Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Apple će lansirati sopstveni auto

Recommended Posts

Apple navodno otkazao projekat razvoja automobila

 

apple%20233.jpg

 

Već je bilo reči o tzv. Projektu Titan, odnosno o Appleovom projektu razvoja vlastitog električnog automobila koji ovaj američki informatički gigant nikada nije zvanično potvrdio. Najnovije vesti kažu da od svega ipak neće biti ništa. Naime, Apple je navodno odustao od vlastitog vozila, kao i da je otpustio i promenio mesto rada stotinama ljudi koji su bili umešani u njegov razvoj. Trenutno nije tačno poznato šta je uzrok za ovakvu promenu plana, ali se nagađa da su svemu kumovali nejasna strategija, česte promene u rukovodstvu projekta, neuspešni pregovori oko nabavke raznih delova budućeg automobila i sl. Ipak, uprkos svemu Apple ipak nije odustao od auto industrije i navodno ostaje u poslu razvoja sistema autonomnog upravljanja, dakle sve od softvera do raznih senzora i sl, a u svemu bi trebalo da im pomognu za sada neimenovani partneri, odnosno proizvođači automobila putem kojih će ovaj sistem jednog dana stići na tržište. Rukovodstvo Applea je navodno dalo rok ljudima uključenim u razvoj autonomnog upravljanja do kraja sledeće godine da dokažu da je sistem efikasan i isplativ.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple će lansirati sopstveni auto i doneti revoluciju

 

apple 23.jpg

 

Američki tehnološki gigant ponudiće tržištu sopstveni model automobila u narednih pet godina, smatra analitičar koji je do sada veoma precizno predviđao razvoj i lansiranje novih Eplovih proizvoda. Jedna od budućih investicija u koju će Epl usmeriti deo novca namenjenog ulaganju u nove proizvode i tržišne segmente biće ''Apple Car'', tvrdi Ming-či Kuo, tehnološki analitičar čije mišljenje se u IT svetu veoma uvažava. Kuo, koji trenutno radi za ''TF Internešnal sekjuritis'', očekuje da će se Apple Car pojaviti između 2023. i 2025. godine i da će uneti revoluciju na tržište automobila kao što je to učinio iPhone kada se pojavio 2007. On smatra da u automobilskom sektoru postoje ''veliki zahtevi za promenom'' postojeće koncepcije vozila jer je u toku proces redefinisanja novih tehnologija. ''Eplove'' napredne tehnologije, kao što je rad na polju ''proširene stvarnosti'' (augmented reality), mogle bi da u potpunosti redefinišu automobil kao proizvod, kaže Kuo. Prema njegovom mišljenju, Epl znatno uspešnije može da integriše hardver, softver i različite korisničke usluge, od konkurentnih kompanija iz sektora potrošačke elektronike i auto-industrije.

 

Glasine o ''Eplovom'' automobilu prisutne su već godinama, a fokus kompanije se sa prvobitne ideje o sopstvenom automobilu, koji bi bio dizajniran i koncipiran u samoj kompaniji, u međuvremenu usmerio na tehnologije autonomne vožnje za samovozeće automobile. Tako je ''Epl'' 2017. usmerio svoje napore ka razvoju sistema autonomne vožnje i testiranju na ulicama Kupertina koristeći Lexus SUV vozila opremljena tehnologijom samovozećih automobila. Kompanija je, međutim, angažovala i neke cenjene stručnjake, kao što je Dag Filds, koji je pet godina radio kao vodeći inženjer u Tesli, što je podgrejalo spekulacije da ''Epl'' ponovo razmatra ideju o razvoju i proizvodnji sopstvenog vozila. Ako se predviđanja koja je izneo Ming-či Kuo pokažu tačnim, Epl bi mogao da softver koji je razvio tokom testiranja sistema za autonomnu vožnju ugradi u električni automobil koji će sam dizajnirati i konstruisati i koji bi se, kako najavljuje Kuo, pojavio na tržištu najranije 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple bi mogao da se odluči na preuzimanje Tesle

 

174054-novitec t 11.jpg

 

Apple bi mogao da se odluči na preuzimanje Tesle, piše ''Business Insider''.

Elon Musk ovih dana pokušava da pronađe investitore i pokazuje sve više znakova nervoze. Osim toga, pod sve je većim pritiskom. Američki regulatori nameravaju da ispitaju direktore američkog proizvođača električnih vozila vezano za planirano povlačenje njegovih deonica iz berzovne kotacije. Američka Komisija za vrednosne papire i tržišta (SEC) je zatražila od Tesle dostavu odgovarajućih dokumenata i da ''intenzivira istragu'', prenosi BBC. Direktor Tesle je 7. avgusta objavio na svom Twitter profilu da razmišlja o povlačenju svih Teslinih deonica iz berzovne kotacije, kako bi maknuo kompaniju iz vidokruga ''Wall Street''-a. Skicirao je plan o otkupu deonica po ceni od 420 dolara po deonici, uz tvrdnju da je ''finansiranje obezbeđeno''. Kao mogući investitor se pominje saudijski investioni fond (Public Investment Fund, PIF), koji već drži oko 5% vlasničkog udela u Tesli.

