Jump to content
FAS Goran
djomla

Vožnja na putu sa više traka - u naseljenom i van naseljenog mesta

Recommended Posts

Imao sam priliku da se vozim sa prijeteljem jednim, krene lik da kilavi levom trakom na Zrenjanincu, pitam ga sto ne predje lepo u desnu, mrtav ladan "nigde ne piše da je zabranjeno voziti levom"

 


 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas na novom mostu vozim oko 100kmh, ispred mene kamionce neko isto ga przi a ispred njega e60. E60 skrece u srednju traku, kamionce nabada kocnicu i nekako bezi u srednju sklanja se a ono batica u daciji beloj vozi 50..Ja na kocnicu nekako a ono klizavo, jedva nekako pobegnem u desnu traku, okrecem se pogledam a ono smeker stavio naocare, obe ruke na volanu i jebe mu se. I mi smo budale sto vozimo 100 preko mosta al mogao je bar da se skloni desno da mozemo makar prekrsaj ko ljudi da napravimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, djomla said:

nigde ne piše da je zabranjeno voziti levom

Zapravo ima zakon i kod nas, ali ne mogu da se setim. U smislu usporavanje saobracaja.

Ti su mi omiljeni. Zato su sad u Grckoj uveli oduzimanje dozvole za kamione i autobuse koji se zadrze u preticajnoj.

Kmece po ambasadi, ode dozvola na 60 dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su najjači koji idu jedan pored drugog. Kapiram ja, poštuju ograničenje, ali rođeni, pusti ti nekoga ko se žuri i svesno ide u prekršaj, ne moraš izigravati popa nad popom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Smireni said:
Zato su sad u Grckoj uveli oduzimanje dozvole za kamione i autobuse koji se zadrze u preticajnoj.


Nemci imaju zakon da kamion na ap ako pretiče neko drugo vozilo, to mora da uradi za 45 sekundi. Skoro sam gledao emisiju sa presretačem kako im mere vreme

A ove baje sa 50, 60, 80 na ap su idealni sparing partneri za putovanja Milutinovom šuraku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna stvar mi tu nije jasna.Gde svi to negde žure..Ako se nekom žuri to nije moj problem..Što bi ja rizikovao zbog toga što se nekome žuri..Neka se bolje organizuju..

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, djomla said:

Imao sam priliku da se vozim sa prijeteljem jednim, krene lik da kilavi levom trakom na Zrenjanincu, pitam ga sto ne predje lepo u desnu, mrtav ladan "nigde ne piše da je zabranjeno voziti levom"emoji55.png

 

Ne mogu da citiram zakon jer ne znam napamet a mrzi me sad da tražim ali piše da je auto-putem zabranjeno _voziti_ levom trakom jer je to traka za preticanje i služi samo za preticanje.

Na ostalim putevima, pa i u gradu, dozvoljeno je voziti levom trakom ali je vozač dužan da se prestroji u desnu kada smeta drugim vozilima.

To je suština.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, misarw said:

Ne mogu da citiram zakon jer ne znam napamet a mrzi me sad da tražim ali piše da je auto-putem zabranjeno _voziti_ levom trakom jer je to traka za preticanje i služi samo za preticanje.

Da, da...evo ga to, član 104. ZOBS-a:

Quote

Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja.

 

Zaustavnom trakom zabranjeno je kretanje vozila.

 

Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, mogu se kretati zaustavnom trakom kada su ostale saobraćajne trake zauzete vozilima, a vozila za održavanje puta i vršenja radova na putu mogu se kretati zaustavnom trakom za vreme obavljanja tih radova.

 

Na autoputu i motoputu sa tri ili više saobraćajnih traka, namenjenih za saobraćaj vozila u jednom smeru, vozači teretnih vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg i skupova vozila čija je dužina veća od sedam metara, smeju da koriste samo dve saobraćajne trake koje se prostiru uz desnu ivicu kolovoza.

