Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tehnologija 3D štampanja u serijskoj proizvodnji

Recommended Posts

volkswagen 3d.jpg

 

Volkswagen tvrdi da je prvi proizvođač automobila koji koristi HP-ovu Metal Jet 3D tehologiju štampanja, koja pojednostavljuje i ubrzava oblikovanje metala. Nemački gigant kaže da se na ovaj način produktivnost povećava za 50 odsto u odnosu na ostale metode 3D štampanja, u zavisnosti od komponenti, dodavši da je ''trodimenzionalno štampanje spremno za masovnu proizvodnju''. Kompanija radi u saradnji sa proizvođačem štampača, HP-om i proizvođačem komponenti GKN Powder Metallurgy, u cilju započinjanja masovne proizvodnje, nakon što je proces predstavljen na Međunarodnom tehnološkom sajmu u Čikagu.

 

Martin Gede, šef Volskswagenovog tehnološkog planira i razvoja je rekao: ''Proizvodnja automobila se suočava sa kapitalnim izazovima: naši kupci su sve zahtevniji kada je reč o opcijama personalizacije. U isto vreme, sve se usložnjava sa pojavom novih modela. Iz tog razloga se mi oslanjamo na tehnologiju, da bismo obezbedili tečnu i brzu proizvodnju. 3D štampanje igra značajnu ulogu u proizvodnji individualnih komponenti.''

Prethodni procesi 3D štampe se mogu upotrebiti samo za specijalnu proizvodnju individualnih delova ili prototipova. ''Metal Jet'' sistem omogućava proizvodnju velikog broja komponenti bez potrebe da se razvijaju i proizvode alati, tako da se na taj način štedi na vremenu, uz bržu proizvodnju velikog broja jedinica. Volkswagen i njegovi partneri razvijaju tehnologiju tako da elementi dizajna mogu da se štampaju najpre u malim serijama, kao što su recimo oznake na zadnjem delu vozila, posebne ručice menjača ili ključevi sa personalizovanim potpisom. Ovo će biti u ponudi čim pre.

 

GKN Powder Metallurgy namerava da uspostavi ''lančani proces usmeren ka automobilskoj proizvodnji'' sa Volkswagenom. Prve male dizajnerske komponente će dalje biti korišćene za razvoj tehnologije, tako da prve strukturalne elemente u okviru masovne proizvodnje treba očekivati za dve do tri godine. ''Kompletno vozilo verovatno neće biti proizvođeno putem 3D štampanja u nekoj bliskoj budućnosti, ali broj i veličina delova iz 3D štampača će značajno porasti'', rekao je Gede. ''Naš cilj je da integrišemo štampane strukturalne elemente u novu generaciju vozila što je pre moguće. Dugoročno gledajući, očekujemo kontinuitet u povećanju broja komponenti, veličine delova i tehničkih imperativa, sve do delova veličine fudbalske lopte u preko 100.000 jedinica godišnje.'' Novi dodatni proces proizvodi sloj po sloj, koristeći prah i vezivnu masu. Komponenta se zatim ''peče'' u metalni predmet kroz proces sinterovanja. Ova procedura se razlikuje od prethodnik, u kojima je prah topljen laserom. Primera radi, MINI je između ostalih proizvođača koristio ranu tehnogiju 3D štampanja za razno-razne ''asesoare''.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj motocikl je u celosti 3D isprintovan

 

nowlab.jpg

 

3D printovanje polako ali sigurno zauzima sve više mesta u automobilskoj industriji, ali domet ove moderne tehnologije je za sada ograničen na komponente. To nije sprečilo ekipu BigRepovog Nowlaba da isprintuje čitav motocikl, prvi ovakve vrste na svetu. Tako je, gotovo sve na ovom motociklu, od okvira i ''viljuški'', do sedišta, felni, pa čak i ''guma'' isprintovano korišćenjem FDM 3D tehnologije. Nera, što je skraćenica od ''New Era'', odnosno nova era, je dugačka 190 cm, ima samo 60 kilograma, a unutar okvira krije električni pogon sa baterijom nepoznate snage i kapaciteta. Nepoznate su i performanse, ali one su manje važne u celoj priči budući da je ipak reč o studiji.

