Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Više nije bitan motor, nego displej?

Recommended Posts

Jedan auto je još 1986. imao ekran osetljiv na dodir

 

buick ekran 01.jpg

 

Infotainmenti kakve danas poznajemo su u ponudi tek nešto duže od decenije. Međutim, prvi automobil koji je imao svojevrsni infotainment sa ekranom osetljivim na dodir je predstavljen puno ranije. To je bio Buick Riviera iz 1986. godine, a sistem se zvao Graphic Control Center (GCC).

 

Naravno, radi se o potpuno drugačijoj konstrukciji sa katodnom cevi (CRT), gde je korisnik imao na raspolaganju ekran dimenzija oko 10x7.5 cm. Crno-zelenim ekranom se upravljalo zaista na dodir, a sistem je u memoriji imao 32.000 reči i pritom nudio sve moguće informacije vezane za putovanje. Putem istog ekrana se upravljalo i klimatizacijom, a bio je uključen čak i grafički prikaz ventilatora. I ne samo to, ako biste povećali brzinu ventilatora on bi se i brže zavrteo. Međutim, ono što najviše raduje jeste da je odziv ovog sistema bolji i od nekih današnjih infotainmenta. Nema sumnje, ovaj sistem je bio ispred svog vremena, ali ga korisnici na kraju ipak nisu prihvatili. Zato je neslavno završio povlačenjem iz ponude. To se desilo daleke 1990. godine...

 

Ako hoćete da pogledate samo deo video klipa o tadašnjem Graphic Control Center, klik OVDE.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda razvija holografske kontrolne jedinice koje će zameniti fizičke

 

219673-mazda h02.jpg

 

SEMA šou se polako privodi kraju. Proizvođači i tjunerske kuće, još jednom su se okupili u Las Vegasu da bi predstavili sve ono najbolje čime raspolažu u oblasti dizajna, tehnologije i dorade. Samo je Ford izveo na štandove 40 fascinantnih koncepata, a sa impresivnom flotom je nastupila i Honda. Nissan je još jedan od japanskih proizvođača koji su izazvali veliku pažnju, dok je Mazda izostala. Međutim, to ne znači da ova kultna marka nema čime da se pohvali, naprotiv.

 

Naime, podnesen je zahtev za zaštitu patenta Američkom zavodu za zaštitu patenata povodom prilično fascinantnog sistema. Radi se o interesantnoj inovaciji, koja podrazumeva zamenu fizičkih kontrolnih jedinica virtuelnim.

 

219674-mazda h01.jpg

 

U osnovi, ono što je Mazda zamislila je projektor koji može da projektuje holografski prikaz na površini. Kada korisnik stavi prst na virtuelno dugme, senzor u projektoru detektuje promenu u obrascu projektovane slike. Senzor je sposoban da detektuje pravac ka kojem prst dodiruje površinu. Na ovaj način može da se ubrza promena postavke. Primera radi, ako je info-zabavni sistem podešen na ''tiho'', držanje ''dugmeta'' koje pokazuje ''gore'' uz primenu veće sile nego što je to normalno, omogućava sistemu da prepozna da želite značajno da pojačate zvuk. Isto važi recimo i za klima uređaj. Radi se o zaista sjajnoj ideji, koja bi mogla iz upotrebe da izbaci fizičke komponente i revolucionizuje minimalistički dizajn, ali sigurno je da brojne prepreke tek treba da budu prevaziđene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia kaže da 78% vozača ne želi bespotrebnu tehnologiju u vozilima

 

dacia d1.jpg

 

Novo istraživanje koje je sprovela Dacia kaže da će se kupci radije odreći nepotrebne i suvišne tehnologije u automobilu zarad niže cene. Studija, koja je uključila 2.000 vozača iz Velike Britanije, utvrdila je da 76% vozača smatra da višak tehnologije u automobilu može da odvraća pažnju, dok bi se 61% pre odlučilo za vozilo niže cene koje je opremljeno samo neophodnom tehnologijom. Istraživanje je takođe pokazalo da trećina vozača smatra da je previše tehnologije uključeno u automobile, dok 69% kaže je ona postala prekomplikovana.

