Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ford gasi pola svojih modela

Recommended Posts

Ford odustaje od klasičnih automobila i okreće se SUV-ovima

 

ford%20v%2011.jpg

 

Ako možda želite da kupite Ford Fiestu, Focus ili Mondeo, onda je ovo možda i poslednja prilika da to i učinite. Čelnici Forda su odlučili da se fokusiraju na profitabilnije modele pa će u sledećim godinama većinu novca ulagati na razvoj i proizvodnju SUV-ova, crossovera i pickupova. Isporuke kompaktnih modela i limuzina su dosta pale u poslednjih nekoliko godina pa će Ford prilično smanjiti njihovu proizvodnju i otvoriti mesto za modele, koji donose više novca. Mnogo novca će otići i u razvoj električnih automobila, Ford u sledećih pet godina namerava da predstavi 13 novih EV-ova.

 

U Fordu će o električnim automobilia brinuti - ''Team Edison''

I Ford ima ozbiljne planove što se tiče električnih automobila. U sledećih nekoliko godina žele na tržištu da predstave nekoliko modela.

 

ford%20ev%201.jpg

 

Osnovana je i posebna grupa koja će biti zadužena za EV razvoj u kompaniji, a zove se ''Team Edison''. Ime je dobila po, naravno, svetski poznatom inovatoru. ''Team Edison'' radiće samo na električnom pogonskom sklopu i neće imati nikakve veze sa razvojem hibridne tehnologije. Električni crossover stiže sledeće godine i imaće autonomiju od skoro 500 kilometara, ali ''Team Edison'' će se pobrinuti da uskoro na tržište stigne još Fordovih EV-ova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford će obustaviti proizvodnju svih limuzina za američko tržište

 

ford-fusion 1.jpg

 

Ford je najavio da će obustaviti proizvodnju svih limuzina za američko tržište, kao i još nekih putničkih automobila, kako bi se fokusirao na SUV/krosover modele i kamionete. Plan američkog proizvođača da u budućnosti odustane od tradicionalnih limuzina otkriven je u kompanijskom izveštaju za prvi kvartal 2018. U njemu se navodi da Ford neće započeti razvoj sledeće generacije modela kao što su Fusion (poznat kao Mondeo u Evropi) i Taurus, ali ni Fieste Sedan, pa će aktuelne verzije ovih modela, nakon okončanja svog proizvodnog ciklusa, biti ukinute u narednih nekoliko godina.

 

ford fiesta 3.jpg

 

Od klasičnih putničkih vozila, Ford će zadržati Mustang i nedavno predstavljeni Focus. Razlog za odustajanje od razvoja sedana u SAD krije se u želji kompanije da uveća profit, a to će postići SUV/krosover modelima i kamionetima, koji su sve populanriji i traženiji kod kupaca. Drugim rečima, ''Ford će se takmičiti tamo gde može da pobedi'', objašnjava izvršni direktor kompanije, Džim Heket. Nova strategija Forda predstvalja promenu u odnosu na ranije najave te kompanije da planira razvoj nove generacije modela Fusion. Sa druge strane, proizvođač želi da poveća prodaju uspešnih modela, kao što su pikap serije F-150, SUV Explorer i Escape, uvođenjem hibridnog pogona i električnih verzija, a u planu je i obnova još jednog čuvenog ''terenca'' iz istorije Forda - modela Bronco.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford: Ne ubijamo automobile, ponovo ih stvaramo

 

ford off-road.jpg

 

Ford je nedavno odlučio da ''ugasi'' skoro sve svoje modele i zameni ih isključivo SUV segmentom. Opstaće samo zaštitni znak kompanije Mustang, te Focus Active. Dok javnost ističe da Ford ubija automobile, direktor kompanije Džim Heket tvrdi da samo menjaju ideju o celom konceptu. ''Prosto stvaramo novi američki automobil. Ne želimo da izgubimo kupce, želimo da im pružimo ono što nam govore da im je potrebno'', kaže Heket. Ford umiruje javnost i u vezi sa cenom ističući da će i dalje nuditi pristupačne automobile, bez obzira što su na tržištu SUV modeli po pravilu skuplji od kompaktnijih segmenata. ''Ne želimo da bilo ko pomisli da odustajemo od nečega. Samo idemo ka modernizaciji. Iz Forda stiže uzbudljiva nova generacija vozila'', dodao je direktor kompanije.

