Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW Serije 5 (E34)

Recommended Posts

Treća generacija BMW Serije 5, model E34, proizvodio se od 1988. do 1996. godine. U prvim modelima E34 dolazio je sa šestocilindričnim 12 ventilskim motorima, koji su kasnije zamenjeni 24 ventilskim. U BMW E34 uvedeni su i prvi ''manji'' V8 motori, 530i i 535i. BMW se modelom E34 518g oprobao i u serijskom automobilu na LPG gorivo, ali model na kraju ipak nije ponuđen tržištu. BMW 540i bio je dostupan sa automatskim menjačem i šestobrzinskim ručnim menjačem. Takav model poznat pod 540i6 isporučivao se u Kanadu umesto modela M5 zbog ekoloških normi koje klasičan M5 nije zadovoljavao. Ova limitirana serija zvala se M540i6. E34 serija 5 je nudila i BMW-ov xDrive pogon na sve točkove u 525iX varijanti.

BMW E34 M5 prvi je postavio standarde za sportske limuzine tog i nadolazećeg vremena. Ova generacija je bila tehnički napredna i imala je odlična vozna svojstva, takođe se pokazala sigurnom i vrlo pouzdanom. Menjači u ovoj seriji 5 su automatski sa 4 i 5 stepeni prenosa proizvedeni od strane ZF kompanije, i ručni sa takođe 5 i 6 brzina proizvedeni od strane Getrag-a. BMW E34 serija 5 je prodata u preko 1.3 miliona komada.

 

Dok je E28 (prethodnik, tj. druga generacija BMW serije 5) izgledala kao povećani E12 model (prva generacija Serije 5), E34 je potpuno drugačiji. Zadnja svetla su dobila L oblik, napred su svetla i pokazivači smera stavljeni zajedno sa ''bubrezima'' u masku, hauba nije ''našiljena'' već je smirenijeg dizajna. E34 je duži od prethodnika za 92 milimetra, širi za 51 mm, te niži za 3 milimetra (limuzina). Međuosovinski razmak je 2.760 mm, odnosno 132 milimetra veći od E28 modela. Unutrašnjost je mnogo veća od prethonika što se vidi i po centralnoj konzoli gde ručna kočnica više ne zauzima celi prostor između sedišta.

 

DragonGarage video: 1990. BMW Serije 5 (E34)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 nikada voženih BMW-a Serije 5 (E34) pronađeno u bugarskom skladištu

 

187665-bmw 5 10.jpg

 

Automobili su pronađeni u starom skladištu u mestu Blagoevgrad na jugozapadu Bugarske, svi su iz 1994. godine.

 

187667-bmw 5 111.jpg

 

U pitanju je 10 limuzina i 1 karavan (Touring), a većina je verzija 520i (nekoliko vozila je i u izdanju 525i).

 

187668-bmw 5 1111.jpg

 

U vesti se kaže da su automobili kupljeni za potrebe jedne rent-a-car kompanije, ali da nikada nisu regostrovani ni voženi (razlog nije poznat).

 

187666-bmw 5 11.jpg 187664-bmw 5 1.jpg

 

Glasine kažu da će automobili biti prodati u narednih nekoliko meseci, po ceni od oko 15.000 evra po primerku, u zavisnosti od stanja pojedinačnog vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M5 E34 iz 1990. na prodaju za 49.000 evra

 

189204-bmw m5 1.jpg

 

Svakome ko prati tržište modernih klasika za oko bi mogao da zapadne ovaj fantastično očuvani BMW M5 E34 iz 1990. godine sa tek 50.000 pređenih kilometara.

 

bmw m5 10.jpg

 

Pokreće ga kultni S38B36 redni 3.6 litarski šestocilindraš od 315KS što mu obezbeđuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6.3 sekunde.

