Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moguće prevare oko zamene ulja / Kako da izbegnete eventualne prevare u auto-servisu?

Recommended Posts

Ovaj sistem još nije široko zaživeo kod nas, tj. nema toliko raznih servisa po Srbiji koji ne rade ništa drugo osim zamene ulja u automobilima. Ali, vremenom će se raširiti, pa se treba pripremiti za prevare koje se mogu dogoditi u takvim objektima.

 

CBC u Americi je napravio istraživanje i snimili su jednu od takvih prevara.

Uzeli su tri auta koje su prethodno servisirali u proverenom servisu i sve to snimili, tj. zamenili su sve tečnosti osim ulja u motoru. Tako su bili sigurni da jedino što treba da se uradi na automobilima je zamena ulja u motoru. Ništa drugo, jer su sve ostalo (antifriz, ulje za kočnice, ulje u menjaču, ulje za servo) već uradili. Opremili su auto kamerama, kao i svoja tri zaposlena koji su glumili klasične mušterije. 

 

Prva stvar na koju takvi objekti ciljaju je brza i jeftina zamena ulja.

Dakle, oni se ''ubacuju'' između vas i servisa gde inače idete i održavate auto, tako što vam kažu kako eto nemate šta da zakazujete i čekate kod svog uobičajenog servisera, nego dođite kod njih kada god hoćete i za 10-20 minuta završite sve. Prosečan vlasnik automobila računa sa tim da promena ulja i nije nikakva komplikovana procedura, pa zašto je onda i ne bi na brzinu odradio negde van servisa gde inače održava auto. 

 

Reklamira se jedna cena, ali kada dođete u servis vidite da ima i drugih većih cena za zamenu ulja. Kada dođete vidite da imaju to ulje koje su reklamirali, ali imaju i ''premium'', i ''ultra premium''. Jedno je skuplje 50%, a drugo duplo skuplje od onog reklamiranog. Ali, ne morate to srednje ili ono najskuplje...možete i ono reklamirano, najjeftinije ulje...međutim ''ako volite svoj auto'' oni vam preporučuju ono skuplje. Tu prosečan kupac računa da eto i nije toliko strašno da plati malo skuplje to bolje ulje kada je već došao.

 

Međutim, nakon pregleda auta, kažu vam kako vašem automobilu treba još intervencija. Npr. ulje za kočnice vam je loše, ili vam je antifriz za zamenu, ili ulje za servo ili u menjaču. Ništa vam neće reći da mora odmah da se menja, ali eto...''bilo bi dobro'', ''nije bezbedno'', ''možete stvoriti sebi još veće probleme na autu'', ''ulje je promenilo boju'', ili ''oseća se na zagorelo'', ili ''ima nečistoće''...rećiće šta god da vas ubede da treba i ta zamena. I, prevara ne bi bila da to stvarno zamene...tj. da urade ono što naplate. Ali, problem je što neće to ostalo uraditi, a naplatiće.

 

Kada su iz CBC-a proverili šta je stvarno rađeno na autima, videli su da nije menjano ulje u kočnicama (iako je naplaćeno), ili nije menjano ulje u menjaču (iako je naplaćeno), ili jeste čačkano oko antifriza, ali ne tako što je ispušteno sve i sipan odgovarajući novi antifriz, nego je samo zamenjeno u posudi antifriza da se vidi da je druga boja, ali kada su ispustili u hladnjaku videlo se da je unutra i dalje stara tečnost. Plus, sipali su neodgovarajući antifriz, tj. pomešali dva. U celu priču su se uključila i dva bivša zaposlena koji su radili u tim franšizama, koji su potvrdili da nije u pitanju pohlepa zaposlenih u pojedinačnom objektu, nego da je ustvari takav sistem rada.

Tako im je rečeno da rade. 

 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da izbegnete eventualne prevare u auto-servisu?

 

popravka 1.jpg

 

Mnogi, kojima su potrebni majstori za svoja vozila, a nisu zadovoljni popravkom, nisu upućeni i u svoja prava. Kako popraviti poverenje u majstore, kod koga otići, a da posao uradi profesionalno i bez namere da vam uvećava troškove. Predstavnici auto-servisera objašnjavaju gde oni vide istovremno i problem i rešenje. Pozivaju državu da se više angažuje, prenosi RTS.

