Jump to content
FAS Goran
Sava NS

308 karavan ili C4 Picasso, ili Scenic ili Megane?

Recommended Posts

Meni se Roomster nije svideo.

Napred sedišta od Fabije, a pozadi izrazito mala i neudobna sedišta.

Pežo 308, kad ima 3 sedišta nazad, je komotan čak i za odrasle su ta sedišta ok

 

Ako ne možeš da priuštiš ove novije verzije motora, onda bolje idi na 308icu sa motorom od 90ks.

Nešto je slabiji (mada, biće ti ok za vožnju) ali će ti se isplatiti više

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, djunis82 said:

Ja sam uzeo taj od 112ks, tzv E-HDI jer ima start-stop sistem.

Po mom skromnom misljenju glupost u rangu drugih eko-sra*a, gde ne platis na mostu ali platis na cupriji. Da ne pricamo sto moderni motori potrose po 4-5 dl goriva na sat u leru, opasna usteda dok se sklopovi akaju sa gasenjem i paljenjem ;) . Prva stvar koju uradim cim krenem je da ugasim S&S i na sluzbenim i na svom autu. Da ne pominjem sto npr. na novim sluzbenim Fabiama radi ocajno. 

5 hours ago, Sava NS said:

Delta ne, ona je skuplja i redje se i uvozi narocito ta benzin varijanta.

Ima benzinki u zadnje vreme, sto je interesantno i idu sa prodajom. I T-Jet 120 i 150, a u mladjim restyle varijantama vidjah i par MA 140. Delta mi je od 3 zabarska modela u C klasi bila zadnja opcija u kupovini, tako da sam pratio i njihovu ponudu zadnjih meseci.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/4/2018 at 9:25 AM, Sava NS said:

Grand Picasso nije nista drugo do povecani c 4 picasso :) sa nesto drugacijim zadnjim delom, vise kombi dizajnom nazad.

ukusi su razliciti.po meni je puno lepsi i komforniji od onoga sto juris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rile Vozio sam (ne posedovao, nego probao) Roomster i to mi je prakticno Fabija. Taj 1.6 tdi je dobar motor, taman, ali mislim da ipak u ovoj prici generalnog utiska, udobnosti, Roomster nema sta da trazi ni sa jednim Italijanom, ni Francuzom. Da je Yeti, pa ajde, ne meni lep, ali ok pouzdan auto. S druge strane, slazem se s tobom i ja da imam firmu, da trebam sluzbenjake, mislim da je Roomster super prica, isplativ.

 

@Ivan Kao sto sam napisao nesto pre, a delom i na predlog kolege, rekoh da ne iskljucujem 308 1.6 hdi i upravo Deltu benzin varijanta :) Sve vise se kupuju Delte benzinjare, narocito ta od 120 ks, jer koliko sam cuo i lepo podnosi plin. Meni je to ui tom segmentu jedan od lepsih, ako ne i najlepsi automobil. Zanimljivo je koliko je dugo trebalo tom T jet benzincu da ovde krene, razumljivo jer ima i plivajuci i turbinu, pa verujem da svi oni koji su isli logikom ako necu dizela, necu brate ni plivajuci, ni turbo, ni u benzincu, nisu ni razmatrali taj motor ni pod razno. A sada vidim sve cesce se kupuju. Ne znam, imas li iskustva  jke @Ivan kako su se pokazali, koliko cesto odlazio taj turbo, plivajuci, kako ide s plinom? Citao sam ovde, ali nisam video bas iskustva s plinom kakva su, svi su manje vise pricali o tome, da je motor tih, da dobro ide, kakav je osecaj snage itd, ali i ne toliko o nekim problemima potencijalnim?

 

Edited by Sava NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam ranije svoje dileme turbo-benzin vs turbo-dizel oko kupovine, jer zadnjih 15-ak godina bas intenzivno vozim dizelase (i sluzbene i licne). Pa da se ne ponavljam. U najkracem, troskovi voznje+odrzavanja modernih turbaka su tu negde, bilo da je benzinac ili dizelas u pitanju. Svi imaju skuplje komponente, moderni benzinci su prilicno iskomplikovani (vec si i sam pomenuo turbo, zamajac,...). Benzinac vise trosi, ali ima jeftinije redovno odrzavanje i registraciju, sa dizelima imas zezanje sa ekologijom - suma, summarum sve se svodi na licni ukus, bar u mom slucaju prosecnih srpskih godisnjih kilometraza.

