Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Agencija za bezbednost saobraćaja: Oprezno sa uverenjima

Recommended Posts

pregled.jpg

 

Agencija za bezbednost saobraćaja upozorila je vlasnike vozila da, ukoliko su obavljali prepravke na njima, poštuju propise i informišu se o postupku ispitivanja vozila i obavezi izdavanja uverenja na propisanim i zaštićenim obrascima. Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila, koji je stupio na snagu 5. jula, pripisuje da je za sva vozila koja su prepravljana na tehničkom pregledu obavezna provera da li vozilo poseduje odgovarajuće uverenje o ispitivanju vozila, koje izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja. Proverama dokumenata koje su vlasnici automobila dostavljali tehničkim pregledima ustanovljeno je da određen broj uverenja nije izdala Agencija za bezbednost saobraćaja, kao ni organizacije koje su u prethodnom periodu bile ovlašćene za ispitivanja vozila.

 

Agencija u saopštenju ističe da je uspostavila aplikaciju kroz koju tehnički pregledi obavljaju provere da li je za vozilo izdato Uverenje o ispitivanju u skladu sa propisima. Ukoliko se uverenje za to vozilo ne nalazi u bazi podataka Agencije za bezbednost saobraćaja, tehnički pregled se obustavlja dok se ne obave provere, a ukoliko se ustanovi da uverenje koje je vlasnik dostavio na uvid nije u skladu sa zakonskim odredbama, pregled se ne može obaviti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ovo čini kao trijumf forme nad sadržinom. Bitnije je da postoji uverenje, nego da se na tehničkom pregledu utvrdi ispravnost vozila, uključujući i ispravnost onih elemenata nad kojima je eventualno vršena određena prepravka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako... Bitan je papir kao dokaz da si platio državi harač a šta i kako je to je sporedna stvar koju nitko neće gledati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi u onom spisku ovlašćenih da vrše ispitivanja upotrebljavanih vozila koja se uvoze u Srbiju, po automatizmu stajali i svi tehnički pregledi, onda bi u potpunosti olakšali proceduru, tj. ako se i pojavi vozilo koje nema odgovarajući papir, onaj koji je ionako zadužen da proveri da li je vozilo tehnički ispravno i da ga pusti u saobraćaj, morao bi da može da obavi i takvo ''ispitivanje'' za papir koji eto nedostaje za neki auto.

Ovako ispada da AMSS CMV i razni Mašinski fakulteti po SRB rade neku ''ultra mega giga'' proveru pri samom uvozu polovnjaka u SRB, dok posle tehnički pregledi rade neku ''light'' proveru pa eto zato nisu ovlašćeni.

 

Inače, provera statusa predmeta uveženih vozila se može obaviti klikom ovde:

http://www.abs.gov.rs/sr/provera-statusa-predmeta-uvezenih-vozila

 

Treba vam samo broj šasije auta koji želite da proverite.

Ukucajte broj šasije svog auta da vidite hoće li vam trebati još živaca i dodatnih 6.610 dinara prilikom registracije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savim moguće. Međutim, u slučaju da je solidan broj uverenja falš, rešenje je podnošenje odgovarajućih krivičnih prijava protiv onih koji su pribavili/izdali falš uverenja, ali u pojedinačnim slučajevima. Rešenje ne može da bude kažnjavanje svih građana, uz pretpostavku da da je većina uverenja falsifikovana. Postojanje falsifikata se dokazuje  (ne pretpostavlja se).

 

Slična priča je i sa pretnjama građanima da će se protiv njih podnositi krivične prijave ako budu davali agencijama da im registruju vozila, u slučaju da agencije ne odrade tehnički pregled. Umesto da se sankcionišu agencije, bespotrebno i uz krajnje primitivan pristup se zastrašuju građani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je agencija za bezbednost saobracaja izdala uverenje za moj auto pre 11 meseci, a sada na tehnickom pregledu ustanove npr da mi treba atest za kuku sa kojom je i uvezen auto, da li se time dovodi u pitanje regularnost uverenja inicijalno uradjenog po uvozu automobila? Drugim recima, da li treba da me brine npr kuka ili u nekim slucajevima fabricki zatamnjena stakla ako je auto prvi put registrovan pre 11 meseci, a pre toga uvezen i uradjen pregled i izdato uverenje ABS-a? 

(Nadam se da ovo nije mnogo mimo teme)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT: Pitao sam majstora na tehnickom pregledu kod Ninica u Mirijevu. Kaze da ako je na uverenju ABS-a upisano da auto ima kuku, onda je sve u redu, ali ako nije upisano, morala bi ili da se skine ili radi atest. Za zatamnjena stakla i ostale probleme, ne znam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas odem na teh. pregled i dozivim iznenadjenje:ne mogu da prodjem teh. pregled, dok  od agencije za bezb. saobracaja ne pribavim uverenje da vozilo nije bilo van ( da nije bilo teretno, pa prepravljano na putnicko,posto je registrovano na 5 osoba a ima kako kazu 4 sedista.)To ce navodno za 2-3 dana pribaviti kuca koja vrsi teh pregled. Auto je kupljen nov u Srbiji i posto sam indirektno poznavao vlasnika(prodavca)ubedjen sam da ce tu i da se zavrsi ovo maltretiranje.Moje pitanje bi bilo da li je neko prosao ovu proceduru pribavljanja potvrde,da li ona stvarno traje samo 2-3 dana i sta u slucaju da je ne daj boze stvarno bio van ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30/07/2018 at 11:55 AM, neshaoct said:

Ovako ispada da AMSS CMV i razni Mašinski fakulteti po SRB rade neku ''ultra mega giga'' proveru pri samom uvozu polovnjaka u SRB, dok posle tehnički pregledi rade neku ''light'' proveru pa eto zato nisu ovlašćeni.

Oni su puki prepisivači onoga što piše u Amss potvrdi. Rade oni pregled auta u smislu kočnice i ostalo,ali sto se tiče ostalih provera-velika vecina tehničkih pregleda ne zalazi u detalje. Kao i uvek-cast izuzecima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E samo sam čekao ovu statistiku za brzinu. I tačno sam znao, biće Šabac među prvima. Nije što smo "najbrži od sve dece" nego su organi reda kod nas najrevnosniji! :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno ovo poredjenje prekoracenje brzine u evropi i kod nas... To sam uvek i govorio, tj primecivao, koliko se napolju zapravo brze vozi nego kod nas... A opet, nekako je bezbednije... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je najprimetnija razlika prilikom vožnje u gradovima.
Oni nemaju šaltače na 1200 obrtaja zarad uštede 2 deci goriva na 100 km, nemaju one kojima od 0-60 treba 3 minute i nemaju one koji kad kreću na semaforu prave rupe od 50 metara u odnosu na vozilo ispred sebe.
Izmislili su vožnju za nas.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...