Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Penzioneri nisu ''opasnost na putu''

Recommended Posts

182450-vozac.jpg

 

Zvanična statistika demantuje da su stariji građani skloniji greškama za volanom, naprotiv, oni izazivaju najmanje nezgoda. Posle 65. godine, vozačka dozvola se izdaje sa rokom važenja od pet godina, nekada i na kraće. Osobe koje imaju više od 65 godina pod posebnom su lupom kako propisa Ministarstva unutrašnjih poslova, tako i lekara koji obavljaju preglede radi utvrđivanja sposobnosti za upravljanjem vozilom određene kategorije. Iako vlada stereotip da najstariji sugrađani ne treba da upravljaju vozilima, statistika je na njihovoj strani - za razliku od mladih do 25, stariji od 65 godina u Srbiji izazovu najmanje saobraćajnih nezgoda na godišnjem nivou. Prema važećim propisima, građanima koji navrše 65 godina izdaje se vozačka dozvola sa rokom važenja od maksimalno pet godina. Nakon toga, penzioneri su dužni da je obnavljaju i tada prolaze kroz lekarske preglede, kojima se utvrđuje da li je neko sposoban da upravlja vozilom određene kategorije.

 

''Rok važenja dozvole može biti i kraći, a to zavisi od nalaza i mišljenja koje daje lekar'' - objašnjavaju saobraćajni stručnjaci. Najveći problem zapravo može nastati kada lekari ne napišu mišljenje, odnosno da građanin nema neku otežavajuću okolnost za upravljanjem vozilom, a u međuvremenu se dogodi neko oboljenje ili povreda. Nekada se dogodi da ta povreda ili oboljenje učine da je osoba potpuno onesposobljena za vožnju.

Uprkos činjenici da u međuperiodu od produžetka vozačke dozvole do novog zahteva i lekarskog pregleda može doći do nekog zdravstvenog problema, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja tvrde da su penzioneri obazrivi vozači i da su svesni svoje sposobnosti ili nesposobnosti za volanom. U prilog tome govore i podaci da je manji broj udesa u kojima učestvuju osobe starije od 65 godina nego mladi ljudi, posebno oni između 19 i 25 godina. Iz Komiteta navode i da nije moguće tražiti od svih osoba određene starosti da se češće proveravaju, jer bi to bilo protiv zakona. Ipak, sa druge strane podsećaju na sveopštu odgovornost društva, pre svega doktora, koji bi u pojedinačnim slučajevima, kada na to uputi nalaz lekara specijaliste, trebalo da na vreme reaguju kako se ne bi događale tragedije.

 

Milan Vujanić, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, danas ima više od 65 godina i aktivan je vozač. Iako u toku pisanja važećeg zakona nije spadao u ovu kategoriju vozača, istog je mišljenja - stariji vozači nisu opasnost na putu. Najveća opasnost je usporenost refleksa i spora vožnja na određenim deonicama, ali su stariji sugrađani najčešće i toga svesni i ponašaju se u skladu sa uslovima i upozorenjima na putu. ''Tada smo se usaglasili da sugrađani sa očuvanim zdravljem i sa navršenih 65 godina života mogu biti za upravljačem. Ipak, oni se moraju podvrgnuti lekarskim pregledima, najpre na pet godina, potom na tri i posle toga na svaku godinu. To je kada je reč o fizičkim uslovima, da se tako izrazim. Ono najbitnije je da ti ljudi imaju dugo i životno iskustvo u saobraćaju, svesni su svojih mogućnosti, opasnosti i pre svega odgovornosti za volanom'' - ističe Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ludaka za volanom svih godina ali mislim da su stariji ljudi korektniji nego mladi  tj.oprezniji.Ovi će uvesti lekarsko za svako produženje vozačke,po novom zakonu za c važiće 5 god.dozvola,niko još nije produžio vozačku za  c kategoriju  pa se nezna treba li i lekarsko.Mada me nebi čudilo,kako je krenula godina sa tehničkim pregledima . Biće sve ludje i ludje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mijailović P. said:

Nešto se dinsta. emoji849.png

:whistle: Automobili stariji od 15 godina da idu dva puta na tehnički, još dva puta ako imaju preko 160k pređenih kilometara, i još jednom auto, a dva puta vlasnik na zdravstveni pregled ako je (vlasnik i vozač) stariji od 65 godina. 

Za sve to naplatiti takse i poreze. :D:D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš li ti dragi kolega koliko košta udomljavanje 700.000 članova stranke? Treba to namiriti...

 

 

https://www.espreso.rs/vesti/politika/235463/sns-ima-175-000-clanova-vise-nego-vladajuce-stranke-u-britaniji-i-nemackoj-a-ove-dve-zemlje-imaju-vise-od-140-miliona-stanovnika-od-srbije

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve moj do moga donosi zakone, propise, odredbe. Umesto da se neke stvari uproste i ubrzaju, oni kao da se takmiče ko će više da se usere nama u život sa debilnim rešenjima.

Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džeremi Klarkson poziva britanskog princa Filipa da se okane vožnje

 

clarkson amazon.jpg

 

Džeremi Klarkson pridružio se svim Britancima koji pozivaju britanskog princa Filipa (97) da se okani vožnje, nakon što je u četvrtak učestvovao u automobilskoj nesreći blizu dvorca Sandringam.

''Uvek nam govore da su stariji vozači bolji, iskusniji i sigurniji od onih mlađih, ali ne čini mi se baš tako'', napisao je slavni TV voditelj u tabloidu ''San''. Klarkson je pohvalio Filipovu suprugu, kraljicu Elizabetu II (92) koja i sama ''još uvek vozi kao mudra sova'', napisao je. ''Nadajmo se da će tako i nastaviti i da će vozačku dozvolu svog supruga vratiti policiji.''

 

Suprug britanske kraljice Elizabete II, princ Filip (97), bio je ''potresen i u šoku'' u četvrtak nakon sabraćajne nesreće u kojoj se njegov Land Rover prevrnuo na bok. Po podacima Bakinghemske palate, dvoje ljudi u drugom vozilu lakše je povređeno, a vojvoda je prošao bez povreda. Norfolška policija je saopštila da su dve putnice iz drugoga automobilu marke Kia zatražile lekarsku pomoć i da su kasnije otpuštene iz bolnice, a devetomesečna beba koja se nalazila s njima u automobilu prošla je bez povreda. Vozačica Kije zadobila je ogrebotine, a suvozačica povredu ruke. BBC je izvestio kako je vozilo princa Filipa prevrnuto na bok, nakon što je izašao iz prilaza imanja Sandringam i krenuo na glavni put gde se sudario sa drugim vozilom.

 

Automobilska nesreća na društvenim mrežama je podstakla raspravu o tome da li bi starije osobe trebalo da voze. U skladu sa aktuelnim britanskim zakonom vozači stariji od 70 godina moraju da se podvrgnu sistematskom pregledu kako bi produžili vozačku dozvolu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

93-godišnji Tikomir Bešević i dalje vozi svoj Mercedes

 

mercedes 93.jpg

 

Da su godine samo broj na papiru u da je stanje duha ipak najbitnije, najbolji dokaz je Tikomir Bešević iz Ivanjice koji uskoro puni čak 93 godine, a i dalje vozi automobil i to bez greške. Vozačku dozvolu mu je nakon detaljnih pregleda stručna komisija produžila na još godinu dana, tako da ovaj vitalni starac i dalje ne gasi, niti garažira svoj automobil.

 

''Pre nego što mi produže dozvolu odem kod nekoliko lekara. Proveravaju mi vid, sluh, reflekse i sve ono što je potrebno da bi čovek vozio kola. Iako sam ušao u devedesete čitam bez naočara i obavljam sve poslove koje rade ljudi i trideset godina mlađi od mene. Ceo život sam radio i zato sam valjda ostao ovako sposoban i pod stare dane'', kaže Tikomir. Vozački ispit je položio pre više od 70 godina, a u svom vozačkom stažu ispod točkova je ostavio na stotine hiljada kilometara jer ga nije umaralo da vozi do Turske, Italije, Nemačke i Austrije. Međutim, sad kad gazi devetu deceniju života ipak je svestan da više nije mladić u najboljim godinama i za volanom provodi daleko manje vremena.

 

''Sad ne vozim duge relacije, ukoliko se odlučim na to sa mnom je uvek neko'', rekao je Tikomir i dodaje da je oprez najbitniji u saobraćaju bez obzira koliko godina imate. ''Voziti prema ograničenjima i ne biti bahat u saobraćaju, voditi računa o sebi ali i poštovati druge učesnike. To čini dobrog vozača'', naglašava ovaj Ivanjičanin. Za sve vreme svoje vožnje ostao je kako kaže, veran samo kralju automobila - Mercedesu. ''Tih davnih četrdesetih kad sam krenuo da vozim, prvo sam kupio Peugeot, a posle Mercedesa. Od kad sam prvi put seo u njega, proizvođača više nisam menjao. Za mene je Mercedes neprikosnoven'', naglašava spretni vozač.

 

U Ivanjici svi dobro znaju Tikomira i njegov beli Mercedes, a mnogi od njih su se sa njim i provozali. ''Tika je odličan vozač, pažljiv i poštuje propise. Kad se vozimo zajedno, ako sam ja za volanom uvek mi suflira da usporim, čim malo jače stanem na gas. To je valjda ta stara škola'', rekao je Tikomirov prijatelj Aco. I dok neki njegovi vršnjaci ne mogu ni da ustanu iz kreveta, ovaj Ivanjičanin, spretan i okretan, ruši sve predrasude o starosti, a meštani i komšije kažu da je Tika takav vozač da bi bez problema mogao da vozi i do 100 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

70-godišnjaci su najsigurniji vozači

 

stari vozaci.jpg

 

Ako ste mislili da su stari vozači opasnost na putu, prevarili ste se - problemi dolaze od nekih drugih generacija za volanom. Mladi vozači misle da su stariji vozači samo smetnja na putu, kao i da se lako zbune i pogreše u manevru, pa su samim tim opasnost na putu. Stariji tvrde da su mladi vozači neiskusni, brzopleti i neretko precenjuju svoje vozačko umeće. O večnoj dilemi da li su bolji vozači muškarci ili žene da ne govorimo.

 

Američki Institut za bezbednost saobraćaja na autoputevima (IIHS - Insurance Institute for Highway Safety) je zato sproveo studiju na izuzetno velikom broju uzoraka, a sve kako bi mogao da prikaže učestalost nesreća prema starosti vozača i pređenim kilometrima. Prikupljeni su podaci o saobraćajnim nesrećama za poslednju 21 godinu, počevši od 1997. godine, a zabeležen je broj nesreća na 100.000 vlasnika vozačke dozvole. Rezultati su pritom podeljeni na četiri starosne grupe, i to 35-54, 70-74, 75-79 i preko 80.

 

Rezultati su nakon grafičkog prikaza vrlo jasni. Vidljiv je trend opadanja broja saobraćajnih nesreća kroz vreme za sve grupe. Međutim, najveći pad beleži grupa 70+ godišnjaka i to za čak 43%. S druge strane, kod sredovečnih vozača pad je takođe primetan, ali osetno manji - tek 21 %. Zanimljivo je da se u vreme poslednje krize, oko 2008. broj saobraćajnih nesreća za one stare 35-54 godine izjednačio sa onima starim 70 do 74 godine. 2012. godine su se opet izjednačili, i to zajedno sa još starijima od 75 do 79 godina. Od tada kriva sredovečnih vozača ostaje iznad one starijih od 70 godina.

Što se tiče onih starih 80 i više godina, situacija je kudikamo drugačija. Istina, i oni beleže pad nesreća od gotovo 50%, ali su definitivno grupa koja najčešće učestvuje u nesrećama. Pritom imajte na umu da se s vremenom udeo starijih vozača povećava pa je samo u prošloj decieiji gotovo udvostručen.

 

207736-vozaci.jpg

 

IIHS je iz svega doneo nekoliko zaključaka. Prvi i najvažniji je da su automobili postali bezbedniji. Ostali faktori poboljšanja su bolje zdravlje starijih vozača i bolja drumska infrastruktura. Što se tiče sredovečnih vozača, IIHS vidi vezu između ekonomskih kretanja i povećanja nesreća, a prvenstveno kroz konzumaciju alkohola.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je to do čoveka više nego do godina. Ako je blesav sa 20 biće isti takav i sa 70 godina. Kao i pijan čovek uvek trči za volan 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svoj 90. rođendan kupio sportski automobil

 

corvette 01.jpg

 

Chuck Cook veteran ratnog vazduhoplovstva sa Floride, poklonio je sebi crvenu Corvettu C8 za svoj 90. rođendan.

Ovaj gospodin u zlatnim godinama je kupio svoj sportski automobil od 500 konja od trgovca na Floridi. Firma je isporuku automobila objavila na FB-u, a trgovac mu je organizovao i zabavu, uključujući balone i tortu sa slikom Corvette C8. Cook živi u Leesburgu na Floridi a ovo nije njegov prvi primerak Corvette. Naime, on vozi Corvette od 1981. godine, a C8 mu je četvrt primerak. ''Jedva čekam da pandemija prođe kako bih mogao da je vozim na sve sajmove automobila'', rekao je Cook lokalnim novinama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi predlog u Velikoj Britaniji:

Za starije vozače s teškim bolestima ''policijski sat'' i ograničenje pređenih kilometara?

 

212754-stariji.jpg

 

Rizici vožnje u starijoj dobi su tema ozbiljne rasprave u Velikoj Britaniji. Agencija za licenciranje vozača (DVLA) i udruženje Driving Mobility su prošli niz tema i definisali nekoliko mera, koje bi mogle da budu uslov za zadržavanje vozačke dozvole.

 

Naime, vozači stariji od 70 godina sa određenim dijagnozama, mogli bi da dobiju nekoliko zabrana, poput ''policijskog sata'' tokom noćnih sati ili restrikcijama u broju pređenih kilometara. Spominje se od 36 do 48 kilometara od kuće. Zdravstvena stanja o kojim se govori su dijabetes (ako osobe koriste insulinsku terapiju), Parkinsonova bolest, demencija... Takođe, u predlozima stoji da bi se navedenim vozačima omogućila veća sloboda ako bi pristali na ugradnju takozvanih crnih kutija (uređaji koji mere telemetriju vozila) u vozila. Svi vozači u Velikoj Britaniji moraju da obnove svoju dozvolu u Agenciji za licenciranje vozača kada napune 70 godina i naglasiti da li pate od nekih stanja i bolesti koje mogu narušiti sposobnost za vožnju. Velika Britanija je jedna od država sa najnižom stopom smrtno stradalih u saobraćaju - 2.9 poginulih godišnje na 100.000 stanovnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Učio da vozi na Modelu T pre 90 godina, ostao veran Fordu celog života

 

ford 100 02.jpg

 

Harold Bagot rođen je 1920, a vozačku dozvolu stekao je 1936. Međutim, prva vozačka iskustva ovaj stogodišnjak stekao je sa samo deset godina na porodičnom Fordu Model T. Svoj prvi automobil kupio je 1937, i bio je to takođe jedan Ford, model 8, koji je platio tadašnjih 100 funti. Preračunato u današnji novac ovaj auto koštao bi oko 7.000 funti (8.180 evra). Sledeće godine, Harold je kupio novi automobil - Ford Anglia. Ovaj vremešni Britanac ostao je veran istoj marki čitavog života i, kako kaže do sada je posedovao preko 20 Fordovih automobila.

U znak pažnje, američki proizvođač odlučio da ga nagradi vožnjom u električnom Fordu Mustang Mach-E.

 

ford 100 01.jpg

 

''Od svoje desete godine zadržao sam interesovanje za automobilizam, a danas me zanima prelazak na elektrifikaciju nakon što se najavljuje postepeno ukidanje tradicionalnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem na koje sam navikao'', objašnjava Harold Bagot. ''Prisetio sam se svog života i vožnje Modela T, ali sam i video šta nam budućnost sprema. Bilo je uzbudljivo sesti za volan automobila koji će voziti moji praunuci''. Vozeći se sa svoja dva praunuka, Feliksom i Čarlijem, gospodin Bagot je bio iznenađen odsustvom buke u kabini ovog električnog SUV-a. Osećaj tišine je nesumnjivo poboljšan u poređenju sa Fordovim Modelom T iz 1915. koji je kompanija takođe dovezla kako bi ga podsetio na njegovo prvo iskustvo vožnje.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

92-godišnji vozač koji je želeo da vidi unuku prešao više od 500 km u pogrešnom smeru

 

217960-voznja deda.jpg

 

Jedan deda u poznim godinama (92) je poželeo da vidi unuku pre početka nove školske godine, ali njegova avantura nije završila kako je planirao.

Muškarac iz nemačkog Bad Hersfelda je želeo da poseti unuku prvog dana u novoj školi. Pre puta je u navigacijskom uređaju svog vozila ispisao adresu. Međutim, nije video grešku. Adresa je bila pogrešna pa je umesto unuci krenuo u sasvim drugom smeru. Umesto na jug (sinovljeva kuća je udaljena samo 100 kilometara), krenuo je na sever i završio 500 kilometara dalje, na obali Baltičkog mora. Na automobilu mu je pukla guma i zaustavio se uz pansion u blizini Rostoka. U međuvremenu je njegov sin krenuo u potragu te obavestio policiju. Smirila ga je gazdarica pansiona, koja ga je nazvala i rekla mu da se otac odmara u jednoj od soba. Sutradan je došao po oca i pokupio ga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački model za starije vozače: Vratite dozvolu i čeka vas besplatan javni prevoz

 

220299 01.jpg

 

Vlasti u mnogim državama razmišljuju kako da smanje broj stradalih u saobraćaju. Neke targetiraiju mlade vozače, neke alkohol, pojaseve, mobilne, a neke i starije vozače. U nekim delovima nemačke pokrajine Baden-Virtemberg stariji građani će uskoro moći da dobiju besplatnu godišnju kartu za lokalni javni prevoz u zamenu za svoju vozačku dozvolu.

 

Od 1. decembra stariji građani mogu da se prijave za besplatnu godišnju kartu za lokalni prevoz. Da bi to učinili, moraju da se dobrovoljno i trajno odreknu vozačke dozvole i vrate dozvolu nadležnim telima. Drugi uslov je prebivalište u regiji. Za troškove koji proizlaze iz ove ponude država Baden-Virtemberg je doprinela sa do tri miliona evra. Cilj kampanje je učiniti saobraćaj bezbednijim. Više od trećine učesnika u saobraćaju koji su imali smrtnu nesreću imaju 65 ili više godina, a u 68% nesreća za njih su krivi stariji vozači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako je svaki dan na Adi kod tempa,možda 200-300 metara do semafora ali biže ovako preko ulice samo kod Ade je 4 trake.  Nije mi jasna ova baba na gazeli kako je uopšte i došla to tog mesta pa i da predje preko opet mora da se vrati do stanice jel tu su stepenice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lik u kombiju ispred ovog BMW-a je stao i otvorio vrata (verovatno da je pita da l' je normalna), a baba odmahuje rukom u stilu "ajde bre, jaka stvar"

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

82-godišnjak se Ferrarijem 512 TR uleteo u šoping centar u Andori

 

Lokalni mediji prenose da je automobil po svemu sudeću prvo udario u barijeru pored puta i da je zatim uleteo u obližnji šoping centar. Veruje se da je brzina bila faktor u sudaru...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...