 

Apple je u međuvremenu najavio da pokreće projekat za svoj auto, a to bi mogla da bude zanimljiva kombinacija. Apple-u ne bi bio problem da plati 420 dolara po deonici za Teslu, a mogli bi da isplatite i samog Muska (što se ne čini toliko realno). Apple car pod nazivom ''Project Titan'' se planira za tržište 2023. godine. Ipak, iako Apple ima resurse, jako je teško očekivati da bi ostvarili tako brze rezultate jer počinju od same skice, pa je veća verovatnoća preuzimanje nekoga kako bi se ubrzao sam proces. Tesla bi mogla da im bude ''jeftina'' investicija u odnosu na ono što sve moraju da investiraju u građenje totalno novog projekta iz skice, a najbolji primer je upravo dugoročni i skupi proboj Tesle. Apple preuzimanjem ne bi samo dobio auto, dobio bi i mrežu za električno punjenje automobila, fabriku baterija u Nevadi, a kao bonus i solarne izvore energije. To bi Apple pozicioniralo kao jednog od glavnih igrača u energetskoj industriji. To bi bila rekordna akvizicija Applea, ali prevoz - električni automobili i samovozeći automobili čine se kao važni poslovi 21. veka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple otpustio 200 radnika sa Project Titana

 

apple titan.jpg

 

Američki tehnološki gigant, Apple, otpustio je 200 radnika sa svog polutajnog projekta za autonomne automobile, pod nazivom ''Project Titan''.

Vest koju je prvobitno preneo CNBC je potvrdio i glasnogovornik Applea, u saopštenju ovom mediju. Predstavnik kompanije je naveo da će se Apple refokusirati na druge projekte i oblasti u 2019. i da su neke od grupa premeštene u druge delove kompanije. Ipak, kompanija veruje da...''Postoji velika prilika sa autonomnim sistemima, da Apple ima jedinstvene mogućnosti da doprinese, i da je ovo najambiciozniji projekat veštačke inteligencije ikad''. Doug Field je prošle godine napustio svoju poziciju potpredsednika razvoja u Tesli kako bi se vratio u Apple gde je ranije radio. Field je sada na čelu ''Project Titan'' uz Boba Mansfielda.

 

CNBC prenosi da se na najnovija otpuštanja unutar fabrike gleda kao na deo plana očekivane rekonstrukcije pod novim vođstvom. Još nije poznato koliko radnika će biti premešteno na druge projekte, a koliko će za stalno napustiti kompaniju. ''Project Titan'' je menjao fokus nekoliko puta tokom proteklih nekoliko godina. Prvobitno se spekulisalo da Apple planira da napravi svoj automobil i softver za autonomna vozila. Međutim, ''Project Titan'' je ubrzo velikim delom otišao u stanje mirovanja obzirom da su menadžeri vukli tim u previše smerova, a da je ''do-it-all'' pristup stvarima drastično spustio moral ljudi. Smatra se da je Apple u poslednje dve godine pomerio fokus na softver za autonomne automobile, a ne na sam automobil. Ipak, patenti koji su ''isplivali'' i skorašnji dolazak bivšeg Teslinog dizajnera su ponovo započeli špekulacije da sam Apple automobil nije mrtav. Proteklog juna, Apple je takođe zaposlio bivšeg inženjera za autonomne tehnologije firme Waymo. Apple će se takmičiti sa mnoštvom drugih firmi koje razvijaju svoj softver, a u nekim slučajevima, nude i celokupan paket. Googleov Waymo i General Motorsov ''Cruise Automation'' se smatraju za dva najveća igrača kada se radi o autonomnim automobilima, bar za sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši šef za pogonske jedinice iz Tesle prešao u Apple

 

126363-apple.jpg

 

Američki tehnološki gigant Apple, doveo je još jednog visokog zvaničnika iz Tesle, ovog puta šefa za pogonske jedinice Michaela Schwekutscha. Schwekutsch je prethodno bio potpredsednik za inženjerstvo u Tesli, gde je nadgledao eletromotore, menjače, i osovine. Prema njegovom Linkedin profilu, on je radio na Modelu 3, novom Roadsteru i Tesla kamionu. Pored Tesle, Schwekutsch je radio i sa drugim dobavljačima i proizvođačima. U neke od njegovih najbitnijih projekata spadaju BMW i8 i Porsche 918 Spyder, od kojih su oba hibridni sportski automobili.