 

nowlab 11.jpg

 

Video koji su Nemci objavili na YouTubeu pokazuje motocikl u pomalo nestabilnom pokretu, što je verovatno krivica takozvanih guma ''bez vazduha''. Kao što možete videti u priloženom prilogu, Nera koristi saćastu strukturu umesto uobičajenih guma, čime ovi pneumatici efikasnije apsorbuju oštećenja, pa se ne mogu probušiti. Nera je daleko od proizvodnje, u stvari ovo je ogledni primer napretka tehnologije 3D štampanja. Ipak, teško je ne oteti se utisku da nije tako daleka budućnost u kojoj ćemo praktično sami moći da kreiramo vozila kakva god nam padnu na pamet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Bugatti testira svoju 3D štampanu kočionu čeljust?

 

Bugatti-3D.jpg

 

Bugatti je u januaru predstavio najveću 3D štampanu komponentu od titanijuma, odnosno kočionu čeljust dizajniranu za Chiron hiper automobil. Tokom ove godine, Bugatti je nastavio da testira ovu kočionu čeljust pre nego što uđe u proizvodnju, a sada možemo i videti koliko su ekstremne test procedure. U priloženom videu se može videti kočiona čeljust pričvršćena za mašinu koja simulira kretanje automobila pri visokoj brzini, tj. do 375 km/h. Inženjer onda aktivira kočnicu kako bi video ponašanje 3D štampane komponente u poređenju sa aluminijumskom čeljusti.

 

Rezultati govore za sebe. 3D štampana čeljust ostaje u savršenom stanju čak i nakon stres testova i temperatura koje idu i do 1090 °C. Cela scena pruža iskustvo manjeg vatrometa dok varnice lete, a kočioni disk menja boju u svetleću narandžastu. Bugatti je za proizvodnju ove kočione čeljusti koristio 3D štampač opremljen sa četiri lasera jačine od po 400 vati. Tokom perioda od 45 sati, titanijumski prah se nanosi sloj po sloj. Sa svakim slojem, četiri lasera tope titanijumski prah u definisani oblik čeljusti. Materijal se odmah hladi, a čeljust polako dobija svoj oblik. 2.213 slojeva je potrebno za izradu jedne kočione čeljusti. Ova jedinstvena kočiona čeljust je 41 cm dugačka, 21 cm široka i 13.6 cm visoka, i teška je samo 2.9 kg, i biće ugrađivana na prednju osovinu serijskih Chirona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Monkey od 3D štampanih delova

 

190601-honda-monkey-1.jpg

 

3D štampanje delova je uzelo maha u poslednje vreme, a šta se sve može uraditi sa njima pokazuje primer ove Honde Monkey. Njeni delovi nisu plastični, već su od aluminijuma. Laserima je aluminijum zagrejan do temperature na kojoj su stvoreni posebni oblici, a samo 3D štampanje se može koristiti za polimere i druge materijale.

 

honda-monkey-3.jpg

 

Ove delove je napravila francuska firma VIBA, koja ne pravi samo obične kopije delova, već posebnu pažnju posvećuje detaljima. Uzmimo na primer, rezervoar za gorivo koji donosi unutrašnju strukturu koja podseća na saće, a čiji cilj je da spreči gorivo u njemu da udara o zidove. Ram fara je jednodelni, a takvo rešenje je zahtevalo potpunu promenu njegovog izgleda. Ručice kočnice i kvačila su šuplje, a u njima su smeštene žice indikatora promene pravca. VIBA je napravila ukupno 23 paketa ovih delova, ali nije saopšteno kako se do njih može doći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fizičar sa sinom pomoću 3D printera pravi Lamborghini Aventador

 

3d lambo 003.jpg

 

Iako je prisutan na tržištu više od osam godina, Lamborghini Aventador još uvek privlači ogromnu pažnju gde god se pojavi zahvaljujući svom ''divljem'' izgledu. Jedan fizičar uz pomoć svog sina pravi ovakav superautomobil koristeći 3D printer.

