Jump to content
FAS Goran
djomla

Vožnja na putu sa više traka - u naseljenom i van naseljenog mesta

Recommended Posts

Jurim? 50? A oni poštuju zakon tako sto voze na nekom bulevaru 40-42kmph? Možda poštuju zakon ali ne poštuju druge ucesnike. Svima je samo svoje dupe bitno, on vozi po zakonu a to sto nije ostavio mesta za druge to nema veze? Naravno da je logično da se vozi desnom trakom, tako se vozi svuda u svetu na putu sa više saobraćajnih traka. Nekada se tako i učilo u auto školama.
I moj ćale se prestroji odmah posle semafora jer zna da će na sledećem semaforu posle 500m skretati levo pa sto je sigurno, sigurno je. Samo, moj ćale ima 10.000km vozackog staza i plaši se saobracaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05/08/2018 at 9:57 AM, voodoons said:

Jurim? 50? A oni poštuju zakon tako sto voze na nekom bulevaru 40-42kmph? Možda poštuju zakon ali ne poštuju druge ucesnike. Svima je samo svoje dupe bitno, on vozi po zakonu a to sto nije ostavio mesta za druge to nema veze? Naravno da je logično da se vozi desnom trakom, tako se vozi svuda u svetu na putu sa više saobraćajnih traka. Nekada se tako i učilo u auto školama.
I moj ćale se prestroji odmah posle semafora jer zna da će na sledećem semaforu posle 500m skretati levo pa sto je sigurno, sigurno je. Samo, moj ćale ima 10.000km vozackog staza i plaši se saobracaja...

Malac, slušaj čiču, možda ti 10.000 ne zvuči mnogo ali više godina od tebe ima vozačku i mnogo više životnog iskustva! Ne mora da znači da se plaši saobraćaja ako vozi sporije nego je samo oprezniji, ipak mnogo više svoje koncetracije treba usmeriti na druge automobili i njihovo ponašanje u saobraćaju.

To što se prestroji 500m ranije to se zove blagovremeno prestrojavanje i mnogo je kulturnije i pravilnije nego raspaljeni klinac (ili bizmisnen dok priča na mobilni)  koji seče dve trake 30m ranije...
Kada skrećeš desno, isto tako treba blagovremeno da se prestrojiš u desnu traku.
Ako ideš pravo onda bi trebalo da se krećeš srednjom trakom da ne bi blokirao one koji skreću u desno zato što oni koji skreću desno često imaju znak za uslovno skretanje.

 

Vremenom ćeš naučiti i da pratiš saobraćaj oko sebe... Onaj što je išao levom trakom on se najverovatnije spremao da skrene levo pa je zbog toga usporio, a onaj što je išao srednjom je najverovatnije usporio na 40-42 da bi prilagodio brzinu uslovima saobraćaja. Ako već nećeš da slušaš druge iskusnije vozače, onda bar poslušaj svog starog, pa kad proguraš i ti svojih prvih 10.000 i par godina, onda ćeš shvatiti da ne treba baš uvek toliko žuriti...
Nikada se u auto školama nije učilo da se vozi desnom trakom u naseljenom mestu, nego su uvek u školama učili vozače da voze po saobraćanim propisima, ne mogu da tvrdim da nije bilo propusta. Iz mog ličnog iskustva mogu da ti kažem da se nigde u inostranstvu od Grčke do Francuske u naseljenom mestu ne vozi isključivo desnom trakom ako postoji dve ili više saobraćajnih traka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam ja malac, onda mogu i ja tebi. Vidi, matori, valjda ja bolje poznajem svog ćaleta nego ti... drugo, ja dozvolu imam 19 god. Nisam raspaljeni klinac, nemam dana oduzetu dozvolu, nemam upisanog prekršaja sem prljavih tablica. Jednu saobracajku za koju nisam kriv, išao na sud, oslobodjen krivice. Znam vrlo dobro da vozim, svako ko se vozio sa mnom može to da potvrdi pa ajde, ne poznaješ me pa ok, lupio si, povezao si me sa nekim klincima i opet ok. Blagovremeno ili neblagovremeno, svejedno, usporavati saobracaj i druge ucesnike samo zato sto neko odmerava kad i za koliko treba nešto da učini nije ok prema tim istim, drugim ucesnicima. Te parole tipa “šta me briga, ja vozim po zakonu” su za mene samo jedan sebicluk nekoga ko je samo jedan od ucesnika u saobraćaju.

