Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koenigsegg Jesko (naslednik Agere)

Recommended Posts

Naslednik Koenigsegg Agere bi mogao da se zove Ragnarok i da razvija 1.440 KS

 

183633-koenigsegg r 1.jpg

 

Špekulacije o nasledniku Koenigseggovog modela Agera se polako pojavljuju, a izvor blizak kompaniji je otkrio kako bi automobil trebalo da se zove. Novi Koenigseggov hiperautomobil će navodno nositi ime Ragnarok i biće veoma snažan kako bi ''opravdao'' svoje apokaliptično ime. Ragnarok je deo nordijske mitologije koja se odnosi na uništenje sveta, smrt bogova i novo rođenje. Motor Ragnaroka je još uvek u fazi razvoja, a trebalo bi da razvija 1.440 KS. Koristio bi istu formu hibridizacije, a cilj je da automobil bude lakši od 1.200 kilograma. Koenigsegg je već potvrdio da će hiperautomobil debitovati na Sajmu automobila u Ženevi u martu 2019. godine, a na skici se može videti masivni difuzor i veliki spojler. Dizajn je gotovo završen i već je pokazan potencijalnim kupcima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Koenigsegg Agere RS stiže u martu

 

koenigsegg-agera-successor.jpg

 

Novi hipersportski automobil švedskog proizvođača debitovaće na sajmu u Ženevi. Koenigsegg je prošlog leta u Melburnu najavio naslednika modela Agera RS. Tom prilikom, novinarima i gostima je prikazana skica zadnjeg dela novog automobila čija premijera će se održati u martu na ženevskom auto-salonu. Kako piše švedski ''Dagens Industri'', predviđena je ograničena serija od 125 automobila, što je opet znatno veći broj vozila u odnosu na modela Agera RS koji je planiran u samo 25 primeraka (naknadno proizveden i 26-ti, pošto je jedan primerak slupao fabrički test vozač). Novi model, za koji se trenutno koristi interno ime Ragnarok, biće lakši, snažniji i brži od svog prethodnika, a samim tim i skuplji.

Inače, pomenuti Agera RS zvanično je najbrži produkcijski automobil na svetu koji može legalno da se vozi po javnim saobraćajnicama. To je postao krajem 2017. nakon što je u Nevadi tokom dva pokušaja izmerena prosečna brzina od 277.9 milja na sat (447.2 km/h).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Koenigsegg Agere neće nositi ime Ragnarok?

 

183633-koenigsegg r 1.jpg

 

Prema izveštaju švedsnih novina ''Dagens Industri'', naslednik Agere, koji će biti premijerno predstavljen u martu na Salonu automobila u Ženevi, neće nositi ime Ragnarok.

Ovo ime se prvi put pojavilo u javnosti prošlog avgusta, nakon što je član foruma ''McLarenlife'' otkrio datalje o automobilu. Ispostavilo se da je Ragnarok samo interno ime za novi automobil. Kako god Koenigsegg odluči da imenuje svoj novi hiper automobil, on će i dalje biti vrlo ekskluzivan. ''Dagens Industri'' prenosi da će novi automobil biti napravljen u samo 125 primeraka, i da će njegova cena biti još veća od 2 miliona dolara, koliko Agera košta. Međutim, čini se da cena nije problem, obzirom da su već 72 primerka rezervisana. Spekuliše se da će naslednik Agere imati 1.440 KS i da će se vrteti do 9.000 o./min., kao i da će biti lakši od 1.200 kg. Ipak, treba imati na umu da nijedna od ovih informacija nije zvanično potvrđena. Aktuelna Agera prozvodi 1.360 KS, što znači da 1.440 KS za naslednika ne zvuči nemoguće. Uz više snage i sa naprednijom aerodinamikom, naslednik Agere bi trebao da skine aktuelni rekord za maksimalnu brzinu serijskog automobila, koji drži upravo Agera RS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg Jesko sa 1.600KS i brzinom od 482 km/h

 

koneigsegg j 1.jpg

 

U švedskoj automobilskoj manufakturi, u kojoj o maksimalnim brzinama automobila ne razmišljaju kao što ovih dana razmišljaju u Volvou, predstavili su naslednika modela Agera RS koji će se suprostaviti najavljenim ''čudovištima'' iz Bugattija i Hennesseya.