 

Više od 100.000 dinara koštala ga je popravka automobila jer je morao da promeni tri majstora da bi problem rešio. To je iskustvo vozača koji je pomoć tražio od Nacionalne organizacije potrošača. ''Sticajem okolnosti nije se obratio, jer je bio na putu, prvobitnom servisu koji mu je na prvom mestu i obavio popravku. Tako da se on našao u jednoj nezavidnoj situaciji jer su mu drugi serviseri, pa i ovlašćeni servis, govorili da provobitna popravka nije obavljena na adekvatan način. Savet je bio da se potrošač obrati veštaku'', objašnjava Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

 

Pogrešna procena, nedovoljna stručnost, greška u radu majstora, mogući su razlozi da nakon popravke vozilo mora opet na popravku. I s namerom mogu da vam izvuku više novca ili da bar pokušaju - predstave da su utrošili više sati rada nego što jesu, da su popravljali nešto što zapravo nisu, da ugrade polovne delove, a naplate ih kao da su novi, ubeđuju vas da zamene i ono što za zamenu nije. Ko posumnja, po mišljenje može kod drugog majstora. I ništa ne bi trebalo počinjati bez potpisanog papira sa svim detaljima o radovima i delovima, savet je vozačima. ''Ukoliko vam neko garantuje za tačnost proračuna, on naknadno ne bi smeo da povećava cenu, ukoliko pak ne garantuje i smatra da tu može još nešto da iskrsne, maksimum koliko može da uveća cenu je 15%'', objašnjava Jovanovićeva.

 

Kod majstora po preporuci

Procenat loših iskustava mogao bi da bude manji odlaskom kod majstora po preporuci, smatraju upućeni.

Dragan Milutinović, novinar RTS -a navodi da ima majstora koji su, kako kaže, spremni za neku sitnicu koja košta svega desetak evra da vam uzmu i 50 evra. ''Najveći problem je u svemu tome što imamo veoma mali broj majstora koji se razumeju u svoj posao, stariji majstori polako odlaze, mlađi koji dolaze većinom se bave zamenom delova, a ne popravkom vozila, obično ta zamena delova biva sa otpada ili nekih stokova koji su veoma sumnjivog kvalteta, u principu ako odete kod majstora obavezno tražite račun gde je kupio deo i ko je za taj deo dao garanciju'', objašnjava Milutinović. Nema garancije ni kada odete u legalni servis da ćete proći bez problema. Ne poriču to u Udruženju auto-servisera, ali tvrde primedaba je malo.

 

''Verujte mi to se odnosi na servise koji nisu registrovani, u Srbiji preko 55% servisa radi na crno. Mi ispred Udruženja apelujemo na institucije da svi servisi koji rade na crno da se uvedu u legalne tokove'', objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto-servisera Srbije. Razmere tog problema tržišna inspekcija ne vidi isto, ni u redovnim kontrolama ni po prijavama - ove godine stiglo im je, navode, 18 prijava o neregistrovanim servisima, od kojih su 2 bile osnovane.

''Mi u tim kontrolama stvarno to nismo ustanovili, u smislu da je toliko nelegalnih. Tokom cele godine vršimo kontrolu privremeno odjavljenih trgovaca u APR-u, gde se naravno nalaze i auto-servisi, i kontrola nelegalnih radova'', objašnjava Aleksandar Bojičić, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Beograd, Ministarstvo trgovine.

 

Neregistrovani servisi rizični

''Kod mene u Mirijevu od Smederevskog puta do Rospi Ćuprije imate oko 30 servisa koji rade na crno, oni su u startu jeftiniji za 22% od nas'', objašnjava Vid Ninić iz Udruženja nezavisnih auto-servisera Srbije. Ko ide u neregistrovane servise, a najčešće se to radi zbog nižih cena, mora biti svestan rizika, podsećaju stručnjaci i nadležni. Savetuju da u registrovanim uvek tražite račun i stare delove. U slučaju da niste zadovoljni popravkom, možete izjaviti reklamaciju. Ako ne odgovore ili ne poštuju proceduru, možete pozvate tržišnu inspekciju. A kada niste zadovoljni odgovorom, opcije su angažovanje veštaka, obraćanje organizaciji za zaštitu potrošača, opomena pred tužbu, odlazak na sud.

 

Poruka i servisima - nezadovoljne mušterije loša su reklama, pa nemojte ulagati u nju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...