Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Belgija 2018

Recommended Posts

Zvanično ime: 2017 FORMULA 1 BELGIAN GRAND PRIX

Lokacija: Circuit de Spa-Francorchamps, Spa, Belgija

Datum: 24.-26. avgust 2018.

 

Petak, 24. avgust 2018.

Prvi trening: 11:00 – 12:30

Drugi trening: 15:00 – 16:30

Subota, 25. avgust 2018.

Treći trening: 12:00 – 13:00

Kvalifikacije: 15:00

Nedelja, 26. avgst 2018.

Trka: 15:10

 

VN-Belgije.png

 

Broj krugova:     44
Dužina staze:     7.004 km
Dužina trke:        308.052 km
Broj trka:             61
Prva trka:             1950.
Najviše pobeda: Michael Schumacher /6/
Ferrari /16/

 

Dizajnirana od strane Jules de Their i Henri Langlois Van Ophem, staza je napravljena 1920. godine, staza je koristila javne puteve izmedju Belgijskih gradova Francorchampa, Malmedua i Stavelota. Prva trka je trebala da se održi 1921. godine, ali je ukinuta jer se za trku prijavio samo jedan učesnik. Prvi put je na stazi održano jedno takmičenje 1922. godine, a 2 godine potom je održana i prva (sad već legendarna) 24 sata Spa Francorchampa. U to vreme vozači su obožavali Spa jer je nudila vožnju pri mnogo većim brzinama od većine staz u Evropi.

Verovatno najupečatljiviji deo staze je krivina Eau Rouge koja se vozi pod punim gasom, a posle nje se izlazi na najduži pravac na stazi gde bolidi dostižu najveće brzine. Čar ove krivine je u tome dok vozite punim gasom i prolazite i levu u desnu krivinu zapravo ne vidite gde ćete izaći jer je krivina u usponu i zbog te karakteristike je velika većina vozača obožava.

Za prolaz kroz krivinu punim gasom potrebno je dosta vozačkog umeća, a dobar izlaz iz krivine može vam doneti priliku za preticanje na pravcu. Bivši šampion F1 Žak Vilnev je jednom objasnio da što brže vozite kroz Eau Rouge bolje ćete je proći, dok Fernando Alonso kaže da je ta krivina “misterija” jer iz kokpita vi zapravo ne vidite gde ćete izaći, ali i da je to najveća draž te krivine.

Ali postoji i tamna strana Eau Rouga. Ukoliko izgubite kontrolu nad bolidom to obično vodi ka veoma teškom udesu. Stefan Bellof vozač Poršea, Guy Renard iz 24 sata Spa Alex Zanardi samo su neke od žrtava Eau Rouga, doke Žak Vilnev opisao svoje izletanje 1999. u kvalifikacijama kao “njegov najbolji udes u karijeri”. Krivina je malo modifikovana 2002. godine, ali ta modifikacija nije uticala na draž Eau Rouga koji i dan danas fascinira sve vozače koji prodju kroz nju.

Redizajn staze je započeo je 6. novembra 2006., a 2007. je završen u maju, i koštao je oko 19 miliona dolara.

 

481px-Eau_rouge_kurve-300x217.jpg  800px-2000_Belgian_Grand_Prix-300x217.jpg

 

F1 se vratila na Spa 2007. godien sa modifikovanim izgledom. Bus Stop šikana je nazad prema Blanchimontu, a La Source je pomeren napred. Ove modifikacije su donele više mesta za pit lane, ali takodje su dale i duži startno ciljni pravac.

Najviše uspeha na ovoj stazi ima Ferrari sa 16 pobeda, slede ga McLaren sa 14, Lotus sa 8 Alfa Romeo i Williams sa 4, Bugati i Mercedes – Benz sa 3, dok po 2 pobede imaju Maserati i Benetton.

Od vozača najuspešnije Michael Schumacher sa 6 pobeda, Ayrton Senna ima 5, Jim Clark i Kimi Raikonen imaju po 4 pobede, Juan Manuel Fangio i Damon Hill po 3, a po 2 pobede imaju Alberto Ascari, Emerson Fitipaldi, Niki Lauda, Alain Prost, Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.