 

koenigsegg j 1111111.jpg

 

Koenigsegg je publici na Sajmu automobila u Ženevi predstavio predprodukcijsko izdanje ranije najavljenog naslednika modela Agera RS, a iza naziva Jesko (ime oca koji je podržao san osnivača i vlasnika Koenigsegga) krije se ultrabrzi dvosed za koji Christian von Koenigsegg kaže da je na prvim simulacijama (u kombinaciji sa najmanjim prijanjanjem) razvio više od 482 km/h.

 

koenigsegg j 111111.jpg

 

Jesko pokreće značajno modifikovana verzija 5-litarskog V8 biturbo motora koji pokreće Ageru, a dodatno olakšani motor u kombinaciji s biogorivom E85 razvija 1.600 konjskih snaga i 1.500 Nm obrtnog momenta. Za prenos enormne snage na podlogu u Koenigseggu su napravili sopstveni 9-stepeni menjač koji je 90 kilograma lakši od menjača koji Bugatti ugrađuje u Chiron.

 

koenigsegg j 111.jpg

 

Duži i širi od Agere, Jesko je opremljen upravljanjem i preko zadnje osovine, a među poslastice svakako spadaju i ručno pravljene karbonske 20 i 21-inčne felne čija masa iznosi 5.9 kilograma (prednje, 20-inčne), odnosno 7.7 kilograma (zadnje, 21-inčne), što je doprinelo niskoj ukupnoj masi automobila koja iznosi nešto više od 1.400 kilograma. Komplet felni košta 65.000 dolara, a na njima su (do daljnjeg) gume Michelin Pilot Sport Cup 2.

 

koenigsegg j 1111.jpg koenigsegg j 11.jpg

 

Superbrzi Jesko neće biti asketski opremljen namenski dvosed, jer će se standardno isporučivati s klima-uređajem i multimedija sistemom, a pokretanje vrata, prednjeg poklopca i poklopca motora će se vršiti pritiskom na taster. Među zanimljive detalje spada i displej instrument table smešten na stubu upravljača.

 

koenigsegg j 11111.jpg

 

Pre realizacije najavljenog hibridnog modela koji bi trebalo da se pojavi naredne godine, Koenigsegg će Jesko napraviti u samo 125 primeraka s dinamikom proizvodnje oko 40 primeraka godišnje. Cena automobila bez poreza iznosiće oko tri miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg Jesko na sajmu u Ženevi

 

Da li će ići preko 480 km/h? Sa tim ciljem je napravljen... :cool:

 

carfection.jpg Carfection video:

 

 

 

gtboard.jpg GTBoard video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg Jesko rasprodat za samo nekoliko dana

 

koenigsegg j 1111.jpg

 

Svih planiranih 125 primeraka Koenigseggovog novog ultrabrzog modela Jesko, čija proizvodnja počinje početkom naredne godine, već je dobilo svoje vlasnike. U švedskoj automobilskoj manufakturi imaju razloga za zadovoljstvo, jer su za samo nekoliko dana rasprodali svu planiranu produkciju svog novog ultrabrzog modela Jesko koji je u pretprodukcijskom izdanju publici predstavljen na nedavnom Sajmu automobila u Ženevi.

 

koenigsegg j 1111111.jpg

 

U Koenigseggu kažu da su 83 primerka prodata čak i pre samog ženevskog predstavljanja, a nekoliko dana nakon premijere svoje vlasnike su dobila i ostala 42 primerka automobila čija pojedinačna cena iznosi 2.43 miliona evra.