 

Njegova nova pozicija u Appleu ponovo je pokrenula spekulacije o Apple automobilu. Apple je takođe zaposlio Teslinog dizajnera, Andrew Kima, u decembru protekle godine ali još uvek nije otkrio na čemu to rade Kim i Schwekutsch. Prema više izvora, Schwekutsch je deo Appleovog Project Titan tima, grupe koja je ranije radila na Apple automobilu. Veruje se da je tim pomerio strategije kako bi se fokusirao isključivo na sisteme za autonomnu vožnju umesto hardvera. Project Titan tim je prošao kroz ozbiljnu rekonstrukciju. Apple je u januaru otpustio 200 radnika sa Project Titana, nakon što se Doug Field, takođe iz Tesle, pridružio timu. Field je bio Teslin potpredsednik za inženjering, a pre Tesle je već radio u Appleu. Ovo znači da je iz Tesle za malo više od godinu dana prešlo čak tri visoko pozicionirana čoveka. Apple je takođe zaposlio inženjera za autonomne tehnologije iz firme Waymo. Ova kontinuirana zapošljavanja visoko stručnih kadrova pokazuju da je Project Titan daleko od smrti, ali nije potpuno jasno da li tim radi na fizičkom automobilu ili softveru. Takođe, nema ni indikacija kada će Apple biti spreman da podeli vesti vezane za trud ovog tima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple još 2013. pokušavao da kupi Teslu

 

126363-apple.jpg

 

Apple je navodno pokušao da kupi Teslu za oko 240 dolara po deonici još 2013. godine, piše portal ''Electrek''. Ponuda stara šest godina sada je objavljena kada su akcije Tesle pale ispod one vrednosti koju je ''Epl'' navodno bio spreman da plati. Danas je Kreg Irvin, analitičar u ''Rot kapital partnersu za CNBC govorio o toj ponudi.

''Negde 2013. godine, postojala je ozbiljna ponuda ''Epla'', za oko 240 dolara po akciji'', rekao je Irvin. Analitičar nije otkrio svoje izvore, ali je dodao: ''To smo proverili više puta. Potpuno sam uveren da je to tačno. ''Epl'' se nadmetao za Teslu. Ne znam da li je to stiglo do neke formalne faze, ali saznao sam o tome iz više različitih, veoma kredibilnih izvora.'' Irvin tvrdi da bi ''Epl'' i dalje mogao biti zainteresovan za Teslu, naročito nakon što je Teslina vrednost uveliko opala tokom poslednjih meseci. On tvrdi da je ''Eplov'' projekat Titan, razvoj autonomnog električnog vozila, još uvek u povoju pa bi tehnološki gigant mogao biti zainteresovan za Teslu kako bi iskoristio njihovu stručnost na tom polju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple iCar bi mogao ovako izgledati 

 

Apple-iCar 01.jpg

 

Apple navodno još uvek radi na razvoju svog prvog električnog automobila, zapravo bilo kakvog automobila uopšte. U svakom slučaju, ako ga ikada naprave sasvim je sigurno da će biti električni. Ono što mnogi špekulišu kada je prvi automobil iz Applea u pitanju je da će on biti i potpuno autonomno vozilo. Električni pogon je već u visokom stepenu razvijenosti i njegova praktična primena nije uopšte upitna, iako naravno postoje brojni kritičari i automobilski ''konzervativci'' koji sa podsmehom gledaju na struju verujući samo spaljenim fosilima u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Istina, teško ih je ne voleti, spomenute motore, ne ''konzerve''. Ono što je još uvek pod pravim upitnikom je ideja autonomnih automobila. Ne toliko ideja koliko prakska i primena tih sistema u svakodnevnom saobraćaju. Sa jedne strane nedostatak dobrog pravnog okvira koji bi regulisao takva vozila u saobraćaju, a sa druge strane tehničke nesavršenosti sistema i nedostatak kompleksne i sveobuhvatne infrastrukture, prepreke su koje se neće lako rešiti barem još neko vreme.

 

Apple-iCar-autonomous-shuttle-concept 02.jpg

 

Prema nekim glasinama i navodnim analizama, Appleov projekt Titan koji podrazumeva razvoj prvog automobila je mrtav. Drugi izvori smatraju kako Apple ne bi bio zadovoljan deljenjem svojih tehnologija sa drugima na tržištu jer znamo da Apple generalno više voli proizvode u vlastitoj režiji od početka do kraja i to bez prostora za izmene. Pojedini analitičari veruju kako Apple radi na razvoju iCar automobila čije lansiranje na tržište bismo mogli očekivati između 2023. i 2025. godine. To potvrđuje i Appleova prošlogodišnja kupovina startup-a Drive.AI, koja se bavi autonomnim automobilima. Poznajući Appleove visoke kriterijume i standarde o kvalitetu proizvoda, možemo biti sigurni da Apple neće lansirati automobil sve dok tehnologije i infrastruktura za autonomnu vožnju ne budu na adekvatnom stepenu razvijenosti.