 

Preuzeto sa: f1-serbia.com

 

Prikaz staze sa elevacijom:

1472117728959.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovi sa SK neprenose kvalifikacije,srecom tu je satelitska i RTL:D

i na kraju Luis uzeo pol,kad su ovi iz ferarija spori skroz

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton ubedljivo do pola u Belgiji

 

Luis-Hamilton belg.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu Belgije, 13. trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Britanac je do šestog najboljeg startnog mesta ove sezone, a 79. u karijeri, došao neverovatnim krugom na stazi Spa Frankošam u vremenu od 1:58.179 minuta. U borbi za najbolje vreme u kvalifikacijama aktuelni šampion je za nešto više od sedam desetinki pobedio Sebastijana Fetela u bolidu Ferarija. Najbliži njima dvojici bio je vozač ''Fors Indije'' Esteban Okon, koji je bio više od dve i po sekunde iza Hamiltona.

 

Slobodne treninge su u potpunosti obeležili vozači Ferarija, ali je branilac titule imao mnogo sreće kada je došao red na kvalifikacije. U poslednjem delu je svoj najbolji krug ostvario baš pre nego što je padala kiša, slično kao Fetel, a sve ostale su mnogo koštali promenljivi uslovi, u kojima se najbolje snašao dvojac ''Fors Indije''. Okon je bio najbolji među ostalima, a to mu je donelo nikad bolju poziciju na startu trke, ispred timskog kolege Serhija Peresa, kojeg je pobedio za 43 hiljaditinke. Peto vreme imao je Roman Grožan u bolidu Hasa, ispred drugog vozača Ferarija Kimija Raikonena, kojem su mnogi zbog ritma koji ima od početka vikenda unapred upisali pol poziciju. Sedmo i osmo mesto pripali su vozačima Red Bula Maksu Ferstapenu i Danijelu Rikardu, a prvu desetoricu kompletirali su Kevin Magnusen u bolidu Hasa i drugi vozač Mercedesa Valteri Botas. Finac, ipak, neće startovati sa desete pozicije, već sa poslednje zbog promene motora, pa će njegovu poziciju zauzeti vozač ekipe ''Toro Roso'' Pjer Gasli. Mladi Francuz je imao 11. vreme, ispred svog timskog kolege Brendona Hartlija, dvojca Zaubera Šarla Leklera i Markusa Eriksona i Nika Hilkenberga u Renou.

Nemački automobilista će iz istog razloga kao Botas biti pomeren u poslednji red, zbog čega je profitirao njegov timski kolega Karlos Sains junior. Španac je bio prvi ispod crte u prvom delu kvalifikacija, a najbliži mu je bio Fernando Alonso, kojeg će zameniti u Meklarenu naredne sezone. Kvalifikacije su tada završene i za vozače Vilijamsa Sergeja Sirotkina i Lensa Strola, kao i Stofela Vandornea u Meklarenu.

Velika nagrada Belgije startuje u nedelju u 15.10 i moći ćete da je pratite na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vettel dobio duel sa Hamiltonom na VN Belgije

 

vet_pobeda_belgija.jpg

 

Vozač Ferrarija došao je do svoje pete pobede u ovoj sezoni

 

Zbog zamene motora stigla je informacija da će Carlos Sainz i Stoffel Vandoorne startovati sa začelja grida, na kome su se već nalazili i Valtteri Bottas i Nico Hulekneberg. Vremenski uslovi bili su topli za prilike u Belgiji, pa je tako temperatura staze bila 29 a vazduha 17 stepeni. Prvi 10 vozača u trku je startovalo na super mekim gumama, ostali su koristili meku komponentu, dok je Carlos Sainz jedini imao medijum komponentu.