Do 2020. oko 90 odsto Fordovih automobila će biti SUV i kamioneti. Kompanija obećava jednu od najsvežijih linija u industriji na početku nove decenije, poput potpuno električnog SUV-a inspirisanog Mustangom koji će se zvati Mach 1, novog Bronca, manjeg terenskog SUV koji se u javnosti trenutno potpisuje samo kao ''Beba Bronco''. Međutim, negativan odjek koji je u javnosti izazvala najava maksimalnog fokusiranja na SUV segment smeta čelnicima Forda.

 

ford broco.jpg

 

''Voleo bih da su vesti malo drugačije, naslovi izgledaju kao da se Ford povlači. U stvari, to ne može biti dalje od istine'', rekao je izvršni predsednik kompanije Bil Ford.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki novi Fordov SUV imaće hibridni pogon

 

ford off-road.jpg

 

Nakon što je najavio da će imati u ponudu hibirdni pogon u popularnim modelima poput Mustanga i F-150, Ford je otkrio da će svaki novi predstavljeni SUV imati ovu pogonsku opciju. Plan o hibridizaciji će zaživeti u narednih nekoliko godina i imaće ogroman uticaj na Fordovu liniju modela sada kada se američki gigant odrekao razvoja sedana. Ford nije otkrio detalje, ali je kompanija ranije najavila predstavljanje 40 elektrifikovanih modela u svetu do 2022. godine. To uključuje i 16 modela na isključivo električni poton, među kojima će biti i novi SUV baziran na Focusu, a inspirisan Mustangom, najavljen za 2020. Dok je kod većine elektrifikovanih automobila fokus na efikasnosti, Fordov pristup ovom segmentu je unapređenje performansi, mogućnosti i udobnosti. Primera radi, hibridna verzija popularnog kamioneta F-150 će imati električni generator koji će moći da se koristi za napajanje alata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford razmatra ukidanje nekoliko modela u Evropi

 

179717-ford c 11.jpg

 

Američki proizvođač želi da napravi više mesta za SUV modele u svom evropskom portfoliju, s obzirom na to da je ovakav tip vozila sve popularniji na Starom kontinentu. Prvi izveštaji kažu da Ford razmatra ukidanje više modela, kao što su: Mondeo, Galaxy, C-Max i S-Max. Prodaja C-Maxa opala je u prvoj polovini tekuće godine u Evropi za čak 18%, Mondeo bi mogao u penziju jer je i njegov američki brat, Fusion, poslat u istoriju.

Sa druge strane, tri SUV modela koje Ford nudi u Evropi, Kuga, Egde i EcoSport beleže dobre tržišne rezultate. Kuga i EcoSport zabeležili su rekordne rezultate u drugom kvartalu, uprkos tome što je Kuga automobil koji je na zalasku tržišne karijere. Osim toga, američkom brendu veliku štetu nanosi i ''brexit''. Naime, Velika Britanija je najveće pojedinačno tržište za Ford u Evropi. Zbog neizvesnosti oko napuštanja EU, prodaja novih automobila u ovoj zemlji je u poslednjih 18 meseci u velikom padu. Dakle, Ford će definitivno ponuditi još SUV i krosover modela u Evropi. Najracionalnije je da u penziju prvo odu predstavnici minivan segmenta, koji je pretrpeo najveći udar usled SUV ofanzive. Takođe treba očekivati dublju saradnju Forda i PSA grupacije, pre svega na razvoju novih agregata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko mušterija će Ford izgubiti?

 

ford mustang 10m.jpg

 

U aprilu je Ford objavio šokantnu vest i najavio da će u bliskoj budućnosti ugasiti gotovo sve putničke automobile marke, na američkom tržištu. Preživeće samo Mustang i novi krosover zasnovan na Focusu, a proizvođač se nada da će zadržati kupce tako što će im ponuditi veći izbor krosovera, terenaca i pikap modela. Međutim, istraživanje koje je sproveo ''Cox Automotive'' kaže sasvim suprotno. Ova nezavisna kuća navodi da je ispitala ukupno 2.697 vlasnika trenutnih Fordovih modela i došla do nekih iznenađujućih rezultata.

 

Oko polovina ispitanih kaže da ne želi da pređe na krosover što znači da će u budućnosti voziti automobile konkurencije dok svega 10% njih planira da kupi neki veći Fordov krosover. Određeni broj vozača (5%) smatra da će njihov sledeći automobil biti Mustang, a 13% se odlučilo za Ranger ili F-Series pikap. Iako je Cox Automobile sproveo istraživanje na relativno malom broju ispitanih, rezultati sigurno nisu ohrabrujući za Ford. Posle sedam meseci ove godine prodaja Fordovih automobila je pala za 14.5% na 287.593 primeraka na domaćem tržištu, ali su pikap modeli, krosoveri i terenci u velikom plusu. Ništa bolje nije prošao ni luksuzni Lincoln, a prodaja njegovih automobila je manja za 32.2%.

