neshaoct 9592 Posted December 24, 2019 AutoShopMagazin video: Test Mercedes B klase B klasa je stigla do treće generacije iako je osnova MPV segmenta u pitanju: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 20, 2020 PolovniAutomobili video: Test Mercede B klasa Testirali smo najnoviju Mercedesovu B klasu sa benzinskim motorom snage 163 konja. Uz sedmostepeni automatski menjač sa duplim kvačilom i dosta praktičnih rešenja, ovaj auto bi trebalo da pomiri uživanje u vožnji sa potrebama savremene porodice. Kako se vozi i šta sve ima od opreme - pogledajte u našem najnovijem testu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 18, 2020 TopSpeed video: Test Mercedes B klasa Mercedesovi kompaktni modeli osvajaju sve mlađe kupce, a svesni toga u Štutgartu su poželeli da nova B-klasa odskoči posebno na sportskom planu. Još sa restililizacijom prethodne generacije dodali su određenu količinu sportskog začina, a sada su otišli još dalje: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 7, 2020 Mercedes B 200 na testu Auto magazina Dok većina proizvođača odustaje od MPV modela, Mercedes je odlučio da u svom proizvodnom programu zadrži ovu specifičnu alternativu SUV modelima. Nova B klasa itekako ima šta da pokaže. Mercedes B klase, sada već u trećoj generaciji, kupcima nudi prostranost i visoko sedenje kao u krosoveru, ali i ponašanje na putu kakvo mogu da obezbede samo limuzine. Za one kojima je ipak potreban pogon na sva četiri točka kako bi lakše stigli do svoje kuće u brdskim predelima kada je asfalt klizav, tu su 4Matic verzije. Na kraju, bezbednosni sistemi su praktično preuzeti iz S klase. O kvalitetu materijala i završnoj obradi ne treba trošiti reči; jednostavno, B klasa je pravi Mercedes i to u svakom pogledu. Posle prve vožnje na ekskluzivnoj novinarskoj prezentaciji koja je održana na Majorci, dobili smo priliku da Mercedesov MPV testiramo u domaćim uslovima. Da podsetimo, B klasa u potpunosti deli mehaničku platformu sa novom A klasom, uključujući i međuosovinsko rastojanje. U odnosu na hečbek nudi dosta više mesta, pa predstavlja pravo rešenje za one kojima je potrebno nešto više prostora. Naprimer, ukoliko imate visoku decu, na zadnje sedište B klase bez problema mogu da se smeste i oni koji treniraju košarku. Doduše, prtljažnik je relativno plitak, a njegova zapremina može da se poveća kliznim pomeranjem zadnjih sedišta sa hodom od 14 centimetara. Čak i kada su pomerena skroz unapred, osoba prosečne visine komotno može da sedne. Sličnosti sa A klasom su brojne; naprimer, komandna tabla je skoro identična, uključujući i čuveni MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimedijalni sistem. On omogućava da glasovnim komandama aktivirate većinu funkcija na automobilu, da dobijete sve neophodne podatke sa interneta, pa i da se zabavite i našalite sa vašim Mercedesom. Unutrašnjost je, slobodno možemo da kažemo, vrlo luksuzna. Evidentno je da je posvećena velika pažnja svakoj sitnici i detalju. U poređenju sa prethodnom generacijom, razlika je ogromna u korist nove B klase. Istina, kompletna auto-industrija je ozbiljno odmakla u standardima, ali Mercedes je prevazišao mnoge konkurente. Dakle, kvalitetni detalji, plus luksuz. Pre svega, alkantara je ne samo na sedištima, nego i u tapacirunzima vrata. Gornji deo tapacirunga je od proštepane eko-kože, a dobar deo dugmića i tastera je obložen aluminijumom, što je rezervisano samo za