Sto se tice zamajca, nije toliko na udaru kao kod dizela, posto pogotovo T-Jet imaju manji obrtni i traze trunku vece obrtaje za performanse. MultiAir je malo slozenija prica i po nekim performansama slicniji je dizelu (veci torque i snaga, manja potrosnja u odnosu na T-Jet), pisao sam svoje dosadasnje iskustvo detaljno... Iz tog razloga cesto je i uparen sa novijim i pojacanim FPT-ovim C635 menjacem, koji je deklarisan na lepih 350 Nm (T-Jet 206Nm, MA 230Nm).

Neke komponente turba kod benzinaca malo vise trpe, jer je temperetura na izduvu dosta veca, pa turbo moze da ima i dodatno vodeno hladjenje.

Sto se plina tice, nemam neka iskustva jer se nisam ni sekunde razmisljao oko ugradnje ako bi bilo koji benzinski motor bio u opticaju - jednostavno sam zeleo cistokrvnog benzinca. Cinjenica je da moze da se ustedi, samo standardno ostaje pitanje isplativosti, tj. godinje kilometraze i koliko ce auto ostati u vlasnistvu. Imali smo temu oko toga bas vezano za Deltu T-Jet, pa mozes da pogledas.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/4/2018 at 10:15 PM, Ivan said:

Po mom skromnom misljenju glupost u rangu drugih eko-sra*a, gde ne platis na mostu ali platis na cupriji. Da ne pricamo sto moderni motori potrose po 4-5 dl goriva na sat u leru, opasna usteda dok se sklopovi akaju sa gasenjem i paljenjem ;) . Prva stvar koju uradim cim krenem je da ugasim S&S i na sluzbenim i na svom autu. Da ne pominjem sto npr. na novim sluzbenim Fabiama radi ocajno. 

Ima benzinki u zadnje vreme, sto je interesantno i idu sa prodajom. I T-Jet 120 i 150, a u mladjim restyle varijantama vidjah i par MA 140. Delta mi je od 3 zabarska modela u C klasi bila zadnja opcija u kupovini, tako da sam pratio i njihovu ponudu zadnjih meseci.

 

Nisam se najpreciznije izrazio. 

Nisam ja kupio ovaj od 112ks zato što ima Start-Stop, nego sam napisao da je naziv tog motora E-HDI jer ima Start-Stop.

Sad vidim da sam poruku napisao da navodi na pogrešan zaključak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja reko' ko jos bira motor na osnovu toga da li ima S&S :) , nismo se onda razumeli ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

NIsam proveravao, ali rekoše mi da je akumulator za motore sa S&S skuplji za 50eur u odnosu na ostale.

 

 

Evo, vozim 308icu već 1.5 godinu, svaki put mi lepo kad sednem za volan. 

Svaka vožnja mi je uživanje (nisam trkač, volim vožnju koja ne zamara). 

Nijednom mi se nije desilo da me vožnja u 308ici premori. 

 

E, da, još jedna stvar u odnosu na Picasso, Grand Picasso, Scenic i Megan III (naročito Megan): vozačko sedište je mnogo udobnije :) i kvalitetnije urađeno. 

Kod Picassa, bočna potpora za goozove se brzo upropasti jer je od običnog sunđera, postane ružno na izgled onako sažvakano.

Sedište kod Megana mi je iznenađujuće tvrdo i malo. (to govori čovek od 192cm i 105kg)

 

Mada, ako poredim 308 , verziju od 2014. (onaj sa karting volanom, sabijen i smanjen) i Picasso iste godine (onaj sa tankim led svetlima), onda Picasso pobeđuje 