Da, išao sam i ja po inostranstvu, nisam zakucan u Srbiji i nigde nema takvog javasluka u saobraćaju kao u Srbiji. Tamo gde je gužva, vozi se u svim trakama. Tako gde je opušteniji saobracaj, manja gužva, voze desnom trakom većinski. Naravno, neko uvek skrece levo pa ih ima i u levoj ali je veća gustina u desnoj traci. Kad budu vozači malo šire razmišljali i malo dalje od svog dupeta i pomislili nekad na druge ucesnike, biće bolja situacija...

 

Batalite tu priču više, tema su snimci a ne saobracajna (ne)kultura

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sinnerman

 

Slušaj...10.000km je ništa, na toj kilometraži neki ljudi ne steknu rutinu, a ne da se oslobode straha. U potpunosti podržavam voodons-a, i slažem se svime što je napisao. Jbt, u Njemačkoj :D, ili u "truloj" Austriji, svi kreću sa semofora kao jedan, sa punim gasom. Samo se kod nas prave pametni, naročito oni koji su kupili 500L na kredit, pa ga štede i čuvaju, a i kao štede gorivo. Ti sa 500L su mi najjači, prave najveće zastoje (ne računam dripce u službenim 500L, tipa MTS i slično).

Dozvolu imam 24 godine, vozim svaki dan po Beogradu, a vozio sam i po Sankt Peterburgu dok sam tamo studirao (tamo sam i počeo da vozim), tako da nemoj pričaš bajke. Znam po sebi, 10.000km je jako malo, naročito ako se to rastegne na par godina.

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi problemi oko ovoga nastanu kada neko hoće da izigrava policajca. Tako onaj koji vozi 45 u levoj traci to radi jer eto...sad će on da pokaže svima koliko je ograničenje. :police:

 

Kao što ste rekli, tačno je da nije zabranjeno voziti levom trakom 45 po gradu, i taj koji to radi nije u prekršaju. Takođe, kao što je napomenuto, to ipak jeste problem jer uvek ima ljudi koji negde žure, ili...ne mora ni da ima racionalan razlog, prosto neko hoće da ide brže od 45. :D Suštinski, problem se napravi samo onda kada voze paralelno jedan pored drugoga. Može taj u levoj traci da vozi istih tih svojih 45 ako bude samo 5 metara ispred ili iza ovoga u srednjoj. Kada to vidim, uopšte se ne ljutim na lika koji vozi sporije jer on tako nikome ne smeta. Vozi čovek svojih 40-45, ali pazi na ostale, tj. nikome ne smeta jer ne vozi paralelno sa ovim pored sebe...i sve super. U takvoj situaciji, ko hoće da prođe jer ide brže - može da prođe.

I da...nema potrebe ''kampovati'' pola kilometra u npr. levoj traci jer eto na nekom sledećem semaforu treba da se skrene levo. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to su nase gluposti. Ljudi po evropi voze bre normalno, svesni svih ucesnika u saobracaju. Ko hoce da vozi uveg ga propuste, nije moj problem ako on hoce da vozi i 200, ima ko brine o tome. Ja sa sleperom nikad nisam imao problem da se prestrojim ni u gradu niti da se ukljucim na a.put i slicno. Das zmigavac i propustaju te odmah. Ako je iza uspori, ako se ukljucujes na a.put on se pomeri u levu traku i to je neko nepisano pravilo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan sam se vratio sa puta od par hiljada km po Slovačkoj i Poljskoj.Pošto sam bio na dva točka i kada nema više traka svi se pomere uz desnu ivicu da bi me propustili i podelili traku.

Toliko o kulturi brzinama i propisima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazna će vam olakšati džep za čak 5.000, ovo je pravilo LEVE TRAKE.


"To je pogrešan stav. Nemate vi pravo da usporavate druge učesnike u saobraćaju pa čak i ako oni krše propise. Ima ko je zadužen da njih sankcioniše. Krajnja leva traka je preticajna traka i služi samo za to. Kad se preticanje završi, vozač je dužan da se vrati u desnu traku. Ukoliko to ne uradi onda pravi prekršaj", započeo je razgovor Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.


https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3105579/vozaci-ovo-garant-radite-svakodnevno-a-da-niste-ni-svesni-koliki-prekrsaj-pravite-kazna-ce-vam-olaksati-dzep-za-cak-5000-ovo-je-pravilo-leve-trake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čisto da ne bude zabune i pogrešnih tumacenja, govorio je o:

"Mnogi vozači, neki iz neznanja, drugi zbog bahatog ponašanja, voze krajnjom levom trakom na auto-putu koja služi samo za preticanje."
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/12/2018 at 10:22 PM, marko.jovanovic said:

naročito oni koji su kupili 500L na kredit, pa ga štede i čuvaju, a i kao štede gorivo.