Odmah na startu u prvoj krivini desio se veliki udes, jer je bolid Fernanda Alonso odskočio u vazduhu, pa je tako Sebastian Vettel iskoristio momenat na prvacu da obiđe Lewisa Hamiltona i preuzme prvo mesto. Odmah na stazu je izbačen sigurnosni automobil, a treće mesto zadržao je Perez isperd Ocona i Verstappena. Kimi Raikkonen je imao problem sa probušenim zadnjim desnim pneumatikom, a takođe odustali su još i Nico Hulkenberg i Charles Leclerc koji su učestvovali u incidentu, kao i Daniel Ricciardo.

 

Botas je u trećem krugu otišao u boks na zamenu guma, pa je tako uzeo super meku komponentu, dok je Raikkonen odlučio da koristi medijum gumu. Red Bull je odlučio da Ricciarda vrati na stazu koji je bio u zaostatku od dva kruga za vodećima. U četvrtom krugu trka je ponovo puštena, Vettel je poveo kolonu i posle pola kruga Nemac je uspeo da pobegne Britancu iz DRS zone. Bottas je iskoristio priliku da obiđe Raikkonena i dođe do 15. mesta. Verstappen je krenuo u poteru za Oconom, pa je tako vozač Red Bulla uspeo da na kraju Kimel pravca preuzme četvrtu poziciju.

Deveti krug doneo nam je novo odustajanje, pa je tako Kimi Raikkonen parkirao svoj bolid u garaži. Par momenata kasnije, Verstappen je uspeo da na istom mestu obiđe i Sergia Pareza i tako dođe do trećeg mesta. U 12. krugu Bottas je došao do deset pozicije a do tada Vettel je imao prednost od 3.7s nad Hamiltonom. Od 4. do 7. mesta borbu su vodili vozači Force Indije i Haasa, dok je Gasly bio osmi a Ericsson deveti. Hamilton je u tim momentima malo dodao gas i držao razliku od 3.3s za Vettelom a super meke gume su polako počele da popuštaju. Tek u 22. krugu Hamilton se odlučio da prvi ode u boks i ovom prilikom uzeo je meku komponentu. Krug kasnije istu stvar uradio ie Vettel, pa je tako Nemac uspeo da zadrži prednost na stazi. Hamilton je uspeo da skine zaostatak na 1.3s za vozačem Ferrarija.

Od tada i ostali vozači išli su na svoje servise, pa su tako Grosjean i Ocon takođe prešli na meku gumu. Isti primer sledili su i Galsy, Perez i Magnussen, kao i trećeplasirani Verstappen. Do 30. kruga razlika između Vettela i Hamiltona popela se na 4.9 sekundi, dok je Verstappen za vodećim Ferrarijem kasnio oko 29 sekundi. Malo kasnije od trke se oprostio i Daniel Ricciardo koji je u tom momentu imao zaostatak od jednog kruga. Bottas je nastvio da se žestoko bori pa je tako razdvojio dvojac Force Indije i uznapredovao do 5. pozicije.

 

U poslednjih osam krugova otvorila se borba za četvrto mesto između Prezea i Bottasa koji je u tim momentima imao zaostatak od 3.1s. Finac se ubrzo zatim našao u menjaču Sergia Pereza, dok je Vettel povećao razliku nad Hamiltonom na 7.4s. Bottas je iskoristio prednost na Kimel pravcu i tako obišao vozača Force Indije i preuzeo četvrto mesto. Do kraja trke situacija se nije menjala, Vettel je pobedio ispred Hamiltona dok je Verstappen bio treći. Bottas je sačuvao četvrto mesto, iza njega našli su se vozači Force Indije i Haasa, dok su do bodova došli Galsy i Ericsson.