najprestižnije modele. To se odnosi i na tastere na volanu, koji se često koriste i konstantno ste svesni kvaliteta. Ambijentalno osvetljenje se podrazumeva, a posebno nam je prijalo to što je izvedeno tako da se stvaraju specifični efekti, naprimer sa skrivenim izvorom svetla u ventilacionim otvorima. Za dobru atmosferu brine se i panoramski krov iz dva dela, bez mogućnosti otvaranja. Za pogon je zaduženo nekoliko motora, takođe pozajmljenih sa A klase. Među njima je i potpuno novi 1.3 turbo-benzinac, koji se proizvodi u raznim nivoima snage. Oznaka B 200 nam govori da je pod haubom najsnažnija varijanta, od 163 konjske snage. Moramo da priznamo da nas je obradovala činjenica da je uvoznik Mercedesa, kompanija Star Import, registrovala baš ovu verziju. Verujemo da i dalje ima mnogo onih koji su nepoverljivi prema relativno maloj zapremini, pa smo želeli da utvrdimo da li ima mesta predrasudama. Test primerak ima sedmostepeni automatizovani DCT menjač sa dve lamele. Ovakvi menjači dosta olakšavaju posao vozačima, posebno onima koji možda nemaju ''sluha'' za pravovremenu promenu brzina. Novi benzinci su izuzetno elastični i nije potrebno vrteti ih da bi snažnije povukli. Upravo iz tog razloga nam je delovalo da menjač zadržava nešto više obrtaje u komfort modu, koji je inače podrazumevan prilikom startovanja motora. Kod nekih drugih proizvođača takav sistem rada bi bio rezervisan za sport režim. Ali, ne i kod Mercedesa. Očigledno je da su inženjeri bili vrlo ambiciozni i strogi, pa su od mašine zahtevali trenutnu reakciju na komandu gasa. Iako vrlo retko aktiviramo ''eko'' mod na test automobilima, kod B klase smo pomislili da bi to možda bila dobra ideja. Ispostavilo se da snaga motora uopšte nije smanjena, što je inače najčešći slučaj sa ovim režimom. Jedina promena se odnosi na menjač; brzine se mnogo ranije menjaju i vrlo prijatno slažu jedna na drugu, pa je pri 70-tak km/h Mercedes već u sedmoj brzini. Naše poverenje u raspoloživost maksimalnog obrtnog momenta i elastičnost se pokazalo opravdanim, tako da nismo imali nikakve probleme sa elastičnošću u gradskoj vožnji, čak ni prilikom prestrojavanja. Motor je pokazao odlučnost da snažno povuče u svakom trenutku, čak nam se učinilo da je menjač brži u ''razmišljanju'' i donošenju odluke o odgovarajućoj brzini u ''eko'' nego u ''komfort'' modu. Zanimljivi trenuci tek dolaze. Šta ako poželite maksimalne performanse? Iz potrebe ili iz čiste zabave. Čak nije potrebno da angažujete ''kik-daun'', B klasa će vas ozbiljno zakucati za sedište i to tako da će većina saputnika ostati u neverici da se pod haubom nalazi motor od 1.300 kubika. Naravno, isprobavanje ''sport'' moda je obavezno. Ovde menjač drži motor na dosta višim obrtajima u cilju još brže reakcije na komandu gasa, bez i najmanjeg čekanja i neprijatnog iznenađenja. Dok ''eko'' režim brzine menja na niskih 1.800 obrtaja tako da padnu i na 1.100, ''sport'' na snažnije stiskanje gasa to radi na preko 4.500. Nismo očekivali sportski karakter od ovakve mašine u skoro tonu i po teškom automobilu, ali ispostavilo se da ume dobro da zabavi i eliminiše stres prilikom preticanja. Takođe, sumnjali smo da će preko 130 km/h početi da se oseća nedostatak snage, međutim, pokazalo se da je Mercedes B 200 spreman za solidna međuubrzanja i do 160 km/h. Uz sve to, na auto-putu je vrlo stabilan, uz nešto povišen šum strujanja vazduha. Nova B klasa ima nešto mekše