Ajd na crtu :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs evo ti primer jednog zenskog vozaca koji misli da dobro vozi: "ja cu u gradu da vozim levom trakom jer je ogranicenje 50." i nastavi devojka da vozi levom trakom pored sajma (3 trake ima) a meni rogovi izasli :rant::rant::rant: 

tu su auto skole najvise krive jer to ne govore ucenicima i evo sta se dogodi na kraju.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam skoro opisivao situaciju na novom mostu gde je malo falilo da dodje do lancanog jer je batica zauzeo levu traku obe ruke na volanu i 50 na sat. Bmw bezi u desnu, iza njega kamion i ja jedva nekako usporih i pobeze u desnu... Ovaj ostade sam u levoj. Da sam mogao izbacio bih one eksere ko u filmovima :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/2/2018 at 1:15 PM, misarw said:
 Ne mogu da citiram zakon jer ne znam napamet a mrzi me sad da tražim ali piše da je auto-putem zabranjeno _voziti_ levom trakom jer je to traka za preticanje i služi samo za preticanje.
Na ostalim putevima, pa i u gradu, dozvoljeno je voziti levom trakom ali je vozač dužan da se prestroji u desnu kada smeta drugim vozilima.
To je suština.

Vožnja bilo kojom trakom u naseljenom mestu se ne smatra preticanjem pa je moguće voziti bilo kojom. Za ostalo si upravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čemu služi srednja od tri trake na autoputu kod nas? Po zakonu zabranjeno je preticati vozilo koje već pretiče. Кako zakon tretira auto-put sa više traka?

 

 

Edited by neshaoct
pismo Foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo konkretan primer pravac Dobanovci - Beograd, odvajanje za Čačak. Dve trake ka Beogradu i treća skroz levo za Čačak. Znači sad ovaj što je u sredini obilazi vozila i sa leve i sa desne strane xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sloveniji će biti moguće na nekim raskrsnicama skrenuti desno i kad je crveno

 

217422-crveno.jpg

 

Na pojedinim raskrsnicama u Sloveniji biće moguće skretanje desno čak i kada je crveno na semaforu, ukoliko nikog nema na putu na koji se nailazi. Skretanje desno dok je crveno na semaforu, prema donosiocima odluka i stručnjacima u Sloveniji, prvenstveno će pomoći povećanju propusnosti na raskrsnicama. Na ovaj način vozač neće, kažu, nepotrebno čekati ako na putu nema nikog. Problem mogu da predstavljaju jedino nestrpljivi vozači koji bi trubljenjem možda mogli da nateraju prvog vozača u koloni da požuri i izvrši opasno skretanje.

 

Skretanje udesno neće biti moguće na svim raskrsnicama sa semaforima, već samo na onima na kojima stoji znak. Ministar infrastrukture Slovenije Jernej Vrtovec je podsetio da je u inostranstvu ova mera na snazi već duže i da posebno poboljšava protok u takozvanim desnim trakama. ''Ovim smo hteli da poboljšamo protok saobraćaja u gradovima, kako ljudi ne bi stajali i nepotrebno čekali u desnoj traci. O bezbednosti će se voditi računa'', uveren je slovenački ministar. On veruje da će svi vozači naučiti da na pravi način koriste ovu novu mogućnost na putu, bez ikakvih nezgoda.

 

Erik Logar, šef sektora bezbedne mobilnosti u Auto-moto savezu Slovenije (AMZS), takođe naglašava da se novim pravilom na pojedinim mestima uglavnom povećava protok saobraćaja. ''Često stojimo na semaforima, a nema nikoga da vozi raskrsnicom. Ako je put prazan i situacija to dozvoljava, u tom slučaju možemo skrenuti desno'', kaže on. Problem može da bude trubljenje, koje će uticati da prvi u koloni ne bude dovoljno pažljiv. ''Prvi vozač u koloni svakako ima drugačiji pogled na put u odnosu na petog. Zato se on mora prvo uveriti u to da može bezbedno da se uključi na put na koji nailazi put, jer oni koji njime idu i dalje imaju prioritet'', ističe Logar.

