neshaoct 9584 Posted August 13, 2018 40 godina Opel Monze Na Opelovom štandu na Međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu, u jesen 1977. godine, gužva je bila veća nego ikad. Proizvođač iz Riselshajma je predstavio modele Senator i Monza koji su mamili uzdahe. I dok je Senator bio limuzina više srednje klase, konkurent Mercedesu W123 i BMW-u serije 5, dotle je Monza bila jedinstvena pojava. Rasni coupe (Monza A1) je plenio pažnju sportskom ali elegantnom linijom kao i velikom ponudom prostora. Dužinom od skoro 4.7 metara i međuosovinskim rastojanjem od 2668 mm (25 mm kraće od Senatora), Monza je bila prvi coupe u klasi koji je nudio dva udobna sedišta u zadnjem redu. Ispod velikog zadnjeg poklopca se krio neuobičajeno prostrani prtljažnik zapremine 425 litara koji je obaranjem zadnjih naslona mogao da se poveća na 765 litara. U aprilu 1978. godine Monza stiže na tržište i postaje jedan od najprodavanijih evropskih coupea. Kupci su mogli da biraju između tri redna 6-cilindrična motora zapremine između 2.8 i 3.0 litara. Najsnažniji motor je uz pomoć elektronskog ubrizgavanja razvijao 180KS i lansirao šik-coupe do brzine 215 km/h. Kupci Monze i novinari su bili fascinirani snagom i kultivisanim radom rednih 6-cilindraša ali i upravljivošću. Na prednjim točkovima je ugrađen sofisticirani McPherson, a po prvi put u Opelovom modelu, zadnji točkovi su pričvršćeni na nezavisno ovešenu poprečnu osovinu. Monza je prvi automobil u istoriji koji koristi miniblock opruge. Zahvaljujući njihovom bikonusnom obliku zauzimaju manje mesta i obezbeđuju izuzetno efikasan odnos između udara i prigušenja. Kritike su bile tako dobre da je Monza krajem '70-ih upoređivana i sa 10 hiljada maraka skupljim BMW-om 630 CS (serija E24). Pet godina kasnije, u novembru 1982. usledio je facelift. Monza je dobila 2.0 litarski 4-cilindraš (115KS) kao baznu motorizaciju, sitne promene spolja i unutra, pri čemu treba naglasiti digitalne instrumente u najjačoj GSE verziji. Kada je 1986. godine prestala proizvodnja, završni račun je pokazao da se 43.812 kupaca odlučilo za Opelov elegantni coupe koji se ni danas ne bi posramio izgleda pred mlađim naslednicima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 26, 2019 Vrele Gume video: Opel Monza Coupe Monza A1 je plenio pažnju sportskom, ali elegantnom linijom kao i velikom ponudom prostora. Dužinom od skoro 4.7 metara i međuosovinskim rastojanjem od 2668 mm Monza je bila prvi coupe u klasi koji je nudio dva udobna sedišta u zadnjem redu. Plus, Opel je poslušao prve kritike i u kasnijim verzijama pojačao pakete opreme, unapredio menjač: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 10, 2020 Električni Opel Monza SUV? U Opelu već duže vreme razmatraju mogućnost da ponovo upotrebe naziv Monza (to ime je nosio i atraktivni koncept sa gullwing vratima koji je promovisan 2013. na sajmu u Frankfurtu), a kako izgleda novu Monzu bi mogli da upoznamo 2024. godine. Međutim, to neće biti coupe, već električni SUV dugačak oko 490 cm (što znači i najveći SUV u paleti Opela). Bar tako pišu pojedini mediji. Kao baza bi mogla da posluži nova eVMP platorma PSA grupe (modularna platforma za električna vozila), uz autonomiju i do 650 km, u zavisnosti od baterija. Ipak, treba napomenuti da su ovo sve samo nezvanične informacije i da do 2024. može dosta toga da se promeni. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted November 10, 2020 Fascinantan auto u svoje vreme.Sent from my SM-G950F using Tapatalk 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites