Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zašto Amerikanci ne vole VW Golf?

Recommended Posts

vw g 999 (1).jpg

 

Volkswagen Golf je redovni kralj prodaje na evropskom tržištu. Prošle godine je preko 480.000 jedinica pronašlo kupce, ili prodat je više nego dva puta veći broj vozila sa Golf oznakama, u poređenju sa najbližim rivalom. Sa druge strane, Amerikanci su kupili 68.978 primeraka. Možda ne visoka cifra, ali pravi šok sledi kada vam kažemo da je ona rekordna za ovaj automobil još od 1986. godine. Pa šta je tačno problem i zašto ovaj globalni fenomen nema jednako veliki uspeh i kod ''Jenkija''? Oni ipak u velikoj meri kupuju ostale globalne kompakte kao što su Ford Focus, Honda Civic, Toyota Corolla i Hyundai Elantra, To nas je navelo da se pozabavimo pitanjem šta to Golf nema što konkurencija ima? U nastavku ovog teksta iznećemo neke od ključnih razloga...

 

Možda glavni razlog leži u podatku da se Volkswagen u Americi nikada nije mogao pohvaliti visokim kvalitetom ili reputacijom. Ako pogledamo najnoviju ''JD Powers'' listu vozila starih do tri godine, ceo Volkswagen brend je završio tek na 19. mestu od 30 kandidata. Ovaj rezultat je zapravo u neku ruku i ohrabrujući pošto je nemački proizvođač vozila pre samo pet godina bio tek 28. od 32 kandidata. Slična situacija je i sa rezultatima istraživanja koje sprovodi ''Consumer Reportsa''. Na njihovoj listi, Golf ima više nego natprosečan broj mehaničkih i problema sa elektrikom i samim tim nije za preporuku sa izuzetkom sportskih GTI i R modela.

 

Zatim, dolazimo do još jednog bitnog podatka, a to je sama ponuda. Čak i ako zanemarimo da u današnja vremena gotovo svi putnički automobili beleže pad prodaje (u slučaju Golfa čak 37% posle prvih sedam meseci) zahvaljujući popularnosti krosovera, ovaj nemački automobil je i dalje dostupan samo kao hedžbek i karavan. U očima Amerikanaca tradicionalni sedani su ipak bolji, ali čak ako bi u prodaju Golfa dodali i brojeve koji se odnose na sedan verziju Golfa, odnosno Jettu, ona bi se zaustavila na cifri od oko 183.000 vozila što je daleko od lidera u klasi. Neki visoko prodavani konkurenti, kao što je Nissan Sentra, i nemaju u ponudi hedžbek varijantu, a izuzetak od nenapisanog pravila je jedino Focus. Naime, Fordov kompakt je jedini u svojoj klasi gde se hedžbek verzija prodaje bolje od tradicionalnog sedana i to uglavnom u srazmeri 60-40%.

 

23-1024x576.jpg

 

Volkswagen će reći da kvantitet nije bitan koliko kvalitet i da njegov predstavnik ima više nego vernu grupu kupaca. Nažalost za kompaniju, uspeh sa sportskih modela nikada nije prenet i na jeftinije verzije. Primera radi, u prvih sedam meseci ove godine 24.257 Golfova je pronašlo kupce ''preko bare'', ali samo 4.036 njih (ili za 44% manje nego godinu dana ranije) su standardni modeli. Najprodavanija verzija je GTI (9.189) i SportWagen karavan (8.016), a od standardnog hedžbeka je lošije prodavan samo električni e-Golf (776).

 

Da li je ostatak ponude ''previše dobar'' da bi neko obratio pažnju i na jeftinije verzije?
Da bi se razumeo neuspeh Volkswagena među Amerikancima, potrebno je da razumemo i njihove kupce. Na ovom tržištu proizvodi se uglavnom prodaju ''na kilo''. To znači da svi oni koji potroše novac na kompaktni automobil poseduju limitiran budžet. To takođe znači da njihov izbor automobila mora da bude ograničen na primerak koji je jeftin za kupovinu i održavanje. Volkswagen je uspeo da zadovolji kriterijum niske kupovne cene (od 20.910 dolara), ali ne i ostale tražene karakteristike. Istraživanja su pokazala da čak i obična zamena ulja i filtera ume da bude za 30% skuplja kod nemačkog proizvođača, dok u vezi cene rezervnih delova ne bi da ulazimo u detalje. Niska kupovna moć, takođe znači da je kupcima najbitnije da se automobil ne kvari dok su završna izrada i kvalitet enterijera (kategorije gde je Golf redovno u vrhu) gotovo nebitni.