Američki proizvođač vozila kaže da segment poslovanja koji se odnosi na putničke automobile, radi sa velikim gubitcima već godinama, a njihovo gašenje će uštedeti kompaniji oko 800 miliona dolara na godišnjem nivou. Ford takođe dodaje da tržište velikih vozila raste tolikom brzinom da su šanse velike da će privući kupce nekog od konkurentskih putničkih automobila koji imaju u planu prelazak na krosovere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford će prestati da proizvodi modele Mondeo, Galaxy i S-Max

 

Ford Mondeo 2014.jpg

 

Ford će prestati da proizvodi pojedine modele automobila u sklopu planiranog restrukturiranja poslovanja, izjavili su izvori za ''The Times''. Ford će prestati da proizvodi modele Mondeo, Galaxy i S-Max pa će se zatim fokusirati na unosnija SUV vozila.

 

Ford Galaxy 111.jpg

 

Takođe planiraju da smanje broj ovlašćenih distributera. U julu je glavni izvršni direktor Forda Jim Hackett izjavio da nameravaju da potroše 11 milijardi dolara na restrukturiranje poslovanja u Evropi.

 

127561-ford s 1.jpg

 

Fordova evropska filijala je zaključila drugo tromesečje sa gubitkom od 73 miliona dolara a dodatne probleme zadaje im i ''Brexit'', piše londonski list. Analitičari Morgan Stanleya procenjuju da bi Ford mogao da otpusti čak 12 posto od ukupno nešto više od 200.000 svojih radnika i da će otkazi u velikoj meri biti koncentrisani u Evropi. ''The Times'' piše da će priprema restrukturiranja potrajati nekoliko meseci i da bi mogla da rezultira formiranjem zajedničkog ulaganja sa partnerom u koje bi Ford uključio evropsku filijalu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford negirao navode da ukida Mondeo i da otpušta 24.000 radnika u Evropi

 

116946-ford mondeo 55.jpg

 

Ford je negirao navode medija da ukida Mondeo na evropskom tržištu i da otpušta 24.000 radnika u Evropi. Prema izveštaju ''Sandej tajmsa'', koji je zasnovan na procenama analitičara kuće ''Morgan Stenli'', Ford navodno planira da smanji ukupan broj zaposlenih (202.000) za 12%, uglavnom otpuštajući znatan broj svojih radnika u Evropi. Ford zaista namerava da izvrši restrukturiranje svojih poslova na Starom kontinentu, gde je između aprila i juna zabeležio gubitke od oko 73 miliona dolara. U pomenutom izveštaju se dalje iznosi podatak da kompanija takođe planira da ukine modele Mondeo, Galaxy i S-MAX, i da ih zameni profitabilnijim krosoverima. Ford je, međutim, odbacio navode iz ovog izveštaja.

 

''U Evropi trenutno imamo najveću ponudu naših vozila do sada. Redovno vršimo procenu tržišta i na osnovu kretanja trendova i zahteva kupaca donosimo planove i odluke u vezi sa prodajom naših modela u budućnosti. Za sad u tom pogledu nema nikakvih promena'', kažu u Fordu. U saopštenju se navodi sa Mondeo ostaje jedan od ključnih modela u ponudi Forda na evropskom tržištu. ''Pripremili smo unapređenja za ovaj model koja će biti dostupna do kraja godine, uključujući nove motore i redizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti, kao i poboljšanja modela Mondeo Hybrid.'' U Fordu kažu i da su navodi o broju radnika koji će biti otpušteni čiste medijske spekulacije i ne žele da ih komentarišu. Proizvođač je negirao i planove za ukidanje MPV modela Galaxy i S-MAX. Inače, evropski Mondeo i pomenuta dva minivana izrađuju se u fabrici u Valensiji, u Španiji, gde se još sklapaju i SUV Kuga i multifunkcionalni Ford Connect.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford prestaje da reklamira klasične automobile

 

ford-fusion 1111.jpg

 

