 FORMULA 1 HONDA JAPANESE GRAND PRIX

Lokacija: Suzuka Circuit, Mie, Japan

Datum: 05.-07. oktobar 2018.

 

Petak 05. oktobar 2018.

Prvi trening: 03:00 – 04:30

Drugi trening: 07:00 – 08:30

Subota 06. oktobar 2018.

Treći trening: 05:00 – 06:00

Kvalifikacije: 08:00

Nedelja 07. oktobar 2018.

Trka: 07:10

 

 

VN-Japana.png

 

Broj krugova:     53
Dužina staze:     5.807 km
Dužina trke:        307.471 km
Broj trka:             33
Prva trka:             1976.
Najviše pobeda: Michael Schumacher /6/
McLaren /9/

 

Suzuka, japanska staza koja je tradicionalno ili poslednja ili na samom začelju u kalendaru F1. Mnoge titule su odlučene na ovoj stazi. Od 24 trke koliko je odvoženo na ovoj stazi 12 godina su vidjene direktne borbe za titulu šampiona.

Prve trke F1 u Japanu održane su davne 1976. i 1977. godine. a poprište im je bilo Fuji Speedway. Medjutim Japan je izgubio GP trke, sve do 1987. godine kada se vratio u šampionat sa novom stazom Suzuka. Tokiom 20 godina održavanja trka F1 na Suzuki, staza je izgradila reputaciju jedne od najzahtevnijih staza u kalendaru. 2007. godine Japanski GP se vratio na Fuji Speedway. Ali pomak na Fuji bio j kratkog veka, jer su se odvozile samo 2 trke (2007. i 2008.) da bi se 2009. ponovo vratila Suzuka.

 

800px-2012_Japanese_GP_opening_lap-300x217.jpg 800px-Suzuka_Circuit_2006-300x217.jpg

 

Japanski GP trebao je da nastavi da se održava podjednako na obe staze, koje su u posedu dve najveće japanske kompanije automobila, Honde i Toyote. Bilo je špekulacija da bi obe staze trebale biti domaćini F1 2009. godine. Toyota je najavila da više nije zainteresovana za trke F1 na Fuji Speedwayu posle 2010. godine, a kao glavni razlog navedena je globalna ekonomska kriza.

Udaljena oko 80 km od Nagoye, stazu je dizajnirao holandski arhitekta John Hugenholtz, a staza je bila u posedu Honde, koja ju je koristila kao test stazu. Na svojoj prvoj trci u F1 Suzuka je bila mesto gde se titula odlučivala izmedju Nigela Mansela i Nelsona Piquea 1987. godine. Mansel je svoj Williams – Hondu slupao u kvalifikacijama i nije mogao da startuje u trci što je ostavilo otvorena vrata Piqueu da osvoji titulu svetskog šampiona.

Na žalost, ova staza će u modernoj istoriji ostati upamćena i po tragičnom udesu Julesa Bianchija koji je na trci 2014. po kišnom vremenu izleteo sa staze i udario u kamion koji je uklanjao Sauber koji je prethodno izleteo na istom mestu. Bianchi je nakon više meseci provedenih u komi, preminuo pošto su njegove povrede glave bile previše ozbiljne.

 

JPN-map.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton najbrži na oba treninga u Japanu

 

ham_suzuka_petak.jpg

 

Lewis Hamilton imao je najbrže vreme na prvom slobodom treningu na stazi Suzuka a ovom prilikom Britanac je izbegao da koristi Pirellijeve najmekše gume. On se tako našao ispred Valtterija Bottasa, ali su vozači Merecdesa uspeli da se nađu sedam desetinki ispred Red Bulla i skoro celu sekundu ispred bolida Ferrarija.

Tako je Daniel Ricciardo bio treći dok je Kimi Raikkonen zauzeo četvrtu poziciju ispred svog timskog kolege Sebastiana Vettela. Australijanac u Red Bullu je tokom jutra imao prvo najbolje vreme ali ga je u tome brzo pretekao Max Verstappen. Ipak, Bottas je svojim krugom od 1m29.842s bio brži od svoh ostlih pre nego što su ostli vozači počeli da koriste meke gume. Tako su svi vozači bili ispred Hamiltona, koji je u tim momentima koristio medijum gume, kao i Bottas koji je kasnije na svežim pneumaticima uštopovao krug od 1m29.137s.

