Jump to content
FAS Goran
emirbecic

2005. Fiat Panda 1.2 automatic - neće ni da zavergla

Recommended Posts

Pozdrav iz Sarajeva!
Nadam se  da ću ovim putem dobiti pomoć u vidu savjeta iskusnijih korisnika Fiata ili majstora koji ih održavaju. U BiH, nažalost, nema klubova ove vrste, a ja imam problem sa vozilicom pa bar moram pokušati.
 
Vlasnik sam Pande 2005. sa motorom 1,2 i automatskim mjenjačem već punih 5 godina i za to vrijeme nisam imao nikakvih posebnih problema uz redovno održavanje. Auto vozi supruga jer joj se sviđa mjenjač i što ne mora od kuće do posla da šalta brzine nego uživa u vožnji. Panda je prešla oko 210.000 km i svi servisi su rađeni na vrijeme. Ulje u mjenjaču je zamijenjeno proljetos na nekih 200.000 km. Do sada nije bilo nikakvih problema sa mjenjačem, kao ni nekim drugim dijelovima motora (zanemario bih zamjenu stabilizatora i amortizera na istoj prednjoj strani obzirom na stanje ulica u Sarajevu). Motor ne troši ulje, ne puši i pali normalno na pola ključa i ljeti i zimi.
 
Međutim, jučer poslije podne supruga je sjela u auto i okrenula ključ da ga upali i nažalost nije se desilo ništa. Lampice su se normalno popalile prilikom davanja kontakta, a onda kada je okrenula ključ da zaanlasuje - ništa. Nikakvog zvuka i ni traga od anlasera. Moja prva reakcija je bila dopunjavanje akumulatora, a za to vrijeme kontrola osigurača, potom ponovo pokušaj paljenja i opet ništa. Potom sam primijetio da mi je na bordu zasvijetlilo upozorenje da je mjenjač nedostupan. Kada sam ubacio ručicu mjenjača u poziciju neutral i probao gurnuti auto, vidio sam da je ostalo u brzini (napominjem da je to urađeno kada motor nije upaljen).
Takođe sam primijetio kako je zvuk - zujenje koji se čuje nakon davanja kontakta i traje par sekundi (mislim da se radi o pumpi za gorivo i nabijanju pritiska) ovaj put bio puno slabiji. Na prvu bih rekao da je zakovao anlaser sa kojim do sada nije bilo problema. Čuo sam da bi ga trebalo kuckati da se pokrene, ali ja ne znam ni gdje se nalazi.
 
Da ne davim puno, ovdje u Sarajevu nema majstora koji bi bio zainteresovan da ovo riješi na licu mjesta (automatik je i ne smijem je gurati i paliti da bi je prebacio do radione), pa mi je svaka pomoć dobrodošla. Možda neko zna nešto o ovoj vrsti kvara, a više ljudi znači i veću vjerovatnoću da neko pomogne. Hvala za priliku da ovo kandidujem na forumu kao i svaku eventualnu pomoć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao klemati i ništa. Nije baterija, sve na struju u autu fercera bez problema. Nema nikakvog zvuka iz anlasera prilikom okretanja ključa, ne čuje se uopšte. Čovjek iz BiHAMKA koji je dolazio na adresu i klemao auto kaže da je vjerovatno elektronika na mjenjaču zakazala i neće da ga izbaci iz brzine prije paljenja. Ne znam.  Problem je što ne mogu do majstora, auto je u dvorištu i ne može šlepa ući, nema dovoljno prostora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@emirbecic

 

Zar nemaju svi automatski menjači za takve situacije neko dugme koje omogućava da se auto pomeri iz mesta? Možda i nije elegantno urađeno kao dugme :) ali ta opcija mora da postoji...

Sećam se priče sa foruma oko jednog modela (ne sećam se kog tačno), gde je objašnjavano čioveku koju platiku (oko menjača) da skine, i da tako dolazi do te, kao poluge...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za to dugme, ali smo je konačno pomjerili. Naime, prijatelj mi je poslao čovjeka koji takođe radi u BIHAMK-u i koji je odmah po dolasku skinuo zaštitni lim sa prednjeg dijela mjenjača, strana od prednje maske. Kaže, traži ima li neki način da iskopča mjenjač pa je onda upali. Tom prilikom je čačkao po kablovima i džekovima koji su se pojavili nakon skidanja lima provjeravajući da nije neki spao ili odlomljen. Usput je izvadio i nekakvu gumu veličine šibice koja je očito nekada služila kao poklopac zatvarač za neki prostor u tom dijelu, ali je on kaže našao kako leži bez veze na tim kablovima. Nakon toga ja sjednem normalno u auto i dam kontakt, Panda upali na pola ključa, mjenjač u funkciji 100% i sve radi. Usput mi kaže da nalijem ulje u malu čontru koja se ukazala ispod ovih džekova jer je prazna, a on misli kako bi u nju trebalo nasuti ulje za automatske mjenjače. I ja to i uradim. Dva dana poslije, nakon nekoliko korištenja auto bez ikakvih problema, ista stvar se desi supruzi ispred mjesnog supermarketa. E, pošto sam joj objasnio kako je Panda pokrenuta zadnji put nakon otkazivanja, njoj ne bude teško nego otvori haubu i sama pogura prstima malo iste one kablove, sjedne u auto i - upali bez problema i dođe kući. Ja je jutros odvučem mehaničaru u servis koji mi je zadnji put servisirao za mali servis da ga pitam šta on misli, i čovjek mi kaže kako se on ne bi zezao sa tim jer misli kako u pitanju nisu kablovi nego "mikroprocesor ili robotika i hladni lemovi" koje bi trebalo ponovo lemovati i da to radi Hota u Fiatovom servisu. Kaže da mu je u posljednje vrijeme poslao 10-tak automatika Fiatovih (Punto navodno ima isti mjenja) i da on to popravlja definitivno. Odmah sam sa Hotom dogovorio da mu auto dovučem u četvrtak ujutro, kaže pun je trenutno, pa će ga na dijagnostiku da vidi šta treba raditi. Opet je upalimk najnormalnije i prebacim na obližnji parking gdje mogu prići sa šlepom da je vozim u servis u četvrtak. Pa ćemo vidjeti dalje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...