Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Više nije bitan motor, nego displej?

Recommended Posts

Lucid otkrio digitalni kokpit i pomični ekran

 

214730-lucid 2022 2.jpg

 

Lucid Motors se polako sprema za tržišni debi i veliku premijeru digitalnog kokpita. Lucid Air je premijerno predstavljen kao najsnažnija limuzina na tržištu koja performansama može da stane uz bok gotovo svakom serijskom automobilu. U kompaniji su sada odlučili da detaljnije pokažu šta sve nudi digitalni kokpit koji čini zakrivljeni 34-inčni ekran podeljen u tri celine. Nudi 5K rezoluciju, uz napomenu da je leva strana rezervisana za kontrolu vozila, centralna služi kao ploča sa instrumentima, a treća je vezana uz infotainment. Tu se Amazon Alexa, Android Auto i Apple CarPlay podrazumevaju, kao i streaming funkcije. Nešto niže je tzv. ''pilot panel'' sa kontrolama klime i sedišta. Ono najzanimljivije je mogućnost stavljanje ekrana u poseban pretinac.

 

214731-lucid 2022 1.jpg

 

U Lucidu za sada otkrivaju online povezivanje za update vozila, izbor boja tema u skladu sa izabranom bojom enterijera te povezivanje mobilnog telefona putem posebne aplikacije.

A kada je u pitanju ono po čemu su se nekad razlikovali automobili, recimo da ponuda ide od 402 KS snažne Pure verzije sa 650 km dometa, pa sve do Dream Edition varijante sa 1.095 KS i 810 km dometa.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta će se desiti ako razbijete displej na Tesla Modelu 3?

 

215641-tesla ekran.jpg

 

Tesla Model 3 je auto kod koga se gotovo sva podešavanja automobila obavljaju preko velikog centralnog displeja. Fizičkih tastera gotovo da i nema, pa je ekran jedina mogućnost da nešto uključite i isključite.

 

Amerikanci su došli na ideju da isporbaju šta će se dogoditi ako displej razbiju u toku vožnje. Otprilike, njihova pretpostavka je da je on srce automobila, pa su pretpostavili da će auto stati i da neće više moći da se vozi ako se displej razbije. Tako su tokom vožnje počeli lagano čekićem da kuckaju po displeju, koji se pokazao sasvim izdržljivim na lakše udarce. Ipak, kada su počeli snažnije da udaraju...

Nastavak pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako tehnologija napreduje, deluje kao da su ljudi sve zaglupljeniji. Koje "odusevljenje" (ili njihove klasicne fake reakcije za skupljanje klikova i lajkova) kada su uvideli da sve najnormalnije radi sa razbijenim ekranom. Sa sve komentarima "vau", "that 's crazy", "car still driving with the screen off" :D . A taj ekran pretpostavljam da nije nikakvo srce automobila (kako navode), vec samo posrednik za komunikaciju sa srcem automobila. Idiotski bi bilo ocekivati da bez njega nista ne radi :D , a ne obrnuto. Kao da si razbio ekran multimedije ili digitalne klime i ocekivao da sve stane, umesto da nastavi da normalno radi kao do tada. Koji bi fail proizvodjaca bio da eventualno kompletan auto stane zbog toga, cemu se ovaj satro nadao.

Samo jos jedna potvrda da se ljudima zivoti pretvaraju u touch screen-ove. Dzaba su razbijali, jos ovo *** kosta 1500 dolara :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro odgledah youtube, Mirko Rašić neovlašćen serviser, i Mladen Alvirović, jes da traje 2.5h, ali pustim ga na 1,5 brzinu. Činjenica koju je Mladen rekao, da novinarstvo ono istraživačko se gasi, i da je samo važan br klikova. Tako i ovo glupirnje sa lomnjenjem toucha, kao i bacanje Toyote sa 3000m. Lov za broj pregleda. A veruj, kao što masa gleda farmu, zadrugu, i slične budalaštine, tako se gledaju i ovi klipovi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje tako... Od ovih sra*a dijagonale XX, pa sve do elektrifikacije.