Daniel Ricciardo je postavio vreme od 1m29.373s i tako za tri desetinke bio ispred Ferrarija, ali je Vettel izgubio na vremenu u poslednjme krugu i to baš iza Pierrea Gaslya. Vozač Toro Rossa je takođe imao jednu izletanje po travi, jer je imao jedan mali incident sa Hamiltonom na kočenju za drugu krivinu.

 

japan_fp1.jpg

 

Drugi trening otvorio je Fernando Alonso, koji je na početku zabeležio vreme od 1m32.540s, ali je Romain Grosjean začas preoteo vodeću poziciju a oba vozača imali su medijum komponentu. Ali, Vettel je odmah postavio najbolji tempo od 1m29.971s a u tim trenucima pratio ga je Kimi Raikkonen. Ni Hamilton nije sedeo skršetnih ruku, pa je u odmah u prvoj fazi drugog treninga upisao krug od 1m29.005s.

U svom drugom pokušaju, Britanac u Merecdesu okrenuo je još jedan dobar krug i tako podigao listevicu na 1m28.911s, pa je tako konkurenciji bežao za nešto manje od pola sekunde. Zbog toga je Ferrari odmah želeo da pruži brzi odgovor, pa je tako svoja oba vozača poslao na novim super mekim pneumaticima. Nemački vozač u ovom stintu uspeo je da smanji zaostatak za Hamiltona na oko jednu desetinku ali vozač Mercdesa je imao vreme koje je postavljeno na mekim gumama, dok je isti zaostatak imao i Verstappen za drugopasiranim Vettelom.

Ali, već na polovini drugog treninga i Lewis Hamilton montirao je super meke pneumatike i tako postavio krug od 1m28.217s i tako za osam desetinki bio je brži od Sebastiana Vettela. Odmah zatim istu stvar učinio je i Valtteri Bottas ali je sa pola sekunde zaostatka uspeo da dođe samo do druge pozicije.

Do kraja treninga vozači su radili na pripremi svog trakčkog tempa, pa se tako Vettel želio na plikove na zadnjim gumama, dok je Hulkenberg imao manjih poteškoća sa kočnicama. Pierre Galsy je tek u poslednjih 15 minuta uspeo da se pojavi na stazi, jer je tim imao problema sa njegovim bolidom.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu 80. pol, ''samoubistvo'' Ferarija

 

Hamilton vn japan.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton osvojio je pol poziciju, osmu u sezoni i 80. u karijeri, u kvalifikacijama pred Veliku nagradu Japana u vremenu 1:27.760. Njegov timski kolega Valteri Botas zauzeo je drugo mesto za 0.299 sekundi zaostatka, dok je na trećoj poziciji Maks Ferstapen sa zaostatkom od 1.297 sekundi. Ferarijev vozač Kimi Raikonen startovaće sa četvrtog mesta, a slede Roman Grožan (Has), Brendon Hartli (Toro Roso), Pjer Gasli (Toro Roso), Esteban Okon (Rejsing Point), Sebastijan Fetel (Ferari) i Serhio Peres (Rejsing Point).

Ferarijevi vozači jedini su krenuli u završni deo kvalifikacija sa gumama za promenljive vremenske uslove, iako je staza bila suva. U tim trenucima su Hamilton i Botas odvezli najbolje krugove, a Fetel i Raikonen su izgubili vreme u nemogućnosti da pariraju rivalima. Kasnije su promenili gume, prešli na supermeke, ali je u završnici počela da pada jaka kiša, pa nije bilo prilike da se promeni stanje u poretku. Trka je na programu u nedelju od 7.10, uz direktni program na Sport klubu, a prošle sezone prvi je bio Hamilton ispred Ferstapena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton ostaje vladar Suzuke, titula sve bliža

 

hamilton suzuka.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton trijumfovao je u trci za Veliku nagradu Japana. Aktuelni šampion je slavio na šest od poslednjih sedam trka na stazi Suzuka. Britanac je trku završio u vremenu 1:27:17.062. Drugi je trku završio njegov timski kolega Valteri Botas (+12.919), dok je treći kroz cilj prošao Maks Ferstapen (+14.295) u Red Bul Rejsingu. Prvih deset kompletirali su Danijel Rikardo, Kimi Raikonen, najveći rival Britanca u borbi za šampionsku titulu Sebastijan Fetel, Serhio Peres, Roman Grožan, Esteban Okon i Karlos Sainc.

