neshaoct 9236 Posted April 24 @podunavac Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Šta se dešava sa potrošnjom ulja? 1 podunavac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6829 Posted April 24 (edited) @podunavac Kako bre ne mozes da zarotiras turbinu, tj .propeler!? Edited April 24 by neshaoct dodao tag 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
podunavac 4 Posted April 24 Ne vidim neke sličnosti sa postojećom temom osim plavog dima. Vozim se po gradu sinoć pola sata do 2200rpm auto šapuće, lepo radi ne čuje se, vuče super. I na jednom pravcu dodam gas oštrije malo na oko 3300 obrtaja i plav dim kreće.... Stanem na 200m ispred kuće dimi kao šporet.... Parkiram u dvorište dimi i dalje.... Malo isturiram oblak dima... Nema nikakvih zvukova, vuče kao lud. Ali kažem turbina ne može da se pokrene prstina ni pola milimetara niti ima lufta, niti se vrti.... Ne znam kako ali tako je bilo i pre 5 meseci kada sam ga uzeo, pitao par njih ali niko nije znao razlog toga. Samo jednom mi se desilo da sam išao do sela 10km i kada sam išao u selo počeo je da dimi, stao ispred kuće dedine i počeo je malo neravnomeran rad, dam gas a obrtaji malo gore malo dole... Istavim ga sat vremena ugašenog, sednem obiđem 4 sela sa oštrom vožnjom po krivinama ni grama dima nikakvog... Najnormalnije radi. Ne znam stvarno.... Neki problem ima ali ja ne dolazim do zaključka. Sada mogu da nagađam, dihtung, zaptivka turbo punjača, separator, ventili... Karike... Ali ne dimi pri startu i laganijoj vožnji, vuče dobro, ne dimi na otvorenom putu kada se vozi uravnoteženo. Ali eto nekada mu stisnem jale gas i on kao da zapali 2dl ulja.... Ne prelazim mnogo kilometara pa ne mogu dati pouzdanu informaciju o potrošnji ulja, nije da ne troši ni kap kao što neki kažu ali ne troši ni neku količinu. Tipa dosuo sam možda 100g na 1500-2000km od prilike... Quote Share this post Link to post Share on other sites
podunavac 4 Posted April 28 (edited) Dolazim od majstora. Turbina je ok, okreće se nema lufta (verovatno ja nisam nešto lepo dohvatio pa se zato nije vrtela na prste). Povrat od separatora jeste mastan ali majstor kaže tu ne može da vuče ulje. On sumnja 1. Neodgovarajuće ulje (sipano eneos hyper) 2. Gumice ventila 3. Uljne karike lepe ili potrošene Savetuje prvo promenu ulja da se vidi da li ima promene. Neki savet? Edited April 28 by podunavac Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6829 Posted April 28 Savet je da promenis ulje i testiras. Lici na gumice ali ne mora da znaci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 2968 Posted April 28 Kada se "gumice" potroše tada mora biti dima na izduvu uvek a posebno pri većim obrtajima. Slažete se?! Kod tebe se dešava povremeno. Imam utisak da se majstor naoštrio da proveri uljne karike. Ako postoji ventil na separaciji ja sumnjam na njega. Ulje ne može tako da pravi problem sem da je totalni krš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 433 Posted April 28 Jos nisam video da gumice ventila propadnu na 1.3 motoru. U većini slučajeva budu karike. 1 2 podunavac, MS PK and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
DachoR 3 Posted April 29 (edited) Pozdrav svima, imam sledeci problem. Auto pri hladnom startu dimi, plavi dim uglavnom, to traje 15-20 sekundi i prestane. Kazaljka koja pokazuje broj obrtaja takodje kratko neravnomerno radi. Nakon par minuta voznje, npr stanem na semafor, izbacim iz brzine, opet krece plavi dim i to poprilicno. Posle malo duze voznje to prestane da se desava. Auto ide odlicno, lepo pali i vuce, uzbrdo ima snagu, deluje mi da ne trosi puno ulje. Skinut mu je DPF i softerski ugasen. Negde sam ciato da se desava ovakav problem nakon skidanja DPF-a da budu uradjene lose mape i da to moze biti uzrok problema(iz ovog razloga pisem post na ovoj temi). Dizne proverene prosle godine, ok su i dobile su kodove. Merena je kompresija, na jednom klipu niza od ostalih, 15 a ostali su oko 20. Da li je neko imao slicna iskustva i da li imate neki koristan savat? U pitanju je Fiat Evo 1.3 mjet, 84KS. Hvala. Edited April 29 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6829 Posted April 29 Kod tog motora obicno su takvi simptomi za lose dizne, a meni kao laiku taj cilindar koji ima kompresiju 15 je u problemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mare_kv 57 Posted April 29 11 hours ago, DachoR said: Pozdrav svima, imam sledeci problem. Auto pri hladnom startu dimi, plavi dim uglavnom, to traje 15-20 sekundi i prestane. Kazaljka