2 hours ago, Woodoo said:

20210628_113459.thumb.jpg.fe6095c602694c52bd5a33589037e66a.jpg

Sta je ovo, radno mesto vozaca nekog modernog Ikarbusa :) ?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili imaju najbolji i najlošiji infotainment sistem?

 

216623-BMW Connected.jpg

 

Istraživanje koje je sproveo Ipsos za Gjensidige (norveško osiguravajuće društvo) i Udruženje za bezbednost saobraćaja (Traffic Safety Association - TSF) pokazuje da informacijski sistem u automobilu oduzima puno pažnje vozaču i može dovesti do nesreće.

 

Čak polovina ispitanika je odgovarila da su doživeli da im je interaktivni ekran u automobilu skrenuo ili oduzeo pažnju od vožnje. 42% ispitanika, u dobi između 18 i 39 godina, priznaje da su doživeli neprijatne ili opasne situacije kao rezultat upotrebe ekrana. ''Kada skoro polovina vozača usmerava pažnju na ekran, a ne na put, to je ozbiljno. To je još jedan od opasnih prekida pažnje s puta, poput upotrebe mobilnih telefona, upotrebe društvenih mreža ili fotografisanja selfija za upravljačem vozila'', kaže Geirr Tangstad-Holdal, generalni direktor TSF-a.

 

U Velikoj Britaniji je magazin What Car? testirao informacijske sisteme u 20 automobila i proučio koliko je s njima teško ili lako upravljati. Osoba koja je testirala sistem je dobila zadatak da povisi temperaturu za dva stepena, poveća brzinu ventilatora u klima uređaju, smanji sliku navigacijskog sistema, završi navođenje rutom navigacije, promeni radio kanal i pomoću glasovne kontrole pronađe najbližu benzinsku stanicu. Najviše zbunjuje informativni ekran u električnom MG-u ZS EV, koji je u šest različitih sprovedenih testova dobio samo 12 od 30 mogućih bodova. Drugi najgori bio je Fiat 500X sa 14 bodova. Automobil sa sistemom kojim je najlakše upravljati i najmanje ometa vožnju je BMW Serije 3 sa takozvanim Live Cockpit Professional sistemom. Na testu je dobio 28 od 30 mogućih bodova. Uglavnom, ako morate da učinite bilo kakave veće zahvate na infotainment sistemu, učinite to dok automobil stoji (namestite navigaciju, temperaturu u kabini…).

 

Ovde možete videti koliko su loši ili dobri informacijski sistemi u različitim automobilima, s tim da je mesto broj 1 najgore, a mesto broj 20 najbolje.

  1. MG ZS EV 12 bodova
  2. Fiat 500X 14 bodova
  3. Škoda Citigo-e 16 bodova
  4. Peugeot 508 SW 17 bodova
  5. Lexus RX 18 bodova
  6. Honda CR-V 18 bodova
  7. Nissan Juke 19 bodova
  8. Toyota Corolla 20 bodova
  9. Volvo S60 20 bodova
  10. Jaguar XE 21 bod
  11. Škoda Kamiq 21 bod
  12. Opel Corsa 22 boda
  13. Hyundai Ioniq 22 boda
  14. Ford Fiesta 23 boda
  15. VW Passat GTE 24 boda
  16. Mazda 3 25 bodova
  17. Audi Q3 Sportback 26 bodova
  18. Porsche Panamera 27 bodova
  19. Mercedes CLA 27 bodova
  20. BMW serije 3 28 bodova

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kriminalci imaju novi predmet interesa - kradu cele centralne konzole

 

konzola.jpg

 

Autoradio je dugo bio meta lopova koji su provaljivali u automobile, a onda su proizvođači počeli da te sisteme integrišu u infotainment uređaje, odnosnu ukinuli su mogućnost da sami ugradite hi-fi. Preko noći je nestalo celo jedno odeljenje u lopovskoj profesiji, ali opet se budi.

 

Ovaj put, predmeti krađe su nešto drugačiji.