 

3d lambo 002.jpg

 

Radi se o fizičaru Sterlingu Backusu kojem se Aventador toliko sviđa da je odlučio da ga napravi uz pomoć svog sina, ali i 3D printera. Projekat su započeli pre gotovo godinu i po dana, a dnevno su radili sat vremena. Do sada su investirali 20.000 dolara kako bi ''oživeli'' svoj AXAS Interceptor. Ideju da naprave vlastiti Aventador otac i sin su dobili nakon igranja igre Forza Horizon 3. Osim šasije, motora, osovine i nekih drugih strukturalnih delova, kompletna karoserija je napravljana pomoću 3D printera i 220 namotaja termoplastike. Čak i svetla, ventilacijski otvori i drugi delovi unutrašnjosti su napravljeni 3D printerom. Većina komponenti je obložena ugleničnim vlaknima ili kevlarom.

 

3d lambo 001.jpg

 

Treba reći da automobil neće imati atmosferski 6.5 litarski V12 motor kao pravi Aventador jer je skup i redak, nego će ga umesto toga pokretati 5.7 litarski LS1 motor iz Corvette proizvedene 2003. godine opremljen sa dva turbopunjača. Što se tiče šasije, Sterling ju je napravio od nule, neke komponente su kupljene od Lamborghinija, dok je menjač preuzet od Porscha 911 (generacija 996). Backus je poručio da ga čeka još mnogo posla, ali da je proces zabavan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3D štampani točkovi za brzinske rekorde

 

3d-tockovi.jpg

 

Kod brzih sportskih automobila jedna od osnovnih stvari je kako da budu još brži. Vlasnici super-automobila se trude da ih maksimalno ubrzaju, a McLaren P1 će uz pomoć novih ultra-lakih točkova od ugljeničnih vlakana i titanijuma sigurno postići novi brzinski rekord.

 

Naime, uz pomoć 3D štampanih titanijumskih točkova smanjuje se njihova masa, što omogućava motoru da ''izvuče'' još koji trzaj snage. Napravila ih je kalifornijska kompanija HRE, koja je specijalizovana za izradu high-tech točkova po meri korisnika. Točak je u osnovi napravljen od ugljeničnih vlakana koja su dodatno ojačana 3D štampanim titanijumskim nosačima i njegova težina iznosi tek 9 kg. Za njegovu izradu koriste se dva procesa. Prvo se koristi ''Direct Metal Laser Melting'' (DMLM) tehnologija, koja upotrebljava laser za topljenje ultra-finog sloja titanijumskog praha. Zatim se preko prvog sloja nanosi sledeći sloj praha i proces se ponavlja sve dok se ne proizvede ceo točak. Nakon toga se prelazi na ''Electron Beam Melting'' (EBM) proces, koji snopovima elektrona zagreva i vari metalne materijale u vakuumskom okruženju.

 

Osim što se na ovaj način mogu dobiti izuzetno atraktivni, lagani i izdržljivi točkovi, HRE tvrdi da je i efikasnost upotrebe materijala na izuzetno visokom nivou. Naprimer, prilikom klasičnog načina izrade točkova otpada čak 80 odsto materijala, dok je primenom 3D štampe višak smanjen na ispod 5 odsto. Uz to, korisnici ovom metodom mogu da dobiju potpunu personalizaciju točkova, u smislu boje i završne obrade.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/11/2019 at 7:57 PM, neshaoct said:

Radi se o fizičaru Sterlingu Backusu kojem se Aventador toliko sviđa da je odlučio da ga napravi uz pomoć svog sina, ali i 3D printera. Projekat su započeli pre gotovo godinu i po dana, a dnevno su radili sat vremena. Do sada su investirali 20.000 dolara kako bi ''oživeli'' svoj AXAS Interceptor. Ideju da naprave vlastiti Aventador otac i sin su dobili nakon igranja igre Forza Horizon 3...

Ceo tekst možete pročitati malo iznad, ili klikom ovde.

Ali, sada je vest sledeća:

 

Lamborghini za Božić nagradio oca i sina koji su odštampali 3D repliku Aventadora

 

lamborghini nagradio.jpg

 

Italijanski proizvođač obično ne gleda blagonaklono na ljude koji prave kopije Lamborghinija, ali ovog puta je napravio izuzetak, prenosi B92.

