Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mercedes B klase

Recommended Posts

Novi Mercedes B klase na sajmu u Parizu

 

174127-mercedes b 1.jpg

 

Podsećanja radi, Mercedes je prvu generaciju B klase predstavio 2005. godine, a druga generacija je svetlost dana ugledala 2011. (na sajmu u Parizu 2014. je promovisana i restilizovana verzija). Vreme je za novu generaciju, a ona će premijeru imati početkom sledećeg meseca na sajmu automobila u Parizu. Kako se najavljuje, nova B klasa će biti ekonomičnija od sadašnjeg modela, a nudiće još prostraniju unutrašnjost, kao i brojne bezbednosne i sisteme asistencije vozaču poznate iz nove A klase. Poput nove A klase, i nova B klasa će dobiti moderniji enterijer, što podrazumeva i digitalnu intrument tablu (sa ekranima od 7.0 do 10.25 inča, u zavisnosti od verzije), još kvalitetnije materijale, sedišta sa hlađenjem i masažom, kao i ventilacione otvore u obliku turbine. Posebno mesto će zauzeti novi infotainment sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), koji ima sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, kao i inteligentno upravljanje glasom. U gami će se naći benzinski i dizel motori, među njima verovatno i 1.33 litarski benzinac sa 163KS i 250 Nm, pa 2.0 litarski benzinac sa 224KS i 350 Nm, kao i 1.5 litarski dizel agregat sa 116KS i 260 Nm. U zavisnosti od verzije, ugrađivaće se šestostepeni manuelni i sedmostepeni menječ sa dvostrukim kvačilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes B klase i zvanično

 

184778-mercedes b 22222.jpg

 

Mercedes je na sajmu automobila u Parizu predstavio novu generaciju B klase, koja sada tehnologijom i dizajnom prati ostale nove modele ove marke. Dinamičniji izgled, više tehnologije i još više prostora za putnike su glavne novosti koje donosi nova B klasa koja na tržište stiže već u decembru ove godine. Ideja dizajnera je bila da učine da se B klasa vizuelno ističe u svetu monovolumena. Ova ideja je izvedena pomoću dugog međuosovinskog rastojanja od 2.729 mm sa kratkim prepustima i linijom krova koja se lagano spušta prema nazad, kao i većim točkovima dimenzija 16 do 19 inča, kako bi se naglasila dinamičnost proporcija.

 

184776-mercedes b 222.jpg

 

Nizak i isturen prednji deo B klase sa tečnim prelazom sa poklopca motora na A-stub i na vetrobransko staklo, uz snažno izražene bokove, naglašava taj sportski izgled.

 

184779-mercedes b 222222.jpg

 

Unutrašnjost B klase je avangardna baš kao i kod nove A klase, a opet je prepoznatljiva. Dok je kod A klase komandna tabla podeljena u dva osnovna horizontalna tela, kod B klase je komandna tabla izvedena kao jedna celina, koja se lagano spušta ka putnicima na prednjim sedištima i prosečen je u oblasti vozača i suvozača. Prostor ispred vozača je iskorišćen za smeštaj slobodnostojećeg ekrana, koji dolazi u tri verzije: sa dva ekrana dijagonale 7-inča (17.78 cm), sa jednim ekranom dijagonale 7-inča i drugim dijagonale 10.25-inča (26 cm) i kao Widescreen verzija sa dva ekrana dimenzije 10.25-inča. Head-up prikaz podataka o vožnji je takođe opciono dostupan.

 

mercedes b 2222222.jpg

 

Sve što važi za A takođe važi za B: nova B klasa je drugi model nakon A klase koji poseduje MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimedijalni sistem, koji otpočinje novu eru sa Mercedes me Connectivity. Sposobnost ovog sistema da uči zahvaljujući veštačkoj inteligenciji čini ovaj sistem jedinstvenim. MBUX je podesiv i prilagodljiv prema korisniku. Samim tim ovaj sistem stvara vezu između automobila, vozača i putnika u automobilu.

