Jump to content
FAS Goran
neshaoct

1955. Ferrari 500 Mondial Series II / Ferrari 500 TRC Spider

Recommended Posts

Jay Leno i 1955. Ferrari 500 Mondial Series II

 

Auto je proizveden 1955. godine. Ima Ferrari 2.0 motor sa 4 cilindra, ali zbog toga nije ništa manje Ferrari. U to vreme njihovi V12 motori su imali 2.5 ili 3.0, ali sa manje Nm nego ovaj model, plus ovaj Ferrari je lakši od svih njih jer ima značajno ispod 1.000 kilograma. Fabrički je ofarban u ovu plavu boju jer mu je prvi vlasnik bio Francuz i želeo je ovu nijansu plave koju su u to vreme koristi svi francuski timovi na trkama (kao što su italijanski koristili crvenu, ili nemački srebrnu...).

Poslednjih 58 godina je u vlasništvu jednog amerikanca koji ga je kupio u svojoj 24. godini tako što je uzeo kredit od banke u visini 2/3 svoje godišnje plate kao mornara u USA mornarici. Ferrari je plaćen 2.225 dolara.

Tokom tih 58 godina porastao je mladi mornar jer je penzionisan iz mornarice u činu Admirala, ali je porasla mnogo i vrednost ovog Ferrarija. Bezbroj puta su mu nudili da proda auto, ali do sada ništa. Prva milionska ponuda je stigla 2008. godine, ali je i nju odbio.

 

Zanimljivost:

Veliki znak Ferrarija na boku automobila je nastao ''iz nužde''. Jedna od trka na kojoj je auto učestvovao je bila u Venecueli. Svi veliki su prihvatili poziv, pa je tako i Enco Ferrari poslao svoja tri auta. Nagrada je bila 50.000 dolara, plus plaćeni troškovi transporta automobila do Venecuele. Od tri auta u fabričkom timu Ferrari, dva su bila crvena, ali ovaj treći je bio plav. Pošto mu originalnu boju nisu hteli menjati, stavili su sa strane veeeliki znak Ferrari kako bi se lakše znalo o kom autu se radi. To je prvi, i do danas jedini put, da fabrički tim Ferrari na nekoj trci nije imao sve svoje aute u crvenoj boji. 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari 500 TRC Spider

 

226287-ferrari 500 03.jpg

 

Jedan od samo 19 napravljenih Ferarija 500 TRC Spider ide na aukciju u avgustu i očekuje se da bi mogao da bude prodat za između 8 i 10 miliona dolara. 500 TRC Spider je osvajao klasne pobede u događajima kao što su 24 sata Le Mana, Mile Miglia, 12 sati Sebringa i 1.000 kilometara Nurburgringa. 

 

226288-ferrari 500 02.jpg

 

Ovaj primerak sada nudi RM Sotheby's, uz napomenu da je to bio pretposlednji napravljeni primerak. Ubrzo nakon što je proizveden, fabrika ga je pozajmila Fransoa Pikaru koji ga je prefarbao u francusko plavo i ubrzo se utrkivao na Velikoj nagradi Portugala, gde je završio na 5. mestu, i na 24 sata Le Mana gde je zbog kvara morao da odustane.

 

ferrari 500 01.jpg

 

Automobil je prodat krajem 1957. i tokom narednih nekoliko godina je učestvovao na brojnim događajima širom Sjedinjenih Država, uključujući 12 sati Sebringa 1958. godine. Listing otkriva da je početkom 1960-ih, originalni 2.0 četvorocilindraš zamenjen Fordovim V8 motorom od 289 kubnih inča. Fordov motor je kasnije uklonjen i zamenjen novim 2,0 litarskim Ferarijevim motorom. U novije vreme, automobil je prikazivan na brojnim događajima Concours d'Elegance, uključujući Amelia Island i Pebble Beach.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgorela Ferrarijeva školjka prodata za skoro dva miliona evra

 

ferrari mondial 02.jpg

 

Izgorela školjka starog trkačkog automobila Ferari prodata je na aukciji u SAD za skoro 2 miliona dolara.

 

Auto se zapalio tokom trke 1960-ih i njegove ostatke niko nije dirao decenijama. Međutim, vozio ga je Franko Кorteze, prvi Ferarijev trkač. Analitičari kažu da bi novi kupac možda želeo da obnovi vozilo kako bi moglo ponovo da izađe na trkačku stazu. Automobil iz 1954. godine je iz 500 Mondial Spider serije I - jedan od 13 ikada napravljenih, sa karoserijom koju je proizveo dizajner Pinin Farina. Godine 1954. Кorteze se dovezao ''mondialom'' do 14. ukupnog cilja na Mille Miglia, trci od 1.000 milja (1.600 km) kroz Italiju.

 

ferrari 500 mondial 01.jpg

 

1978. kupio ga je američki kolekcionar koji ga je sačuvao u oštećenom stanju. Godine 2004. automobil je otkriven - zajedno sa 19 drugih Ferarija - kada je uragan odneo krov sa štale u kojoj su čuvani na Floridi. Aukcionar RM Sotheby's kaže da će vozilu biti potrebna ''sveobuhvatna restauracija kako bi se vratio u stanje iz svojih slavnih dana'', ali proces će, dodaju, sigurno biti ''veoma isplativ''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...