neshaoct 9590 Posted September 18, 2018 Kako se prave jednodelni naplatci od ugljeničnih vlakana? Nedavno smo saznali kako nastaju karbon keramičke kočnice, a sada ćemo pogledati kako se proizvode naplatci od ugljeničnih vlakana. Priloženi video dolazi iz austrijske kompanije ''Carbon Revolution'', koja je postala svetski poznata po svojim revolucionarnim jednodelnim naplatcina od ugljeničnih vlakana. ''Carbon Revolution'' je dobavljač više proizvođača automobila, među kojima su i Ferrari i Ford, a kompanija je prošle nedelje najavila da će uskoro podići kapacitet poizvodnje sa 10.000, na čak 150.000 točkova godišnje. Dakle, kako se prave ''karbonski'' točkovi? Sve počinje sa CAD crtežom koji definiše dizajn. Drugi korak je sam materijal - ugljenična vlakna. Materijal se seče po meri, potom prolazi kroz vrlo bitan proces ubrizgavanja, koji rezultira u jednodelnoj konstrukciji. Nakon toga odlazi na proveru integriteta smole, zatim na test curenja pri visokim pritiskom. Kako bi dalje proverio kvalitet, Carbon Revolution vrši CT sken i donosi koordiniranu mernu mašinu sa tolerancijom od +/- 0.15 mm. Roboti i kompjuteri se postaraju da naplatak ispunjava sve specifikacije, pre odlaska u centar za mašinsku obradu. Odatle, naplatci odlaze na u pećnicu, nakon čega dobijaju poslednji sloj i RFID čipov, koji služi za praćenje svakog naplatka. Konačno, naplatci se mere i testiraju kako bi se utvrdio potreban odnos čvrstoće i težine. Naplatci od ugljeničnih vlakana nude ogromne benefite proizvođačima koji žele da uštede na težini automobila. Na primer, naplatak od karbonskih vlakana koji koristi Ford na modelu Shelby GT350R je težak samo 8.1 kg, dok je alternativni aluminijumski naplatak čak 15 kg. preuzeto sa - Auto Blog 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted August 9, 2021 Bentley Bentayga sa felnama od ugljeničnih vlakana Bentley se trudi da dokaže svoju nadmoć u najluksuznijem SUV segmentu na svetu. Nakon nekoliko posebnih verzija, sada je vreme za još jedan skupi set koji će podići cenu modela: felne od ugljeničnih vlakana. Veličina 22 inča. Pet godina nakon tržišnog debija modela (i godinu dana nakon facelifta), njegova dugačka lista opcija je obogaćena još jednom zanimljivom stavkom. Reč je o felnama koje su izrađene od ugljeničnih vlakana. Britanski proizvođač automobila na njima radi pet godina (tj. manje-više od tržišnog debija Bentayge) zajedno sa italijanskim stručnjacima iz Bucci Composites-a. Za to vreme, osim dizajna, uključeni su i unutrašnji testovi i TUV testovi koji bi trebalo da garantuju punu bezbednost ovog novog rešenja u svim uslovima na putu. Ispitivanja su sprovedena na putevima sA različitim površinama, velikim rupama i, naravno na Nordschleife-u. Do sada su se felne od ugljeničnih vlakana pojavile na samo nekoliko ograničenih specijalizovanih automobila poput Koenigsegga ili Shelby Mustanga GT350R. Bentley se, međutim, hvali da će Bentayga dobiti najveći točak ovog tipa ikad proizveden - čak 22 inča. U slučaju tako velikih točkova (i automobila sa sportskim težnjama) blagodEti felni od ugljeničnih vlakana su već merljive. Svaki točak je 6 kg lakši od svog tradicionalnog kolege. Manja masa poboljšava mnoge stvari, od udobnosti u vožnji, preciznijeg upravljanja, do boljih performansi kočenja i niže potrošnje goriva i guma. Međutim, može se očekivati da će ih mnogi kupci odabrati samo zato što izgledaju kao milion dolara. A možda i toliko koštaju, što još ne znamo. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites