Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Mađarska 2018.

Recommended Posts

Hamiltonu pol na kišnom Hungaroringu

 

hamilton 3.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton osvojio je pol poziciju u uzbudljivim kvalifikacijama pred trku za Veliku nagradu Mađarske na stazi ''Hungaroring'' u Formuli 1. Aktuelni šampion Formule 1 Luis Hamilton je do svoje 77. pol pozicije u karijeri došao odličnom vožnjom po veoma teškim, kišovitim uslovima u Mađarskoj u vremenu 1:35.658. Odlično izdanje na ''Hungaroringu'' upotpunio je drugi vozač Mercedesa Finac Valteri Botas, koji će u nedelju krenuti iz prvog reda sa drugog startnog mesta, pošto je u kvalifikacijama za 260 hiljaditinki bio sporiji od Hamiltona. Dvojac iz Ferarija Kimi Raikonen i Sebastijan Fetel, koji je bio bolji u uvodnom delu kvalifikacija dok je staza bila suva, trku će početi sa trećeg i četvrog mesta, dok je odličan rezultat ostvario vozač Renoa Karlos Sainc junior, koji je bio peti. Vozač Toro Rosa Pjer Gasli je bio šesti, dok je vozač Red Bula Maks Ferstapen došao tek do razočaravajućeg sedmog mesta u kvalifikacijama. Njegov klupski kolega Danijel Rikardo je takođe podbacio jer je završio kao 12.

Q1 nisu prošli Vandorne, Lekler, Okon, Perez i Sirotkin, a Q2 Alonso, Hulkenberg, Rikardo, Erikson i Strol.

 

Hamilton: Trudićemo se da ''momci u crvenom'' ostanu iza

Vozač Mercedesa Luis Hamilton istakao je da su kvalifikacije za Veliku nagradu Mađarske bile izuzetno teške. Britanac je došao do pol pozicije odličnom vožnom po kišovitoj stazi ''Hungaroring'' vremenom 1:35.658.

Aktuelni šampion je iza sebe ostavio klupskog kolegu Valterija Botasa i vozače Ferarija Kimija Rajkonena i Sebastijana Fetela, koji su bili bolji pre kiše. ''Ferari je bio brži sve vrme, a mi smo pokušavali da im se približimo koliko smo mogli. Onda se nebo otvorilo... Bilo je veoma komplikovano, deo suve, pa zatim deo mokre staze. Teško je voziti u takvim uslovima. Ipak, sve je do toga da daš maksimum u svakoj krivini. Bio sam dole, pa gore, pa opet dole... Kvalifikacije su bile jedan emotivni rolerkoster. Potrudićemo se da damo sve od sebe na trci i ostavimo iza sebe momke u crvenom'', istakao je Hamilton.

 

Seb: Na suvom kontrolišemo

Kimi: Mogli smo do pola

 

tuykuyg.jpg

 

Ferari je na treninzima pred Veliku nagradu Mađarske prikazao brzinu i bili su favoriti za pol poziciju. Ipak kiša u kvalifikacijama je u prvi plan izbacila Mercedese i Kimi Raikonen i Sebastijan Fetel imaju treću i četvrtu poziciju. Pol poziciju na kišnom Hungaroringu je zauzeo Luis Hamilton, dok je drugi Valteri Botas. Staza u Mađarskoj daje veliku prednost vozaču koji ima pol jer je tamo veoma teško obilaženje pa će Britanac biti glavni favorit za osvajanje prvog mesta.

 

Sebastijan Fetel je tek četvrti, a on smatra da će suva staza dati bolidima Ferarija prednost. ''Nije mnogo nedosatjalo ali nismo bili dovoljno brzi. Bilo je teško na vlažnoj stazi da se izvuče sve iz bolida. Krugovi koje smo imali su bili dobri ali jednostavno nedovoljno brzi. Na suvom mi kontrolišemo. Nije bilo suvo tako da nije nam se dalo, ali videćemo sutra, trka je duga i videćemo šta možemo da uradimo'', rekao je Fetel koji je bio favorit za pol poziciju jer je imao najbolje vreme u drugom i trećem slobodnom treningu. ''U vlažnim uslovima nemamo samopouzdanje kao kada je suvo i zato moramo da uradimo još posla i mislim da je danas bilo dosta teško za nas. Malo nam nedostaje i tako je kako je'', dodaje drugoplasirani u generalnom plasmanu.

 

Kimi Raikonen se nešto bolje snašao u kišnim uslovima i zauzeo je treće mesto odmah iza sunarodnika Botasa. ''Nije idealno ali mislim da je najvažnije i najprijatnije što je auto mogao da se vozi po kiši. Nismo imali sreće kada sam promenio gume, i osećali smo da imamo brzinu ali bio sam iza bolida Hasa, a tako je teško napraviti dobar krug. Bilo je šansi definitivno, da u ovim uslovima komforno budemo na prvoj poziciji. Nije se desilo i nastavićemo da se trudimo'', rekao je Kimi Raikonen. ''Nemam ništa da izgubim zar ne? Radićemo sve normalno i videćemo šta će se desiti. Možete da planirate koliko god hoćete, ali stvari mogu da odu na obe strane. Hoćete naravno uvek da napravite prave odluke ali kada vreme dođe, nadam se da ćemo imati dobar start i videćemo šta ćemo uraditi''.

 

Kler Vilijams: Ni Hamilton nam ne bi pomogao

 

claire-williams.jpg

 

Šef Vilijamsa Kler Vilijams priznala je da je tim odradio loš posao oko pripreme bolida za ovu sezonu i na taj način želela stavi u zaštitu vozače Lensa Strola i Sergeja Sirotkina. Pred početak sezone mnogi su kritikovali Vilijams jer se odlučio da vozačku posadu čine mladi i neiskusni vozači, ali Kler Vilijams nudi drugačije objašnjenje. ''Stavite Luisa (Hamiltona) u naš auto i nisam sigurna da li bi napravio veliku razliku. Žao mi je Lensa i Sergeja. Njihov auto zaista nema performanse. Oni su mladi, a često su na udaru kritika, što je nepravedno. Seli smo i priznali smo da smo odradili posao loše'' - rekla je Vilijams. Ekipa Vilijamsa ima samo četiri osvojena boda i to za osmo mesto Lensa Strola na Velikoj nagradi Azerbejdžana.

 

Trkanje će pomoći Ferariju da preboli smrt Markjonea

 

download (2).jpg

 

Sebastijan Fetel je pred Veliku nagradu Mađarske govorio o velikom gubitku Skuderije Ferari i smrti prvog čoveka tog tima Serđa Markjonea. Kraj jula ne može da bude gori po Ferari. Sebastijan Fetel je pred domaćim navijačima imao pobedu u rukama u Hokenhajmu, ali je imao udes zbog kog je Luisu Hamiltonu prepustio prvo mesto u šampionatu Formule 1, a samo nekoliko dana kasnije je preminuo Serđo Markjone.

''Mislim da je najbolji način da uđemo u bolide jer svi znaju šta treba da rade, nije bilo lako ali mislim da smo danas uradili dobar posao. Imamo mnogo posla ispred nas i verovatno je najbolje da se fokusiramo na posao koji imamo ovde. Dobro je što imamo trku tako brzo posle njegove smrti jer možemo da se fokusiramo na to'', rekao je Sebastijan Fetel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton neprikosnoven na Hungaroringu

 

Luis-Hamilton hun.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton trijumfovao je na Velikoj nagradi Mađarske, 12. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Britanac je do pete pobede ove sezone, a rekordne šeste na stazi Hungaroring došao ispred Sebastijana Fetela u Ferariju. Njima dvojici se pridružio Fetelov timski kolega Kimi Raikonen. Na taj način, branilac titule je povećao svoju prednost na čelu generalnog plasmana u odnosu na Fetela na 24 boda pred letnju pauzu. Hamilton je bez većih problema došao do 67. trijumfa u karijeri, pošto je startovao sa pol pozicije, a vođstvo je ispustio samo kada je otišao u boks. Iako su tokom trke bila dva perioda virtuelnog bezbednosnog vozila, njegova pobeda nijednog trenutka nije dovedena u pitanje. Iza njega viđena je velika borba, pošto se do samog finiša činilo da će Mercedes doći do dvostrukog trijumfa. Međutim, dvojac Ferarija je uspeo da sustigne Valterija Botasa, kojeg je Fetel svojim napadom naterao da napravi grešku, koju je iskoristio i Raikonen da ga pretekne.

Tu nije bio kraj uzbuđenjima, pošto je Botasa izazvao i vozač Red Bula Danijel Rikardo, pa je došlo do kontakta između njih dvojice. Australijanac je završio van staze, ali je do kraja trke uspeo da stigne do četvrtog mesta, ispred Finca, a sledio ih je vozač ekipe Toro Roso Pjer Gasli. Sedmi je bio Kevin Magnusen u bolidu Hasa, ispred vozača Meklarena Fernanda Alonsa, Karlosa Sainsa juniora u Renou i svog timskog kolege Romana Grožana.

 

Tok trke:

Od starta je poveo Hamilton, ispred Botasa, Raikonena i Fetela, da bi posle nekoliko krivina Nemac uspeo da se nađe ispred svog timskog kolege. U šestom krugu je trka bila gotova za Ferstapena, koji se parkirao pored staze i započet je period virtuelnog vozila bezbednosti. Kada je trka nastavljena, branilac titule je zadržao prednost i promena na samom čelu nije bilo. Rikardo se posle problematičnih kvalifikacija probio do osmog mesta posle desetak krugova. Od vodećih, prvi je u boks otišao Raikonen, u 15. krugu, i vratio se na stazu kao šesti, a sledio ga je Botas u narednom krugu i bez problema izašao na stazu kao četvrtoplasirani i odmah potom pretekao Gaslija.

Hamilton je u boks otišao u 26. krugu i na stazu se vratio iza Fetela, a ispred Botasa. Nemac je po nove pneumatike otišao u 40. krugu i nešto duže se zadržao, pa se vratio na treću poziciju. Vozači Meklarena su u boks otišli znatno kasnije u odnosu na rivale i tako napredovali do osmog i devetog mesta. Međutim, Vandorne je ubrzo odustao, a na stazi je ponovo istaknut period virtuelnog vozila bezbednosti, što je dvojcu Ferarija omogućilo da se primakne Botasu. Šest krugova pre kraja Finac je napravio grešku kada ga je Fetel napao, koju je i Raikonen iskoristio i takođe ga pretekao. Botasa je potom napao i Rikardo i došlo je do kontakta između njih dvojice, posle koje je Australijanac završio van staze. Do kraja trke vozač Red Bula je uspeo da se nađe ispred njega, pa je Botas morao da se zadovolji tek petim mestom.

 

Hamilton: Nisam ja baš za plažu

Aktuelni šampion Formule 1 Luis Hamilton rekao je da je zadovoljan jer je uspeo da se izbori sa teškim uslovima i trijumfuje na Velikoj nagradi Mađarske. Vozač Mercedesa je po šesti put u karijeri slavio na stazi Hungaroring, pošto je sve vreme kontrolisao trku, a na kraju je slavio ispred svog najvećeg konkurenta u borbi za titulu Sebastijana Fetela u Ferariju. Takav rasplet omogućio mu je da na letnju pauzu ode sa 24 boda prednosti u odnosu na Nemca. ''Kakav divan dan, kakav divan bolid. Moj tim je odradio sjajan posao, od početka je Ferari kontrolisao situaciju, ali smo mi uzvratili udarac. Mnogo sam se znojio, bilo je vruće, fizički je bilo teško izdržati, ali sam uspeo da izdržim ritam'', rekao je Hamilton. Na pitanje kako će provesti letnju pauzu koja traje do Velike nagrade Belgije 26. avgusta, branilac titule je odgovorio: ''Nisam baš osoba koja voli da leži na plaži. Aktivno ću trenirati, spremaću se za drugi deo sezone. Ponosan sam na tim, nadam se da ćemo nastaviti u istom ritmu kada se vratimo''.

 

Fetel: Sreća je što nisam odustao

 

vettel.jpg

 

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel rekao je da je srećan jer ga kontakt sa Valterijem Botasom nije mnogo koštao na Velikoj nagradi Mađarske, ali i naglasio da je hteo više od drugog mesta. Nemac je tokom većeg dela trke bio iza dvojca Mercedesa Luisa Hamiltona i Valterija Botasa, a u samom finišu je uspeo da sustigne Finca. Napad je naterao Botasa da pogreši, došlo je do kontakta između njih, ali je Fetel uspeo da na kraju bude najbliži pobedniku 12. trke sezone Hamiltonu. ''Bila je ovo teška trka, jasno je da nismo bili u dobroj poziciji, uprkos brzini. Imao sam dobar start, bio sam treću, bili smo dobri i bilo je komplikovano znati kada ući u boks. Došlo je potom do problema prilikom zamene pneumatika i izašao sam iza Valterija'', naglasio je Fetel. Četvorostruki svetski šampion je istakao da je bio uveren da može da pripreti Fincu. ''Njegovi pneumatici su bili u sve lošijem stanju i verovao sam da mogu da ga stignem. Drugo mesto nije ono što smo želeli, ali bolje nismo mogli. Osetio sam udarac, nisam siguran šta se desilo, ali sam imao sreće što nije bilo nekih kvarova, što nisam odustao'', istakao je Fetel, koji pred letnju pauzu ima 24 boda manje od Hamiltona.

 

Peres: Tim mi je tražio da ga pošaljem u administraciju

Vozač ''Fors Indije'' Serhio Peres rekao je da je pokrenuo postupak protiv tima, koji je tako završio u administraciji, da bi sprečio pokušaj jednog kreditora da ga ugasi. ''Tim mi je tražio da to učinim. U suprotnom, situacija bi bila izuzetno loša'', rekao je Peres u Budimpešti. Visoki sud Velike Britanije u petak uveče je doneo odluku da ''Fors Indija'' bude stavljena u proces administracije i trenutno je na meti nekoliko potencijalnih kupaca. Peres je istakao da je tim potezom želeo da pomogne da se osigura budućnost tima. 28-godišnjem Meksikancu, koji vozi za tim od 2014. godine, ''Fors Indija'' duguje platu u visini od nekoliko miliona evra. Njegovi sponzori, od kojih je trebalo da bude isplaćen, već su ispunili obaveze prema timu. Peres je istakao da je zajedno sa Mercedesom, koji dostavlja motore indijskom timu, pokrenuo postupak da bi se postarao za 400 ljudi koji rade u timu zadrže posao. ''Situacija je bila komplikovana i teška. Svaki dan je bio važan, rečeno mi je da pomognem timu, da osiguram da će ljudi imati posao i to je glavni razlog. Bilo je teško doneti odluku jer sam usred svega, ali će sve biti jasnije u bliskoj budućnosti'', naglasio je Peres.

Nekadašnji suvlasnik ''Fors Indije'' Vidžaj Malija u petak je objavio da je kompanija koja vodi tim glavni kreditor, a da dugovi prema njoj iznose preko 160 miliona funti. Najveći spoljašnji kreditor je Mercedes, kojem se duguje oko deset miliona funti. Finansijski problemi tima su potekli od pravnih problema koje je imao Malija, koji se trenutno bori protiv optužbi za prevaru, koje negira, ali i ekstradicije u Indiju. Pošto je tim sada u procesu administracije, to znači da se traže kupci za tim, koji će do tada funkcionisati kao i do sada. Poslednje informacije ukazuju da postoje barem tri potencijalna kupca, dva iz Sjedinjenih Država, a jedan iz Rusije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo jos jedno novo prednje krilo za sledecu sezonu,testirali ga kao i jos neke elemente nove na stazi u hungaroringu

Oliver-Rowland-Williams-GP-Ungarn-Budapest-F1-Test-31-Juli-2018-lightbox-9020b1fa-1180113.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...