podešeno ogibljenje, dok je upravljač prilično direktan. Omogućava i neke manevre koji bi u slučaju SUV-a bili prilično neprijatni i to je ono sa čim se B klasa ističe. Sa druge strane, treba biti oprezan, na primer, prilikom silaska sa ivičnjaka, s obzirom da je auto dosta nizak. Treća generacija Mercedesovog MPV modela i dalje predstavlja zanimljiv kompromis u pogledu prostora i voznih karakteristika, kao malo koji automobil na tržištu. Sa najnovijim momentima u pogledu luksuza i haj-tek rešenja, zadaje domaći zadatak ne samo direktnim konkurentima, već i svim drugim pripadnicima C segmenta. Uvoznik Mercedesa za našu zemlju obezbedila je povoljne cene za B klasu. Tako testirani B 200 sa motorom od 163 KS ima početnu cenu od 28.450 evra, dok je najjeftiniji B160 sa istim motorom, ali od 109 KS. Njegova cena je 25.704 evra. Cene dizelaša startuju od 30.312 evra, koliko košta B 200 d sa novim 2.0 turbo-dizelom u najslabijoj verziji od 150 konjskih snaga. A i B klasa su imale čast da budu prvi Mercedesi koji su dobili MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimedijalni sistem. On omogućava da glasom obavite mnogo toga što biste inače morali preko tastera ili ulaskom u meni. Dovoljno je da izgovorite ''hej Mercedes'' i auto će vas pitati šta može da učini za vas. Možete da mu naredite (na engleskom jeziku) da uključi klimu, da podesi odgovarajuću temperaturu, da zatvori krovnu rolo-zavesu, ili da ga pitate kakvo je vreme na određenoj lokaciji. Da, testirani primerak je jedan od prvih automobila u Srbiji koji je povezan na internet, tako da možete da dobijete mnoge informacije koje su dostupne samo online. Usput, lepo se isćaskate sa automobilom, kako bi putovanje prošlo zabavnije. Naprimer, možete da ga zamolite da vam ispriča vic. Odgovori su više nego zanimljivi... Mercedes je osmislio specijalan program kinetike sedišta koji omogućava mala pomeranja svih elemenata u cilju relaksacije tela tokom vožnje. Tako se neće desiti da se ukočite jer ste bili u jednom istom položaju duže vreme. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 7, 2022 Mercedes B-Klase restajling Jedinstvene sportske proporcije, svestran enterijer, moderne tehnologije pogonskih agregata i najnovija generacija MBUX-a čine novi Mercedes Sports Tourer spremnim za sve male, kao i velike avanture svakodnevnog života. Progresivna, samouverena spoljašnjost Na prvi pogled, osveženi prednji deo vozila upada u oko. Novoprojektovana, opciono dostupna LED svetla, sportski branik i rešetka hladnjaka daju novoj B-Klasi dinamičan podsticaj zahvaljujući njihovom nesmetanom prelasku u vizuelno kompaktno energetsko efikasnije vozilo. Sportski tourer demonstrira svoj sportski stav između ostalog, jedinstveno uklopljenim točkovima sa četiri dodatna dizajna felni u dimenzijama do 19 inča, uključujući opcione točkove od lake legure obojene u crnu boju visokog sjaja za AMG liniju paoka. Zadnji deo vozila takođe reflektuje dinamiku i snagu: nova, dvodelna zadnja svetla sada sadrže LED tehnologiju kao standard i služe da pojačaju utisak širine pozadi. Podržavaju ih aero spojleri prikačeni na bočnu stranu zadnjeg prozora, koji poboljšavaju aerodinamiku. Nova B-Klasa je dostupna u deset različitih običnih/metalik ili specijalnih završnica boje. Enterijer kombinacija visoke tehnologije i sportskog dizajna Enterijer nove B-Klase je izuzetno praktičan i prostran. Kokpit prostorom ispred vozača dominira