 

Vozač vozila iz stava 4. ovog člana, na autoputu i motoputu sa dve saobraćajne trake namenjenih za kretanje vozila u jednom smeru, mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom takom, osim prilikom preticanja.

U slučaju zastoja saobraćaja na autoputu, gde ne postoji zaustavna traka, vozači su dužni da ostave slobodan prostor za prolaz vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, na taj način što će vozači koji se nalaze u desnoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz desnu ivicu saobraćajne trake, a vozači koji se nalaze u levoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz levu ivicu saobraćajne trake, tako da ostavljen prostor mora biti dovoljan za nesmetani prolaz ovih vozila.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno. Tj. ne znam kako zrenjaninac tačno izgleda ali bih rekao po pisanju ovde da ima bar dve trake u jednom smeru i izvan je naseljenog mesta.

Ipak ste me naterali da pogledam šta piše u zakonu i nisam našao da se eksplicitno spominje put izvan naseljenog mesta i reguliše kretanje po njemu.

Osim opšte odrednice o kretanju koja dozvoljava tumačenje:

Član 35.
Vozilo se kreće desnom stranom kolovoza u smeru kretanja.
Vozač je dužan da vozilo u kretanju drži što bliže desnoj ivici kolovoza i na tolikoj udaljenosti od nje da, s obzirom na brzinu kretanja vozila, uslove saobraćaja i na stanje i osobine puta, ne ugrožava druge učesnike u saobraćaju i ne izlaže sebe opasnosti.
Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.

Član 7.

.

.

10) kolovoz je deo puta namenjen prvenstveno za kretanje vozila,
11) kolovozna traka je uzdužni deo kolovoza namenjen za saobraćaj vozila u jednom smeru,
12) saobraćajna traka je obeleženi, odnosno neobeleženi** uzdužni deo kolovozne trake namenjen za saobraćaj jedne kolone vozila

.

.

Ja ovo razumem da je vozač dužan da se kreće desnom saobraćajnom trakom, jer je ona uz desnu ivicu kolovoza.

Posebno je napisano pod kojim uslovima je dozvoljeno kretanje ne_desnom trakom u naseljenom mestu.

Očigledno nije precizno napisano. A izgleda da bi trebalo preciznije.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrenjaninac ima dve trake kroz naseljeno mesto ispresecano semaforima i skretanjima. Negde je dodata traka za skretanje negde nije. Ograničenje je 50km/h, i vožnja levom trakom po ograničenju nije kršenje propisa. To da li će se neko skloniti iz leve trake u desnu da bi propustio nekog ko vozi brže od dozvoljenog ograničenja je stvar dotične osobe i njegove kulture u saobraćaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo Zrenjaninca koji sam pomenuo (nisam bio precizan, izvinjavam se) je od silaska sa Pančevca pa do uključenja ka Zemunu. Dobar deo je sa po 2 trake u oba smera. Od prvog isključenja za Borču ide po 1 traka.
Ograničenje je 50 km/h, ali vrlo često se nađu neki (kao gore pomenuti poznanik) koji voze levom trakom ispod ograničenja ili pak paralelno sa vozilom u desnoj.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, knezevic76 said:

Zrenjaninac ima dve trake kroz naseljeno mesto ispresecano semaforima i skretanjima. Negde je dodata traka za skretanje negde nije. Ograničenje je 50km/h, i vožnja levom trakom po ograničenju nije kršenje propisa. To da li će se neko skloniti iz leve trake u desnu da bi propustio nekog ko vozi brže od dozvoljenog ograničenja je stvar dotične osobe i njegove kulture u saobraćaju.

 

Piše da " ako time ne ometa".  To znači da je dužan da se prestroji u desnu traku kada ometa. A ometa onog momenta kada se neko pojavi iza njega.

Ne prestrojavanje u desnu traku nije dozvoljeno ako se kreće maksimalno dozvoljenom brzinom.