 

Kaže da je potrebno raditi i na obrazovanju učesnika u saobraćaju: Svi smo svesni da kultura vozača nije na najvišem nivou. Verujem da je ova promena primerena, ali moraćemo da radimo na obrazovanju vozača''. Logar je dodao da veruju da će u lokalnim samoupravama biti sprovedene zdrave inicijative kako bi ovakvo rešenje imalo smisla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Amera je obavezno ''stop before turn'' kad je u pitanju skretanje udesno na crveno.

Nije u ovom tekstu precizirano da li će i u SLO biti tako (pretpostavljam da hoće, onaj deo ''ako nema nikoga na putu na koji se nailazi''...kako drugačije da se vozačl uveri u smislu propisa nego da se zaustavi)... Ameri redovno idu na sud ukoliko ne zaustave vozilo pre skretanja udesno...ima jedan lokalni sudija (Frank Caprio) njihovog prekršajnog suda koji se ''proslavio'' online i sa gomilom takvih slučajeva gde uvek gleda da presudi u korist običnog čoveka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi nasi "strucnjaci" (kada vec ne prave kruzne tokove tamo gde je moguce) bar umeli da prepisu nesto ovako pametno. A ne da se na gomili raskrsnica nepotrebno ceka, gde ne postoji uslovna desna strelica, po NBG pogotovo. Znam vise takvih raskrsnica - nigde nikoga, ulice sa 3 trake, a ti cekas kao debil i po 2 minuta.

Resenje iznad me podseti na slicnu foru u Turskoj, videh opet prethodne dve nedelje. Doduse, jos pre 3 godine, imao sam zadovoljstvo da vozim do, kao i po Istanbulu. Kod njih na tim desnim skretanjima postoji trepcuce crveno svetlo (koje kada je crveno aktivno, maltene uvek trepce :) , propusta svo vreme saobracaj i smanjuje guzve). Nesto kao nasa desna uslovna strelica (ako je ima :D) - ali jos efikasnije jer duze traje.

Naravno da nisam imao pojma prvi put u Carigradu i stao sam da sacekam zeleno, jer nisam bio siguran. Naravno da sam napravio kolonu iza sebe, jer kao za djavola natrcah prvi. A ono sto me je fasciniralo i odusevilo (a to sam tek kasnije video da im je "pravilo") - bez obzira na ogromnu guzvu, nikome ne pada na pamet da svira i da te ubrzava. Grad sa 9-10 puta vise stanovnika nego BG, sa ogromnim brojem svih mogucih vrsta vozila, u kome ne mozes da cujes sirenu. Izuzetno su tolerantni, a onakav haos od broja vozila neocekivano mirno funkcionise. U smislu da naravno ima guzvi, ali nema nervoze. Da je ovde u BG neko stao, kao ja u situaciji opisanoj iznad - pa to bi bio hor sirena uz pominjanje svega zivog :D , ne daj Boze da si jos sa tablicama koje nisu BG. A sve to apropo ovog dela:

1 hour ago, neshaoct said:

Problem može da bude trubljenje, koje će uticati da prvi u koloni ne bude dovoljno pažljiv.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo mogu da ponovim da sirenu maltene ne cuh ni u najvecoj guzvi tamo (a proveo sam ukupno 3 nedelje), i to cak u situacijama u kojima bi ti u BG probili glavu. Em vozio svoj auto, em dosta setao i razgledao, em isao prevozom. Sede ljudi strpljivo u svojim automobilima i cekaju - bez vidljive nervoze, sviranja, psovanja, gestikulacije, pustaju druge da se ukljuce... Naravno da nisam rekao da je nemoguce :) , ali s obzirom na skoro 10 puta vise stanovnika (i verovatno vozila) - svaka im cast na strpljenju. Ja ga prvi nemam ni ovde po BG, gde kada se vratis iz onolikog grada i intenziteta saobracaja, jedno mesec dana ti deluje kao da vozis po omanjoj varosici (Istanbul je najveci grad u Evropi, jedan od najnaseljenijih i 7. po velicini u svetu).

Identicnu pricu oko ovoga sa (ne)koriscenjem sirena i tolerancijom sam cuo X puta i pre i posle odlaska tamo. A samo sam se na licu mesta zaista i uverio u to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

Sloveniji biće moguće skretanje desno čak i kada je crveno na semaforu,

Ovog ima po defaultu i u Botswani. A to oko trubljenja - u Indiji resavali problem sa semaforom koji resetuje odbrojavanje na odredjenoj decibelazi (zvuk sirene) pa ti trubi bajo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...