 

belg_rez.jpg

 

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolji uvod za Moncu sledeće nedelje, naročito imajući u vidu da je Hamilton rekao da ga je Vettel pretekao kao da je on stajao...i to sve u prvom krugu kada još nije mogao DRS da se koristi. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hülkenbergu kazna za katapultiranje Alonsa

 

Fernando Alonso blg.jpg

 

Vozač Renoa Nico Hülkenberg biće pomeren za deset mesta unazad u odnosu na rezultat koji ostvari u kvalifikacijama za Veliku nagradu Italije narednog vikenda zbog incidenta koji je izazvao na startu trke u Belgiji. Nemački automobilista je prekasno kočio u prvoj krivini staze ''Spa Frankošamp'' i otpozadi udario Fernanda Alonsa u Meklarenu, koji je katapultiran. Španac je potom sa sobom pokupio i vozača Zaubera Šarla Leklera. Direkcija trke je donela odluku da je Hilkenberg izazvao incident, zbog čega je kažnjen pred trku u Monci. Njemu će takođe biti dodata tri kaznena poena za superlicencu. Hilkenberg je posle odustajanja rekao da je potpuno pogrešno procenio tačku kočenja i priznao je da je napravio veliku grešku. Iako je Alonso istakao da postoje sličnosti između pomenutog incidenta i onog zbog kojeg je Roman Grožan 2012. godine zaradio suspenziju sa trke, takva drastična kazna nije razmatrana u Spa. U svom objašnjenju, direkcija trke je objavila da je sistem kazni uveren da bi se postarali da stalni prestupnici budu oštrije kažnjeni, a to nije bio slučaj pre šest godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Kao da nisam bio na stazi...

 

Lewis-Hamilton 2018.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton smatra da je Sebastijan Fetel koristio trikove u Ferariju tokom trke za Veliku nagradu Belgije. Fetel je prvi put posle pet godina slavio u Belgiji, a to je učinio zahvaljujući sjajnom manevru nekoliko krivina posle starta. Hamilton je najbolje startovao, ali je vozač Ferarija vrlo brzo krenuo u napad, a ispostavilo se da je to i odlučilo trku, pošto je brzo uspeo da se odvoji.

''Prošao me je kao da nisam ni bio na stazi. Dali smo sve što smo mogli, ali nas je Ferari nadmudrio. Izgubili smo trku u prvom krugu, kada je sigurnosno vozilo bilo na stazi. Posle toga nismo imali šta da tražimo. Unapredili smo bolid, ali je Ferari uspeo da bude i brži od nas. Međutim, borba se nastavlja'', kazao je Britanac. Razlika između Hamiltona i Fetela je smanjena na 17 bodova. ''Ferari je iskoristio nekoliko trikova. Svi imamo nekoliko trikova u vozilu. Pretpostavite da koristim tu reč u smislu nešto posebno.'' Naredna trka Formule 1 vozi se već sledećeg vikenda za Veliku nagradu Italije u Monci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolff: Ferrari nas je totalno progutao u Belgiji

 

wolff_o_belgiji.jpg

 

Šef Merecdesa izjavio je da nije video ni jednu pozitivnu stvar za svoj tim posle trke na Spa-Frankonšampu.

Sebastian Vettel trijumfovao je na trci u Belgiji, pošto je u prvom krugu pretekao Lewisa Hamiltona i ovu prednost čuvao do samog kraja.

“Progutali su nas na pravcima.” kazao je Wolff. “Ovo je poražavajuće. Nismo bili dovoljno dobri. Naš bolid nije bio dovoljno brz, tako da ima puno deficita.”

Sada, prema određenim navodima tim iz Maranela trenutno ima najbolji motor na gridu, ali Toto Wolff ne veruje da Merecdesovi problemi leže u nedostaku brzine na pravcima:

“Fali nam trakcije. Nismo dovoljno brzi u sporim krivinama. Gume nam se brzo troše i pojavljaju nam se plikovi.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

progutace vas i u Monci

a Kimi je odustao iz trke zbog problema sa DRS sistemom,al u Monci treba da pokaze svu svoju majstoriji i snagu ferarija

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plasman vozaca posle VN Belgije 2018.:

v.thumb.jpg.9f0ca03277e4b4df13806cca240c8c6b.jpg

 

Plasman timova posle VN Belgije 2018.:

v1.thumb.jpg.cf7b2b7b7022db2d9ef6308a0433a991.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...