Jump to content
FAS Goran
nenana1

Fiat Grande Punto 1.3 MJet - lupa i izbacuje plavi dim

Recommended Posts

grande punto 1.3 multijet u voznji poceo da mi lupa i izbacuje plav dim.sta moze da bude nemam iskustva satim.auto pali ali mnogo slabo prima gas.hvala u napred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraj to kod majstora što pre! ako lupa kao što kažeš možda je pukla neka od karika pa te čeka generalka.

 

Imaš ovde više informacija

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65482-fiat-stilo-jtdmultijet-plavi-dim-na-auspuhu/&tab=comments#comment-1451730 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nenana1

 

Sve što je rekao @shomispc, plus ja možda ne bi ni vozio to kod majstora, ne bi ni palio više...nego na šlep pa kod majstora. Više bi značilo kada bi se moglo ovako virtuleno čuti to lupanje...ali svejedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, dešava se to da jednom u nedelju dana izbaci mali oblak plavog dima, jedva se vidi u retrovizoru. Plavi dim se pojavljuje samo kada prvi put ujutru upalim auto, tokom vožnje i paljenja u daljem toku dana tog dima nema. Bio sam kod Gorana i nije se potrefilo da za ta dva-tri dana bude dima i nije uspeo da nađe šta je problem pošto je na dijagnosti kako on kaže bilo kao da je auto nov... Treba uskoro da idem na more i pređem nekih 2000km, pa ne znam šta da radim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje ti je da uzmes rent a car(Punto 1.2 ti je 20 e dnevno) i ne razmisljas za letovanje a auto oteras u proveren servis kod ne rese kvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako bas budes morao da ides sa njim takvim na more, obavezno uplati neku od onih pomoci na putu, ponesi ulja, prati i dolivaj ako bude trebalo, i nemoj mnogo da ga gasiras, pravi pauze za hladjenje mozda malo cesce nego sto bi inace (tipa svakih 200-300 km). 

 

A sto se tice samog problema, meni kad je Stilo dimio plavo na hladnom startu, rekli su mi da su gumice ventila otisle i da tuda prolazi, medjutim meni je bilo na svakom hladnom startu, a ne ovako nekad da, nekad ne. Sta se tacno desava, ako Goran nije uspeo da utvrdi, tesko da cemo mi ovde uspeti ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pluto

Pa ako ti je sve na svom mestu (ulje, rashladna tečnost itd) i plus si ga proverio u servisu, onda mislim da nemaš šta da brineš.

Kapiram da si malo skeptičan, naročito pred put, ali verujem da je upravo taj put razlog što si se toliko alarmirao oko tog neprimetnog dima (kako ti kažeš) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako cu i da uradim, ponecu ulje i antifriz za svaki slucaj. Zaboravio sam da kazem, primetio sam da mu fali antifriz pre jedno mesec dana i sipao sam i od tada je sve okej, ulje sam sinoc proverio i nije nista potroseno. Takodje na poslednjem malom servisu, nisam sipao Seleniu nego Nisotek ulje, nisam 100% siguran, ali mi se cini da je od tad i poceo taj dim, ne znam ima li to neke veze, ali pretpostavljam da su svi do sada sipali Seleniu u njega, posto je meni ovo drugi servis i na prvom sam isto Seleniu sipao.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎7‎/‎15‎/‎2019 at 8:06 PM, Goksi1980 said:

Bolje ti je da uzmes rent a car

zbog ovog da uzme rent a car?? odgovorno nema sto! :D

@Pluto, vjerovali ili ne, mogu da budu grijaci.

Smrdi li dim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pih, ja sam otišao na more i vratio se sa autom koji upada u limp mode (turbo prepunjava, odlazi u overboost), u Makedoniji mi je na 200km/h uleteo u limp. Treba da servisiram turbinu, verovatno glavi varijabila, nadam se samo treba da se očisti od gareži i eventualno poravna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Zan Batist said:

zbog ovog da uzme rent a car?? odgovorno nema sto! :D

@Pluto, vjerovali ili ne, mogu da budu grijaci.

Smrdi li dim?

Danas ako bude pomirisaću dim, to mi je i Goran rekao, čim bude pomirisao odmah će znati o čemu je reč. Možda i gorivo, možda i to novo ulje, svakako auto ide normalno i nema nikakvih razlika u vožnji.

10 minutes ago, marko.jovanovic said:

Pih, ja sam otišao na more i vratio se sa autom koji upada u limp mode (turbo prepunjava, odlazi u overboost), u Makedoniji mi je na 200km/h uleteo u limp. Treba da servisiram turbinu, verovatno glavi varijabila, nadam se samo treba da se očisti od gareži i eventualno poravna.

Samo na m*da :D zaboravim da te pitam, jel tvoja Idea ona plava što se stalno vrti na Petlovom brdu?

Edited by Pluto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, moja Midea je crna, vozi se po Novom Beogradu, polako prelazi u kategoriju pomijare :D (žena vozi, to tako treba).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Zan Batist said:

zbog ovog da uzme rent a car?? odgovorno nema sto! :D

@Pluto, vjerovali ili ne, mogu da budu grijaci.

Smrdi li dim?

A sto da ne uzme? Sta je smesno da ostane covek u kvaru u sred noci,sa malo decom npr? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, Goksi1980 said:

A sto da ne uzme?

ne moze da ostane na put, malo dima nije kvar na autu uslijed kojeg otkazuje.