Nakon što je početkom aprila objavio da će u Americi obustaviti prodaju limuzina bilo je pitanje trenutka kada će se odluka sprovesti u praksi. Njoj smo sve bliže, a to potvrđuje i najnovija vest da će Ford u budućnosti reklamirati isključivo Mustang, seriju F, kao i SUV-ove i crossovere, dok će legende poput Fieste i Focusa zauvek nestati. Za sada samo na televiziji i ostalim medijima, gde se ukidaju reklame za celokupnu limuzinsku ponudu Forda, javlja ''Automotive News''. Potpuno neočekivana vest, posebno jer će Fusion ostati u prodaji još pune dve godine. Sa druge strane, dodatni impuls prodaji crossovera daće oslobođena finansijska sredstva, a to se posebno odnosi na EcoSport, kao i električni Mach 1 koji tek treba da stigne. Prevedeno to znači da će Mustang ostati jedini ''normalan'' auto u Fordovoj ponudi na američkom tlu. Neće biti ni Focusa Active, blago povišene verzije novog kompakta, koja je trebalo da se uvozi iz Kine. Pogađate, odustajanje od uvoza je posledica trgovinskog rata Trampove administracija sa Kinom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford otpušta 24.000 radnika

 

143443-ford rs 11.jpg

 

Ford planira otpuštanje 24.000 radnika širom sveta u okviru ''redizajna'', kako se veruje, pod uticajem tarifa koje je uveo američki predsednik Donald Tramp. Kompanija planira otpuštanje kako bi mogla da se nosi sa konkurencijom kao što su ''Dženeral motors'' i ''Folksvagen''. Ford, koji je u julu najavio restrukturiranje u vrednosti od 25.5 milijardi dolara, najavio je planove smanjenja radne snage širom sveta. ''Mi smo sada u ranoj fazi reorganizacije svoje globalne radne snage kako bismo ispunili strateške ciljeve kompanije, stvorili dinamičnije i jače radno okruženje i postali opremljeniji za biznis'', saopšteno je iz Forda. U saopštenju se navodi da će reorganizacija voditi smanjenju broja radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford na meti kritika u Francuskoj zbog zatvaranja fabrike

 

Ford logo.jpg

 

Ford se našao na meti kritika francuske vlade zbog planiranog zatvaranja fabrike menjača na jugozapadu zemlje u kojoj je zaposleno 850 ljudi. Nakon burnog sastanka, ministar privrede Bruno Le Maire je ljutito komentarisao nameru američke grupe da zatvori fabriku nedaleko od Bordoa umesto da je proda francuskom kupcu. ''Ako misle da tek tako mogu da stave ključ u bravu i da državne i lokalne vlasti neće reagovati, greše'', rekao je novinarima Le Maire. ''Borićemo se i nećemo dopustiti da nas iskorišćavaju. Fordov stav ne može da se brani, a protiv neodbranjivog mora da se bori'', dodao je francuski ministar.

 

Ford je u februaru objavio da će prestati da investira u fabriku u Blankefortu, koja proizvodi menjače od 1972. godine. Njihovo saopštenje se našlo na dnevnom redu francuske i američke vlade. Fabrika je postala novo bojno polje francuskih sindikata i američkih multinacionalnih kompanija koje u Francuskoj često opisuju kao bezdušne kapitaliste sklone ukidanju radnih mesta. Gradonačelnik Bordoa i bivši premijer Alain Juppe su sa sastanka sa Fordovom upravom izašli pre njegovog završetka, optužujući kompaniju da ''nas vuče za nos''. Juppeova i Le Maireova ljutnja se fokusirala na Fordovu nesklonost ponudi proizvođača ''Punch Powerglidea'' sa sedištem u Strasburu, koji je bio spreman da kupi fabriku uz obećanu dodatnu pomoć države. ''U petak sam telefonski razgovarao sa predsednikom Forda i rekao mi je da između Punchove kupovine fabrike i njenog zatvaranja Ford preferira zatvaranje fabrike'', rekao je Le Maire. ''Nikako se ne slažem sa takvim izborom'', naglasio je francuski ministar privrede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford svaki ''ugašeni'' sedan model menja krosoverom

 

ford eco 1211.jpg

 

Ford je zaprepastio javnost odlukom da izbaci sve sedane iz ponude u Severnoj Americi, ali će svi modeli dobiti zamene u vidu krosovera. Američki gigant planira da Fiestu, Focus i Fusion zameni krosoverima koji će imati približno istu cenu na tržištu. Ford mora brzo da reaguje kako bi sprečio odlazak vernih kupaca kod konkurencije, s obzirom da je izbacivanje sedana povećalo cenu njegovih modela. Do sada je najjeftiniji Ford bila Fiesta sa početnom cenom od 14.260 dolara, a trenutno je to EcoSport sa 19.999. Nema detaljnih informacija o novim modelima, niti njihovoj ceni, osim toga da će biti mali i robusni.

 

182456-ford escape.jpg

 

Osim novih krosovera, Ford u bliskoj budućnosti planira nove generacije modela Escape i Explorer, kao i prvog električnog SUV-a baziranog na Mustangu koji je do sada bio poznat pod nazivom Mach 1.