Studija koju potpisuje dizajner Dejan Hristov pokazuje kako bi Appleov iCar mogao izgledati:

 

Apple-iCar-autonomous-shuttle-concept 03.jpg

 

Foto: Dejan Hristov

 

preuzeto sa - vozim.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple još uvek radi na svom automobilu koji će debitovati 2021. godine

 

apple 233.jpg

 

Kompanija Apple još uvek radi na svom Apple Car automobilu koji bi trebalo sa debituje 2021. godine, tvrde dobavljači. Apple je dobio dozvolu za testiranje autonomnog automobila na javnim putevima u Kaliforniji još 2017. godine, a to je bio ogroman korak napred za kompaniju i njeno samovozeće vozilo. Međutim, dve godine kasnije kompanija je isključila oko 200 ljudi iz ovog projekta, zbog čega se sumnjalo u budućnost plana, ali ispostavilo se da Apple ne samo da još uvek radi na automobilu, nego i da je dve godine ispred originalnog plana.

 

Brojni dobavljači delova sa Tajvana se pripremaju za proizvodnju Appleovog automobila. Radi se o kompanijama kao što su Heda, BizLink-KY, Heqin i Tomita, koje proizvode komponente za dostavu tokom prva dva kvartala 2021. godine. Konačan proizvod, odnosno Appleov samovozeći automobil, debitovaće u septembru naredne godine. Novi izveštaj se kosi sa prethodnim u kojima se navodilo da je Apple tek u ranoj fazi pregovora sa dobavljačima komponenti potrebnih za autonomni automobil. U kojoj tačno fazi je razvoj projekta za sada nije poznato, ali se prema novim informacijama čini da je razvoj pri samom kraju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Appleovi planovi u auto industriji su loša vest za Teslu

 

apple 233.jpg

 

Appleovi planovi u auto industriji su loša vest za Teslu, piše analitičar Morgan Stanleya Adam Jonas. Deonice Tesle su u utorak potonule 5.5% nakon rušenja od 6.5% u ponedeljak. Reuters je pre nekoliko dana pisao da Apple napreduje sa autonomnom tehnologijom i da želi da proizvede putničko vozilo do 2024. godine koje bi moglo da uključuje vlastiti dizajn baterija. Teslin dvodnevni pad takođe prati ulazak u referentni indeks S&P 500 pre otvaranja u ponedeljak.

 

''Appleov potencijalni ulazak u automobile predstavlja možda najstrašniji izazov za Tesline deonice koji su ulagači morali da razmatraju već neko vreme'', napisali su analitičari predvođeni Adamom Jonasom. Jonas daje Tesli ocenu ekvivalentnu kupovini sa ciljanom cenom od 540 dolara, oko 15% ispod trenutne tržišne cene. Ulazak proizvođača iPhonea na tržište vozila bi takođe mogao da predstavlja pretnju tradicionalnim proizvođačima automobila kao što su General Motors i Ford, koji će se teško takmičiti ako ''Apple zaista misli ozbiljno'', rekao je Jonas. U međuvremenu, za dobavljače električnih, autonomnih i povezanih automobila, Appleovi planovi ''vrlo verovatno mogu da znače značajan preokret u brzini i veličini širokog spektra ulaganja'', dodao je Jonas. Dobavljači Lidara uključuju Luminar Technologies i Velodyne Lidar koji su snažno porasli u ponedeljak nakon izveštaja i nastavili da rastu u utorak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i Apple planiraju zajedničko autonomno vozilo

 

apple 23.jpg

 

Krajem 2020. godine se pisalo o tome da bi Project Titan kompanije Apple mogao da proizvede samoupravljivo električno vozilo do 2024. godine, a glasine su se u međuvremenu pojačale, što ukazuje na to da je projekat sve bliže realnosti. Naime, Apple je proteklih meseci zaposlio veliki broj eksperata čije pozicije ukazuju na to da se na novom automobilu ozbiljno radi. Vozilo je, kako se pretpostavlja, u ranim fazama razvoja, a pre nekoliko dana je objavljeno da Apple pregovara sa nekoliko velikih proizvođača automobila, između ostalih i sa kkompanijom Hyundai. Dogovor još uvek nije postignut, a Korea Economic Daily piše o tome da je Appple kompaniji Hyundai predložio da učestvuje u razvijanju novog vozila, i svojim iskustvom najpre doprinese novom tipu baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia bi mogla da proizvodi Appleov automobil

 

icar-apple.jpg

 

Južnokorejska kompanija u sastavu Hyundaijeve grupacije je navodno zadužena za saradnju sa stranim proizvođačima na razvoju autonomnih električnih vozila. Svima je prva asocijacija na to - Apple. I to nije sve, nego se zvanično saznaje i da će Kia na poslu razvoja takvih naprednih automobila budućnosti sarađivati sa ''nekoliko stranih kompanija''.

 

Naravno, u izjavama iz ove kompanije niti jednom rečju nije pomenut američki Apple, ali kada se ove informacije stave u kontekst ranijih - svima se nameće samo jedan zaključak: Hyundai grupa je zadužila Kiju za saradnju sa Appleom na razvoju nekog njihovog budućeg autonomnog električnog automobila. Kia je, usput rečeno, pre nekoliko dana predstavila svoju novu kompanijsku strategiju koja uključuje premeštanje fokusa na napredna rešenja mobilnosti. U skladu s tim predstavljen je i novi slogan: ''Movement that inspires'', kao i logo koji će obeležiti novi period ove korejske kompanije. Osim toga, Kia je najavila da će do 2027. godine predstaviti sedam novih isključivo električnih vozila u različitim segmentima.

