Jump to content
FAS Goran
Milos G

Fiat Grande Punto 1.3 MJet 90 - slabo vuče u 2. brzini

Recommended Posts

Pozdrav, 

Vlasnik sam Grande Punta 1.3 multiJet 90 KS vise od 2 i po godine. U pitanju je verzija iz 2006 godine sa plivajucim zamajcem bez DPF filtera. 

Od same kupovine auto se čudno ponaša u drugoj brzini. Nekad vuče sasvim normalno (oko 1800-2000 rpm počinje da lepi za sedište). Nasuprot tome, često se dešava da do 2700-3000 rpm očajno vuče (konstantno slabo-kao da nema asistencije turbine). Nakon 2700-3000 rpm ponovo vuče kako treba. Problem je izražen isključivo u drugoj brzni. E sada, kada je problem prisutan auto u 3,4,5,6 brzini ima malo izraženiju turbo rupu (zaleće se oko 2200-2300 rpm). Kada problema nema u 3,4,5 i 6 brzini poteže već oko 1800-1900 rpm. Pre 2 godine sam odradio čipovanje. Auto je dao 107ks na valjcima i 260nm. Ni čipom nisam rešio navedeni problem. Auto se identično ponaša u drugoj brzini. Nema grešaka na bordu, Dijagnostika ništa ne pokazuje. Sve 4 dizne su perfektne- takoreci fabricko stanje, protokomer je u redu... Lamela , zamajac i kvačilo takođe. Da li je neko imao ili ima slično iskustvo? Hvala unapred na pomoći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na pomoći. Bio sam na moru, prešao sam oko 3000km nešto žustrije vožnje. Vozio sam autoputem 2x po 1h na preko 3000rpm. Sada se motor ponaša kako treba. Verujem da je ovaj način vožnje osetno pročistio motor. Sad se ponovo vraćam gradskoj vožnji i vožnji na kraćim relacijama pa ću pratiti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. Ponovo se javljam zbog navedenog problema. Neko vreme se auto ponasao kako treba ali u zadnjih par meseci problem sa losim odzivom gasa na nizim obrtajima se ponovo manifestuje.

Vozio sam auto u 3 servisa, ni jedan nije mogao da mi kaze sta je tacno problem.

 

Dijagnostika ne pokazuje nikakvu gresku. Trazeni i dobijeni pritisak u turbini se idealno prate, dobijeni je za nijansu veci (maximalno do 0.1 bar). EGR ventil je u funkciji, na leru je otvoren oko 70%, pri potapanju pedale gasa otvoren je 2%. Pozicija se u zavisnosti od gasa krece izmedju ove dve vrednosti. Promene su u momentu. Nema kasnjenja u radu EGR ventila. Protokomer je cist i skidan je dzek sa njega. Ponasa se potpuno isto u voznji i sa iskljucenim i sa ukljucenim protokomerom. MAP senzor pokazuje vrednosti izmedju 105-150 kPa u rasponu od 750 do 3500rpm. Kriva potpuno prati obrtaje motora, reaguje u momentu i nema oscilacija kada su obrtaji motora ravnomerni.

 

Jedino nepoklapanje u parametrima je razlika izmedju izmerene i trazene mase vazduha.

Na radnim obrtajima motora dobijena vrednost je za oko 40mg/injection veca od trazene (Trazena oko 160, dobijena oko 200mg/injection). U voznji pri potapanju gasa dobijena vrednost je znatno manja od trazene i ima odredjeno kasnjenje. Maksimalna dobijena vrednost je 455 mg/injection a maksimalna trazena 970 mg/injection. Dok dobijena vrednost ne predje 350-400 mg/injection auto nece da povuce kako treba. Da li neko ima iskustva sa ovim parametrima? Sta ove jedinice zapravo znace i da li je normalno da postoji ovolika razlika izmeju dobijene i trazene vrednosti. Koje su idealne vrednosti?

 

Filter nafte i vazduha su zamenjeni pre 3 meseca(oko 3000km). Sve 4 dizne su idealne. Pokazuju vrednosti korekcije od 0.00. Auto ponekad vrlo malo zadimi crno pri punom gasu sa 5 ljudi u autu. Ne trosi ulje, izmedju servisnih intervala nema potrebe za dolivanjem ulja. Potrosnja je izmedju 3.7-6l. Kombinovana je izmedju 4.7-5L

 

Gledao sam malo i strane forume, dosta ljudi se zalilo na isti problem ali niko nije naveo sta je resenje. Nasi servisi u kojima sam bio su neprofesionalni i mislim da samo nagadjaju. Niko nece da udje dublje u problem. U jednom servisu mi kazu da je problem do mehanickog dela EGR-a i da treba da se ocisti ili trajno zatvori. U drugom mi kazu da je problem do turbine. Da bi trebao da ocistim turbinu, egr, usisnu granu i interkuler i ujedno da se proveri MAP senzor i sva creva pri skidanju. U trecem mi kazu da je najverovatnije problem do motornog racunara i da bi trebao njega da zamenim.

 

S obzirom da za sve ovo treba vremena i novca ne bih da se tek tako upustam u resavanje problema cije sredjivanje kosta trecina vrednosti auta.

Ukoliko neko ima iskustva sa navedenim problemom, molio bih ga za bilo kakvu pomoc. Takodje, molim da mi preporucite neki ozbiljan servis u Beogradu koji bi posvetio paznju ovom problemu.

 

Hvala unapred.

 

Screenshot_20190503-130429_Album.thumb.png.7a373cfff415117c725207eefa188b6a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Milos G said:

Protokomer je cist i skidan je dzek sa njega. Ponasa se potpuno isto u voznji i sa iskljucenim i sa ukljucenim protokomerom. 

 

9 hours ago, Milos G said:

Jedino nepoklapanje u parametrima je razlika izmedju izmerene i trazene mase vazduha.

Koliko kontam, to je to.

 

Meni je protokomer znao na Stilu da zeza tako da npr. u odlasku do BN auto ide kilavo, neće preko 180 nikako i jedva dohvati tu brzinu...a, isti dan u povratku za BG ide normalno. Isto tako kasno krene da vuče kad kilavi. Po gradu npr. neće i neće i neće...pa onda kao da ''probije'' i ide super 5 sekundi...pa onda opet neće. :D Jedno veče sam tako izludeo, mislio da je problem do goriva jer je u jednom momentu prijavio i vodu u gorivu. Sve je bilo do protokomera.

 

@Milos G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...