Policija Saint-Étiennea u Francuskoj upozorava na jedan zabrinjavajući fenomen: kriminalci se ne ustručavaju da potpuno skinu celu centralnu konzolu, uključujući multimedijski sistem, posebno na modelima Volkswagenove grupe. Slomljen prozor i demontirana centralna konzola - upravo su to doživeli neki vozači u Saint-Étienneu tokom proteklih nedelja. Kako bi to sprečila, policija se odlučila na upozoravanje vlasnika vozila na svom Twitter profilu. Ipak, to ne znači da su ostale marke pošteđene, kao što je prikazano na fotografiji unutrašnjosti Mercedesa. Ova vrsta delinkvencije, koja je rasprostranjena u celoj Francuskoj, vrlo često prati narudžbine. Šta se traži na crnom tržištu, to se krade. Nakon što razbije prozor lopov bez problema skida centralnu konzolu. Ne zanima ga plastika već multimedijski sistem i njegov ekran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM-ov konceptni volan izgleda poput konzole

 

volan gm01.jpg

 

GM Design je predstavio konceptni volan za koji će mnogi reći da više liči na konzolu za igrice. Tehnički govoreći, ne radi se o klasičnom okruglom volanu, nego o konceptu koji podseća na igračke konzole kao što su Nintendo Switch, ali sa kontrolama presvučenim kožom. I pored toga, ovaj dizajn bi mogao nagovestiti budućnost volana gdje će autonomni sistemi obavljati većinu radnji, dok će vozač imati tek manju ulogu. Dizajn koncepta objavljen je na zvaničnom Instagram profilu General Motors Design studija, što bi moglo značiti da ga nećemo uskoro videti u pravim automobilima.

 

Dosada smo videli mnogo konceptnih upravljača sportskih automobila sličnih onom u novom Modelu S, kao i one kakvi se nalaze u avionima. Svi oni imaju minimalistički dizajn. Na Instagramu nije objašnjeno kako bi volan funkcionisao, ali su neke stvari očigledne. Ekran osetljiv na dodir koji se može koristiti za okretanje prednjih točkova, a haptičke kontrole za odabir stepena prenosa sa leve strane znače da je moguće izabrati smer.

 

volan gm02.jpg

 

Sa desne strane se vide kontrole koje verovatno služe za odabir stavki na ekranu, ali bi moglo biti i dugme za ubrzavanje. Sa funkcijom kočenja s leve strane, ubrzanje na desnoj strani ima smisla. To znači da bi se automobil u potpunosti mogao kontrolisati pomoću volana. Prikazane su dve verzije volana, jedan u autonomnom modu sa futurističkim ekranom, i drugi sa ''ljudskim modom''. Iako bi se moglo pretpostaviti da se radi o električnom automobilu, volan ipak pokazuje parametre za temperaturu i ulje, ali ne i za stanje rezervoara. Zbog ekrana, na volanu više nema mesta za vazdušni jastuk, ali treba imati na umu da se radi o konceptu i da se uobičajeni standardi u ovakvim slučajevima ponekad i ne primjenjuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Teslin volan na testu: Postoje ozbiljni bezbednosni rizici

 

210866-tesla s 2021 rst03.jpg

 

Uz redizajn Modela S američki proizvođač električnih automobila Tesla je predstavio opcioni upravljač koji podseća na ono što viđamo u avionima. U odnosu na klasični upravljač, nedostaje celi gornji deo obruča, a sa razlogom su odmah počela da se postavljaju pitanja o bezbednosti.

 

Američka organizacija koja se bavi zaštitom prava potrošača, Consumer Reports, testirala je novi upravljač, odnosno Model S i zaključci, očekivano, izražavaju sumnju u bezbednost i funkcionalnost ovakvog upravljača. Model S su vozila desetorica test vozača i sumirali su svoje impresije. Sve akcije koja zahtevaju veći input volana su teško sprovedive, a posebno bi opasne mogle da budu hitne intervencije za izbegavanje opasnosti. Pokazivači smera koji su sada dve tipke na volanu su takođe nespretni, a isto važi i za sirenu i brisače vetrobranskog stakla. Sve te funkcije su na volanu česta je mogućnost da dođe do greške, odnosno da čak i slučajno uključite neku od tih funkcija. Na sreću, Tesla i dalje nudi klasični volan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jean-Philippe Imparato: ''Ja prodajem Alfa Romeo, a ne automobil omotan oko iPada''

 

Giulia GTAm ETNA Red 03.jpg

 

Novi direktor Alfa Romea, Jean-Philippe Imparato, nedavno je izjavio da smatra da Alfini automobili moraju da uvek budu usmereni na vozača, što znači da bi trebalo da imaju najmanje moguće ekrane.