 

Fokus na moderne tehnologije će očigledno biti Kijina snaga u narednim godinama, a upravo je to u kombinaciji sa iskustvom u sklapanju automobila, ono što je Appleu u ovom trenutku potrebno. Sami će, navodno, izraditi tehnološku podlogu, napredne baterije, čipove i softver za autonomnu vožnju, ali da bi njihov autonomni električni automobil postao stvarnost moraće da proizvodnju povere nekom iskusnijem. Za sada se čini da je Kia najdalje otišla u pregovorima. Appleov automobil bi u najboljem slučaju mogao da bude javnosti predstavljen ove ili sledeće godine, a proizvodnja bi, ponovo po idealnom scenariju, mogla da počne 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Hyundai-ju i nisu baš srećni sa Apple-ovim predlogom saradnje

 

Kia E-GMP 02.jpg

 

Najavljena mogućnost da Hyundai sklapa automobile za Apple, nije oduševila ključne ljude u južnokorejskoj kompaniji. Reuters je od jednog njihovog člana upravljačke strukture saznao da neki u korporaciji nisu baš srećni sa Appleovim predlogom saradnje. I dalje se, kaže izvor, oko toga lome koplja, odnosno odluka o uključivanju u projekat i načinu saradnje sa Appleom i dalje nije doneta.

 

''Mi nismo kompanija koja za druge proizvodi automobile, a saradnja sa Appleom ne donosi uvek odlične rezultate'', stav je skeptične struje u Hyundaiju. Ova kompanija i ranije nije bila sklona da sarađuje sa drugima koje nisu deo njihovog holdinga, a kao argument za to navodi se trenutno visoki nivo vertikalne integrisanosti unutar koncerna. Ona je tolika da Hyundai u svom vlasništvu ima čak i fabrike za proizvodnju čelika koji se koristi u sklapanju vozila.

 

Apple-u, sa druge strane, ovakva saradnja nije strana. Njihov najistaknutiji proizvod, iPhone, od početka sklapaju podizvođači poput Foxconna. Sada su se, izgleda, ponadali da bi Hyundai (ili Kia) mogli preuzeti takvu ulogu u sklapanju vozila, dok bi oni bili zaduženi za tehnologiju i nabavku sastavnih delova od više dobavljača. To se nekima u korejskom koncernu nije svidelo. Ostali detalji oko moguće saradnje i same proizvodnje nekog budućeg Apple Cara i dalje su najstrože čuvana tajna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i Kia prekinuli razgovore sa Apple-om

 

apple 233.jpg

 

Hyundai i Kia su u objavili da su prekinuli razgovore sa Appleom oko sklapanja autonomnog automobila. Kao posledica toga, deonice Hyundaija su pale 6.2%, dok su deonice Kia oslabile 15%. Tako je u jednom danu ''izbrisano'' 8.5 milijardi dolara tržišne kapitalizacije dva korejska diva. Ovakav scenario i nije iznenađenje.

 

Pre nekoliko smo dana objavili da unutar Hyundaija postoje ozbiljne rezerve oko teme eventualnog sporazuma s Appleom. Ova kompanija i ranije nije bila sklona da sarađuje sa drugima koji nisu deo njihovog holdinga, a kao argument za to navodi se trenutni visoki nivo vertikalne integrisanosti unutar koncerna. On je toliki da Hyundai u svom vlasništvu ima čak i fabrike za proizvodnju čelika koji se koristi u sklapanju vozila. Reuters je u decembru pisao da Apple napreduje sa tehnologijom autonomnih automobila i da planira proizvodnju putničkog vozila koje bi moglo da uključi vlastitu baterijsku tehnologiju već 2024. godine. Apple, za koji je poznato da planove proizvoda drži u tajnosti, nikada nije priznao razgovore sa proizvođačem automobila o proizvodnji vozila i nije bio dostupan za komentare.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple unajmio bivšeg potpredsednika BMW-a

 

apple 233.jpg

 

Ulrich Kranz, koji je nadgledao lansiranje BMW-ove i EV divizije i suosnivač kompanije Canoo, kreće u Kaliforniju. Apple je unajmio Ulricha Kranza, bivšeg potpredsednika BMW-a i suosnivača EV start-up kompanije Canoo, da radi na njegovom oživljenom projektu razvoja električnog automobila. Vest je prvo objavio Bloomberg, a imenovanje Kranza prati oživljavanje aktivnosti iz nedavno obnovljenog programa kompanije Project Titan.