 

mercedes b 2.jpg

 

Unutrašnjost vozila je fino dorađena na mnogo detalja, a poboljšanja u vidu položaja centralnog tunela omogućavaju lakši pristup srednjem sedištu nazad. Naslon zadnjeg sedišta dolazi standardno sa podelom od 40:20:40. Zavisno od verzije počevši od sredine 2019. godine biće moguće pomeriti zadnja sedišta za 14 cm i biće omogućeno postavljanje naslona zadnjih sedišta pod strmijim nagibom kako bi se obezbedilo više prostora za prtljag iza zadnjih sedišta pri čemu zapremina prtljažnika varira između 455 i 705 litara. Pored toga što je zapremina gotovo ista kao i kod prethodnog modela, prtljažnik se može efikasnije koristiti zahvaljujući unapređenjima u dizajnu.

 

mercedes b 22.jpg

 

Nova B klasa dolazi sa pomoćnim sistemima za vožnju koji pružaju kooperativnu podršku vozaču, čime se obezbeđuje jedan od najviših nivoa aktivne bezbednosti u ovom segmentu sa funkcijama koje poseduje S klasa. Po prvi put B klasa poseduje mogućnost da u određenim situacijama vozi polu-autonomno. Kako bi to mogla da uradi B klasa je opremljena unapređenim kamerama i radarskim sistemima pomoću kojih može ''videti'' i očekivati saobraćaj čak i do 500 metara ispred sebe dok u isto vreme koristi mape i navigacione podatke za pomoćne funkcije u vožnji. Tako na primer, Active Distance Assist DISTRONIC predstavlja dio Driving Assistance paketa i u mogućnosti je da pruži podršku vozaču u mnogim situacijama specifičnim za rutu kretanja, predviđajući i komforno prilagođavajući brzinu kretanja, npr. pri prilasku krivinama, raskrsnicama ili kružnom toku. Takođe, vozilo je opremljeno Active Emergency Stop Assist sistemom i Active Lane Change Assist sistemom koji poseduje intuitivno razumevanje ponašanja vozača.

 

mercedes b 22222222.jpg

 

U poređenju sa svojim prethodnikom, nova B klasa je u svakoj svojoj verziji opremljena novim, efikasnim motorima koji su usklađeni sa Euro 6d-TEMP normativom izduvne emisije vozila. Novost među motorima je poprečno postavljena verzija dizel motora OM 654 zapremine dva litra snage 110 kW/150KS i 140 kW/190KS, sa aluminijumskim blokom i stepenovanim procesom sagorevanja.

 

mercedes b 2222.jpg

 

Zahvaljujući proširenom sistemu obrade izduvnih gasova sa dodatnim SCR katalizatorom ispod poda, B klasa sa motorom OM 654q predstavlja prvi kompaktni model Mercedes-Benz-a koji je usklađen sa Euro 6d standardom izduvne emisije, koji će biti obavezan za sve nove modele počevši od 1.1.2020. godine. Veliki dizel motor predstavlja dodatnu opciju motorizacije već poznatom četvorocilindričnom dizel motoru (OM 608) koji se nalazi u novoj A klasi i čija je radna zapremina 1.5-litara i ostvaruju snagu 85 kW/116KS i obrtni moment od 260 Nm. Takođe, nudi se izbor dve verzije četvorocilindričnog benzinskog motora M 282 radne zapremine 1.33-litara i snage 100 kW/136KS odnosno 120 kW/163KS. Inovacije na ovom motoru uključuju isključivanje cilindara (u kombinaciji sa 7G-DCT menjačem), glavu motora sa delta oblikom kao i filter čestica čađi. Nova B klasa je inicijalno dostupna samo sa menjačima sa dvostrukim kvačilom. Novost u ovom segmentu je osmostepeni 8G-DCT, koji se koristi u kombinaciji sa većim dizel motorom. Drugi novi motori dolaze u ponudu, kao i 4MATIC pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno vozim B klasu i mogu revi da je auto bas dobar  ali ovi ga iz generacije  u generaciju unistise s izgledom spolja a enterijer mu je realno sve bolji i bolji.