ekran sa dva displeja (7-inčna instrumenat tabla i 10.25-inčni infotainment sistem), koji je uključen kao standard. U opcionalnoj varijanti sa dva 10.25-inčna ekrana kreira se izgled širokog ekrana čini da element vizelno pluta. Tri okrugla otvora za ventilaciju u obliku turbina, tipična za Mercedes-Benz vozila, omaž su svetu avijacije. Redizajnirana centralna konzola prenosi visokotehnološke aspiracije nove B-Klase kroz svoj Black Panel izgled, dok novi volan iz najnovije generacije volana dolazi kao standard u nappa koži. Nova dodatna oprema je volan sa opcijom grejanja, koji je dostupan u varijanti AMG opreme. Atraktivan asortiman boja enterijera i materijala omogućava visok stepen prilagođavanja. U osnovnoj varijanti, sedišta su još više unapređena sa svojom trodimenzionalno reljefnom Artico navlakom i najboljom ergonomskom udobnošću. ''Progresivne'' paket opreme nudi ekskluzivnost karakterističnu za Mercedes u bojama crne, crne/makijato i novu crno/ljubičasto sivu. Sedišta u ovom slučaju se takođe mogu nadograditi na kožna sedišta u crnoj ili bahia braon boji. Novorazvijeni trim element sa zvezdanim šarom stvara uzbudljiv vrhunac u enterijeru. AMG Linija je najlepša verzija nove B-Klase, sa crnim Artico/Microcut enterijerom i crvenim kontrastnim šivenjem. U programu ''Ambicija 2039'', Mercedes je sebi postavio cilj lansiranja CO2-neutralne flote novih putničkih automobila i kombi vozila od 2039. godine preko celog proizvodnog lanca i životnog ciklusa. Cilj je da se najmanje prepolovi emisija CO2 po putničkom automobilu u voznom parku novih vozila tokom celog životnog ciklusa u odnosu na 2020. godinu do kraja ove decenije. Jedna od mera je upotreba recikliranih materijala. Iz tog razloga, sastav svih materijala koji će se koristiti takođe je preispitan u dizajnu nove B-Klase i ispitane su mogućnosti za održivije alternative. Udobna sedišta sadrže tkanine u centralnom delu koje su napravljene od 100 procentno recikliranog materijala. U slučaju Artico/Microcut sedišta, ova proporcija je 65% na površini sedišta i 85% u materijalu ispod. Značajno nadograđena oprema Mercedes je još jednom učinio logiku različitih paketa opreme mnogo jasnijom kako bi se pojednostavljivao vremenski izbor mnogih pojedinačnih opcija. Na osnovu stvarnog ponašanja kupaca, funkcionalne funkcije koje se često kupuju zajedno će od sada biti spojene. Pored toga, dostupne su i dalje funkcionalne opcije. Kada su u pitanju opcije dizajna kao što su boje, tapacirunzi, trim i točkovi, kupci i dalje mogu da konfigurišu svoja vozila kao ranije. Konkretno, to znači da je čak i osnovna verzija nove B-Klase značajno nadograđena: kamera za vožnju unazad, multimedijalni ekrani, USB paket i volan u nappa koži su uključeni u standardnu opremu. Od varijante progresivne opreme pa naviše, osnovna oprema uključuje LED svetla, sedište sa lumbalnom podrškom, Parking paket, Mirror paket i Easy Pack gepek. Infotainment i asistencija Tri stila prikaza su redizajnirana za najnoviju generaciju MBUX-a u B-Klasi: ''Klasik'' pruža sve relevantne informacije o vozaču, ''Sportski'' impresionira dinamičkim brojačem obrtaja i ''Decentni'' je ponovo raščlanjen kako bi prikazao minimalan sadržaj. Zajedno sa tri režima (Navigacija, Pomoć, Usluge) i sedam paleta boja, stvara se holistički i estetski doživljaj koji se može prilagoditi u skladu sa vašim željama i situacijom. Centralni displej nudi sve prethodne