''Alfa Romeo ima poseban položaj u automobilskom svetu. Vozač u fokusu i najmanji mogući broj ekrana. Ne prodajem iPad sa automobilom oko njega, prodajem Alfa Romeo'', rekao je Imparato za francuski Caradisiac. Čak i u doba prelaska na električne automobile, direktor Alfa Romea planira da i dalje isporučuje privlačnu vožnju i centriranje automobila oko vozača, koje smatra ključnim za uspeh marke.

 

giulia gta 006.jpg

 

Koliko je novi izvršni direktor predan dobrim performansama dokazuje činjenica da je odložio premijeru Tonalea. Iako je crossover trebalo da bude predstavljen sada, sve je pomereno za tri meseca da bi se poboljšale performanse plug-in hibridnog pogonskog sklopa. Imparato je stigao iz Peugeota nakon što je stvoren Stellantis, a pred njim je veliki zadatak. Za sada, čini se da govori sve prave stvari koje bi mogle da zadovolje entuzijaste italijanske marke. Njegov potez protiv velikih ekrana je suprotstavljen široj industriji, ali njegova predanost izgradnji vozačkih automobila bi trebalo da zasluži mnogo poštovanja od kupaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshaoct said:

Njegov potez protiv velikih ekrana je suprotstavljen široj industriji, ali njegova predanost izgradnji vozačkih automobila bi trebalo da zasluži mnogo poštovanja od kupaca.

Apsolutno podrzavam, a sigurno da tako nesto uvek nailazi na postovanje entuzijasta - ali nazalost takvih kupaca je sve manje i manje. Dovoljno je pogledati u kom smeru ide auto-industrija, koliko se ulaze u sisteme potpune automatizacije voznje... Ili npr. ideje Car Sharing-a i slicnih, koje moderno drustvo operisano od bilo kakve tehnike (osim svega zivog na touch) jednostavno guta.

Lepo receno da se moderni automobili jos malo prave oko infotainmenta, a sve drugo je savremenom kupcu manje bitno. Kada na nekom testu sednu i prvo komentarisu dijagonalu ekrana, responzivnost sistema i ostala sra*a, automatski prebacujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top


Hyundai ima veliku ideju - monitor na volanu

 

hy03.png

 

Iz današnje perspektive, izgleda da su ekrani u novim automobilima oduvek bili tu. Monitori u automobilima nije ništa novo ni čudno. Radio, navigacija, sigurnosni sistemi, navigacija... nema inovativnih uređaja ili sadržaja. U osnovi, proizvođači automobila se nadmeću oko toga ko će staviti što više ekrana u unutrašnjost vozila kao da je to garancija bolje prodaje, čak ste i sami u komentarima to navodili ''milion'' puta.

 

Hyundai, naravno, ne želi da zaostane, odnosno traži neki svoj Sveti gral u tehnologiji ekrana, nešto što bi ga izdvojilo ili napravilo pauzu nad ostalima. Tako je južnokorejska kompanija patentirala ekran u centru volana, gde se obično nalazi bezlična crna plastika - SRS vazdušni jastuk i oznaka je sirene. Pitanje je kako će Hyundai rešiti vazdušni jastuk, kako se ekran ne bi zalepio za vaše čelo u trenutku saobraćajne nesreće. Koje informacije će biti na ekranu, koje funkcije... Postoji mnogo pitanja, ali Hyundai samo može da odgovori na njih.

 

hy02.png

 

hy01.png

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se resi ekran, isto kao sto se ne zalepi ni plastika za celo koja pokriva airbag trenutno, ali stvar je sto bi onda taj ekran bio ocima jos dalje od puta, tj. nize pa bi se morao spustati pogled, sto je jelte glupo.

 

Ako vec idemo u smislu inovacija neka porade svi na dobrim HUD displejima i da prikazuje na putu, ali ta tehnologija kosta, a ekran vec sad imaju svakako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva budalastina ovo je na nivou onih rendera i "prototipova XX" , nesto sto neko nacrta a nikada se ne napravi ni od kartona

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MS PK said:

Kakva budalastina emoji23.png ovo je na nivou onih rendera i "prototipova XX" , nesto sto neko nacrta a nikada se ne napravi ni od kartona

Vala bas, vise od besa ne znaju gde ce sa dokonim ekranima :D . Em sto bi se spustao pogled maltene u kolena, em pogotovo korisno za ocitavanje cajgera pri okretanju volana po krivinama. Onda bi verovatno implementirali rotaciju ekrana kao na mobilnom. Ali to samo uz masnu doplatu u visim paketima, za slabije izvucenu lovu korisnik ce iskretati glavu. A u najnizim paketima sledi najgora kazna, nema 10 ekrana.

Neka samo rese taj airbag, verujem da ce biti opste prihvaceno resenje. Kao sto su to svojevremeno postali identicni biseri funkcionalnosti i dizajna, poput ovih na prototipovima Lancia Orce:

 

an5AjwL_700b.thumb.jpg.e84fd68cd2a1e755b043639cbcbcc1dd.jpg DZ_3I-2UQAEFAVR.thumb.jpg.748b32857ae3550148f035c84f151b6e.jpg

 

I posle neko prica nesto o resenjima Citroena pre nekoliko desetina godina :D . Pa ljudi su bili genijalci za svoje vreme, u odnosu na ove moderne nebuloze i zaglupljivanje uz masnu zaradu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogi vozači uopšte ne koriste brojne nove tehnologije u automobilima

 

Audi-S8-2020 unutra.jpg

 

Nedavno objavljeno istraživanje kuće J. D. Power otkrilo je da mnogi vlasnici novih automobila nemaju interesa da koriste neke od novih tehnologija u automobilu.

Američki indeks tehnološkog iskustva (TKSI) otkriva da je za više od jedne od tri napredne tehnologije u novim automobilima, manje od polovine vlasnika koristilo tu tehnologiju u prvih 90 dana vlasništva. U stvari, 61% ispitanika reklo je da nikada nije koristilo tehnologiju digitalne kupovine u vozilima, a da 51% kaže da za tim nema potrebe.

 

Studija je otkrila da su stvari poput digitalnih retrovizora i kamera za gledanje među najtraženijim delovima tehnologije koji se nalaze u novim automobilima. Sa druge strane, tehnologije upravljanja pokretima u unutrašnjosti prave probleme, pri čemu vlasnici prijavljuju 41 problem na 100 vozila. U poređenju sa tim, tehnologija ''vožnje sa jednim pedalom'' nekih električnih vozila dobila je vrlo visok nivo zadovoljstva, a vlasnici su prijavili samo 8 problema na 100 vozila.

 

studija 2021.jpg

 

Tesla ima nezvanično najveću ocenu u studiji, dobivši indeks inovativnosti 668 na skali od 1.000 poena, ali pošto proizvođač automobila ne daje mogućnost da J. D. Power ispita vlasnike u 15 odabranih američkih država, njegov rezultat nije zvaničan. Kao takav, korejski premijum brend Genesis je ukupno najviše rangiran u premium segmentu sa ocenom 634. Iza njega su Cadillac sa 551, Volvo sa 550, BMW, sa 545 i Mercedes sa 523. Hyundai je dobio najbolju ocenu među masovnim automobilima sa rezultatom 519, stavljajući ga ispred Kije sa 510, Nissana sa 502, Subarua sa 499 i GMC-a sa 498.

 

Američka studija indeksa tehnološkog iskustva J. D. Power zasniva se na odgovorima 110.827 vlasnika koji su ispitani nakon 90 dana vlasništva. Studija razmatra nivo usvojenosti novih tehnologija za svaki brend i uspešnost u primeni. Takođe se ispituje koliko se vlasnicima dopada tehnologija i koliko problema imaju kada je koriste.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako kako reče čovek iz Alfe bi trebali svi da razmišljaju i to ne samo zbog vozačkog osećaja nego pre svega zbog bezbednosti. Zabrinjavajuće često se mogu videti ljudi koji bulje u moćni ekran umesto da gledaju na put.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...