Sve u svemu pravi porodicni automobil koji je izuzetno udoban i tih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja novog Mercedesa B klase

 

mercedes b rastatt.jpg

 

U Mercedesovoj Rastatt fabrici u Nemačkoj je i zvanično počela serijska proizvodnja nove generacije B klase koja je premijeru imala prošlog meseca sajmu automobila u Parizu. Narudžbine će početi da se primaju 3. decembra, a prve ispruke su najavljene za februar 2019. godine. U fabrici je inače zaposleno oko 6.500 radnika koji su prošle godine napravili više od 330.000 automobila (aprila ove godine je tamo počela i proizvodnja nove A klase).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mercedes B 220d

 

DSC_8545.jpg

 

Mercedes je ovih dana ugostio novinare iz Evrope, uključujući i našu redakciju, kako bi predstavio novu B-klasu, ali i sportski model koji je zapravo ulaznica u svet AMG-a AMG A35! Sama prezentacija bila je podeljena u dva dela - prvog dana našli smo se za upravljačem B-klase, a sutradan smo se družili sa AMG A 35.

 

DSC_8497.jpg

 

Nova generacija B klase poprimila je većinu ''trikova i fora'' od A-klase, počevši od stajlinga, koji je sada dinamičniji, ali i tehnologija, poput intuitivnog korisničkog interfejsa (MBUX) koji postavlja nove standarde. Uz novi dizajn, dolazi i novi koeficijent otpora vazduha, u zavisnosti od opreme, a kreće se od 0.24 (prethodnik je imao 0.25). Niža linija krova doprinosi najboljem rezultatu u klasi zahvaljujući manjem profilu zadnjeg dela vozila. To znači manje buke u kabini, ali i manju potrošnju goriva.

 

K3P1686.jpg

 

Što se pogonskih jedinica tiče, ističe se novi 2.0-litarski dizel od 150 KS (B 200 d) i 190 KS (B 220 d) koji ispunjava najnovije Euro 6d-TEMP norme, a mi smo za test izabrali snažniju verziju.

 

DSC_8513.jpg

 

 

Tekst i fotografije: Aleksandar Savin/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAyftw_4AMQRCcW9tbhJlVBb1nM9okzLrhCB Vrele Gume video: Novi Mercedes B klase

 

Direkno sa Palma de Majorke, istražujemo koliko se naprednih sistema iz Mercedesova S klase preselilo u B klasu. Više nego što očekujete!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAz_SwKxVF1wYUVGqqmu4wXpntVKE5cy4i5g Emisija SAT: Test novi Mercedes B klase

 

Treća generacija B-Klasse  predstavlja mnogo veći korak napred nego što je to druga generacija učinila nasleđujući svog prethodnika. Revoluciju pronalazimo svuda: u stilu, imidžu, mnogo modernijem enterijeru, ali i u načinu na koji se ovaj model vozi. Nastupajući uvek kao uvećana A-klasse, odnosno kao veći model nastao na istoj platformi, B-klasse je najpre od manje sestre preuzela novi koncept uređenja enterijera. Drugim rečima, i ona je opremljena sistemom MBUX (Mercedes-Benz User Experience) koji ceo prednji deo ispred vozača pretvara u igru koju omogućuju dva velika ekrana sa brojnim mogućnostima personalizacije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes B klase na testu Auto magazina

 

Screenshot_19.jpg

 

Kao da nije dovoljno što su SUV modeli prisutni u svakoj klasi, već su se pojavile kupe verzije, pa čak i kabrioleti. U njihovom naletu polako su počeli da nestaju do juče tradicionalni modeli, među njima i MPV (Multi Purpose Vehicle) vozila, čija popularnost počinje da raste od kraja devedesetih.

 

b klasa 81.jpg

 

Specifičan povišeni oblik karoserije doneo je prostraniju kabinu u poređenju sa klasičnim automobilima, pa čak i povišenu poziciju vozača sa boljom preglednošću puta. Danas ih je sve manje a Mercedes je jedan od dva premium proizvođača koji ne odustaju od MPV koncepta.

 

b klasa 82.jpg

 

Treća generacija B klase svoje ambicije gradi na preko 1.5 miliona prodatih primeraka svojih prethodnika. Ima zadatak ne samo da unapredi prednosti ogromne kabine, već da unese dodatne elemente luksuza ali i sistema autonomne vožnje iz viših klasa.

 

b klasa 83.jpg

 

U odnosu na prethodnika, pogađate, auto je veći. Duži je za 26 mm, širi za deset, a produženo je i međuosovinsko rastojanje za ne malih 30 milimetara. Sada je identično kao na novoj A klasi, što nam nagoveštava da sa ovim modelom B klasa deli i kompletnu mehaniku.

 

b klasa 84.jpg

 

Zanimljivo je da je auto niži za četiri milimetra a uslovno rečeno, smanjen je i prtljažnik. Sada ima 455 spram 488 litara koliko je imao prethodnik; međutim, od sredine sledeće godine biće dostupna mogućnost kliznog pomeranja zadnjih sedišta za 14 cm, tako da će gepek po potrebi moći da se poveća na čak 705 litara.

 

b klasa 85.jpg

 

Dobra stvar je što je zadnje sedište podeljeno u odnosu 40:20:40, tako da će moći da se pomera i obara samo deo koji vam je potreban. Kao što smo očekivali, po svim parametrima je povećan putnički prostor, tako da uz ravan pod sa oborenim sedištima bez problema može da se pretera i neki kabastiji teret (ukupno 1.540 litara), ali i da se bez većeg guranja pozadi prevezu tri odrasle osobe.

 

b klasa 86.jpg

 

Naravno, među opcijama je i električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika sa zamahivanjem nogom ispod zadnjeg branika. Na ekskluzivnoj međunarodnoj prezentaciji održanoj na Majorci na raspolaganju su nam bile skoro sve verzije B klase. Nama se dopala mat siva boja sa točkovima prečnika 19 inča.

 

b klasa 87.jpg

 

Ovako skockan auto izgleda neočekivano sportski i atraktivno. S obzirom na niže odstojanje od tla u odnosu na USV modele, za očekivati je da će imati i bolje vozne karakteristike. Tako je i bilo, B klasa je pokazala drugačiji karakter u odnosu na krosovere, sa mnogo oštrijim i direktnijim volanom uz manje naginjanja po brzim krivinama.

 

b klasa 88.jpg

 

Uskoro se očekuje i uvođenje ''4Matic'' varijante sa pogonom na sva četiri točka, tako će i oni koji imaju potrebu za ovom vrstom pogona moći da naprave konfiguraciju po svojoj želji. Kada smo već kod toga, za sada je dostupno nekoliko motora, a u najavi su i novi. Gama počinje potpuno novim turbo-benzincem zapremine 1332 kubna centimetra koji je svoju premijeru imao u novoj A klasi.

 

b klasa 89.jpg

 

B klasu pokreću verzije sa 136 i 163 konjske snage. To su za sada jedini benzinci u gami. Dizelaše predstavlja čuveni 1.5 sa 116 KS ali i novi od 1950 kubika sa 150 i 190 KS, poznat iz redizajnirane C klase. Pod haubom test primerka našao se upravo ovaj motor i to u slabijoj verziji od 150 konja. Ovo je inače prva poprečna postavka novog 2.0 dizelaša, tako da ga uskoro možemo očekivati i u A klasi.

 

b klasa 90.jpg

 

Nekoliko kilometara gradske vožnje pokazalo je da je novi osmostepeni automatizovani menjač sa dve lamele programiran tako da vrlo rano menja brzine. Ima veliki obrtni moment, pa je elastičan i na nižim obrtajima. Sjajno se snalazi u uobičajenoj vožnji, međutim, uspeli smo da ga zbunimo sa naglim dodavanjem punog gasa za potrebe fotografisanja.

 

b klasa 91.jpg

 

Tada ume da zadrži visoke obrtaje nešto duže nego što bismo očekivali, pa verujemo da tu još ima prostora za softverska ažuriranja. Na magistralnom putu 150 konja su prava mera. Auto ima više nego dovoljno snage za opuštena preticanja. Zvučna izolacija je na očekivano visokom nivou za jedan Mercedes.

 

b klasa 92.jpg

 

Stigli smo da isprobamo i mogućnosti poluautonomne vožnje gde auto sam upravlja i održava odstojanje od vozila ispred do potpunog zaustavljanja i ponovnog kretanja u koloni. Nije mu smetala ni povremeno loša horizontalna signalizacija. Napred se sedi zaista visoko, čak 90 milimetara više nego u A klasi. Doduše, pozicija vozača je prilično uspravna, ali sa relativno ispruženim nogama, što nije baš uobičajen položaj. Bolje opremljene verzije su imale masažu u sedištima i hlađenje, dok je naš test primerak imao samo grejanje i električno podešavanje sa memorijom.