 

Ukupno, 78% anketiranih kaže da u vozilu žele isključivo tehnologiju koju smatraju upotrebljivom i korisnom. Parking senzori, DAB radio, Bluetooth i zadnja kamera su među najkorišćenijim i najpoželjnijim stvarima u automobilu. Studija je usledila nakon što je šefica proizvodnje Dacije, Andrea Gvinea, na nedavnom Salonu automobila u Minhenu rekla da će rumuska firma zadržati cene niskim zaobilazeći ''bespotrebne'' tehnologije. ''Kupci nisu spremni da plate dodatno za naprednu tehnologiju'', rekla je ona. ''Ne žele stvari koje im nisu od koristi. Strategija naše marke je da fokus stavi ono suštinsko, a da ne bude dosadna; želimo da imamo esencijalne stvari na kul način.''

 

U Renaultovoj niskobudžetnoj filijali takođe kažu da neće biti u poteri za zvezdicama na Euro NCAP testiranjima, ali će zadržati reputaciju proizvođača priuštivih automobila, koji su u skladu sa sve strožijom regulativom. ''Možemo držati korak sa tehnologijom'', kaže Gvinea, ''ali uvek jednim okom gledamo na cenu. Uvek obraćamo pažnju na balans kada biramo koje ćemo sisteme implementirati u automobile. Nemamo suviše komplikovane ili beskorisne stvari, jer ne želimo da trošimo novac na njihov razvoj i shodno tome povećamo cenu vozila.'' Prošlog meseca, Dacia je objavila da će novi Duster, koji treba na scenu da stupi 2024. pratiti istu strategiju nudeći ''veoma dobar odnos cene i opreme'', uprkos uvođenju hibridnog pogona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz teksta nisam razumeo da li je ta anketa rađena samo među vozačima Dačije ili svim. U svakom slučaju ni ja nisam ljubitelj nepotrebnih džidža - bidža iako nikad nisam imao Dačiju niti ću je u bližoj budućnosti imati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continentalov revolucionarni proizvod: Displejima u automobilima više nisu potrebni klasični ekrani

 

continental display.jpg

 

Velika količina informacija se obrađuje i prikazuje u modernim vozilima. Zbog toga se u automobile ugrađuju sve veći ekrani. Međutim, nije svaka prikazana poruka relevantna u svakoj situaciji. To može da dovede do distrakcije i da ugrozi bezbednost vožnje. Sa druge strane, veliki ekrani bez sadržaja ne doprinose skladnom dizajnu kokpita.

 

Kao alternativu dizajnu velikih vidljivih ekrana, Continental je razvio ShyTech Display - ekran koji se pojavljuje samo kada je potreban.

To je omogućeno poluprozirnom površinom koja omogućava neprimetnu integraciju ekrana u okolnu površinu. Ako ekran nije potreban, on je praktično nevidljiv ljudskom oku. Istovremeno, Continental kaže da sledi pristup purističkog dizajna enterijera svedenog na osnovno. Navigacijske ili komunikacijske informacije i selektor na dodirnom ekranu su uvek dostupni. Međutim, ekrani i kontrole na ekranu se aktiviraju samo kada se ruka približi. Takođe je moguće aktivirati ekran putem glasovne kontrole ili kratkim dodirom površine ekrana. Sve nepotrebne informacije možete da ugasite i videćete samo armaturu.

 

Površina ekrana je dizajnirana da imitira izgled armature. U zavisnosti od konfiguracije, to može da bude, naprimer, ona od drvenih ploča, karbonskih ploča ili površine presvučene kožom. Osim toga, smanjuju se refleksije svetlosti na primer kada je Sunce nisko. Koncept sistema koji je razvio Continental takođe omogućava besprekornu integraciju ShyTech ekrana čak i kada je aktiviran. On se sastoji od posebnog pozadinskog osvetljenja, koje u koordinaciji sa LCD panelom i dekorativnom površinom omogućava prikaz sadržaja ekrana u idealnom osvetljenju i oštrini u svakoj svetlosnoj situaciji - od blještavog sunčevog svetla do oblačnog kišnog vremena.