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko god se trudio da izbegnem pezo 308 i skrenem ka Delti, tom turbobenzincu, shvatim da za mene koji do posla prelazi samo 40 km dnevno x 5 dana jednako je 200 km nedeljeno, i to najmanje. Plus ostalo, dakle oko zajedno ugrubo nekih 20.000  sa svim putovanjima sigurnih godisnjih najmanje, ta Delta benzinac bez plina se ne bi isplatila, jer i na otvorenom i u gradu narocito trosi vise od narecenog dizela. Da sam na nekih desetak hiljada ok, bez razmisljanja bi kupio odmah sad Deltu bez plin prica i ostalog. Nego, ispada je taj 1.6 hdi realno ako se vozi normalno ekonomican u 308 ipak ok izbor u budzetu sa nekih 5.000 evra za kupovinu samog auta, plus jos oko hiljadarka za zimske gume + servis + registracija itd kao rezerva. Prosto, racionalno ispada da je to best buy, a da nudi malu potrosnju, kakav takav konfor, solidnost automobila i jeftinu registraciju. Delta je super, i meni bolji auto od 308 po svim kriterijumima, ali citao sam i ovo temu sto pominjes @Ivanne znam sta da mislim o tim benzincima. Ako cu da platim ugradnju plina 500 600 evrica, usput da brinem da l mi je zamajac ok, da l je turbo ok, onda cu voziti dizela. Pa znati sta radim, jer cu namesto ugradnje plina s tom lovom kod dizela pokriti i eventualni zamajac i turbo reperaciju prakticno. Croma, ali ako nadjem onu sa 120 ks, i pezo 308, jer kako kaze @djunis82 308 ica je bolja prica i od pomenutih ostalih francuza, prosto je bolje uradjena za nijansu i tu si u pravu. Pre neki dan sam vozio test jednu, danas kolega koji ima mi je isto dao da ja to malo prodjiram i ok je skroz automobil za tu kintu, tog godista.

 

Edited by Sava NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako gledas samo potrosnju, tu svakako da nema poredjenja. Plus su HDi poznati kao upaljaci, a T-Jet (pogotovo 150 varijanta) itekako zna da srkne u gradu. Po fabrici je za njega koliko se secam cak 9.2l ako je u u tezoj Delti, sto u praksi znaci jos vise. Na otvorenom je to dosta manja razlika, ali svakako da cista benzinka nije bas najsrecnije resenje za nekoga ko ima dosta gradske voznje, a potrosnja mu je najbitna stavka.

I meni je enterijer i voznja 308 skroz OK, o 1.6 dizelima se sve zna... Jedino mi se spolja ne svidja, pogotovo karavan, ali to je opet samo licna kategorija. Deluje mi da si ipak, po svemu procitnom i onome sto ti je bitno, ipak najblizi 308 HDi ;) (Picasso i Scenic su trunku drugacija koncepcija). A sta rece za Deltu dizelku?

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan sve si rekao :) Prosto, isto sve mislim o hdi i 308, cak i ovaj deo da mi je nekako ruzan spolja, pazi prednji kraj super, a zadnji groblje :D No, iz iskustva sa Librom karavan koja mi je od nazad bila uvek strava lepa, a od napred za onim buljavcima bezveze, naucio sam da to nije toliko bitno, jer kad god bi seo u Libru razumeo bi koliko je to prokleto napred ruzan, ali strava auto :) Pa tako i sad gledam,neka se zaba mora progutati jbga.

 

Delta dizelka, mislis verovatno na 1.6? Trazim sve nize, pre svega potrosnju, pa i registraciju :D Ponavljam vec imamo u kuci 1.9 jtd, ovo je za svakodnevnu voznju + poneki duzi put (more, zimovanje, izleti) pa zato gleda male potrosace i manju registraciju. Smor mi je da placam vise. Ako na 1.6 mislis - meni je taj motor toliko stran, isto koliko mi je strano da kazem da je Golf cetvorka bolji auto od Libre recimo hehe Bez sale, nista ne znam, sem da su mi majstori rekli da je 1.9 mjtd ipak sigurniji za kupovinu od tog 1.6 mjtd

Edited by Sava NS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Picasso i Scenic su trunku drugacija koncepcija

 

Trunku? Ivane, to može da kaže neko ko nije vozio tako nešto. Mani me toga, sediš ko u kombiju, noge nisu ispružene nego kao na stolici.....