 

b klasa 93.jpg

 

Usput smo stigli da isprobamo glasovne komande; B klasa lepo razume i naš srpski akcenat engleskog jezika, pa smo tokom vožnje proveravali vremensku prognozu za sutra i obavljali razna podešavanja bez skidanja ruku sa volana i bez skidanja pogleda sa puta. Testirali smo i nove LED farove kojima se automatski aktiviraju duga svetla kada nema ulične rasvete, a snop ''preskače'' vozila ispred i ona koja dolaze u susret, dok sve oko njih osvetljava.

 

b klasa 94.jpg

 

Za bolju upravljivost pobrinulo se i novo ogibljenje, sa selektorom modova vožnje koji upravlja elektronskim ventilima amortizera, podešavajući njihovu tvrdoću. Naginjanje u krivinama je definitivno manje nego kod SUV modela, pre svega zbog kraćeg hoda ogibljenja. S obzirom na veoma dobru stabilnost, možemo očekivati i neke od jačih 2.0 benzinaca za B klasu.

 

b klasa 95.jpg

 

Na kraju, opšta atmosfera, solidnost izrade i kvalitet su nešto što Mercedesov MPV razlikuje od svih drugih ne-premium modela. Ovo je pravi luksuzan automobil konstruisan za potrebe porodice koji u potpunosti ispunjava sve standarde štutgartskog brenda. Dakle, praktičnost je na najvišem nivou, upravljivost takođe, a uskoro stižu i verzije sa pogonom na sva četiri točka, ali i još jači motori.

 

b klasa 96.jpg

 

Razgovor sa automobilom polako postaje realnost. Do skoro su se aktivacije glasom odnosile samo na mali broj funkcija, a od sada možete da zatražite brojne informacije, da odradite razna podešavanja pa čak i da se zabavite, ne skidajući ruke sa volana i pogled sa puta. Opcija se aktivira jednostavnim izgovaranjem reči ''hej mercedes'', a rezultati željene pretrage se objavljuju na centralnom displeju. Drugim rečima, auto je postao i neka vrsta ličnog asistenta, koji sluša vozača i izvršava veliki broj naredbi koristeći internet konekciju.

 

b klasa 97.jpg

 

Mercedes je u B klasu implementirao praktično kompletnu aktuelnu tehnologiju u oblasti bezbednosti. Na licu mesta nam je demonstriran sistem za automatsko kočenje sa simulacijom istrčavanja deteta pred auto ili izletanja bicikliste.

 

b klasa 98.jpg

 

Jedna od novih opcija je uvođenje otključavanja uz pomoć mobilnog telefona. Više ne morate da nosite ključ sa sobom, dovoljno je da telefon prislonite uz kvaku i preko NFC tehnologije auto će otključati. Startovanje motora je omogućeno tek pošto se telefon prepozna na postolju koje ima i funkciju bežične 4G antene i punjača.

 

b klasa 99.jpg

 

Jedan od elemenata koji utiču na umor prilikom dužih vožnji je i nepomičan položaj tela. Mercedes je razvio sistem koji neprimetno menja podešavanja sedišta uključujući i lumbalnu podršku tokom vožnje, gde i najmanje promene mogu da relaksiraju putnike.

 

b klasa 100.jpg b klasa 101.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mercedes B 220d

 

mb011.jpg

 

Mercedes kod B-klase prenosi tradicionalne vrednosti brenda, uprkos činjenici da je reč o modelu koji se klasifikuje kao monovolumen i ima poprečno postavljen motor odnosno pogon na prednje točkove. Mi smo za prvi test na Majorci odabrali verziju B 220d sa dvolitarskim dizelom od 190 KS. Predstavljena pre više od deset godina, B-klasa je privukla veliki broj kupaca, što zbog dobrog kvaliteta, što zbog samog zvučnog znaka koji se nalazi na prednjoj masci. Sada se pred nama nalazi treća generacija, koja je, pa slobodno možemo reći mnogo odskočila od prethodne u svakom pogledu! Već pri prvom susretu, sam izgled automobila deluje dinamično i ne tako dosadno kao što je generalno slučaj sa vozilima iz ovog segmenta. To je najviše zbog novog dizajnerskog ''potpisa'' koji nose svi novi Mercedesi.