 

koenigsegg j 11.jpg

 

Proizvodnja produkcijskog modela Jesko počinje početkom naredne godine, a u Koenigseggu planiraju da prave jedan automobil nedeljno. Kupci će moći da biraju između verzija Track i Top Speed, a egzotični dvosed će u svakom slučaju pokretati centralno smešteni 5.0 litarski V8 motor koji u kombinaciji sa gorivom E85 razvija 1.600 konjskih snaga.

 

koenigsegg j 11111.jpg

 

Sa adekvatnom aerodinamikom karoserije Jesko bi trebalo da ''dobaci'' do 483 km/h i da bude najbrži automobil koji se može koristiti i na javnim putevima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragtimes.jpg DragTimes video: Koenigsegg Jesko

 

1600KS, najveća brzina 483 km/h, cena 3.5 miliona dolara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition

 

koenigsegg-jesko 1.jpg

 

Najnoviji Koenigsegg je impresivan u svakom pogledu, a sada je dobio i crveno izdanje. Ime mu je Jesko, a predstavljen je ove godine u Ženevi. I odmah je izazvao pažnju javnosti, kako impresivnim izgledom, tako i još impresivnijim voznim karakeristikama koje proizvođač garantuje. Nema sumnje, ovo je jedan od najpoželjnijih hipersportista, ali bez obzira na finansijsku podlogu, potencijalni kupci moraju da čekaju. I to bar do početka 2021. godine kada će biti proizveden prvi od 125 planiranih primeraka. Ako mislite da se ugurate, zaboravite, svi primerci su zakapareni.

 

koenigsegg-jesko 111.jpg

 

Može da vam pomogne jedna firma koja nudi crveni primerak. Zove ga Jesko Red Cherry Edition, a osim posebne nijanse ima i posebne naplatke napravljene od ugljeničnih vlakana. Ostalo je isto, a to je 5.0 biturbo motor sa 1.600 KS i 480 km/h maksimalne brzine.

 

koenigsegg-jesko 11.jpg

 

Prodavac je kompanija pod imenom ''Luxuryandexpensive'', pa je jasno da cena ne može da bude mala. Konkretno, start je na 2.35 miliona evra, a kompanija će navodno nuditi 10 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg želi da porazi Bugatti i vozi 500 km/h

 

koenigsegg 2020.jpg

 

Prošlogodišnji rekord Bugattija je trn u oku švedskog proizvođača. Prošlog leta Bugatti je predstavio specijalnu verziju Chiron Super Sport 300+ kojom je uspeo da vozi rekordnih 489.48 km/h. Vreme je da ga neko smeni sa trona, a to bi trebalo da bude Koenigsegg. Već u martu ćemo u Ženevi moći da vidimo Mission 500, koncept koji ima samo jedan zadatak - da vozi 500 km/h.

Pretpostavlja se da će osnova biti Jesko, hipersportista sa 5.0 V8 motorom od 1.600 KS i 1.500 Nm kada koristi E85. Navodno može i do 482 km/h pa je novi cilj jako blizu. Sudeći po dosadašnjim dostignućima, Šveđani su itekako sposobni da probiju i tu granicu. Osim ako pre svima skalp ne skine Hennessey Venom F5, ''otrovnica'' iz Amerike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovo švedski bolid sposoban za 500 km/h?

 

koenigseeg 500.jpg

 

Ekskluzivni švedski proizvođač je na društvenim mrežama podelio nekoliko fotografija sa skupa svojih distributera. Jedna je posebno zanimljiva. Jedna od fotografija prikazuje enterijer Koenigseggovog pogona, a u njemu su ispod crnih prekrivača skriveni bolidi. Za jednog mnogi veruju da je nova verzija modela Jesko, a koja će biti prikazana na ovogodišnjem salonu u Ženevi. Dovoljan razlog da se ipak poseti ženevski salon koji mnogi preskaču.