 

ShyTech će biti raspoloživ za ugradnju u automobile od 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo uz pomoć izraelskog partnera radi na head-up ekranu preko celog vetrobranskog stakla

 

volvo head up.jpg

 

Nedavno ulaganje u izraelski startap Spectralics je dalo švedskoj kompaniji priliku da revolucionira korisničko iskustvo u automobilu pretvarajući celo vetrobransko staklo u head-up ekran. Startap ima pozadinu u razvoju vazduhoplovne tehnologije.

 

Od posebnog interesa za Volvo je bazni proizvod startapa, višeslojni tanki spoj (MLTC), nova vrsta optičkog filma koji se može primeniti na bilo koju vrstu površine ili veličine. Kada se nanese na staklo, može da se koristi za prezentaciju sadržaja, što ga čini idealnim kandidatom za izradu head-up ekrana u punoj dužini i širini stakla. Proizvođači automobila se već nekoliko godina bave idejom o korišćenju većeg prostora na vetrobranskom staklu. Trenutno dostupni ekrani su mali, zbog ograničenja troškova ili kako bi se osiguralo da ne postanu nešto što ometa vozače u vožnji. Spectralicsovo rešenje omogućava Volvou da ponudi veliki head-up ekran koji pomaže vozaču prikazujući samo relevantne informacije. Kako napominje Popular Science, tehnologija bi mogla da se kombinuje s kamerama okrenutim prema napred kako bi se skenirali saobraćajni znakovi ili uočile prepreke na koje bi vozaču mogla da se skrene pažnju na ekranu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, neshaoct said:

ekrana u punoj dužini i širini stakla

E jest glupost...kontam da desni migavac blinka u donjem desnom delu šoferke...ili mu se ček engine pali tako da se pojavi plavi ekran smrti preko cele šoferke :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo glup covek to moze da izjavi za pecanje

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/2/2022 at 6:54 AM, totti said:

Šta je kome glupost je veoma relativno. Neko npr. može to da kaže i za pecanje.
 

Auto služi zato da bi ga vozio, a ne da bi gledao kako lepo svetli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, sad... I telefon bi trebalo da služi za telefoniranje/pozive, pa ipak danas svi preko njega idu na net, mere puls, koriste kao navigaciju, igraju igrice... Uz ekrančine od pola metra.

Ti auto gledaš kao taksista, tj da te što manje košta, a da ti što više zaradi, pa kakav god bio. Mnogo njih auto gleda i na neki drugi način.



Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smartfon nebezbedan u vožnji, a šta je sa ekranom multimedijalnog sistema?

 

222112-ekran.jpg

 

Upotreba mobilnog telefona dok ste za volanom ili čak držanje u ruci tokom vožnje, kažnjivo je u većini zemalja. Osnovni razlog za to je činjenica da vozač mora da skrene pogled sa puta dok je zauzet korišćenjem smartfona. Ali, šta onda reći za ekrane osetljive na dodir koji su postali neizostavni deo dizajna većine novih automobila? Čak i tamo gde postoje dugmići, džojstik ili druge fizičke komande za kretanje kroz menije sistema, postoji mogućnost odabira naredbi dodirom i samim tim skretanje pogleda sa puta.

 

Što je automobil noviji, to je njegov sistem komplikovaniji i teže je njime upravljati, kaže Ian Džek iz Kanadske automobilske asocijacije, kojeg citira The Canadian Press. Prema izveštaju koje su objavili Univerzitet Juta i AAA fondacija, može se iščitati da uz trenutnu složenost sistema pronalaženje funkcija na ekranu osetljivom na dodir može potrajati i do 48 sekundi. To je uporedivo sa slanjem poruka ili praćenjem društvenih mreža na smartfonu tokom vožnje, što je protivzakonito. Ovaj problem počinju da prepoznaju i zakonodavna tela u nekim zemljama. Tako je Tesla nedavno bio prisiljen da blokira mogućnost igranja igrica tokom vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isključili 3G mrežu, uključili 5G i izazvali haos

 

5g mreza.jpg

 

Pre nekoliko dana operater američke mobilne mreže AT&T zauvek se oprostio od 3G tehnologije i potpuno prešao na efikasniju, 5G mrežu. Ali, ispostavilo se da je ta promena izazvala niz problema u automobilima. Problem se pojavio kod modela marki koje su veoma česte na američkim putevima (Honda, Ford), ali je obuhvatio i one luksuznije (Bentley, Porsche).