 

mb010.jpg

 

Prednji deo, koji u velikoj meri podseća na A-klasu, odlikuju male LED svetlosne grupe, veliki gril i prednji branik sa ''škrgama'' kao kod sportskih modela. Sa druge strane, visoko postavljena štop svetla i nisko ''upakovani'' lažni otvori za izduv daju vizuelni osećaj visine, ali i širine, te B-klasa pomalo podseća na SUV modele. Tek kada posmatrate bočnu siluetu, primetićete da se radi o monovolumenu, ali čak ni ta vizura ne izgleda konzervativno zahvaljujući retrovizorima u crnoj boji, kao i velikim naplacima. To se naravno podrazumeva ako izaberete najviši paket opreme...

 

mb009.jpg

 

Unutrašnjost je ipak područje gde ''Nemac'' najviše briljira. Živimo u vremenu kada se razvoj novih tehnologija odvija velikom brzinom, a nemački proizvođač to na najbolji mogući način koristi. Intuitivni MBUX sistem koji je veoma lak za korišćenje, a lansiran je sa predstavljanjem nove A-klase, sada, je našao primenu i na trećoj generaciji B-klase koja, naravno, donosi još mnogo toga. Ne samo da je prostrana, kao što to mora da bude svaki monovolumen, već je i sportski orjentisana i po tome iskače iz ustaljenih okvira.

 

mb008.jpg

 

Smeštanjem u kokpit prvo što primećujete su dva velika ekrana, koja standardno dolaze u veličini od 7 inča, a moguće je opciono izabrati i dva veća od po 10.25 inča, kao u slučaju testiranog modela! Ipak, ono što nam se posebno sviđa jeste upravljač koji je isti kao na A-klasi, ali i na daleko luksuznijoj S-klasi!

 

mb007.jpg

 

Pored toga, novi model poseduje ''tačped'' na centralnom grebenu između vozačevog i suvozačevog sedišta, a nudi i grejanje odnosno hlađenje sedišta, masažu, head-up displej, a sve pomenuto je propraćeno ambijentalnim svetlom i odličnom grafikom na ekranima. Veliku pohvalu zaslužuje i navigacioni sistem koji ne samo da vam sa velikom tačnošću pokazuje gde da skrenete, već vam i dodatno skreće pažnju tako što upali prednju kameru i strelicama u realnom vremenu označava kojim putem da se krećete. Stvarno impresivno!

 

mb006.jpg

 

Što se prostora tiče, zahvaljujući povećanju od 26 mm u dužinu i 10 mm u širinu, Mercedes je uspeo da ponudi još više mesta za putnike u odnosu na prošlu generaciju. Tako napred, ali pozadi možete uživati u odličnom komforu, a tu je i više nego dovoljno mesta za odlaganje sitnica. Prtljažni prostor od 445 litara se pomeranjem zadnje klupe može povećati na 705 litara, a jednostavnim obaranje raste i do 1530 litara! Ako vam to nije dovoljno, Mercedes nudi i opcione ''nastavke'' koje se kače na zadnji kraj autombila za prenos bicikala i slično.

 

mb005.jpg

 

Za prvi test mi smo izabrali najsnažniju B 220d verziju, u najvišem AMG Line paketu opreme! To znači da se ispod poklopca motora nalazi 2.0-litarski dizel agregat od 190 KS i 400 Nm obrtnog momenta, što je nekima i previše za B-klasu, jer ubrzanje od svega 7.2 sekunde do 100 km/h može da ostavi većinu sportskih automobila u zadnjem retrovizoru! Važno je napomenuti da je ovo potpuno novi agregat koji ispunjava sve rigoroznije Euro 6d norme (koje su obavezne tek od 2020. godine), a dolazi i u slabijoj B 200 d verziji od 150 KS.