 

Vratimo se Šveđanima i ponovimo već poznate informacije da se sprema konceptni bolid sposoban da vozi preko 300 mph, pa i preko 500 km/h. Time se još jednim rekordom želi zatvoriti usta konkurenciji, posebno onoj iz Bugattija. Ako se najave ostvare, Mission 500 će biti brži i od Chirona Super Sport 300+. Za drugi tajanstveni automboil je zaista teško reći bilo kakve informacije. Nagađanja idu od toga da je to ''samo'' Regera, do one kako je Koenigsegg konačno sastavio ''pristupačan'' supersportski automobil. Ako se poslednja informacija pokaže kao istinita, bio bi to najjeftiniji automobil sa preko 1000 konja. Koštao bi tek nešto manje od milion evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg Jesko Absolut

 

201268-koenigsegg-jesko 2020 02.jpg

 

Ima 5.0 twin-turbo V8 motor sa 1.600KS i 1.500 Nm (na E85 gorivo), kao i 9-stepeni menjač.

 

201267-koenigsegg-jesko 2020 01.jpg

 

Točkovi su od 21 inča, a gume 325/30. Koeficijent otpora vazduha iznosi 0.278.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear video: Koenigsegg Jesko Absolut

 

Za razliku od ''običnog'' Jesko modela, ovaj Absolut je pravljen jedino sa ciljem što veće maksimalne brzine. On nema veliko zadnje krilo, već ima spojlere slične onima na borbenim avionima, duži je malo i zadnji deo je drugačiji kako bi auto imao manje aerodinamičkog otpora i što pre došao do velikih brzina, ali onda imao više prijanjanja upravo na tim velikim brzinama. On nije tako dobar u krivinama kao klasični Jesko, ali zato na pravcu bolje ide. Ima još gomila detalja, a sve sa ciljem da auto ide 500+ km/h...odnosno, sa ciljem da vrati titulu svetskog rekordera fabrici Koenigsegg:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg Jesko Absolut je u stanju da juri ''daleko iznad 500 km/h''

 

201267-koenigsegg-jesko 2020 01.jpg

 

Prema rečima vlasnika firme Koenigsegg, njihov Jesko Absolut je u stanju da juri ''daleko iznad 500 km/h''. Kada je reč o ovom švedskom proizvođaču egzotičnih supersportskih automobila, treba im verovati na reč. Jer, već je dokazano da sa lakoćom obaraju brzinske rekorde u raznim kategorijama, piše B92. Tako je Koenigsegg Regera u septembru prošle godine popravila dotadašnji svetski rekord u disciplini 0-400-0 km/h, pa on sada iznosi 31.49 sekundi. Zanimljivo je da je Koenigsegg držao i prethodni najbolji rezultat, onaj iz 2017. godine, ali sa modelom Agera RS (32.48 s).

 

Početkom marta Koenigsegg je predstavio unapređenu, Absolut verzuju njihovog prošlogodišnjeg modela Jesko, za koji u toj kompaniji tvrde da je u stanju da razvije brzinu ''daleko iznad 500 km/h''. Kako kažu, Jesko Absolut je spreman i sposoban za to, samo treba naći pogodnu lokaciju i odrediti datum. Logističke pripreme za obaranje brzinskog rekorda kada su u pitanju serijski produkcijski automobili nisu nimalo jednostavne, jer najpre treba naći adekvatnu pistu ili putnu deonicu, a zatim dobiti dozvolu i organizovati da je policija privremeno zatvor za saobraćaj i obezbeđuje tokom rekordne vožnje. Tako je za rekordnu vožnju Agere RS 2017. godine odabran put sa dugačkim pravcem u Nevadi (Amerika), dok je rekord iz 2019. postavljen na pisti jednog aerodroma u Švedskoj. Inače, Jesko Absolut za pogon koristi isti twin-turbo 5.0-litarski V8 sa 1.600 konjskih snaga, koji pokreće i regularni verziju ovog automobila. Kada je reč o aerodinamici vozila, ona je unapređena, a umesto masivnog krila zadnjeg spojlera ugrađeni su novi, diskretniji aerodinamički elementi, pa je koeficijent otpora vazduha sada 0.278.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna opcija na Koenigseggu košta kao Lamborghini Aventador S