 

Naime, sa isključenom 3G tehnologijom opcije povezivanja na Internet u automobilu više nisu bile dostupne. Tako su, u zavisnosti od marke i modela, automobili izgubili mogućnost daljinskog otvaranja i zatvaranja, povezivanja na Internet, kreiranja WiFi hot-spotova itd. Problem je primećen na vozilima proizvedenim od 2012. godine, ali ni ona novija iz 2020. nisu bila lišena problema. Časopis Drive objavio je dugačak spisak automobila na koje je promena tehnologije uticala, međutim nisu svi podjednako pogođeni ovim problemom. Na listi su, naprimer, tri Fordova, šest Volvo i čak deset Audi modela.

 

Proizvođači automobila rade na rešenjima koja će zadržati funkcionalnost koju nudi 3G mreža. U nekim slučajevima (kod automobila General Motorsa i Honde) dovoljno je ažuriranje softvera. Ponekad, međutim, problem mora da se rešava zamenom opreme u vozilu za primanje podataka u 5G tehnologiji - to se, recimo, odnosi na Volvo, Volkswagen i Ford. Verovatno će se slični problem u SAD dogoditi i u nekom drugom trenutku, u drugim automobilima, kada i ostali mobilni operateri, kao što su T-Mobile (Sprint) i Verizon, takođe isključe svoje 3G odašiljače. Proizvođači automobila koriste 3G povezivanje za različite usluge dostupne u automobilu. Neki brendovi podržavaju noviji 4G standard, koji je u doba 5G tehnologije već zastareo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi sprema vozila koja će imati 5G konekciju

 

audi sky 7.jpg

 

Audi je najnoviji proizvođač automobila koji je najavio da će ponuditi 5G povezivanje u odabranim modelima budućih automobila. Nemački proizvođač je objavio da će odabrani modeli, počev od 2024. godine, moći da se povežu na Verizon-ovu 5G Ultra Wideband mrežu. Vozači nove Audi 5G linije mogu da očekuju mnoštvo novih funkcija, uključujući veće brzine za preuzimanje ili strimovanje zabave, poboljšani navigacioni sistem u automobilu sa 3D mapiranjem, korisničke profile zasnovane na cloud-u, pa čak i mogućnost da se kupovine stvari u svom automobilu.

 

Vozači će verovatno morati da plate pretplatu za pristup Audi-jevim 5G uslugama u automobilu. Iako Audi nije otkrio koliko bi koštala 5G pretplata, trenutni Function On-Demand sa 4G WiFi-om u automobilu i navigacijom iznosi 770 evra godišnje za većinu modela. Nova 5G vozila će takođe biti zasnovana na Audi-jevom trenutnom broju usluga povezanih u automobilu, uključujući informacije o semaforima i upozorenja na putu sa malim kašnjenjem. Ovo će verovatno značiti još bržu i detaljniju verziju onoga što Audi-jevi automobili sa 4G tehnologijom već nude. Već smo videli aktuelne Audi modele koji nude integrisano plaćanje za puteve sa naplatom putarine i koji će upozoriti vozače kada se nađu u blizini školskog autobusa, biciklista i drugih prepreka.

 

Poboljšanje autonomne vožnje

Audi-jevi 5G automobili će takođe biti opremljeni mobilnim računarstvom, što verovatno znači bolje karakteristike autonomne vožnje jer će automobili moći da reaguju na podatke trenutno.