Nemački automobil je lider i po pitanju tehnologije, pa tako pruža savremeni DSG menjač u vreme kada poneko od konkurentskih marki još uvek koristi četverostepeni automatski menjač. Međutim, automobil koji koristi takvu tehnologiju nikako ne može biti jeftin za održavanje. Pored toga, pošto su primenjena tehnološka rešenja izuzetno moderna, moraće proći dugo godina pre nego što budu uklonjene i najmanje mane.

Većina rivala se mogu pohvaliti nekom veoma značajnom vrlinom koja njihov model čini izuzetno popularnim među kupcima. Primera radi, Corolla i Civic imaju visoku reputaciju kvaliteta i preprodajne cene, Focus je uvek ciljao na one koji žele da dobiju mnogo, za malo novca, a poslednjih godina i Hyundai Elantra i Kia Forte su postali ozbiljni igrači.

 

DSC01570-1024x682.jpg

 

Golf je jedno vreme imao dizel motor sa malom, ali vrednom grupom kupaca. Čak i u takvim uslovima ovaj automobil nije imao visoku prodaju, ali svakako jeste povećao preprodajnu vrednost svih modela marke.

I za kraj moram da spomenem i nekoliko reči na račun dizajna. Amerikanci su navikli na osveženje svakih nekoliko godina uz potpuno novi dizajn najređe na svakih pet do šest godina, čak i ako mehaničke promene nisu velike. Volkswagenova dizajnerska evolucija nikako ne može da dođe do izražaja i automobil često deluje zastarelo pored konkurencije.

Nemački gigant je u prošlosti imao neke veoma uspešne poteze da učini svog velikana popularnim među Jenkijima. Još krajem 1970-ih godina američki Golf je imao mekše ogibljenje i sedišta u poređenju sa modelom iz Evrope da bi se dobilo na udobnosti. Iako su neki kritikovali takvu odluku uz objašnjenje da automobil nije autentičan, prodajni rezultati su bili za oko tri puta bolji. Veliki potezi su učinjeni i prethodnih godina, kao što je bilo prebacivanje proizvodnje iz Meksika u Nemačku i sniženje početne cene na niži nivo od bilo kog konkurenta. To je rezultiralo i proglašenjem Golfa automobilom 2015. godine, po izboru uglednog ''Motor Trend magazine''. Ali na kraju dana, prodaju Golfa je najviše pogodila popularnost krosovera. Više nego bilo koji konkurent...

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra je tekst!
Ja nisam od onih koji vw diže u nebo...
Postoji još jedna stvar koja se razlikuje u odnosu na Evropu. A to je da nemački mediji nisu vlasnici većine automobilskih medija u Americi, pa samim tim i ne kreiraju sliku o „kralju“ klase...
Mada Korejci idu tim putem...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Americi je marketing glavna stvar kod prodaje hteo to neko da prihvati ili ne ali tako je. Mi smo onog "krsa" od juga za 5 godina prodali u preko 140 hiljada primeraka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma voze dok radi,pa prodaju...ali ima nisku preprodajnu cenu zbog skupog servisa...

Zato kosooki vladaju,em jeftini,em duže rade,em se jeftinije poprave,em više dobiju za polovni jer se brže proda...

Ameri se puno informišu preko weba,kroz slobodne medije i uvek ugode sebi,neće ti da se cimaju kao mi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan primer.Pogledajte pasata novog cenu u Americi a pogledajte kod nas,sve ce vam biti jasno oko cena :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam cene Mustanga sa 2.5 motorom.Cenu za novog!
Drastično je niža u USA!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, neshtry said:

Postoji još jedna stvar koja se razlikuje u odnosu na Evropu. A to je da nemački mediji nisu vlasnici većine automobilskih medija u Americi, pa samim tim i ne kreiraju sliku o „kralju“ klase...