 

koenigsegg jesko.jpg

 

Već smo na primeru Bugattija i Bentleyja videli koliko dodatna oprema može drastično da poveća cenu automobila. A tu ne govorimo o hiljadama, već su u pitanju desetine, pa i stotine hiljada, evra, naravno. Koenigsegg nije izuzetak, a time nas upoznaje Manny Khosbin poznat po bogatoj kolekciji hipersportskih automobila. U iščekivanu novog McLarena odlučio je da se poigra sa konfiguratorom za najnoviji Koenigseggov bolid. Jesko kreće od nešto manje od tri miliona dolara, ali onda na red dolaze opcije.

 

A one nisu nimalo jeftine. Manny se u personalizaciji najbržeg Koenigsegga u istoriji zaigrao odmah u startu, a drastičan rast cene je rezultirao izborom finiša gde je karbon u potpunosti vidljiv. Taj dodatak, odnosno manjak boje košta neverovatnih 443.400 USD, što je cena za koju možete dobiti novi Lamborghinijev Aventador S. Manny je nastavio da se igra bojama, a onda je prešao na mogućnosti personalizacije drugih delova poput točkova, ali i enterijera. Cena se popela na preko 3.4 miliona USD, a zatim je izbor pao na Abosolut verziju, što je konačan iznos podiglo na 4.081.050 USD. Primera radi, Bugatti Chiron Super Sport 300+ košta manje, ''tek'' 3.8 miliona USD. Ako vas zanima kako bogati kupuju online, ali i koliko koštaju doplate na švedskom bolidu, pogledajte video u nastavku:

 

 

Ali, Manny ne gleda na svaki dolar. On sve to može da priušti. Podsetimo, u ergeli ima Bugattije, Mclaren P1 i Sennu, ali i pet Mercedesa SLR. Trenutno čeka isporuku nekoliko automobila, a među njima su Mclaren Speedtail, Ford GT, Mercedes AMG One i Koenigsegg Gemera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počinje proizvodnja Koenigsegga Jesko, svi planirani primerci već odavno rasprodati

 

koenigsegg jesko 05.jpg

 

Jesko je u formi prototipa publika premijerno videla 2018. godine na Sajmu automobila u Ženevi, nosi ime oca osnivača švedske automobilske kompanije i trebalo bi da ponese titulu najbržeg Koenigseggovog automobila.

 

koenigsegg jesko 04.jpg

 

Uoči početka proizvodnje modela Jesko, koji će specijalisti u Koenigseggu napraviti u samo 125 primeraka, u švedskoj automobilskoj kompaniji na čijem čelu je Christian von Koenigsegg objavili su fotografije predprodukcijske verzije čija narandžasta boja karoserije treba da podseti na model CCX iz 2006. godine.

 

koenigsegg jesko 03.jpg

 

U Koenigseggu kažu da je naslednik modela Agera RS (koji je razvio 458 km/h) na simulatorima bez problema stigao do 531 km/h, a nakon najavljenih pokušaja ''uživo'' znaće se da li će američki automobil SCC Tuatara i dalje ostati na vrhu liste najbržih automobila koji se mogu registrovati i koristiti na javnim putevima.

 

koenigsegg jesko 02.jpg

 

Do tada, za poslednji Koenigseggov model sa kojim u Angelholmu razmišljaju o obaranju brzinskih rekorda kupci su morali da izdvoje najmanje 2.41 miliona evra (koliko košta model bez dodatnih opcija), a cena za Jesko u verziji Absolut iznosi 3.38 miliona evra.