 

mb004.jpg

 

Što se prenosa tiče, snažnije verzije su ''nagrađene'' osmostepenim automatskim menjačima sa duplim kvačilom, dok se u slabijim nalaze oni sa sedam stepena prenosa. Inače, pored ovog u ponudi je još jedan dizel zapremine 1461 ccm i 116 KS rezervisan za B 180d, kao i dva benzinska motora zapremine 1.332 ccm - u modelu B 180 oslobađa 136 KS, a kod B 200 163 konja.

 

mb003.jpg

 

Nevezano od toga koji motor je pokreće, treća generacija može se pohvaliti i značajnim poboljšanjima na polju aerodinamike! Inženjeri su potrošili mnogo vremena kako bi kockasti oblik učinili agilnijim, i uspeli su! Mada, kod slabijih verzija umesto naprednog multilink oslanjanja pozadi dolazi torziona osovina koja svakako umanjuje dinamične sposobnosti. Kako kaže Mercedes, to ništa ne menja po pitanju udobnosti, ali su promene neophodne zbog snažnijih motora i većih naplataka.

 

mb002.jpg

 

No, vratimo se aerodinamici, sa posebnim osvrtom na detalj koji je nama zapao za oko. To su mali spojleri ispred prednjih točkova, pozicionirani na donjem delu poklopca motora, koji usmeravaju vazduh kako bi smanjili vrtloženje oko točkova. Fascinanto! Finalni produkt svega toga je značajno smanjenje buke u kabini i nešto manja potrošnja goriva, koja po Mercedesu iznosi oko 4.5 litara za najsnažniju verziju. U praksi, sve je u skladu sa očekivanjima. B-klasa je udobna i tiha u ''komfort'' modu, a biranjem ''sport'' režima ona postaje kruća, glasnija i iznenađujuće zabavna po krivinama. Pored pomenuta dva, tu su još ''eko'' i ''induvidual'' režimi vožnje.

 

mb001.jpg

 

Za kraj možemo da zaključimo da je Mercedes po ko zna koji put uspeo u nameri da napravi jedan sjajan automobil, ovoga puta takav da će njemu pre svega porodice bezbrižno i sa uživanjem moći da obiđu svoje omiljene destinacije. Treća generacija B-klase nije samo odskočila od svog prethodnika, nego i od konkurencije.

 

▲ Tehnološka opremljenost, odličan dizel motor, praktična i funkcionalan kabina.
▼ Bočna potpora na prednjim sedištima.

 

Tekst i slike: Aleksandar Savin/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mercedes B 200d

 

Nova B klasa nema veze sa starom. Ok, osim što će se drugi pomučiti da razlikuju prednji deo od A klase, primetiće mnogo lakše da je auto sada kompaktniji, dinamičnije izgleda, iako je širi i porastao u visinu, plus i malo povećanog međuosovinskog rastojanja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Mercedes B 200d

 

Kao i od prve generacije B klase, i sadašnja se bazira na A klasi.

Suštinski, Mercedes uzme A klasu, podigne liniju krova za 10-tak cm (sada je 12cm), dobije tako više prostora u kabini, i eto minivan automobila.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Mercedes B klase

 

Mercedes nikako ne želi da ovaj auto svrstate u MPV klasu, iako suštinski to jeste:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Test Mercedes B klase

 

Sigurno je praktičniji auto od popularnih SUV modela, ali može li da se tržišno takmiči sa njima jer su oni ipak mnogo popularniji?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Mercedes B180

 

Zaboravite na staru B klasu u vidu ružnjikavog MPV automobila. Mercedes i dalje na sva zvona tvrdi da je nova B klasa porodični auto (kao što je to radio dok je bio MPV), ali je sada ovo znatno lepši auto u formi hatchback-a sa 5 vrata i linijom krova malo više od asfalta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2019. Mercedes B klase

 

Kada se kaže Mercedes niko odmah ne pomisli na B klasu.

Ali, sa novim modelom i ovaj Mercedes postaje ozbiljniji igrač koji se prilagodio tržištu, plus ga je fabrika opremila najmodernijom tehnologijom i bogatijom opremom u osnovnim paketima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testos.jpg Testosteeron video: Test Mercedes B200 AMG line

 

Test nove Mercedes B klase B200 AMG line 1.3T sa 163KS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Mercedes B klase

 

U svetu SUV-ova, u čemu je tajna uspeha ovog monovolumena?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...