 

189206-bmw m5 11.jpg

 

Nekima bi kombinacija crvene boje lima i sive unutrašnjosti mogla da izgleda neobično za jednu bavarsku mašinu sa M oznakom, ali možda je baš u tome i njegova draž. Prodavac kaže da je automobil u fantastično očuvanom i što je još bitnije, potpuno originalnom stanju, a prodaje ga putem američkog sajta ''Classic Driver''. Cena: 55.000 dolara.

 

189207-bmw m5 111.jpg

 

Od dodatne opreme raspolaže Executive Seating paketom, a dolazi sa originalnom knjižicom, alatom i rezervnom gumom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg PetrolHeads video: 1994. BMW E34 530i V8 vs 1994. Cadillac Seville SLS 4.6L V8

 

Odavno nismo radili nešto ovako ludo. Došli smo na ideju da uporedimo dva sveta i dve različite filozofije. Tako slični a istovremeno totalno drugačiji!
1994. BMW e34 530i V8 215KS i 1994. Cadillac Seville SLS 4.6L V8 270 konja: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvonimir.jpg DriveWithMe Zvonimir Jurcic: BMW M5 (E34) vs Mercedes 500E (W124) - rat titana

 

Uporedio sam dva kultna moderna klasika gotovo 30 godina od predstavljanja. 1991. BMW M5 i 1992. Mercedes 500E - superlimuzine iz 90-ih!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji BMW E34 M5 Touring s V12 motorom McLarena F1

 

194377-bmw m5 002.jpg

 

BMW-a M5 Touring sa motorom McLarena F1: On postoji. Kao što Nepal ima jetija, a Meksiko El Čupakabru, u srcu Nemačke je u tajnoj garaži skriven - On

 

Pod oružanom Kommando Spezialkräfte stražom već više od dve decenije u mrklom mraku čuči čudovište čije postojanje od ove nedelje više nije tajno. Ko drugi nego Chris Harris? Na ''Collecting Cars'' podcastu je pre nekoliko dana objavljen razgovor (u drugoj epizodi) Chrisa Harrisa i Edwarda Lovetta sa bivšim direktorom McLarenovih drumskih i trkačkih programa Davidom Clarkom. U razgovoru David Clark objašnjava da je testirao S70/2 V12 čudovište kojeg su Gordon Murray i Paul Rosche pripremili za Mclaren F1 - u E34 BMW M5 Touringu! Da, najmoćniji atmosferski motor u to vreme (i sledećih godina) je započeo život u BMW-ovom karavanu.

 

194378-bmw m5 001.jpg

 

Nemojte me pogrešno shvatiti, mislim da se radi o najboljem BMW-u svih vremena, ali zamislite taj osećaj za volanom sa 627KS ispred sebe? Verovatno nije imao zlatnu termalnu zaštitu, Alpine zvučnike bez magneta i titanijumski set alata poput McLarena F1, ali nekoliko poslednjih dana svi novinari sveta zamišljaju kako u stvari izgleda ovaj porodični bolid iz Bavarske.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW M5 E34 Touring iz 1994. sa manje od 65.000 km

 

bmw m5 e34 02.jpg

 

Mada ekipa iz kuće Enthusiast Auto Group iz Sinsinatija koja se bavi restauracijom i prodajom retkih i sjajnih modernih klasika sa znakom BMW-a nije istakla cenu za fantastično očuvani vrlo redak BMW M5 E34 u Touring verziji, verujemo da ponuda zainteresovanih kupaca širom sveta neće nedostajati s obzirom na to da je napravljen samo 981 primerak. Jedan drugi ovakav karavan su pre dve godine prodali za 130.000 dolara, pa bi ovaj primerak mogao postići otprilike istu, ako ne i višu cenu.