Ja sam se prešao, pa reko da podelim svoje iskustvo. Doduše, vozim Mideu, to mu dođe kao otkuvani Scenic, tj pandan je Renault Modusu. Meni se ne sviđa, ne mogu više da podnesem tu koncepciju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg kad si ti isfrustriran sa 1.3, pa pljujes po celom tom konceptu :P. Sta bi sa onom Delticom na Bezi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi, pomirio sam se sa 1.3 mrtvakom, ali me smara ovo sedenje kao na stolici. Ode Delta, kada je bila kao nova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg, sta bi na kraju u njoj? Na oglasu stajalo T-Jet, meni je delovalo da je MA? Lepa je i opremica bila bas...

@Sava NS

Pa kod Delte si onda ogranicen na 1.6 (105/120), a pisali smo dosta o njegovoj kompatibilnosti sa tom karoserijom.

2.0 ili ne daj Boze 1.9TT ti onda i ne igraju zbog cene registracije... 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledah onda kada si me pitao, stvarno je delovala bas korektno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivanne igraju. Kupovao sam uvek srcem, sad kupujem novcanikom ili barem pokusavam.

 

@marko.jovanovicne znam i to sedenje, kako kome prija. Picasso sam recimo i uzeo u razmatranje prvobitno, pa cak i qashqai jer mi je draga kukala kako ona zeli da to bude neki monovolumen ili tako nesto, neki manji dzip jer prosto kao lakse se ulazi u auto, njoj je to udobnije. Meni kako kad, u recimo Sediciju mi se to sedenje kamionsko ne svidja, a opet u Qashqai ju je super jer su bolja sedista, meksi je auto. Takodje, vozio sam jedan put davno neku sluzbenu multiplu nesto tipa 200 km tamo i nazad i meni je ona bila onako prostrana, ok je sedenje. Vozio sam i c max doduse jako kratko, on je super udoban i super se sedi. Verujem da ti ovo sa Ideom smeta, ona je ipak mali auto. Malo medjuosovinsko itd. To je koliko kontam Musa ali sa fiat bedzom.

Edited by Sava NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, ako ti godina-dve starosti gore-dole ne igra neku ulogu, mislim da nije nerazumno pogledati i neku 307 karavan 2007. godište.

Niža cena, taman toliko što je stariji model, a opet jednako prostran i udoban kao i 308. 

A možeš da je nađeš i u verziji atmo benzinca, pa opet plin koji on skroz dobro podnosi. Benzinci u 308 nisu se baš proslavili

On 9/5/2018 at 11:44 AM, djomla said:

@djunis82 osveži malo svoju temu emoji4.png

Šta da napišem, druže, kad bi bilo ionako dosadno čitaocima.

Jer, samo bih ponavljao kako mi se auto sviđa, kako uživam u vožnji, prostoru iznutra, udobnosti,  da jedva čekam svaki dalji put, da je potrošnaj za prvih 17.000 km nekih 5.6 litara (čep metoda).

Žena ga vozi, sviđa joj se. Deci se sviđa. Meni se sviđa. 

 

Jedino što je skrnavo na tom autu je menjač. Ono je bruka jedna. Radi on, ali kako ga napraviše onako kugličastog i da ne menja glatko, to je čudo i sramota francuska :)

 

 

@SavaNS, i ja sam pre 308 vozio Libru karavan. 
Oba auta imam predstavljena na ovom forumu. 

308ica je nesto detaljnije predstsavljena na forum.garaza.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djunis82

ej pa strava, pretpostavljam da ti je Libra kao i meni bila super auto. Edit> evo bas citam tvoju temu gde su te pitali da uporedis 308 i Libru, ipak je 308 noviji auto u tom smislu i bolji barem nesto savremeniji. Medjutim, i dan danas zalim sto Lancija nije napravila Librinog naslednika :( pa to bi bio strava auto.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, znaš i sam da je Libra lux, a ne konfekcijski auto. 

To znači da je imala gomilu boljih stvari od konfekcije.

Međutim, tokom godina i sama konfekcija je dobijala deo po deo stvari iz lux segmenta, kako bi bila atraktivnija za kupovinu.

Tako i 308 i uopšte svi automobili C klase te generacije kao standarndne imaju stvari koje se nisu mogle očekivati nekih 7-8 godina pre. 

Sve se onda svodi na stvar procene vrednosti koja se dobija za dati novac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...