Otac i sin iz Kolorada u SAD-u postali su internet senzacija kada su ranije ove godine napravili repliku Lamborghinija Aventador SV pomoću 3D štampača. Sterling Bakus i njegov 12-godišnji sin Ksander radili su na kopiji supersportskog automobila skoro dve godine u porodičnoj garaži. Njihov Lambo ne samo što je izgleda kao original, već može i da se vozi s obzirom da su ugradili 5.7-litarski motor iz starijeg modela Chevrolet Corvette, uz dodatak turbo-punjača za bolje performanse ovog agregata.

 

Strast koju su muški članovi porodice Bakus pokazali prema Aventadoru nije prošla nezapaženo ni u kompaniji Lamborghini. Iako u principu ne gladaju blagonaklono na slične poduhvate, u italijanskom proizvođaču su ovog puta napravili izuzetak i odlučili da nagrade napore Sterlinga i Ksandera ekskluzivnim Božićnim poklonom. Par dana uoči Božića iznenadili su ih pravim pravcatim Aventadorom S Roadster koji je stigao u njihovu garažu. Bakusovi će u ovom automobilu moći da uživaju u naredne dve sedmice, a Lamborghini je čitavu priču upakovao u prigodan Božićni video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi nemački automobil iz 3D-štampača uskoro na ulici

 

Prvi nemački automobil iz 3D-štampača zove se ''Loki'' (LOCI) i ima jedno sedište i otvorenu karoseriju. Motor još nema. U ovom trenutku je više skulptura nego funkcionalno vozilo.

Ali, uskoro će biti spreman za vožnju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3D štampanje - budućnost izrade motocikala

 

morlaco 002.jpg

 

Upoznajte Morlaco, superbajk prednjim delom pomalo smešnog izgleda, kog pokreće agregat sa daleko poznatijeg Fireblade motocikl.Međutim, on je pažnju privukao zbog jedne druge činjenice: njegova karoserija i brojne druge komponente su proizvedene korišćenjem tehnologije 3D štampanja.

 

Morlaco 001.jpg

 

Sam motocikl je kreacija male inženjerske kompanije iz Valensiji, Bottpower. Radovi na njemu se polako bliže kraju, a do sada je, od 3D ištampanih delova, dobio rezervoar, sedište, prednji blatobran, kao i mnogo toga drugog. Korišćenje ovog procesa bi moglo da donese revoluciju u moto industriji, a do sada, pravljenje složenih oblika od materijala poput polimera i titanijuma je bilo uglavnom u fazi prototipa. David Sančez, jedan od ljudi iz Bottpowe kompanije, kaže da je njihova namera bila da što više iskoriste proces 3D štampanja u pravljenju ovog motocikla. S njima na projektu radi i specijalizovana firma, Optimus 3D, koja je do sada napravila airbox, usisnike za vazduh, sedište i podram - sve to preko računarski kontrolisanog postupka. Prema najavama, motocikl će biti gotov na leto. Osim male težine i minimalističkog dizajna, ovakav postupak bi mogao da bude izuzetno uspešan u pravljenju unikatnih mašina, jer čitav ubrzava sam proces izrade. Kako je Sančez naveo, za dizajn i izradu delova je potrebno 4 dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će praviti 3D štampana sportska sedišta po meri vozača

 

porsche 3d.jpg

 

Porsche je rešio da uvede nešto novo i obraduje svoje kupce. Radi se o 3D štampanim sedištima.

Kako prenosi B92, sedište će biti odrađeno tako da stvori unikatan osećaj i komfor vozaču i sve je moguće posebno dizajnirati tako da se odradi specijalno za vozača, baš kao što je to automobilskim sportovima. Ideja je preuzeta iz trkačkih automobila gde su sedišta prilagođena tačno određeno vozaču. Ovo je za sad koncept, ali Porsche već ima planove za proizvodnju, testovi su odlično prošli i prvi modeli koji će imati ovu mogućnost bi trebalo da budu 718 i 911, modeli na kojima je ovo i testirano. Proizvodnja bi trebalo da počne 2021. godine, a cena za sada nije objavljena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klipovi napravljeni tehnologijom 3D štampanja mogli bi dodati i 30 konja

 

3d porsche 001.jpg

 

