Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koenigsegg opet razmišlja o Le Manu

Recommended Posts

koenigsegg cc gt.jpg

 

Prvi čovek švedske automobilske manufakture je otkrio da su u Koenigseggu veoma zainteresovani za učešće u trkama izdržljivosti među kojima je i najčuvenija trka 24 sata Le Mana. Nakon zvaničnog saopštenja koje je u junu stiglo iz FIA-e, a prema kojem će u Svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti od 2020. godine sadašnje LMP1 prototipove zameniti potpuno nova klasa bazirana na ultrasportskim drumskim automobilima, društvu automobilskih kompanija koje su zainteresovane za učešće u WEC-u (World Endurance Championship) se pridružila i švedska kompanija Koenigsegg. U Koenigseggu ne kriju da su željni trkanja na najvišem nivou, veoma su uzbuđeni i blizu su donošenja odluke o učešću u WEC-u prema novim pravilima, jer smatraju da do predviđenog roka mogu imati auto s obaveznim hibridnim pogonom koji bi 2020. godine mogao da bude na startnoj listi za jedinstvenu trku 24 sata Le Mana.

 

Christian von Koenigsegg se nada da će priča o Le Manu ovoga puta biti uspešnija, jer njihov trkački model CCGT, koji je 2007. godine namenski napravljen za trku 24 sata Le Mana, nije dobio priliku da nastupi na čuvenoj stazi la Sarthe. Baziran na tadašnjem drumskom modelu CCR, 600 konjskih snaga snažan CCGT (na slici) je trebalo da ''vozi'' u tadašnjoj klasi GT1, ali je zbog novih pravila FIA-e kojima je u pomenutoj klasi zabranjen karbonski monocoque i (zbog potreba homologacije) značajno povećan broj drumskih primeraka koji su morali da budu napravljeni, Koenigseggov V8 automobil je ispao iz konkurencije. ''Bilo bi besmisleno Ageru prilagođavati za nastup u klasi GT3, jer bi zbog pravilnika o balansu performansi svaki Porsche 911 za nas bio nedostižan, ali u novoj najsnažnijoj klasi za koju bismo mogli da pripremimo adekvatnu Regeru stvari bi mogle da budu potpuno drugačije'', rekao je Christian von Koenigsegg. Pored Koenigsegga za nastupe u novoj najsnažnijoj klasi u WEC-u čiji zvaničan naziv još nije poznat, zainteresovani su i u Aston Martinu, McLarenu, AMG-u, Ferrariju, Toyoti...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Koenigsegg će se takmičiti u novoj Hypercar klasi na Le Manu?

 

koenigsegg-jesko 1.jpg

 

Nakon što je Aston Martin potvrdio svoje učešće na Le Manu, u novoformiranoj Hypercar klasi sa svojim Valkyrie modelom, stižu vesti istim povodom iz Koenigsegga. Osnivač ove kompanije kaže da su oni zainteresovani za učešće, ali da pravila koja definišu novu klasu (koja, inače, zamenjuje LMP1 seriju) još uvek nisu do kraja evaluirana. Kristijan von Kenigseg kaže da je prvi set pravila isključio mogućnost da se ovaj brend nađe na Le Manu, a nova pravila, objavljena prošle nedelje, još uvek nisu u potpunosti evaluirana od strane Koenigsegga. Jedno od takvih pravila je da se ulično legalni hiperautomobili mogu takmičiti pod uslovom da je najmanje 20 proizvodnih modela napravljeno u periodu od dve godine. Ova vozila moraju imati minimalnu težinu od 1100 kg i snagu od 750 konja. Hibridni sistemi biće opcioni, a oni koji se za njih opredele, moraće svoje električne motore da drže ispod 270 KS. Ako Koenigsegg odluči da uđe u trku, to bi mogao učiniti sa Jesko hiperautomobilom, ali uz redukciju njegovog motora od 1600 KS na 750.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju trkački Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupe

 

koenigsegg ccgt 03.jpg

 

Aukcijska kuća Bonhams će na svojoj aukciji prodati jedan istinski unikatan automobil.

Koenigsegg je počeo da radi na svom CCGT programu 2003. godine pre nego je 2007. predstavio CCGT GT1 Competition Coupe, u planu je bila proizvodnja, ali od toga se odustalo već nakon jednog proizvedenog primerka. Upravo taj automobil će biti prodat na aukciji, a procenjuje se da će novi vlasnik izdvojiti između 3,5 i 5 miliona dolara. Njegova istorija je prilično interesantna. Kompanija je razvila CCGT GT1 Competition Coupe s namerom da se takmiči u GT1 klasi, na čelu programa je bio inženjer i programer Dag Bolenius, dok je uloga test vozača pripala inženjeru superautomobila Lorisu Bicocchiju.

 

koenigsegg ccgt 02.jpg

 

Tim je izgledao sjajno na papiru, ali do proizvodnje nikada nije došlo. Samo dva meseca nakon početka test vožnji FIA i ACO su promenili pravila za GT1 klasu. Umesto proizvodnje obaveznih samo 20 produkcijskih primeraka u periodu od nekoliko godina, postalo je obavezno da se proizvede 350 automobila godišnje. Zato Koenigseggov program nije mogao da preživi. Rezultat toga je samo jedan postojeći primerak, koji pokreće 5.0 32v atmosferski V8 motor, koji razvija 600 KS i koji je uparen sa sekvencijalnim menjačem. Na automobilu su netaknute slick Michelin gume, a organizacija Masters Historic Racing je dala ''zeleno svetlo'' sledećem vlasniku da bi mogao da se trka u seriji Master Endurance Legends ukoliko to bude želeo.

 

koenigsegg ccgt 01.jpg

 

Automobil se čuva u prostoriji sa regulisanom temperaturom, u suvim i tamnim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni Koenigsegg CCGT GT1 Le Mans prodat za 3.85 miliona evra

 

koenigsegg ccgt 3.jpg

 

Christian von Koenigsegg i njegovi inženjeri na slobodno vreme ne gledaju kao na priliku da ostave alat i opuste se, nego ga iskoriste da naprave unikatni prototip koji se može takmičiti na najtežoj endurance trci na svetu. Reč je o projektu ''sa strane'' koji je proteklog vikenda na Festivalu brzine Goodwood prodat na aukciji za 3.85 miliona evra. Spektakularni unikat je nazvan Koenigsegg CCGT GT1 Le Mans.

 

koenigsegg ccgt 2.jpg

 

Pokreće ga atmosferski V8 motor koji razvija više od 600 konja, a težak je manje od 1.000 kg. Karoserija je napravljena od karbona i kevlara, dok aerodinamični paket stvara 600 kg downforcea.

 

koenigsegg ccgt 1.jpg

 

Karbonska saćasta šasija dolazi s pushrod vešanjem, masivnim kočnicama i sekvencijalnim menjačem. CCGT je razvijan i ručno pravljen tri godine, a iza njega stoji tim predvođen Dagom Boleniusom. Godine 2008. ga je testirao Loris Bicocchi. Nažalost, ACO i FIA su promenili pravila za tadašnju GT1 klasu, homologacijske brojke proizvodnje su porasle sa 20 automobila u periodu od nekoliko godina na 350 automobila godišnje, čime su okončane Koenigseggove ''la Sarthe'' ambicije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...