Čak i ako se kreće većom brzinom od dozvoljene, dužan je da se prestroji. Jer ometa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misarw
Onaj koji se kreće brzinom većom od dozvoljene OMETA sve koji se kreću max dozvoljenom brzinom i u levoj i u desnoj traci, u ovom slučaju 50km/h.
Istovremeno krši saobraćajne propise i ugrožava učesnike u saobraćaju.
Pošto je ovo saobraćajnica kroz naseljeno mesto, niko nije dužan da se skloni u levu traku ako vozi po max ograničenju za tu deonicu.
Isto važi i za ulicu pored beogradskog sajma, bulevare na NBG itd.... da ne nabrajam sad.
Na ovakvim saobraćajnicama se brzina i prestrojavanje prilagođavaju uslovima u datim uslovima, s toga se leva traka ne smatra isključivo preticajnom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/2/2018 at 10:12 PM, voodoons said:
Na putevima sa više saobraćajnih traka se po pravilu vozi desnom trakom a ostale se koriste za preticanje.... kakva vožnja levom trakom? To nigde nema...

Da, osim u gradu... Cesto se desava da postoji semafor za uslovno desno, tako da je u gradu bolje ići srednjom ili levom trakom...
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkad se putevi dele na u gradu i van grada? To sto postoje trake za skretanje samo znaci da trebaš da se prestrojis na vreme tamo gde ideš. Ili možda van grada ne postoje raskrsnice sa skretanjima levo pa onda može da se vozi levom trakom jer za par kilometara se skrece levo? Vozi se desnom trakom i to je to, gde god se put nalazi...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, ovde je priča za puteve , ulice sa dve trake u jednom pravcu u naseljenom mestu.
Ovaj video je za auto puteve i magistrale sa više traka i tad se zna čemu je namenjena leva traka. Upravo u videu objašnjavaju za nemački autoban da ima najmanje udesa iz prostog razloga što su vozači u nemačkoj disciplinovani!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/2/2018 at 10:36 PM, voodoons said:

Otkad se putevi dele na u gradu i van grada? To sto postoje trake za skretanje samo znaci da trebaš da se prestrojis na vreme tamo gde ideš. Ili možda van grada ne postoje raskrsnice sa skretanjima levo pa onda može da se vozi levom trakom jer za par kilometara se skrece levo? Vozi se desnom trakom i to je to, gde god se put nalazi...

Dal je realno da napišeš takvu izjavu na jednom auto forumu i ubeđuješ druge da si u pravu i ako ti je naveden član zakona koji pobija tvoju tvrdnju.
I eto, da, dele se putevi na one u naseljenim i ne naseljenim mestima, shodno tome se pravi infrastruktura za iste i prilagođava saobraćajna signalizacija, max brzina itd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može da se definise kako god u zakonu. Vozi se desnom trakom a leve za obilazenje i manje će biti problema u gradovima. Super, svi voze svim trakama i rade kako im volja. U čemu je razlika puta sa dve saobracajne trake u naselju i van naselja sem ogranicenja brzine? Van naselja vozimo desnom trakom a u naselju ćemo da vozimo kako god nama odgovara? Zato ja moram da krsim zakon i da bi stigao do tacke B u gradu moram da vozim i zaustavnom, tj.preticem jer se dva pacera nabila u levu i u desnu i voze 40... ja trubnem a oni odmahuju u fazonu “šta hoćeš, vozim po zakonu”...

 

I da se razumemo, nikoga ja ne ubedjujem ni u šta. Za mene je prirodno i logično da se vozi desnom trakom ukoliko postoji više saobraćajnih traka i ja ću uvek voziti tako, bez obzira ako mi zakonodavac da mogućnost da vozim kojom ja hocu. Naše zakone ionako donosi policija a ne Saobraćajni institut i ja imam pravo da kažem da takav član ne valja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/2/2018 at 10:50 PM, voodoons said:

Za mene je prirodno i logično

nema logike a prirode ne znam....to sto si ti naletao na dvojicu koja idu 40kmh ispred tebe koji juris ne moze da pise zakone i logiku.

 

Kazu, prestroj se na vreme za skretanje levo...pa prestrojio sam se .....500m pre, sta je problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...