 

185354-ford ev.jpg

 

Ford se javno izvinio mreži svojih dilera zbog izbacivanja sedana u Severnoj Americi zbog gubitaka koje im je do donelo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford sprema Mustang sa četvoro vrata?

 

ford mustang coupe 4door.jpg

 

Američki Ford planira da potpuno renovira svoju kompletnu liniju automobila uz fokus na SUV, krosovere i kamionete, ali će ''seču'' sedana i hečbeka preživeti i Mustang. Ali ne samo da je ''preživeo'', nego će Mustang dobiti i znatno veću ulogu od dosadašnje, jer Ford osim što planira električni krosover baziran na Mustangu, navodno želi da napravi i sedan sa četvoro vrata u kupe stilu. Taj Mustang bi pokretao V8 agregat pa bi bez sumnje na tržištu bio konkurencija vladarima klase poput Audija A7 i pre svih Porsche Panameri. Pomenuti V8 bi navodno koristio tehnologiju sličnu onoj iz manjih EcoBoost motora, ali bi ova 5,0-litarska jedinica imala dva turba, po jedan za svaki cilindarski blok. Ako dobije zeleno svetlo, ovaj Mustang sa četvoro vrata će stići najverovatnije tek sa novom generacijom modela, ali nije nemoguće da se pomenuti V8 agregat u jednom trenutku nađe i u standardnoj verziji Mustanga sa dvoja vrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford prekida proizvodnju modela C-Max i Grand C-Max

 

ford c-max 88.jpg

 

U Fordu su doneli konačnu odluku o povlačenju iz proizvodnje monovolumena C-Max i Grand C-Max. U evropskoj filijali Forda su još krajem jula nagovestili mogućnost povlačenja iz proizvodnje monovolumenskih modela C-Max i Grand C-Max (sedam sedišta) koji su na evropskim tržištima izgubili bitku sa slično koncipiranim modelima iz rastućeg SUV/crossover segmenta i pridružiće se ranije povučenom modelu B-Max na čije mesto je uskočio crossover EcoSport koji se proizvodi u Rumuniji.

 

ford c-max 99.jpg

 

Ford modele C-Max i Grand C-Max proizvodi u svojim nemačkim pogonima sa čijih proizvodnih traka silazi i aktuelni Focus, a u američkom automobilskom gigantu su već počeli pregovore s predstavnicima radnika o smanjenju broja radnih mesta, što će izazvati prestanak proizvodnje pomenutih monovolumena. Prema izveštajima nemačkih medija, ukidanjem jedne od tri dosadašnje smene u fabrici u nemačkom gradu Saarlouisu bez posla će ostati 1.600 radnika. U Fordu za sada ćute o sudbini većih monovolumenskih modela S-Max i Galaxy koji su osveženi pre nekoliko meseci, a prestanak proizvodnje modela C-Max i Grand C-Max pravdaju i činjenicom da bi njihovo prilagođavanje najnovijim evropskim normama o emisiji izduvnih gasova bilo preskupa investicija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska vlada otvorena za privremeno vlasništvo nad Fordovom fabrikom

 

Ford logo.jpg

 

Francuski ministar finansija Bruno Le Maire je saopštio da je otvoren za mogućnost da država privremeno postane vlasnik pogona američkog Forda pred gašenjem kako bi se sprečio gubitak velikog broja radnih mesta. U fabrici u gradu Blanquefortu na jugozapadu Francuske, u kojoj se od 1972. godine proizvode menjači za Fordova vozila, zaposleno je približno 850 radnika. Ford je prošle nedelje odbio ponudu potencijalnog kupca fabrike u kojoj planira da ugasi proizvodnju do avgusta 2019. godine. Potez je razljutio francusku vladu koja pregovara s potencijalnim kupcima i bio je povod ministru finansija da optuži kompaniju za ''izdaju''. Ministar Le Maire poručuje i da je spreman da razmotri mogućnost da država uskoči kako bi se sprečilo zatvaranje fabrike. Upitan da li postoji mogućnost da država kupi fabriku od Forda i zatim je proda francusko-belgijskom proizvođaču opreme Punch Powerglideu čiju ponudu je Ford odbacio, Le Maire je za televiziju BFM izjavio: ''Zašto da ne? Otvoren sam za takva rešenja''.