 

Nedavno je objavljeno da je Apple blizu potpisivanja sporazuma o zajedničkom ulaganju koji bi rezultirao da LG Electronics proizvede prve primerke Apple automobila kao pilot projekat za procenu interesa potrošača. Nejasno je kakvu će tačno ulogu igrati Kranz tokom razvijanja programa, ali on će izveštavati šefa Projecta Titan Douga Fielda, koji je prethodno nadgledao razvoj i proizvodnju električnog sedana Tesla Model 3. Pre nego što je osnovao Canoo, Kranz je proveo 30 godina u BMW-u, gde je vodio razvoj ključnih modela i3 i i8. Takođe je proveo kratak period kao glavni tehnološki direktor u kompaniji Faraday Future. Prema Bloombergu, koji se poziva na interne izvore u Appleu, Kranz je napustio Canoo u aprilu i preuzeo je novu ulogu u Kaliforniji ''poslednjih nedelja''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple i Toyota razgovaraju o proizvodnji Apple-ovog električnog automobila

 

icar-apple.jpg

 

Potpuno električni i delimično autonomni automobil pun naprednih tehnologija i ko zna čega - Apple Car, iCar ili nešto slično - koncept je o kome se špekuliše već godinama. Apple nikada nije zvanično potvrdio da na njemu radi, ali količina informacija koja potvrđuje da se to dešava je nezanemariva. Ono što znamo jeste da Apple neće automobile proizvoditi sam, već će primarno raditi na tehnologijama i dizajnu, dok bi proizvodnja bila prepuštena nekom drugom. Ranije ove godine se govorilo da je potencijalni proizvođač Hyundai, ali dogovori dve kompanije navodno nisu urodili plodom. Apple, ipak, ne odustaje, već i dalje planira da u masovnu proizvodnju pusti svoj električni automobil, i to već 2024. godine. Sada su njihovi predstavnici u još jednoj rundi pregovora u Južnoj Koreji i Japanu.

 

U Koreji su proteklih dana navodno posetili Panasonic, LG, Samsung i SK Innovation, primarno u pokušaju da dogovore proizvodnju baterija, koje bi neko od pomenutih sklapao prema Appleovim nacrtima. Oni, navodno, razvijaju novi dizajn baterija koje bi radikalno smanjile trošak proizvodnje, uz istovremeno povećanje kapaciteta. Jedan izvor je nedavno uporedio ovu vrstu baterija i njenu inovativnost sa iPhoneom, izjavivši da je reč o potpuno novom nivou, skoku kakav je iPhone doneo u svet mobilnih telefona.

 

Nakon obilaska korejskih firmi, Appleovi ljudi od poverenja su se zaputili u Japan, gde su se sastali s predstavnicima Toyote, u nadi da će s njima ostvariti saradnju. Toyota bi mogla da bude ili proizvođač celog automobila ili tek dobavljač određenih delova. Prema ranijim informacijama, Apple ima primarni cilj da svoje automobile i baterije za njih sklapa u Americi, gde Toyota ima nekoliko svojih fabrika. Nedavno se takođe saznalo da su dva inženjera, veterana autoindustrije iz Mercedesa prešla u Apple, gde rade u grupi (tzv. Special Projects Group) koja pod velom tajne razvija neki budući automobil i sve vezano uz njega.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda eApple Car za 2025.

 

Ovaj video nije zvanični Apple video. Auto u njemu nastao je kroz korišćenje originalnih pojedinačnih patenata koje je već registrovala kompanija Apple.

Oni nesumnjivo rade na sopstvenom električnom automobilu, za kog se očekuje da će debitovati 2025. godine. Dakle, ova vizuelizacija budućeg automobila je nastala na osnovu brojnih patenata koje je već registrovao Apple, kroz njihovo spajanje u jednu celinu. Tim Cook (Apple CEO) je nagovestio da kompanija razvija ''autonomni kontrolni sistem''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple predstavlja autonomni automobil 2025. godine

 

apple car.jpg

 

Kompanija navodno sve više usmerava svoj fokus na proizvodnju autonomnih vozila. Apple želi da stavi fokus na razvoj električnog automobila. Takođe, prema pisanju Bloomberg-a, Apple sada prebacuje svoj fokus na razvoj potpuno samovozećeg automobila, a ne samo na konvencionalnije vozilo sa poluautonomnim karakteristikama. Novi vođa projekta Kevin Lynch želi da prvi model bude autonomno vozilo.

 

Apple je tajnovit u razvijanju autonomnog vozila

Kompanija ubrzava svoje planove kako bi sve uskladila. Apple je navodno imao za cilj lansiranje autonomnog vozila za pet do sedam godina, dok sada ima za cilj da to bude 2025.godina. odnosno još samo četiri godine. Veruje se da je plan ''tečan'' i da se sve vrti oko toga da Apple na vreme završi svoj puni autonomni sistem. Apple je navodno završio veliki deo ''osnovnog posla'' koji se tiče procesora za automobil. Apple je navodno imao ideje za ''idealan'' enterijer sa sedištima za putnike sa infotainment sistemom, osetljivim na dodir koji se nalazi sredini, nije predvideo volan kako ni pedale. Takođe bilo je reči o režimu hitnog preuzimanja kontrole od strane vozača. Apple je ove navode za sada odbio da komentariše.