Trku su obeležila incidenti između Maksa Ferstapena i vozača Ferarija. U prvoj situaciji je izleteo sa staze, kada se vratio zatvorio je trkačku liniju Kimija Raikonena i zaradio pet sekundi kazne. U nastavku trke Sebastijan Fetel je pokušao da ga prestigne u borbi za treće mesto, došlo je do kontakta posle kojeg se Fetel okrenuo na stazi i u tom trenutku je za Nemca bila praktično izgubljena svaka šansa da trku završi ispred lidera Hamiltona. Vozač dana je Danijel Rikardo koji je sa 15. mesta stigao do četvrte pozicije i tako zaokruži dobar vikend za vozače Red Bula. Trku nisu završili samo trojica vozača - Kevin Magnusen, Niko Hulkenberg i Šarl Lekler.

Četiri trke do kraja šampionata Formule 1 lider je Luis Hamilton sa 331 bodom. Prati ga vozač Ferarija Sebastijan Fetel sa 264, dok je Botas na trećoj poziciji generalnog plasmana sa 207 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mislite o 'kontaktu' Maxa i Vettel-a? 

 

Sto se tice Maxa i Kimija, to je cista situacija, odatle i penal... Ali ne mogu da procenim za ovu sa Vettelom. Gledao sam snimak vise puta, i video sam da je u istoj krivini bilo i drugih preticanja, i rekao bih da ga je Max namerno zatvorio, a opet, vidim da neki komentarisu da je Vettelov auto understeer-ovao u Maxov... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Koliko sam video, nije bilo nikakvih naknadnih kazni za Maxa, tako da je to onda i presuđeno kao definitivno čisto. :) 

Da je bilo obrnuto, ne bi se ni Fetel drugačije poneo verovatno... Eno, hoće Fetel da popričaju u četiri oka. :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he, da, video sam to za 'cetiri oka' :D Slazem se da ni Fetel nije bubica po tom pitanju :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max nikog živog nebi pustio da ga tu pretekne a to zna i Fetel iz prethodnih sezona,tako da mi nije jasno zašto je i pokušao na tom mestu da ga pretekne. A kad je već krenuo u preticanje nije trebalo da pušta gas i mali bi izleteo,bili su poravnani u ulasku u krivinu . Od Monce totalni raspad Ferarija ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dach@ said:

Od Monce totalni raspad Ferarija...

Bron: Markijonijeva smrt je uticala na Ferari

 

Ross-Brawn.jpg

 

Bivši tehnički direktor Ferarija Ros Bron smatra da je bez sumnje smrt Serđa Markjonea uticala na nastupe tog tima u šampionatu Formule 1. Serđo Markjone je preminuo u julu posle kratke bolesti, a to je i po mišljenju Rosa Brona bilo ključno da nastupi Ferarijevih vozača drastično oslabe kako je tekla sezona. Posle smrti Markjonea 25. jula, Ferari je napravio samo jednu pobedu i to u Belgiji. Tada je trijumfovao Sebastijan Fetel dok je na svim ostalim trkama slavio Luis Hamilton koji je zbog toga i veoma blizu titule. ''Jasno je da je i čak i iz nekih površnih analiza da je način na koji se auto Ferarija ponaša da je u pitanju veoma tehnički komplikovana mašina. Zahvaljujući naporima u poslednjih nekoliko godina deluje da se taj tim približio tehničkim performansama Mercedesa. Čak je i Ferari i pouzdaniji nego ranije. Onda se pitate u čemu je problem? Nema sumnje da je Ferari u šoku zbog smrti Serđa Markijonea. On je bio veoma važan za tim'', kazao je nekadašnji direktor Ferarija Ros Bron. ''Ja sam osetio mnogo kriza u Ferariju i ono što sam naučio je da u ovom trenutku svi moraju da se ujedine. Treba da svi gledaju unapred bez traženja krivca'', poručio je Bron.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...