 

199570-bmw m5 01.jpg

 

Ovaj primerak je lakiran u Avus plavu metalik boju (boja lansiranja) proizveden je 1994. godine, a ima tek 64.837 pređenih kilometara. S obzirom na to da se M5 E34 Touring nikad nije nudio u SAD, konkretan primerak je bio napravljen za nemačko tržište i kasnije je uvezen u Ameriku. Pokreće ga čuveni 3.8 redni šestak (S38B38) od 340 KS i 400 Nm koje putem 6-stepenog ručnog menjača šalje na zadnju osovinu. Za svaki slučaj, tu je i serijski diferencijal ograničenog proklizavanja. Ekipa iz EAC-a je u pomlađivanje i restauraciju potrošila 14.000 dolara, a auto je ostao potpuno originalan u fabričkom stanju sa minimalnom dozom patine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW E34 M5 za 67.000 dolara

 

202597-bmw m5 e34 03.jpg

 

U Las Vegasu se prodaje BMW E34 M5 u savršenom stanju, a oni koji ga žele moraće da izdvoje ozbiljnu sumu novca. E34 M5 se prodavao između 1989. i 1995. godine, a bio je poslednji ručno rađeni M automobil, kao i poslednji M5 sa rednim šestakom. Na putevima ih još uvek ima, ali nisu svi u idealnom stanju kao ovaj severnoamerički primerak lakiran u Brilliant crvenu boju.

 

202598-bmw m5 e34 02.jpg

 

Automobil je registrovan 1991. godine, a od tada je prešao nešto više od 50.000 km. Prodaje se putem prodavca Gaudin Porsche u Las Vegasu, a cena iznosi 67.000 dolara.

 

202599-bmw m5 e34 01.jpg

 

Ispod haube se nalazi 3.6 S38 redni šestak koji razvija 311 konja, i koji je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. BMW 0 do 100 km/h ubrzava za 6.3 sekunde i postiže maksimalnih 252 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: 1991. BMW M5 (E34)

 

Druga generacija M5 i poslednji M auto koji se pravio ručno:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju očuvani 1994. BMW M5 Touring

 

207794-bmw m5 03.jpg

 

BMW M5 Touring koji se prodaje u Americi je verovatno među najboljim polovnim primercima sa M oznakom na tržištu. M5 Touring je sa proizvodne trake sišao 9. decembra 1994. godine, napravljen je za nemačko tržište i bio je jedan od najskupljih primeraka generacije E34 koje je BMW proizveo. Ovaj M5 je poseban i zbog svoje Santorini plave boje i time predstavlja jedan od samo dva proizvedena M5 Touring modela koji su ofarbani u ovu boju.

 

207795-bmw m5 02.jpg

 

Automobil prodaje Enthusiast Auto Grupa (EAG) koja ga je i uvezla u Ameriku 2000. godine. U to vreme je osvežen 3.8 redni šestocilindraš, a zamenjen je i set kvačila sa zamajcem i brojne druge komponente uključujući čak i vetrobransko staklo.

 

207796-bmw m5 01.jpg

 

Unutrašnjost je presvučena Lotus bilom Nappa kožom, a armaturna ploča, ručice na vratima i gornji paneli su u Santorini plavoj boji. Automobil je prešao 155.369 kilometara, a njegov S38(B38) 3.8 motor razvija 335 KS i uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1991. BMW M5 E34

 

bmw e34 03.jpg

 

Na eBay-u se na prodaju nudi odlično očuvani primerak 1991. BMW-a M5 (generacija E34) koji je do sada prešao samo 10.031 km. Automobil je u Ameriku stigao iz Italije, a pokreće ga 3.6 šestocilindraš sa 315KS i 360 Nm obrtnog momenta, uz 5-stepeni manuelni menjač i zadnji pogon, a postiže maksimalnih 250 km/h.

 

bmw e34 02.jpg

 

Konkretni primerak je u Mauritius Blue Metallic boji, sa Style 20 turbofan točkovima i crnim kožnim enterijerom.

 

bmw e34 01.jpg

 

Trenutna ponuda na eBayu iznosi 45.100 američkih dolara (38.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: 1991. BMW E34

 

2.0 benzin sa 150 konja, manuelni menjač sa 5 brzina, do stotke za 10.6, maksimum na 211 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...