 

Novi prioritet bi mogao da pomogne projektu koji je doživeo nekoliko neuspeha, uključujući odlazeće rukovodioce i nervozne partnere. Apple bi mogao da parira ili pobedi trenutne proizvođače automobila koji planiraju da ponude punu ili delimičnu autonomiju otprilike u isto vreme, jedan od njih je i kompanija kao što je VW. Međutim, potpuna samostalna vožnja ima mnogo izazova, uključujući teško predvidljiv saobraćaj i vremenske probleme poput snega. Ne bi bilo iznenađujuće da će Apple pomeriti sadašnji rok za predstavljanje autonomnog automobila, ili barem da uvede opciju koja će zatražitu od vozača da preuzme kontrolu u određenim uslovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple Car stiže za nekoliko godina

 

apple 233.jpg

 

Apple Car neće imati fizički ključ, ali će koštati 100.000 dolara ili više i konačno će biti lansiran 2025. ili 2026.

 

Apple Car je dugo očekivan proizvod

Nosi naziv ''Projekt Titan'' unutar Apple-a, što ima mnogo smisla s obzirom na to da je ovo najveća stvar na kojoj je Apple ikada radio. Mnogo priča kružilo je oko toga kako ide razvoj Apple Car-a, od toga da je kompanija angažovala više od 1.000 inženjera da rade na njemu pa da nije sve baš išlo po planu, do toga da je više ljudi koji su bili zaduženi za projekat napustilo kompaniju. To je svakako odložilo razvoj, ali ne onoliko koliko se misli. Mnoge novinske kuće izveštavale su i o nekoliko navodnih ''sporazuma'' između Apple-a i drugih proizvođača automobila kao što su Hyundai ili BMW... Istina je da se Apple udružio sa Lexus-om u proizvodnji nekih automobila po meri sa LiDAR senzorima koje Apple vozi u Kaliforniji da testira senzore i prikupi podatke za Project Titan, ali to ne znači da će se kompanija oslanjati na Lexus za proizvodnju automobil.

 

Cena Apple automobila

Kako se očekuje Apple Car neće biti jeftin. Danas Teslu možete kupiti za oko 46.000 dolara. Pa, ne očekujte da će Apple Car koštati manje od 100.000 dolara, što neće biti konačna cena jer ima puno posla i mnoge stvari bi se mogle promeniti tokom procesa razvoja, ali cena će biti visoka, to je sigurno. Razlog za ovo je taj što Apple nema nikakvu reputaciju kao proizvođač automobila, a kompanija se oseća kao da mora da sačeka dok ne može da se takmiči sa brendom kao što je Tesla. Ako teži tržištu na kojem Tesla ne dominira, imaće vremena da stekne reputaciju dobrog proizvođača automobila, a tek tada bi Apple mogao da počne da se takmiči sa Teslom po nižoj ceni. Da biste koristili Apple Car biće vam neophodan iPhone. Neće imati fizički ključ kao vaš tipičan automobil; umesto toga, moraćete da koristite Apple ključ , još uvek su informacije o ovom automobile oskudne.

 

Ekskluzive za Apple automobile

Na više strana se moglo čuti da Apple namerava da započne masovnu proizvodnju krajem 2024. ili 2025. To ne mora da znači da će Apple Car biti lansiran 2025. pošto masovna proizvodnja automobila zahteva mnogo više vremena nego što je potrebno za iPhone ili Apple Watch. Kompanija je ranije planirala da Apple Car bude spreman do 2027. godine, ali izgleda da to više nije slučaj. Kada Apple planira da uđe na novo tržište, obično čeka nekoliko godina da vidi da li druge kompanije rade dobro ili loše, a s obzirom na nedavni uspeh Tesle, ima smisla da Apple želi da lansira Apple Car što pre, ali to je samo nagađanje.

 

Još jedna ekskluziva

Neki izvori sugerišu da kompanija sa sedištem u Kupertinu planira da koristi dosta delova od titanijuma u Apple Car-u. Titanijum je vrhunski materijal koji izgleda odlično i veoma je jak, tako da će stvoriti vrhunsku ''auru'' oko ovog automobila koja će ga učiniti jedinstvenim, baš kao što Apple planira sa svojim Pro iPhone uređajima i drugim uređajima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple preoteo važnog inženjera iz Lamborghinija

 

applle one.jpg

 

Iako je zapeo i napravio nekoliko velikih koraka unazad projekat Apple automobila još nije mrtav. Tehnološki gigant je naime zaposlio ''veliku zverku'', Luigija Taraborrellija koji je 20 godina radio u Lamborghiniju.