 

''Otvoren sam za najoriginalnije rešenje koje garantuje opstanak uspešnog industrijskog pogona, koji ima dobrog (potencijalnog) kupca i apsolutno predane radnike'', rekao je ministar. Fordova fabrika je novo poprište sukoba francuskih sindikata i američkih multinacionalnih kompanija koje žele da smanje poslovanje u Francuskoj. U Punch Powerglideu su naglasili da će preuzeti 400 radnika, što su sindikati prihvatili, izrazivši zauzvrat spremnost na trogodišnji period zamrzavanja plata i na fleksibilno radno vreme. U Fordovoj francuskoj filijali FAI su poslovni plan kompanije Punch ocenili neuverljivim, poručivši da će radnicima umesto toga ponuditi otpremnine. Takvu odluku je predsednik Emanuel Makron ocenio ''neprijateljskom i neprihvatljivom''. Le Maire je izjavio da je ponovo telefonom razgovarao sa šefom Fordovih operacija u Evropi Stevenom Armstrongom. Ministar je upozorio da Ford u ovoj aferi rizikuje ''veliki gubitak ugleda''. To je prvi veći sukob francuske vlade i neke multinacionalne kompanije od prošlogodišnjeg dolaska na vlast Makrona, centriste usmerenog preduzetništvu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford najavio otpuštanja u Evropi

 

179716-ford c 1.jpg

 

Ford je saopštio da planira veliko restrukturisanje svog poslovanja u Evropi, uključujući smanjenje broja zaposlenih, da bi povećao profitabilnost. Cilj nove strategije je smanjenje strukturnih troškova i redizajniranje prozvodne linije komercijalnih i putničkih vozila, kao i uvoza. ''Preduzimamo odlučnu akciju radi transformisanja Fordovog poslovanja u Evropi'', izjavio je Stiven Armstrong, potpredsednik kompanije i predsednik odeljenja za Evropu, Bliski istok i Afriku. Ford nije precizirao koliko radnika će biti otpušteno, ali je naglasio da se nada da će biti dobrovoljnih raskida ugovora o radu.

Jedna od konkretnih mera je okončanje proizvodnje malih automatskih menjača u francuskom Bordou. U Nemačkoj će biti završena proizvodnja modela C-Max i Grand C-Max kao odgovor na pad potražnje u Evropi za kompaktnim multifunkcionalnim modelima. Ford navodi da će u Rusiji izvršiti stratešku reviziju rada kompanije ''Ford Solers'' i da je na stolu nekoliko opcija za restrukturisanje. Kompanija planira i da konsoliduje svoje sedište u Britaniji. Ford u Evropi zapošljava oko 53.000 ljudi, što je više od četvrtine ukupnog broja radnika američkog giganta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford menja svoju poslovnu politiku na evropskom tržištu

 

ford mach 1.jpg

 

Ford će potpuno da restruktuira svoju poslovnu politiku na evropskom tržištu. Ford će se koncentrisati na osnaživanje konkurentnosti i profitabilnosti kompanije. Kao važan korak u tom planu je elektrifikacija svih modela koji budu ponuđeni na ''Starom kontinentu''. Iz Forda ističu da će u to biti uključeni svi novi modeli, kao i nove verzije aktuelnih od Fieste do Transita, uključujući i novi Focus. Jedan od stubova nove strategije biće uvoz, a među modelima koji će biti oslonac toga je novi potpuno električni krosover model inspirisan Mustangom čija je premijera zakazana za april.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford potvrdio da radi na manjem pick-up modelu

 

ford pu 11.jpg

 

Ford je tokom prošle nedelje predstavio osveženu evropsku verziju pick-up modela Ranger, a sada je stigla i zvanična potvrda da ovaj proizvođač radi na razvoju novog manjeg pick-up vozila koji će se u skoroj budućnosti stići na tržište. Tačnije, Fordov izvršni potpredsednik Jim Farley je izjavio da ovaj proizvođač ''istražuje mogućnosti razvoja pristupačnijih verzija svojih pick-up vozila'' i da ''možemo očekivati nova imena u ponudi ispod onih koje Ford nudi danas.''

Prve glasine o manjem pick-up modelu su se pojavile krajem prošle godine. Za sada o ovom modelu još uvek nema nikakvih zvaničnih informacija, ali dobro upućeni izvori tvrde da će se taj model bazirati na platformi novog Focusa. Zato će od Focusa pozajmiti i većinu motorizacije, ponudu menjača i drugih komponenti. Mali pick-up nije novost za Ford s obzirom da se na pojedinim tržištima svojevremeno prodavao pick-up baziran na Fiesti pod nazivom Courier, pa zato neki pretpostavljaju da bi upravo taj naziv mogao da se vrati sa novim pick-up modelom. Za sada nema potvrda da će ovaj model stići u Evropu, ali je to verovatno s obzirom na rast popularnosti ovakvih vozila na Starom kontinentu. Početak prodaje se očekuje tokom 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska odbila plan kompanije Ford za zatvaranje jedne od njenih fabrika

