Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Nemačka 2018.

Recommended Posts

Ot Tanak kao najprecizniji računar, polako cementira lidersko mesto

 

OttTanak-Germany-2018.jpg

 

Okončan je prvi dan asfaltnog 36. ADAC relija Nemačke, 9. runde svetskog reli šampionata 2018. godine. Posle ukupno 7 brzinskih ispita, i 6 pobeda na tim deonicama, lepu prednost od 12.3 sekunde stekla je posada Tanak - Jerveoja u očigledno izvanredno pripremljenoj fabričkoj Toyoti Yaris WRC. Velika zasluga pripada celom timu Toyote, posebno legendarnom kapitenu tima Tomi Makinenu, međutim za 6 pobeda od po nekoliko desetinki ili sekundi ipak je reklo bi se najzaslužniji pilot - a to je i ovoga puta briljantni i potpuno smireni Estonac Ot Tanak, vozač koji je kao neki ekstra precizni računar ''snimio'' najbrži prolaz kroz ''prljave'' nemačke krivine, kasno kočio i malo se zanosio (svako pomeranje volana je u stvari mikronsko smanjivanje brzine) i koji se, reklo bi se sasvim izvesno, bliži novoj WRC pobedi u svojoj karijeri.

 

Iako je poznata stvar da u WRC-u nikada ništa nije sigurno dok se ne prođe kroz cilj, ako posada sa brojem 8 brze Toyote Yaris WRC nastavi tako filigranski tačno onda ni Sebastien Ožie, a ni vodeći u šampionatu Tijeri Nujvil neće moći ništa da urade. Sigurno je da moramo sačekati kraj drugog dana relija u Nemačkoj koji se vozi u subotu i ima dva kruga od po 4 brzinske provere trenutnog poretka i naravno samo finale u nedelju. Reli u Nemačkoj ne spada u red onih gde se najbrže vozi, znatno je sporiji od recimo proteklog relija u Finskoj, ali zahteva besprekoran rad posade na liniji vozač-suvozač, minimalan broj grešaka i odlično pripremljen radar (''čitač krivina''). Specijalni brzinski ispiti u Nemačkoj nemaju dugačke pravce, već puno uskih puteva sa prevojima i kontra nagibima i sa isprljanom stazom na mestima gde se to ne očekuje. Drugi krug brzinaca u petak doneo je isti poredak na podijumu (na prve tri pozicije), gde su opet Tanak, Ožie i Nujvil, skok Elfina Evansa sa Fordom sa sedme na četvrtu poziciju i pad mladog Lapija sa Toyotom sa četvrtog na sedmo mesto. Indisponirani Mads Ostberg je ispao iz prvih 10 i našao se tek na 11. mestu. Popravio se za malo Latvala, a poznati Finac sasvim sigurno lakše diše jer je iza njega mladji kolega u timu Toyote, nezgodni Esapeka Lapi...doduše slabiji samo 3 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profesor Tanak održao čas mudre i brze vožnje

 

Tanak-Germany-2018 1.jpg

 

On nikada nije bio šampion sveta, ali, ako ovako nastavi  onda će u Australiji, na kraju ove sezone, osvojiti zaista fantastičnu titulu - svetskog greli šampiona. Estonac Ot Tanak i njegov sigurni i nezamenljivi suvozač Martin Jerveoja, ubedljivo su trijumfovali u Nemačkoj, u znalački podešenoj Toyoti Yaris WRC. Taj maleni monstrum od nekih 1.200 kg i sa ''lavovima'' ispod haube jakim kao 380KS vođen Tanakom i njegovim kopilotom ušao je u cilj poslednjeg ispita relija u Nemačkoj, sa ukupnom prednošću od 38.2 sekunde nad drugoplasiranim, što je u domenu najboljih reli vozača današnjice ogromna razlika. Naravno, moraće i Tanak i njegov saradnik u kabini Toyote, da uz puno sreće i aktuelne veštine, dobro oznoje svoje trkačke kombinezone i da bez previše grešaka završe još 4 teška relija. Imaju pravi motiv i već potvrdjeno saznanje da mogu biti bolji od najboljih. Pored brzine, Ot Tanak je uz pomoć kompletne ekipe Toyote, sjajno prikazao kako se vozi mudro, međutim kada je trebalo biti brz pa i puno rizikovati umeo je da pokaže i taj kvalitet. Jer kako drugačije oceniti njegovo drugo mesto na ispitu ''power stage'', kada je za ''dlačicu'' i za jednu desetinku bio sporiji od zvaničnog svetskog prvaka Sebastiena Ožiea.

 

Reli je zaista prvorazredna disciplina automobilskog sporta, spoj mnoštva provera, jedan težak tehnički sport, ali i test psiholoških i fizičkih dostignuća - liči na naše živote, ima puno radosti ali i razočaranja, donosi i sreću i neprijatnosti, a kada mu se potpuno posvetite (misli se na one koji imaju finansije) - donosi rezultate. U Nemačkoj je sve loše bilo za Dani Sorda, Jari Mati Latvalu, a posebno za Madsa Ostberga.

 

Dani Sordo-Germany 2018 11.jpg

 

Sordo je posle odličnog napretka i tri pobede na brzinskim ispitima u subotu, rano u nedelju svom silinom uleteo u vinograde, razbio šoferšajbnu i odustao. Latvala je izgubio bitku za podijum i zbog kvara na transmisiji takodje odustao, a potpuno indisponirani Mads Ostberg je takođe rano u nedelju odustao posle izletanja sa puta. Pored Tanaka, može se radovati i Tijeri Nujvil, iako je u Nemačkoj bio znatno sporiji od mnogih, međutim, pratila ga je sreća. Neočekivano je stigao do drugog mesta i inkasirao 18+1 bod, pa je u ukupnom poretku šampionata povećao prednost nad Ožieom na 23 boda. Srećan je bio i Finac Esapeka Lapi, nije bio konstantan, dosta je grešio, ali ta sreća toliko bitna svima nama, donela je tom dobrom vozaču novi podijum - i što je bitnije, opet pobedu nad starijim timskim rivalom Latvalom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...