Ako posedujete opremu mogli biste kući u 3D odštampati sićušni Porsche. Možete čak i delove motora uraditi 3D štampanjem i naravno svi bi propali za nekoliko sekundi ako biste ih pokušali zaista koristiti u vozilu. Odnosno, izgoreli bi...osim ako niste sam Porsche. Nemački proizvođač automobila poseduje klipove sa 3D štampom za svoj 911 GT2 RS koji su lakši, čvršći i imaju integrisani zatvoreni sistem hlađenja što rezultira povećanom snagom i efikasnošću. Porsche je u partnerstvu sa nemačkim dobavljačima Mahle i Trumpf odštampao klipove kao razvojnu vežbu, kako bi pokazao da je moguće da se delovi motora izrade na ovaj način, a koji će raditi pod jakim pritiskom, toplotom i neće izgoreti. Ustvari, nakon što su klipovi odštampani i analizirani na greške, oni su postavljeni na ispitni sto i simulirali 200-satni test izdržljivosti bez ikakvih problema.

 

Ali, pre nego što su mogli da testiraju delove morali su da budu napravljeni. Umesto da slažu jedan na drugi slojeve sa glave za štampanje kao na kućnom 3D štampaču, Mahle je napravio metalni prah visoke čistoće koji je smešten u Trumpf-ov štampač, koji koristi laser za zagrevanje i topljenje navedenog praha. Ovi slojevi se prave dok ne dobiju klip koji je ne samo 10% lakši, već ima i veću krutost od tradicionalnog kovanog klipa. Takođe poseduje integrisani sistem hlađenja. Ovaj integrisani sistem za hlađenje nije mogao da se doda u klip koristeći tradicionalne metode kovane proizvodnje. Zahvaljujući proizvodnji aditiva temperatura u zoni klipa klipa je smanjena za više od 20 stepeni.

 

3d porsche 003.jpg

 

Prema Frank Ickinger-u iz odeljenja za razvoj naprednih pogona u Porscheu, ''ovo omogućava dobijanje do 30 KS više od BiTurbo motora od 700 KS, istovremeno poboljšavajući efikasnost''. Ipak, Porsche nije baš spreman da pokrene 3D štampanje motornih delova za vozila redovnih serija. Ickinger smatra da će im trebati još 10 godina da dođu do toga. Iako je tehnologija impresivna, skupa je i potrebno je dosta vremena za štampanje delova na ovaj način.

 

3d porsche 002.jpg

 

Porsche planira da ponudi više Porsche Classic 3D štampanih komponenti za modele čiji se delovi više ne prave. Stvar koju Porsche neće nuditi su 3D fajlovi (datoteke) tih delova jer bi onda u budućnosti ljudi zaista mogli da ih štampaju (proizvedu) u kućnim uslovima. Porsche kaže da je to zato što želi da kontroliše kvalitet štampanih delova, a ne zato što bi time gubio pare....ne, sigurno nije zbog ovog drugog razloga. Kada će 3D štampani klipovi završiti na stvarnom 911 GT2 RS-u koji se nađe na stazi, Porsche još ne kaže. ''Upravo istražujemo ovu temu'', rekao je Ickinger.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 3D štampa za električne sisteme

 

210084-porsche 3d 002.jpg

 

Porsche je 2019. godine počeo da eksperimentiše sa 3D štampanim klipovima, a rezultati su bili impresivni. Proizvođač je mogao da dizajnira klip koji je bio 10% lakši od konvencionalne kovane jedinice, a sa integrisanim kanalom za hlađenje. U slučaju modela 911 GT2 RS, 3D štampani klipovi doneli su povećanje snage za 30KS na 740KS.

Porsche sada eksperimentiše sa 3D štampanim kućištima za sisteme električnog pogona, poput onih iz Taycana. Električni pogonski sistemi sastoje se od agregata, transmisije i ponekad kontrolne jedinice. 3D štampano kućište koje Porsche testira dizajnirano je da primi agregat i dvostepenu transmisiju, kao i druge komponente, poput ležajeva i izmenjivača toplote.