koja pokazuje broj obrtaja takodje kratko neravnomerno radi. Nakon par minuta voznje, npr stanem na semafor, izbacim iz brzine, opet krece plavi dim i to poprilicno. Posle malo duze voznje to prestane da se desava. Auto ide odlicno, lepo pali i vuce, uzbrdo ima snagu, deluje mi da ne trosi puno ulje. Skinut mu je DPF i softerski ugasen. Negde sam ciato da se desava ovakav problem nakon skidanja DPF-a da budu uradjene lose mape i da to moze biti uzrok problema(iz ovog razloga pisem post na ovoj temi). Dizne proverene prosle godine, ok su i dobile su kodove. Merena je kompresija, na jednom klipu niza od ostalih, 15 a ostali su oko 20. Da li je neko imao slicna iskustva i da li imate neki koristan savat? U pitanju je Fiat Evo 1.3 mjet, 84KS. Hvala. Ti motori koliko znam imaju problem sa diznama i skupe su za remont. Mozda je najbolje da ih proveris ponovo kod bosiste, i ako pokaze da se su dobre, onda da se radi na tom cilindru gde fali kompresije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DachoR 3 Posted April 29 Nisu dizne, probane su i druge remontovane dizne ali rezultat je isti, jedino sto sam sa tim remontovanim primetio da se manje oseca neki specifican miris nafte. Kapiram ja ce morati da se otvara motor da se vidi kakvo je stanje, a to je skupa zajebancija i ne znam da li se isplati. Nadao sam se da moze biti do losih mapa posle skidanja DPF-a jer sam na nekom drugom forumu procitao da su ljudi imali takva iskustva, i da su resili to remapiranjem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
podunavac 4 Posted April 30 (edited) On 4/28/2023 at 7:47 PM, Goran Zemun said: Jos nisam video da gumice ventila propadnu na 1.3 motoru. U većini slučajeva budu karike. To me i čudi... Sipano je ulje Eneos 10w30 pre 1600-1800km. Jeste kada je hladnije 10 sekundi radi neravnomerno posle sve super. Evo vozim se lagano do 2500 obrtaja tri dana i dima nigde nema sve je super. Kada bih ga stisnuo na 3500 obrtaja pojavio bi se dim kao da mu neko prospe neko ulje u izduv (plav dim sve veći kada se stane u mesto, u vožnji na 80km/h se pojavi pa prođe za minut npr. Radio sam dijagnostiku sam, prvi put u životu i nisam stručnjak za te stvari nu malo jer prvi put gledam u to... Prelivi dizni variraju, kako se motor zagreva tako se ovi manji prelivi podižu... Nije mi jasno ovo što ne očitava treći klip a auto radi normalno. Edited April 30 by podunavac Quote Share this post Link to post Share on other sites
podunavac 4 Posted April 30 On 4/28/2023 at 7:42 PM, Mijailović P. said: Kada se "gumice" potroše tada mora biti dima na izduvu uvek a posebno pri većim obrtajima. Slažete se?! Kod tebe se dešava povremeno. Imam utisak da se majstor naoštrio da proveri uljne karike. Ako postoji ventil na separaciji ja sumnjam na njega. Ulje ne može tako da pravi problem sem da je totalni krš. Slažem se oko gumica... Evo separatora. Kada skinem crevo sa dekle kod lanca i duvam u nega vazduh prolazi najnormalnije na izlaz separatora, gornji deo koji vodi pored filtera za vazduh ka turbini. Pokušao da ga skinem i nema šanse odozgore. Užas gde su ga postavili... Inače interkuler je čist, nema dve kapi ulja ukupno. Ne znam da li je turbo na izduvu ok... To me zanima Quote Share this post Link to post Share on other sites
DachoR 3 Posted May 12 Citao sam da je moguce zameniti gumice ventila bez skidanja glave. Da li neko moze da preporuci majstora koji to radi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Alex84 0 Posted May 25 On 4/30/2023 at 10:27 AM, podunavac said: To me i čudi... Sipano je ulje Eneos 10w30 pre 1600-1800km. Jeste kada je hladnije 10 sekundi radi neravnomerno posle sve super. Evo vozim se lagano do 2500 obrtaja tri dana i dima nigde nema sve je super. Kada bih ga stisnuo na 3500 obrtaja pojavio bi se dim kao da mu neko prospe neko ulje u izduv (plav dim sve veći kada se stane u mesto, u vožnji na 80km/h se pojavi pa prođe za minut npr. Radio sam dijagnostiku sam, prvi put u životu i nisam stručnjak za te stvari nu malo jer prvi put gledam u to... Prelivi dizni variraju, kako se motor zagreva tako se ovi manji prelivi podižu... Nije mi jasno ovo što ne očitava treći klip a auto radi normalno. Prema uputstvu u taj motor ide ulje specifikacije 5w30 ACEA C2 zbog DPF filtera, a to što ti na momente dimi kao šporet smederevac mi liči na regeneraciju DPF filtera. Moguće da regeneracija nije odrađena do kraja, pa je često pokreće iznova kada postigne uslove. Quote Share this post Link to post Share on other sites