 

fordwhichann.jpg

 

Francuske vlasti su odbile plan Forda za zatvaranje jedne od fabrika. Francuske vlasti su odlučile da potencijalnom kupcu, jednom francusko-belgijskom proizvođaču automobilske opreme, daju više vremena da poboljša ponudu. Vlasti Blankfura, opštine na jugozapadu Francuske, u kojoj Fordova fabrika ''Akviten indastriz'' (Acquitaine Industries) od 1972. godine proizvodi korpe za menjače, odbacile su plan kompanije da otpusti 850 radnika, pozivajući se na proceduralne ''propuste''. Tom odlukom su, prema vladinim izvorima, kompaniji ''Punš-Poverglid'' (Punć-Poverglide) iz Strazbura date još dve sedmice da poboljša ponudu koju je Ford ranije odbacio. Francuske vlasti će potom imati 21 dan da razmotre situaciju, a istovremeno žele da i Ford unapredi svoju ponudu kako bi se bolje zaštitila radna mesta ako u avgustu zatvori svoju fabriku.

 

Kupovinom akcija od Forda kompanija ''Punš-Poverglid'' mogla bi da spase 350 radnih mesta u fabrici, izjavio je Žan-Mark Šavon, predstavnik sindikata ''Fors Uvrije''. Ford, koji je najavio zatvaranje fabrike pre skoro godinu dana, odbacio je prošlog meseca ponudu ''Punš-Poverglida'' koju je francuska država podržala, ocenivši njihov poslovni plan kao neubedljiv i dodajući da će umesto toga ponuditi radnicima socijalni program kao tehnološkom višku. Francuski predsednik Emanuel Makron je tu odluku Forda nazvao ''neprijateljskom i neprihvatljivom''. To je prvi ozbiljniji sukob između vlade i jedne multinacionalne kompanije od kada je Makron pre dve godine došao na vlast.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford priprema SUV novitete za evropsko tržište

 

ford eur.jpg

 

Na talasu rasta prodaje SUV modela, američki proizvođač priprema novitete za evropsko tržište. Iz godine u godinu u Evropi raste interesovanje kupaca za SUV/krosover automobile, pa je tako tržišni udeo ove vrste vozila u 2018. dostigao 35% ukupne prodaje četvorotočkaša. Ford želi da uhvati korak sa ovim trendom i planira obnovu game SUV modela. Najprodavaniji Fordov SUV na evropskom tržištu je Kuga. U 2018. kupcima je isporučeno 153.542 primerka ovog modela. Iza njega je potkompaktni EcoSport koji je tokom protekle godine stigao na adrese 111.856 novih vlasnika, uz rast od čak 78% u odnosu na 2017. Sa druge strane, Ford Edge je prodat u svega 9.527 primeraka, uz pad od 41% na godišnjem nivou. Američki proizvođač zato namerava da model Edge u Evropi zameni novom Kugom sa 7 sedišta. Osim toga, predviđena je i smena generacija regularne verzije Ford Kuge sa 5 sedišta, a naslednika će dobiti i EcoSport. Pored navednih modela, Ford je najavio lansiranje još jednog SUV vozila, čije ime za sada nije otkriveno, tako da je pred nama zanimljiva godina kada su u pitanju evropske premijere novih Fordovih SUV automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford zatvara fabriku u Brazilu

 

86905-ford fiesta 111.jpg

 

Ford je saopštio da će zatvoriti svoju najstariju fabriku u Brazilu. Kompanija će izaći iz biznisa sa teškim komercijalnim kamionima u Južnoj Americi, u okviru restrukturiranja s kojim nastoji da zaustavi ''proizvodnju'' gubitaka širom sveta. Ovaj potez američkog proizvođača vozila znači za više od 2.700 zaposlenih gubitak radnih mesta. Ford je ranije objavio da će globalna reorganizacija, koja će uticati na hiljade radnih mesta i moguće zatvaranje fabrika u Evropi, koštati kompaniju 11 milijardi dolara. Fabrika predviđena za zatvaranje u Brazilu nalazi se u Sao Bernardo do Kampu, industrijskom predgrađu Sao Paula, i radi od 1967. godine. Prvo je proizvodila brojne modele automobila pre nego što se preorijentisala pretežno na kamione 2001. godine. Pravi kamione marke F-4000 i F-350, kao i Fiesta male automobile, koji se slabo prodaju.