 

216340-koenigsegg j 01.jpg

 

Zauzvrat će dobiti ''lovački avion'' za dve osobe sa centralno smeštenim 5.0 biturbo V8 motorom koji u kombinaciji sa E85 gorivom razvija 1.624 KS i 1.500 Nm najvećeg obrtnog momenta, a za čiju je distribuciju na zadnju osovinu je zadužen Koenigseggov 9-stepeni automatski menjač. Čekamo rezultat pokušaja obaranja aktuelnog brzinskog rekorda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

koenigseegyoutubelogo.jpg Koenigsegg: Koenigsegg Jesko

 

Lično Christian von Koenigsegg nam predstavlja predprodukcijski primerak modela Jesko...koji je veoma blizak onome kako će to biti u serijskoj proizvodnji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testni primerak Koenigsegga Jesko Absolut

 

jesko 4.jpg

 

Dve godine nakon što smo videli prototio Koenigseggovog modela Jesko Absolut proizveden je i prvi automobil koji će poslužiti za testiranje i razvoj. Automobil je ofarban u Graphite sivu boju sa Tang narandžastim linijama, a poslužiće kao razvojni automobil u Absolut programu.

 

jesko 3.jpg

 

''Absolut deluje prirodno za voziti zbog njegove neprimetne promene stepena prenosa, bez obzira da li je reč o višem ili nižem stepenu. Sve se događa mnogo brže, nema događanja. Automobil se ponašao onako kako biste želeli'', izjavio je test vozač Markus Lundh.

 

jesko 2.jpg

 

Automobil pokreće 5.0 twin-turbo V8 motor koji razvija 1.600KS, a uparen je sa devetostepenim menjačem koji će biti ''najbrži na svetu i omogućiti modelu Jesko Absolut da dostigne do sada neviđenu maksimalnu brzinu''. Raniji izveštaji su navodili da je reč o brzini oko 500 km/h. Koeficijent otpora vazduha iznosi 0.278 Cd

 

jesko 1.jpg

 

''Ime Absolut potiče od činjenice da je ovo apsolutno najbrži Koenigsegg koji ćemo ikada napraviti'', rekao je osnivač kompanije Christian von Koenigsegg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: Koenigsegg Jesko Absolut

 

Ne samo o modelu Jesko, već i o celoj fabrici Koenigsegg:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Koenigsegg Jesko Absolut

 

1.600KS/1.500Nm, stotka posle 2.5 sekunde, maksimum na 500 km/h (još nigde nisu uspeli da odvozaju toliko jer im treba baš baš dugačak pravac, pa je zato ova brojka samo teorijska na osnovu performansi na papiru... ali Koenigsegg će svakako na kraju i u praksi potvrditi ovu brzinu):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oboren rekord na Gotland Ring-u

 

Da biste stekli uvid u nivo performansi ovog automobila, evo kruga na Gotland Ringu u Septembru 2023. Gotland Ring je jedna od dužih staza u Evropi, krug je dugačak 7.3 km, ima brojne ''skokove'' što predstavlja slične izazove kao još duži Nirburgring. Temperatura je bila je oko 18°C, a korišćeno gorivo je blo klasični benzin sa pumpe sa 98 oktana.

Test vozač Niklas Lilja je napomenuo da je Jesko gurao do oko 90% njegovog potencijala, jer nismo bili tu zbog rekorda, već radi testiranja vozila i marketinških aktivnosti.

Prethodno najbrže objavljeno vreme koje smo uspeli da pronađemo sa Gotland Ringa bilo je 3:04,83, postavljeno sa Porsche GT3RS MR. Jesko, u potpuno serijskim specifikacijama, prošao je isti krug za 2:56,97. Ovaj krug je snimljen i verifikovan od strane RaceLogic-a.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...