Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

40 godina Opel Monze

 

182929-opel monza 1.jpg

 

Na Opelovom štandu na Međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu, u jesen 1977. godine, gužva je bila veća nego ikad. Proizvođač iz Riselshajma je predstavio modele Senator i Monza koji su mamili uzdahe. I dok je Senator bio limuzina više srednje klase, konkurent Mercedesu W123 i BMW-u serije 5, dotle je Monza bila jedinstvena pojava.

 

182930-opel monza 11.jpg

 

Rasni coupe (Monza A1) je plenio pažnju sportskom ali elegantnom linijom kao i velikom ponudom prostora. Dužinom od skoro 4.7 metara i međuosovinskim rastojanjem od 2668 mm (25 mm kraće od Senatora), Monza je bila prvi coupe u klasi koji je nudio dva udobna sedišta u zadnjem redu.

 

opel monza 111.jpg

 

Ispod velikog zadnjeg poklopca se krio neuobičajeno prostrani prtljažnik zapremine 425 litara koji je obaranjem zadnjih naslona mogao da se poveća na 765 litara. U aprilu 1978. godine Monza stiže na tržište i postaje jedan od najprodavanijih evropskih coupea. Kupci su mogli da biraju između tri redna 6-cilindrična motora zapremine između 2.8 i 3.0 litara. Najsnažniji motor je uz pomoć elektronskog ubrizgavanja razvijao 180KS i lansirao šik-coupe do brzine 215 km/h.

Kupci Monze i novinari su bili fascinirani snagom i kultivisanim radom rednih 6-cilindraša ali i upravljivošću. Na prednjim točkovima je ugrađen sofisticirani McPherson, a po prvi put u Opelovom modelu, zadnji točkovi su pričvršćeni na nezavisno ovešenu poprečnu osovinu. Monza je prvi automobil u istoriji koji koristi miniblock opruge. Zahvaljujući njihovom bikonusnom obliku zauzimaju manje mesta i obezbeđuju izuzetno efikasan odnos između udara i prigušenja. Kritike su bile tako dobre da je Monza krajem '70-ih upoređivana i sa 10 hiljada maraka skupljim BMW-om 630 CS (serija E24). 

 

opel monza 1111.jpg

 

Pet godina kasnije, u novembru 1982. usledio je facelift. Monza je dobila 2.0 litarski 4-cilindraš (115KS) kao baznu motorizaciju, sitne promene spolja i unutra, pri čemu treba naglasiti digitalne instrumente u najjačoj GSE verziji.

 

opel monza 11111.jpg

 

Kada je 1986. godine prestala proizvodnja, završni račun je pokazao da se 43.812 kupaca odlučilo za Opelov elegantni coupe koji se ni danas ne bi posramio izgleda pred mlađim naslednicima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg Vrele Gume video: Opel Monza

 

Coupe Monza A1 je plenio pažnju sportskom, ali elegantnom linijom kao i velikom ponudom prostora. Dužinom od skoro 4.7 metara i međuosovinskim rastojanjem od 2668 mm Monza je bila prvi coupe u klasi koji je nudio dva udobna sedišta u zadnjem redu. Plus, Opel je poslušao prve kritike i u kasnijim verzijama pojačao pakete opreme, unapredio menjač:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Opel Monza SUV?

 

opel monza suv.jpg

 

U Opelu već duže vreme razmatraju mogućnost da ponovo upotrebe naziv Monza (to ime je nosio i atraktivni koncept sa gullwing vratima koji je promovisan 2013. na sajmu u Frankfurtu), a kako izgleda novu Monzu bi mogli da upoznamo 2024. godine. Međutim, to neće biti coupe, već električni SUV dugačak oko 490 cm (što znači i najveći SUV u paleti Opela). Bar tako pišu pojedini mediji. Kao baza bi mogla da posluži nova eVMP platorma PSA grupe (modularna platforma za električna vozila), uz autonomiju i do 650 km, u zavisnosti od baterija. Ipak, treba napomenuti da su ovo sve samo nezvanične informacije i da do 2024. može dosta toga da se promeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...