funkcije kao što su navigacija, mediji, telefon, vozilo itd. Telematski sistem je revidiran i impresionira svojim novim dizajnom i poboljšanim performansama. Još jedna nova funkcija je integracija senzora otiska prsta (očekuje se da će biti dostupan od 1. kvartala 2023. godine) za identifikaciju i autorizaciju vozača. Naravno, povezivanje sa pametnim telefonima putem Apple Carplay ili Android Auto Wireless je dato, dok je za dalju povezanost dodat još jedan USB-C port i snaga USB punjenja je još jednom povećana. ''Hey Mercedes'' glasovni asistent postaje još sposobniji za dijalog i učenje u novoj B Klasi. Na primer, određene radnje se takođe mogu pokrenuti bez termina za aktivaciju ''Hey Mercedes''. MBUX glasovni asistent takođe može da objasni i pomogne u funkcijama vozila, na primer prilikom traženja kompleta prve pomoći ili povezivanja pametnog telefona sa vozilom. Novi audio vodič za putovanja ''Tourguide'', deo MBUX Glasovnog asistenta iz ''Mercedesa me'' sistema , čini prethodne funkcije informacija o putovanjima još zanimljivijim i zabavnijim. U početku dostupan isključivo u Nemačkoj, MBUX infotainment sistem čita opsežne informacije o tačkama interesovanja duž trase vožnje kao odgovor na glasovnu komandu ''Hey Mercedes, start Tourguide'' i reaguje na otprilike 3400 turističkih informativnih znakova duž nemačkih autoputeva, između ostalog. Nova B-Klasa je takođe dobila unapređenje u smislu bezbednosnih sistema. Sa nadogradnjom paketa pomoći vozača, na primer, kontrola pomoći za održavanje trake je mnogo udobnija korišćenjem aktivne kontrole upravljanja. Opcionalni Trailer Manoeuvring Assist automatski reguliše ugao upravljanja na vozilu za vuču, čineći obrnuti manevar novom B-Klasom sigurnijim i opuštenijim procesom. Elektrifikovani pogon Raspon benzinskih motora nove B-Klase je takođe ažuriran i dosledno elektrifikovan. Uz dodatno 48-voltno napajanje i povećanje snage od 10 kW, posebno su podržane funkcije pokretanja vozila. Za kupce nove B-Klase, starter-generator pogonjen kaišem (RSG) takođe primetno poboljšava udobnost: smanjuje zvukove i vibracije tokom početnih procedura u poređenju sa konvencionalnim starterima i omogućava ''jedrenje'' sa isključenim motorom tokom stalnog krstarenja. Pored toga, RSG se obnavlja tokom procesa kočenja i na taj način hrani 12-voltnu mrežu, kao i bateriju od 48V. Energija koja se tako generiše može se koristiti tokom procesa ubrzanja za podršku motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Plug-in hibrid sa dodatom snagom Plug-in hibridi nove B-Klase (Mercedes-Benz B 250 e, potrošnja goriva kombinovana 1.2-0.9 l/100 km, potrošnja električne energije kombinovana 17.4-15.4 kWh/100km, emisija CO2 kombinovana 27-20g/km) . Proces punjenja je takođe optimizovan: pored standarda od 3.7 kW, unapređena baterija sada može da se puni i naizmeničnom strujom i do 11 kW, umesto samo 7.4 kW kao ranije. Pored toga, kupci i dalje imaju mogućnost punjenja baterije sa direktnom strujom i do 22 kW. DC punjenje od 10% do 80% traje oko 25 minuta - jednostavno iskustvo punjenja, naročito u dnevnom životu. Elektromotor u novoj B-Klasi je takođe revidiran i postiže 80 kW snage nakon ažuriranja - što je povećanje od 5 kW. Kroz različitu procenu različitih faza vožnje, ECO Score 3.0, novouveden za neke motore, takođe motiviše vozača da vozi na efikasniji način. PR saopštenje Quote Share this post Link to post Share on other sites