Tehnološka industrija se zalagala za mobilno tehnološko računarstvo na automobilima kao način da se poboljša bezbednost AV funkcija. Edge computing će omogućiti obradu podataka u realnom vremenu, tako da automobili mogu brže da reaguju na druge automobile, infrastrukturu i povezane uređaje na putu. SAD se približavaju budućnosti ''povezanih automobila'' za koju su se zalagali veliki proizvođači automobila kao što su Audi, BMW, Volvo, Ford. Otprilike 60 odsto američkih vozača vozilo se ''povezanim vozilom'' 2021. godine, a očekuje se da će taj broj porasti na više od 70% do 2025. godine, prema izveštajima eMarket-era. Dok nedostaci za vozače uključuju dodatne troškove planova pretplate i rizike za ''sajber'' bezbednost, mnogi i dalje uživaju u dodatnim bezbednosnim i zabavnim funkcijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes patentirao ručice na vratima sa ekranom

 

mercedes rucica.jpg

 

Carbuzz je iskopao Mercedesove patente. Ne za neki novi V8, pa čak ni motor sa unutrašnjim sagorevanjem, jer koga to još zanima? Reč je o patentu za ručice na vratima sa ekranom. Ovo rešenje ima smisla?

 

Mercedes je dijagnostifikovao da neki ljudi imaju potrebu da njihovi proizvodi budu unikatni. I ovde ne govorimo o ekranu na frižideru sa natpisom ''U ovom frižideru imate još 5 jaja, 500 g sira…''. Isto se očekuje i od automobila. Zato Mercedes želi da njegove ručice mogu da prikazuju pojedinačne poruke svojim vlasnicima. Prilazite automobilu i ručica na vratima ne samo da se izvlači, već i prikazuje prijateljsku poruku. To će učiniti na ekranu sa tečnim kristalima, može da bude LED tehnologija, ili čak OLED. Vlasnik se može prepoznati nakon signala poslatog od strane prethodno instalirane aplikacije. Auto prepoznaje korisnika i pozdravlja ga njegovim imenom. Kao bonus, Dobro jutro može da prikaže trenutnu temperaturu i vremensku prognozu. Kako bi opomenuo vlasnika da se vrati po kišobran.

 

Naravno, tu nije kraj mogućnostima takve ručice. Uostalom, može da prikaže procenjeno vreme dolaska u kancelariju ili fitnes klub. Takođe će moći da menja boju u zavisnosti od toga da li je automobil zatvoren ili otvoren. Ova boja takođe može da odgovara presvlakama korišćenim u automobilu. Ima smisla. Možda ne za ljude koji nikada nisu koristili ništa osim aplikacije Kontakti na svom pametnom telefonu, ali ljubitelj modernih tehnologija koji si može priuštiti automobil sa takvim ručicama je savršena meta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Ne za neki novi V8, pa čak ni motor sa unutrašnjim sagorevanjem, jer koga to još zanima? Reč je o patentu za ručice na vratima sa ekranom. Ovo rešenje ima smisla?

Apsolutno, jedna od pametnijih i korisnijih stvari koje videh u zadnje vreme. Prilazis kolima, da se malo relaksiras u voznji i poslusas muzikicu - a na autu pise da te cima zena ili da te jure sa posla (pored iste te poruke verovatno na jos jedno par ekrana)... Obavestenje sa temperaturom i prognozom ne moze da bude na postojecem ekranu u autu, nego bas mora na novom ekranu ugradjenom u kvaku? Nesto razmisljam, jos bolje bi bilo da auto ima neku LED projekciju, koja ce ti gadjati u spavacu sobu, po mogucstvu pravo u beonjacu, šinko :D. Da se slucajno vlasnik toliko zestoko ne iscima i ne sidje do auta, pa tek kad se uhvati za kvaku da tu dobije obavestenje da ce kisa i da se vrati po kisobran...

Je*em li ti zivot, ima li ovim glupostima kraja... Kamo srece da nekoga zanima i taj V8 motor koga pominju, a ne samo elektricne kosacice, trotineti, ambijentalna svetla i ekrani gde god da pogledas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...