Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Pravo prvenstva prolaza pri uključenju na autoput nije univerzalno

Recommended Posts

Nemački sud: pravo prvenstva prolaza pri uključenju na autoput nije univerzalno

 

nemacka put.jpg

 

Onaj ko se uključuje na autoput mora da omogući neometan prolaz vozilima koja se već kreću tim pravcem. To je uobičajeno i tako su nas učili pre sticanja vozačke dozvole, zar ne? Međutim, to ne mora uvek da bude tako, barem sudeći po tumačenjima koje je u presudi izneo nemački sud.

 

Kada se saobraćaj neometano i uobičajenim tempom odvija duž konkretne deonice autoputa, pravilo koje smo naučili, ostaje na snazi.

Međutim, ukoliko se u saobraćajnim trakama autoputa nalazi veliki broj vozila koja stoje u koloni, duži vremenski period, ovo pravilo prestaje da važi. Predmetno načelo je u svojoj presudi izneo odnosno uspostavio Viši regionalni sud grada Hama. U slučaju o kojem je odlučivao navedeni sud, vozač se uključivao sa parkinga, odnosno odmorišta, na glavni putni pravac A45 koji vodi ka Frankfurtu. Vozila na autoputu su stajala u koloni. Vozač automobila koji je pokušavao da se uključi na deonicu A45 je u prvom trenutku ušao u traku koja služi za ubrzavanje da bi se potom, većim delom vozila uključio u standardnu desnu traku autoputa, gde se i zaustavio u koloni vozila, između dva šlepera.

 

Kada je vozač šlepera koji se našao iza vozila koje se uključivalo na autoput ponovo pokrenuo svoj kamion, prevideo je automobil ispred sebe i nastao je udes. Prema prvobitnom rešenju organa vlasti, vozač automobila je osuđen da plati kaznu za saobraćajni prekršaj u iznosu od 110 evra. Međutim, viši sud je odbacio ovu presudu navodeći da se pravo prvenstva prolaza ne primenjuje u takvim situacijama koje karakteriše vožnja u koloni duž autoputa, odnosno kada je saobraćaj zaustavljen i ne očekuje se njegov ponovan tečni protok u budućem kratkom vremenskom intervalu. Pošto je vozać šlepera posvedočio da je proveo tri do četiri minuta u koloni, bez mogućnosti da ponovo pokrene svoje vozilo, sud je odlučio da se univerzalno pravilo prvenstva prolaza prilikom uključenja na autoput ne primenjuje, odnosno da vozači koji su već u saobraćajnoj traci glavnog putnog pravca moraju da vode računa o vozilima koja se uključuju, i obratno.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...