@N.N. like this :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25. 08. 2018. at 10:52 PM, neshtry said:

Gledao sam cene Mustanga sa 2.5 motorom.Cenu za novog!
Drastično je niža u USA!
 

Ne postoji Mustang sa 2.5 motorom. Mislim i da nije. Bio je stari Foki RS sa njim. To je Volvo motor.

 

Sada ima 2.3. Ti EcoBoost motori su bazirani na bloku koji je razvijala Mazda.

 

 

On 25. 08. 2018. at 8:52 PM, neshtry said:

Ma voze dok radi,pa prodaju...ali ima nisku preprodajnu cenu zbog skupog servisa...

Zato kosooki vladaju,em jeftini,em duže rade,em se jeftinije poprave,em više dobiju za polovni jer se brže proda...

Ameri se puno informišu preko weba,kroz slobodne medije i uvek ugode sebi,neće ti da se cimaju kao mi

 

Ne znam u čemu su Japanci bolji. Pogotovo ta u njih nadmoćna Toyota.

Često pretpotopna tehnika. Siromašna unutrašnjost i slično.

No valjda oni to vole.

 

I istina. Toyota i Honda dobro drže cijenu.

To ne vrijedi za Nissan. I to sigurno ne vrijedi za Korejce.

 

Koliko su mediji slobodni ne bih znao. Često pišu ljudi jako skromnog tehničkog znanja. 

Nevezano za automobile. Sada pratim što Ameri kažu o novom proizvodu u jednom drugom polju. I mislim se u sebi, a u pm koliko su ovo glupi i neobrazovani.

Ali takvi su Amerikanci. 

 

Ima u njih dobrih medija no ima i ne baš dobrih.

 

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što je GOLF Govno Obmotano Limenom Folijom

Послато са MI MAX уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije vw golf oupšte loš,samo ga ja ne bih kupio...bolji mi je napr. Hyundai ....

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko god mi "ne voleli" WV i njihovu vedetu Golfa, to ne menja činjenicu da je uspešan, tj najuspešniji u Evropi već duže vremena... To sigurno nije zbog Srbije i BiH! 

U zadnje vreme se pitam često kako to da Bravo nije uspeo!? Mislim da razlog leži u ciljnoj grupi. Naime, tu C klasu kupuju mahom porodični ljudi, ljudi kojima performanse nisu prioritet, već dugotrajnost, sigurnost i servisna podrška. Za one sa više adrenalina tu su razne sport varijante Golfa, Bravo sport, na žalost, jednostavno nije bio dovoljno drugačiji od "običnog". Isto je i kod Toyote, u Evropi su to mahom sredovečni ljudi, kojima treba udoban i pouzdan prevoz od A do B, bez uzbuđenja! I mada se meni kabina Aurisa sviđa, on je dva koplja iza Bravoa, ako poredimo celokupan dizajn i motore! Međutim, sa druge strane, jednostavnije tehnologije su i pouzdanije, iako se kod njih ne dobija ništa uzbudljivo!

E sad, Tipo je druga priča... I sumnjam da će naneti ikakav udarac Golfu, jednostavno auto koji treba da se suprotstavi Koreji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci kod ww a i ostalih nisu drastično menjali na vozilima ne iz razloga pouzdanosti već samo finansija i kinte..

Jednostavno guraju neku tehnologiju dok ima ovaca koje to kupuju..Imaju unapred neku tradiciju pa im nije lako da ciljnoj grupi uvale..

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW je po evropskom ukusu i potrebama ok,samo se meni ne sviđa....
Tekst je o tome što ga Ameri ne vole...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svestan sam da cu ovim postom da pokrenem lavinu ali...

Ja sam imao prilike da vozim svaki golf dosad od jedinice pa na ovamo. Naravno nisam probao i svaki motor u svakom od njih ali generalno imam neku sliku u glavi o Golfu. I iskreno nijednim dosad nisam bio odusevljen. Slabo se eksterijer menjao kroz generacije (sto po meni i nije lose), stur enterijer, tvrdo vesanje... Da ne pominjem njegovo velicanstvo dvojku i sve ono sto je dvojka predstavljala od osamdesetih pa do dve hiljade i neke... Doduse u zadnjih par godina se to polako izgubilo. Stavise dosta onih njuski sa kojima niko ne zeli da se poistoveti je preslo iz "dvice" u Stila, Astru ili nesto slicno (izvini voljeni FLCS ali nazalost je tako). Dakle misljenje o Golfu mi i nije bilo bas neko...