 

porsche 3d 001.jpg

 

Kod 3D štampanja metalnih delova koristi se laser koji topi i spaja metalni prah u željeni oblik. U poređenju sa konvencionalnim oblikovanjem metalnih delova, na ovaj način moguće je kreirati znatno kompleksnije oblike i strukture koje su lakše, a u nekim slučajevima snažnije od standardnih. Porsche je počeo da koristi i veštačku inteligenciju za pomoć u dizajniranju nekih od ovih kompleksnih formi. Inicijalni rezultati su obećavajući. Prototip je manji, lakši i krući od jedinice proizvedene na konvencionalni način, a prošao je Porscheove striktne testove kvaliteta i opterećenja bez ikakvih problema.

 

Nemačka kompanija je saopštila da je 3D štampano kućište lakše za 40% od konvencionalnog, što je rezultovalo smanjenjem ukupne težine električnog pogonskog sistema za 10%. Istovremno je krutost sekcije između agregata i transmisije povećana za 100%. Mogućnost integrisanja više komponenti unutar pogonske jedinice omogućava da se njeno sklapanje skrati za oko 20 minuta. Ograničavajući faktor je u tome što je 3D štampane delove teško proizvoditi u velikim količinama. Porsche navodi da je zbog toga ova tehnologija za sada pogodna za proizvodnju specijalnih delova za modele iz malih serija ili za automobilski sport.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će proizvoditi desetine hiljada komponenti pomoću 3D printera

 

216456-vw 3d.jpg

 

Otkako je krenulo 3D štampanje, ova tehnologija postaje sve popularnija, a očigledno joj nisu odoleli ni proizvođači automobila. Najnovija vest dolazi iz Volkswagena koji je objavio da planira 3D štampanje oko 100.000 komponenti za svoja vozila i to uglavnom u fabrici u Wolfsburgu. Prednosti 3D štampanja? Velika je razlika u masi jer su delovi iz printera lakši i do 50% uz navodno istu funkcionalnost. Volkswagen je to objasnio na primeru delova A nosača T-Roc kabrioleta. Za razliku od klasičnih 3D printera koji koriste lasersku tehnologiju, Volkswagen u svom procesu koristi mlazove lepka koji spajaju materijale.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche za Boxster, Cayman i 911 nudi sedišta napravljena 3D štampačem

 

sedista 04.jpg

 

Volkswagen Grupa investira u tehnologiju 3D štampanja već godinama, a sada dolaze plodovi te investicije. Nemački brend će početi koristiti komponente napravljene 3D printerom, a Porsche već sada nudi sedišta proizvedena istom tehnologijom za neke svoje modele. Nakon što je odabrana grupa testirala nove ''kadice'', Porsche je izvršio finalna prilagođavanja i pripremio proizvod za plasiranje na tržište. Sedišta su dostupna putem ponude Performance Parts iz Porsche Tequipmenta, a prodaju se za različite modele Boxstera, Caymana i 911-ke. Od februara sledeće godine sedišta napravljena 3D štampačem će biti dostupna i na online konfiguratoru novih automobila.

 

sedista 03.jpg

 

Nova sedišta ne samo da izgledaju unikatno, nego je suština u dizajnu centralnog dela koji je glavna komponenta proizvedena 3D štampačem zajedno sa donjim delom i naslonom. Centralni deo je dostupan u tri nivoa krutosti, što znači da se sedište može prilagođavati željama kupca. Ista tehnologija je korišćena za sedišta Misson R koncepta predstavljavljenog ove godine u Minhenu.

 

sedista 02.jpg

 

''Sedišta prilagođena individualno vozačima su dostupna dugo u profesionalnog motosportu. Sada Porsche nudi i prilagođavanje odobreno za serijska vozila sa različitim nivoima krutosti. Tokom prvih testnih vožnji sam bio impresioniran ergonomijom, nešto nižom pozicijom sedišta i poboljšanim bočnim potporama, nešto slično onome što imate u trka;kom automobilu. Pasivna ventilacija je takođe impresivna'', izjavio je Porscheov test vozač Lars Kern.

 

sedista 01.jpg

 

Nova sedišta napravljena 3D štampačem će biti dostupna za sve Porscheove modele koji se i inače mogu poručiti sa konvencionalnim kadicama. Takođe, moći će ih kupiti i vlasnici vozila koja su već dostavljena. Kupci će moći dobiti i novo sedište za suvozača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...