Savjeti na forum treba da su strucni i korisni, eventualno dijeljenje iskustva - praksa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 razloga, dok je malo i neprimetno slobodno vozi i prati nivo ulja i RT. Inače plavi dim ako si siguran da je uopšte plavi u većini slučajeva je do motornog ulja, pogotovo prvo paljenje najčešće do gumice ventila.. U svakom slučaju nije toliko urgentno i zabrinjavajuće da ne bi krenuo sa tim autom na letovanje. Možda si sipao i loše falš ulje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2019 at 3:31 PM, Zan Batist said:

ne moze da ostane na put, malo dima nije kvar na autu uslijed kojeg otkazuje.

Savjeti na forum treba da su strucni i korisni, eventualno dijeljenje iskustva - praksa.

Ne znas da li je malo dima ili mnogo dima,ako varira broj obrtaja moze da se desi da nema kompresiju na jednom cilindru.Forum ne sluzi za pametovanje ili nadmudrivanje nego za iznosenje nekog licnog iskustva u cilju da se pomogne coveku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Imam punto 3, 1.3mjt 62kw 2012-o. Pređenih 170.000 (provereno). Auto je relativno skoro kupljen. Problem je sledeći. Vozim ga lagano do 2.000obrataja dok se ne zagreje na radnu temperaturu. Zagrejan je, Hoću nekoga da zaobiđem ili sl. dodam gas i na 3.000 obrataja plav dim izbacuje kao lud.... Stanem on i dalje dimi plav dim... Nastavim lagano i dalje dimi, stanem isturiram oblak plavog dima. Ovo nije stalno ali desilo se već par puta za kraće vreme (nije u svakoj vožnji) .  Auto vuče super, nema nekih mana. Na dijagnostici sve ok. Dim je kao da troši mešavinu... Kao jaka mešavina u tomos kosilici e taj i miris ima. Jednom sam išao do sela sve super 10km...kada sam ulazio u selo počeo je da dimi opet plavo plavo ja stao ono oblak dima, i obrtaji skakuću kao da ne može da probije... Kao da se guši... Malo isturiram lagano do 3.000 rpm ma dimi haos... Ugasim ga, stoja je pola sata. Posle toga krenem išao 30km po krivinama uzbrdicama vozio ga baš oštro oštro ni gram dima nije pustio. Inače ne dimi ni na prvo paljenje, sve čisto niti smrdi... Može da se stoji iza auspuha i diše normalno. Da li turbo baca ulje ili se ulje odnekud slije povremeno na jačem gasu? JA sam bio utripovan da je to regeneracija ali uopšte nije jer sam sve proverio na dijagnostici... 

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mijailović P. Separator nisam menjao iskreno jer nigde nema neke tragove ulja (čuo da on masti i spolja kada nije dobar)  mada ja njega nisam ni video kod sebi (uskreno) a skidao sam poklopac motora, filter, zaštitni sunđer... Nisam ga zapazio. Da li on mora spolja da bude. Ja samo imam jednu cevku od iza koja ide iz usisne grane do vrha kutije za filter vazduha i tu je unutra neka gusta lepljiva masa po obodima. Da nije separator unutrašnji ili je skinut?

 

Može li da bude turbina (prva pomisao moja na žalost) pa da gurne ulje iz interkulera sa dna pod većim gasom (pritiskom =vakumom)? Nisam skidao interkuler do sada na njemu. 

Na prvoj slici cev koja vodi od usisne grane do vrha filtera vazduha (kućišta) 

Na drugoj slici nema klasičnog separatora ispod plastike. 

Na trećoj slici pokazujem cev ugrađenu u kučište fultera koja je iznutra masna i lepljiva kao med. 

 

IMG_20230424_084241.jpg IMG_20230424_084329.jpg IMG_20230424_084429.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@podunavac

Nisam poznavalac konkretnog motora pa nisam kompetentan.

Hteo sam da ukažem na eventualni problem jer su simptomi karakteristični a kako sam kažeš druge probleme nema u smislu snage i ostalog.

Iz tvog opisa se ne zaključuje problem sa turbo-m pa moja pretpostavka ide u pravcu ventilacije karterskih gasova i njihove regulacije.

Iz slika bi poznavaoci konkretnog motora, u koje ne spadam, mogli ukazati na konkretan problem.

Svakako, "lepljivoj masi" nije tamo mesto i to je još jedna stvar u prilog moje pretpostavke.

Pretresi i proveri dotična creva i cevi kao i sam interkuler pa će se već pojaviti neka naznaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao sam separator ulja... Nisu mogli gore da ga postave... Ispod usisne grane iza motora.... Užaš užas užas... Videću kako ću da ga skinem, odozdole ne može samo odozgore nekako na opipavanje. 

Raskačio sam gornje cevke usisa i usis ispred turbine, nema ništa spektakularno masno osim na maloj cevki koja ide od separatora preko kućišta filtera vazduha pa ulazi u račvu ispred turbine ona je masna. Sutra skidanje donjih creva interkulera ako imam vremena. 

Jedino što mi je mnogo mnogo čudno je to što prstima ne mogu da zarotiram turbinu ni malo... Stoji u mestu kao blokirana, kako, zašto? Sa dva prsta uhvatim osovinicu i ne mogu da je pomaknem ni 1mm...nema lufta u rotoru nema ništa. Auto normalno ide, vuče, nema problema.... Kako? 

 

IMG_20230424_160714.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...