To je bilo dok nismo u firmi dobili nekoliko 7-ica, odnosno ovih poslednjih 7.5. 

Iskreno, najiskrenije to je prvi Golf koji me je stvarno odusevio kao kompletan auto. Spoljasnost i ne bas toliko jer je to ipak Golf, a Vagen ne voli mnogo da eksperimetise po pitanju dizajna. Ali sve ostalo... Enterijer, ugodjaj u voznji, oprema, upijanje rupa na ovim nasim nesrecnim putevima, ergonomija, prostor u kabini, performanse (cak i sa entry level motorima), robusnost... Fantasticno, sto bi Britanci rekli: perfect all-rounder.

Pritom, vozio sam sve i svasta pa mogu slobodno da kazem da nisam duduk sto se tice automobila.

Tako da, ko ima prilike, nek proba sedmicu. Velika je verovatnoca da ce promeniti misljenje.

A sto se Amerikanaca tice, ko jos stav Amera uzima za ozbiljno, pogotovu po pitanju automobila? Mislim, stvarno... Pogledajte na sta se oni loze. Kod njih je samo bitno da auto bude prenaglasen u svakom smislu. Pacenici... Preveliki automobili, preveliki motori, prevelika potrosnja, sve pre. Mozda sam u pitanju samo ja i moj ukus ali se meni to ne svidja. Ruku na srce, imaju oni par gotivnih automobila iz ere 60-ih i 70-ih ali samo gotivnih u smislu izgleda.

E sad... drugi par gaca je to sto je Amerika jedno od najvecih svetskih trzista pa se proizvodjaci utrkuju ko ce da zadovolji kretenskim Americkim prohtevima ali to vec nema veze sa Golfom kao autom, niti sa bilo kojim drugim autom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, knezevic76 said:

Evo jednog lepog texta koji objašnjava suštinu

"Nekada davno svi su mislili da su kvarovi sastavni deo automobila. A onda su se pojavili Japanci i demantovali nas." (Jeremy Clarkson)



http://www.vrelegume.rs/test/uvozni-automobili-americko-trziste-2deo/

 

13 hours ago, bane1321 said:

Koliko god mi "ne voleli" WV i njihovu vedetu Golfa, to ne menja činjenicu da je uspešan, tj najuspešniji u Evropi već duže vremena... To sigurno nije zbog Srbije i BiH!

Svako kupuje "svoje"

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/2018s-most-popular-cars-europe-–-country

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boravio sam pre brexit,u Britaniji,u Mančesteru po 10 dana tokom 4 godine....kod njih je Ford br1,pa onda nemci(VW,Audi,BMW),pa svi ostali...joj koja je to strast prema fordu...

Meni se ni mk7 nije zalepio....čudna mi motorizacija

 

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 TDI 90, 1.6 TDI 110, 2.0 TDI, 1.0 TSI.  Imamo i drugih iz VW grupacije ali to je to sto se Golfa tice.

Sto, sta fali 1.6 TDI (osim 6-te brzine)?

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za moje potrebe je dovoljan 1.4 od 100ks,kod vw je 1.2 tfsi sa 3 cilindra...e neću 3 cilindra,tačka!


Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.Verovatno mislis na TSI zato sto je laksi? Ne kazem da je sedmica najudobniji auto na svetu ali daleeeko od prethodnih Golfova u svakom smislu. Taman po mojoj meri. 

@neshtryA sto ne 3 cilindra. 1.0 TSI je isto 3 cilindra a fantastican motoric. Evo i ja vozim 3-cilindrasa i ne vidim da nesto patim zbog toga

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

@francuz69

Ima veze sa ovjesom. Samo 2.0 TDI to ima. A imao je svaki Golf 5 i 6. Octavia to ima samo kao RS ili 1.8 TSI. Prethodna generacija Octavie je imala sa svakim motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...