 

Gašenje radnih mesta u brazilskom industrijskom centru predstavlja psihološki udarac za novu vladu krajnje desnice predsednika Žaira Bolsonara, koja se bori sa stopom nezaposlenosti od preko 11 odsto. Akcije Forda su zaključene na berzi u Njujorku sa dobitkom od 3.4 posto, na 8.83 dolara. Iz sindikata u Sao Bernardu nisu odmah reagovali na Rojtersov zahtev za komentarom. Međutim, gradonačelnik Sao Bernarda, Orlando Morando, žestoko je negodovao, navodeći da Ford nije prethodno dao nikakvo upozorenje i da nije razgovarao o zatvaranju fabrike sa radnicima. ''Direktno će biti pogođeno 2.800 porodica i indirektno još 2.000 porodica, koje su zaslužile priliku da reaguju. Ovo je kukavički čin'', navodi se u saopštenju Morandove kancelarije. Portparol Forda odbio je da precizira broj radnih mesta koja će biti ugašena, ali je priznao da će to imati ''značajan uticaj'', dodajući da će proizvođač automobila raditi sa sindikatima i drugim pogođenim stranama na ''koracima koji slede''. Prodaja Fordovih automobila i lakih kamiona u Brazilu porasla je za 10 odsto između 2017. i 2018. godine, zaostajući za rastom od 15 procenata koji u periodu posle recesije beleži auto-industrija u celini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Americi prestala proizvodnja Ford Taurusa

 

189846-ford taurus.jpg

 

Jedna kratka vest iz Forda koji je objavio da je u fabrici u Čikagu i zvanično prestala proizvodnja modela Taurus u SAD. Model sa istim imenom se inače i dalje pravi u Kini, gde je predstavljen 2016. godine, pri čemu se tamo radi o vozilu napravljenom na produženoj platformi Ford Fusiona. Prvi Taurus je u SAD-u predstavljen na sajmu u Los Anđelesu 1985. godine (1989. je stigao i Tuarus SHO sa YAmahinim V6 motorom i 220KS), a treba reći da je Ford do sada proizveo preko 8 miliona vozila sa ovim nazivom (svih genearcija zajedno). Ford je takođe najavio da će investirati milijardu dolara za proširenje svojih proizvodnih kapaciteta u Čikagu, kako bi bio spreman za proizvodnju 2020. Ford Explorera, Ford Police Interceptora i novog Lincoln Aviatora. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford planira da ukine više hiljada radnih mesta u Evropi

 

Ford Fiesta Active

 

Ford planira da ukine više od 5.000 radnih mesta u Nemačkoj, a smanjiće broj radnih mesta i u Velikoj Britaniji. Ford je ponudio programe dobrovoljnog otpuštanja zaposlenih u Nemačkoj i Britaniji, navodi se u saopštenju. Ovo je deo plana za preokret koji je najavio proizvođač automobila u januaru, a koji bi uključivao smanjenje više hijada radnih mesta, razmatranje zatvaranja pogona i prestanak proizvodnje linija vozila koje stvaraju gubitke. Ukupan broj radnih mesta pogođenih u Britaniji tek treba da se utvrdi, stoji u saopštenju kompanije. Ford je takođe objavio da će pojednostaviti svoju liniju tako što će ''poboljšati ili napustiti manje profitabilne linije vozila''. ''Ford Europe'' godinama gubi novac i pritisak za restrukturiranje poslovanja povećao se od kada je glavni rival General Motors povećao profit prodajom svojih Opela i ''Voksola'' francuskom Peugeot-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Ford Taurus samo za Kinu

 

190448-ford t 1.jpg

 

Ford je nadavno objavio da je u fabrici u Čikagu i zvanično prestala proizvodnja modela Taurus u SAD, ali je i potvrdio da će se limuzina sa ovim imenom i dalje praviti u Kini. I upravo će ta kineska verzija uskoro moći da se dobije u restilizovanom izdanju, što potvrđuju i ove slike obnovljenog Taurusa. Aktuelni Taurus je u Kini predstavljen u aprilu 2015. godine, dok će ovaj obnovljeni model najverovatnije imati promociju sledećeg meseca na sajmu u Šangaju.

 

190449-ford t 11.jpg

 

Automobil između ostalog privlači pažnju izmenjenom prednjom maskom, doteranim svetlima, blago promenjenim branicima, hromiranim detaljima, desetokrakim alu točkovima i panoranskim krovom, dok će u komfornom enterijeru nuditi dovoljno prostora za tri odrasla putnika pozadi (naslon zadnjih sedišta je inače deljiv u odnosu 40/20/40). Novi Taurus za Kinu je dugačak pet metara, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.95 metra, a pokretaće ga 2.0 litarski benzinski turbo motor sa 182 kW/248KS (u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim menjačem).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...