 

Od 2008. on je bio šef razvoja oslanjanja i voznih karakteristika u italijanskom proizvođaču superautomobila. Njegov posao je uključivao razvoj oslanjanja, upravljačkog sistema, kočionog sistema i sistema za pomoć u vožnji na Urusu, Huracanu i Aventadoru te na ekskluzivnim Centenariu i Venenu. Izgleda da je Apple ''upecao'' pravog čoveka koji će se pobrinuti da njihov automobil bude zabavan u vožnji. Apple se do sada dosta namučio oko traženja partnera za projekat i naišao na mnoga zatvorena vrata. Pre godinu dana su pregovarali s Hyundaijem, ali plan je propao zato što korejski proizvođač nije želeo da proizvodi Appleov auto u svojim fabrikama. Nakon toga se Apple okrenuo Nissanu, ali i ti pregovori su propali iz istih razloga kao i oni s Hyundaijem. Nešto kasnije su se pojavile glasine da su pregovarali i sa Toyotom ali i to je propalo.

 

Nakon svega Apple je promenio taktiku i odlučio da će vozilo razviti potpuno samostalno, bez udruživanja sa nekim proizvođačem automobila. Navodno žele da počnu proizvodnju već 2024. ali to zvuči malo preoptimistično, ako se u obzir uzme da razvoj automobila traje obično oko pet, šest godina. Takođe je teško verovati glasinama da će automobil biti potpuno autonoman bez ikakvih kontrola poput upravljača i papučica. Mnogo verovatnije zvuči tvrdnja da kompanija razvija naprednu bateriju za auto. Apple je na razvoju svog automobila počeo da radi 2015. godine, ali već godinu dana kasnije su odustali i prebacili se na razvoj tehnologija autonomne vožnje. Godine 2020. su se ponovo predomislili i odlučili da naprave auto. Već su, navodno, zaposlili 200 ljudi koji rade na njegovom razvoju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple još nije pokazao svoj automobil, a već je popularniji od Tesle, BMW-a…

 

225519-apple car.jpg

 

Svakog septembra Apple predstavlja svoje ključne potrošačke inovacije, uključujući iPhone i digitalni sat sledeće generacije. Ove godine će milioni fanova Applea širom sveta ponovo pratiti live stream u kojem je glavna zvezda izvršni direktor kompanije Tim Cook.

On će pričati o svemu, ali čini se da neće pominjati projekat putničkog automobila, koji je još obavijen velom tajne. Za sada se ništa o njemu ne zna, osim da je u fazi razvoja i da je već postao predmet obožavanja. To pokazuje istraživanje američke kompanije za istraživanje tržišta Strategic Vision. Više od četvrtine od 200.000 anketiranih vlasnika novih automobila, njih 26%, reklo je da vole marku Apple - i da bi mogli da kupe automobil sa oznakom Apple. Tako je nepostojeći automobil skočio na treće mesto omiljenih marki, iza klasičnih proizvođača Toyote i Honde, ali ispred Tesle. Toyotin premium brend Lexus i BMW su takođe ostali iza Apple-a. Zanimljivo, čak polovina vlasnika Tesli je izjavila da bi razmislila o zameni svojih automobila za Apple-ov.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple automobil stiže 2026. po ceni manjoj od 100.000 dolara

 

apple car,.jpg

 

Pojavile su se neke nove informacije o dugo očekivanom Apple automobilu.

Vozilo navodno ima projektovanu cenu manju od 100.000 dolara, kažu neimenovani izvori za Bloomberg. Međutim, model se po svemu sudeći neće pojaviti do 2026. godine, što je godinu dana kasnije od ranijeg plana kompanije. Izveštaj takođe nudi neke navodne detalje o tehnologiji Apple automobila. On bi trebalo da ima napredni sistem pomoći vozaču koji bi mogao da upravlja vozilom na autoputu. Lidar i radarski senzori bi nadgledali put, a procesor kodnog imena Denali bi kontrolisao različite sisteme. Tokom vožnje bez sistema, vozač bi upravljao vozilom konvencionalnim volanom i pedalama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple otkazuje planove za proizvodnju električnog automobila

 

apple 233.jpg

 

Apple će ugasiti svoj tim koji radi na električnom automobilu, pod nazivom Special Projects Group, prema Bloomberg-u.

 

Vesti otkrivaju da će Apple prestati sa svojim tajnim naporima da napravi automobil koji bi bio konkurent Tesli. Program je zapošljavao hiljade ljudi, ali se nikad nije uklapao u Appleovu osnovnu delatnost elektronike i online usluga, te je pokrenuo pitanja o tome koje firme bi Apple koristio za proizvodnju automobila. Izveštaji o Appleovoj ambiciji da napravi automobil su se prvi put pojavili 2014. nakon što je kompanija zaposlila automobilske inženjere i druge talente iz automobilskih kompanija. Odeljenje je imalo nekoliko reorganizacija tokom godina, uključujući otpuštanja 2019. kada su zaposlenii premešteni u različite delove kompanije. Neki Appleovi stručnjaci u automobilskom odeljenju bi mogli da pređu u tim za generativnu veštačku inteligenciju. Kompanija ima i druge projekte vezane uz automobilsku industriju, uključujući softver CarPlay orijentisan na infotainment. Deonice Applea su porasle oko 1% nakon ove vesti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...